Audi A8 va primi o versiune hibridă diesel-electric în 2015

de Sebastian Toma
Vineri, 18.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ulrich Hackenberg, şeful departamentului tehnic de la Audi, a confirmat faptul că A8 va primi o versiune hibridă diesel-electric, care va include noul motor diesel V6 de 3.0 litri.

Audi A8 va primit o versiune hibridă diesel-electric în 2015, anunţă englezii de la AutoExpress citând şeful departamentului tehnic al mărcii, Dr. Ulrich Hackenberg. Modelul respectiv va purta titulatura e-tron şi va beneficia de un V6 TDI de 3.0 litri, unitatea proaspăt lansată în gama constructorului din Ingolstadt. Alături de această motorizare va lucra un motor electric, ale cărui specificaţii nu au fost detaliate, care va putea propulsa modelul în regim de zero emisii pentru aproximativ 50 de kilometri. Datorită sistemului hibrid, modelul care va dezvolta în jur de 368 CP şi 700 Nm va putea să obţină emisii mixte de numai 100 de grame CO2 pe kilometru, dublu faţă de un Prius Plug-in, dar foarte puţin în raport cu performanţele dinamice asigurate.

Audi a prezentat noua generaţie a motorului TDI V6 de 3.0 litri

Versiunea e-tron V6 TDI a lui Audi A8 va fi lansată la începutul anului viitor, declară Dr. Ulrich Hackenberg. Ulterior, respectivul sistem de propulsie va fi implementat şi la bordul altor modele Audi, ceea ce înseamnă că putem să ne aşteptăm să-l vedem în dotarea viitorului Q7, a lui A6 şi a lui A7, printre altele.

În ceea ce priveşte Q5, A4, A5 şi alte modele ale nemţilor, sistemul respectiv ar putea să nu fie oferit în compania motorizării V6 TDI de 3.0 litri.

Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric

Noul motor V6 TDI de 3.0 litri ar trebui să-i asigure lui Audi A8 e-tron TDI reprize cel puţin interesante datorită celor 700 Nm asiguraţi de  sistemul hibrid.
Motorizarea V6 TDI de 3.0 litiri a primit o nouă generaţie în luna mai a anului curent. Unitatea respectă normele Euro 6, are mai mulţi cai putere în dotare şi se bucură de mai mult cuplu motor. Consumul de carburant a fost redus, iar sistemul de management termic este regândit de la zero. Turbosuflanta a fost şi ea actualizată, la fel cum este cazul şi pompei de ulei cu debit variabil.Motorizarea V6 prezintă şi o inovaţie în industria auto, inginerii Audi reuşind să îmbine un filtru de particule, un convertor catalitic şi un sistem de injecţie SCR într-o singură unitate. Injecţia SCR (Selective Catalytic Reduction) este un mijloc de a reduce dramatic emisiile de oxizi de azot (NOx) generate de motorizările diesel.
Datorită acestor optimizări, motorul emite cu 15 grame de CO2 mai puţin pe kilometru, în medie, faţă de predecesorul său.

Via AutoExpress

Comentarii (9)

  • Ivanoff
    Au mai incercat baietii n hybrid si cu un 2.0 TSi dar sincer unul nu am vazut si nu ma astpt pe strada ci mcar o stire