Audi atacă BMW cu un diesel V6 bi-turbo de 313 cai putere

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 30.05.2011
Audi va introduce pe A6 Avant o versiune bi-turbo a motorului V6 diesel de 3.0 litri. Unitatea promite 313 cai putere şi un consum de numai 6.4 litri/100 km.

Dacă până acum doar BMW culegea toţi laurii segmentului premium cu al său motor diesel de 3.0 litri bi-turbo, cu şase cilindri în linie, a venit timpul ca Audi să aibă un cuvânt de spus. Constructorul din Ingolstadt va introduce pe piaţă un derivat al propulsorului său V6 diesel, cu mono-turbină, prezent în gama sa în două versiuni de putere, de 204 respectiv 245 de cai putere.

Noua versiune va beneficia de o nouă turbină cu geometrie variabilă şi conducte noi de aspiraţie. Inginerii reuşesc astfel să obţină un 3.0 bi-turbo de 313 cai putere şi 650 de Nm, ce urmează a fi instalat pe modele proaspete, cum sunt A6 şi A7.

Primul exponent al progresului diesel din Ingolstadt va fi chiar A6 Avant, derivatul break al modelului de clasă E. Potrivit unor informaţii preliminare, A6 şi A7 vor putea atinge 100 de km/h în doar 5.3 secunde. Chiar şi aşa, consumul mediu se va opri la numai 6.4 litri/100 de kilometri, în timp ce emisiile nu vor depăşi 164 de g/km.

Alături de acest motor nou, Audi va oferi deja celebra tracţiune integrală quattro, asistată de o transmisie cu opt rapoarte.

Nu va lipsi nici sistemul start-stop, care va ajuta modelele germane să îşi reducă consumul în aglomerările urbane.

via | autoblog

Comentarii (21)

  • Era o chestiune de timp...
    Nu se putea sa steie Audi fara un astfel de V6. Era o chestiune de timp, si uite ca atunci cand l-a scos...nu a scos ceva doar ca sa nu se spuna ca nu au si ei...
    Cifrele (ok, teoretice) sunt fenomenale... Progres prin tehnologie, nu?
    Felicitari, Audi!
    26 9
  • Impresionante nivelurile de putere si cuplu . . . dubioase cele 5.3s pana la suta :) ..parerea mea (bazata pe cele 5.0s necesare unui 550i care are un motor ceva mai capabil...)
    9 12
  • @unckle
    Nu cred ca e chiar de necrezut faptul ca prinde 100 in 5.3, pentru ca versiunea de 245 CP prinde in 6.1 (chestie care se zice ca e testata de cateva reviste). Bi-turbo asta daca are aproape 70 CP in plus si vre-o 150 NM in plus... Ar cam trebui sa bata realitatea cu cifrele alea...
    Ciudata tre sa fie senzatia sa stii ca ai sub capota un motor care iti poate prinde suta ca un porsche (ok, mai entry-level) si sa se multumeasca cu un consum care practic nu prea ar trebui sa treaca de 7...
    Astept cu nerabdare testele...
    21 5
  • 6.4%......
    la un motor de 300+hp este ceva fenomenal.......
    22 4
  • Great !

    Audi over BMW !
    20 15
  • SIgur
    Poate 6.4l/100km de ulei....si mediu....nu iese atat la 2.0 tdi si iese la un motor de 300 cp+...sigur
    20 23
  • sigur
    6.4 l de ulei de floarea soarelui consumi tu pe luna...in salata sau cine stie ce mai faci cu el. motorul este foarte tare indiferent de parerile unora
    20 6
  • VW mai scump
    6.4 o sa fie consumul mediu, si nu in reprize de 0-100km/h.
    Si se poate sa faca 5.3 sec/100km/h.
    Lancer Ralliart are 240CP/350Nm si face in 5.8s, la 1600-1700kg. Deci la 313 si 650 Audi poate sa faca suta in 5.3.
    12 1
  • Vaai
    Hai nu plange acum puiut ca am "jignit" ceva ce nu o sa ai in viata ta. Nu inteleg boala asta de a te contrazice ca oricum nu o sa detii asa ceva cat o sa traiesti. Fie ca iti place sau nu asta e adevarul, nu are cum sa consume atat de putin.:) Daca erai si tu putin mai...elevat aveai un limbaj adecvat dar asa, esti un simplu forumar. Astept sa arunci cu noroi in continuare...pentru un motiv..pueril.
    4 16
  • 3.0
    Asa au zis si de E-tron ca o sa aibe 4000 de cai...
    Si un motor de 3 litri e putin probabil sa consume doar atat .
    4 10
  • 6,4% va consuma cand merge constamt cu 90km/h si acul turometrului indica 2000rot/min...ha ha...hai sa lasam aberatiile, cu un "1" in fata lui 6,4 mai cred...
    9 12
  • rzn ozn
    audi doar vand iluzia unui motor bun, dar nu o sa treaca niciodata de bmw la putere/consum... bmw au de ceva timp un propulsor asemanator intitulat 40d de 306 cp/600 Nm pe seria 7, x5 si x6.

    'Eu' are dreptate :))
    8 16
  • ipoteze
    Nu cred pana nu vad. Speculatii din astea au tot fost. S-a spus ca Audi va veni cu un 3.0 TDi cu turbina ceva mai mare pe noul A6 de 300cp. Acum se vorbeste de biturbo. Sincer nu prea cred avand in vedere ca eu nu stiu sa existe motoare biturbo in gama VAG, nici macar pe benzina.
    Poate fii un nou inceput, dar sunt circumspect, pentru ca tehnologia TDi V6 este dezvoltata si prin R18 TDi care din cate stiu foloseste o singura turbina.

    S-ar putea sa ma insel, iar daca cifrele prezentate se adeveresc ar fi o adevarata realizare.
    2 8
  • Cine s-a contrazis? Eu m am legat de afirmatia ta cu uleiul. Motorul e o realizare fantastica indiferent ca e mai bun decât cel de BMW sau nu. E foarte probabil sa realizeze un consum mediu mai mare decât cel declarat, dar nu trebuie sa facem misto cum ca ar consuma 6 l de ulei. deci nu puteam sa îți răspund altfel, decât cu un misto.
    3 3
  • Super interesant motorul ca si putere si performante,consumul o sa fie mic pentru un motor de puterea aia dar in nici un caz nu o sa fie de 6,4%,atat consuma un A4 2010 2.0TDI 143cp in realitate si chiar putin mai mult daca este forjat,deci sa fim seriosi 6,4% este o cifra utopica pentru realitate.Consumul real cred ca se va situa undeva pe la 10% in mediul real,nu in teste de laborator,consum care sincer e foarte bun pentru nivelul asta de performanta.
    8 2
  • ...
    Si daca facem misto care e problema? Ai o problema ca am facut o afirmatie ironica despre un motor? Ai lucrat la dezvoltarea lui? Tu ai probleme baiatule. Daca ma vedei pe strada si ziceam asta sareai la mine? Cred ca te-ai agitat cand am scris asta, probabil ai luat foc, cum imi permit eu sa fac o remarca despre un motor... Si da, repet, cum au spus si oamenii mai sus. Pur si simplu nu are cum sa consume atat. Este un motor mare, puternic, care va fi pus pe niste masini mari, nu a descoperit Audi vreo tehnologie revolutionara. SI repet, nu stiu ce te deranjeaza pe tine ca ar consuma mai mult. Poate sunt eu nebun....
    5 5
  • al naibii chestie , ca de motorul de la Bmw care are consum declarat de 6.3 , 300 Cp, si 600 Cuplu , nu s-a legat nimeni sa zica ca nu are cum sa consume atat . acum cand a venit un constructor cu un motor potent, si cu cifre interesante , e gata , consuma 6 litri de ulei , 5 de vodka, si in nici un caz nu are cum sa scoata consumul de 6.4....
    va amintesc ca aceste consumuri sunt facute in exact aceleasi conditiii pentru toti, si inca ceva... consumul declarat este pentru o transmisie quattro, iar BMW are acest consum pentru aceeasi varianta de caroserie fara X-drive
    stima
    7 0
  • @blue
    VW mai are motoare diesel biturbo pe:
    A8 4.2 tdi
    Q7 V12 TDI
    VW Transporter 2.0 TDI

    @all
    Consumul e declarat dupa normele folosite de toti producatorii europeni.
    Restul e can-can:)
    9 0
  • rzn ozn
    @zeuss
    ceea ce spui tu acolo... ar fi trebuit sa te uiti si la masa masinii sa vezi ca bmw 535d e cu 15 kg mai grea decat audi cu tot cu quattro, ca sa nu mai zic de un 530d x-drive cu 65 kg mai greu...
    0 2
  • @zeuss
    Nimeni nu a zis ca motoarele bmw diesel nu ar consuma cam la fel,un 530d consuma vreo 10% in mediul real,mers preponderent prin orash,ca sa nu mai spun de un x5 sau x6 3.0d care consuma vreo 12% real si aici este vorba de motoare turbo nu biturbo.Din pacate cifrele date de producatori sunt doar povesti si sunt foarte departe de cele reale.
    1 1
  • @all
    Promit sa va spun cat consuma. Ma duc sa-l testez !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru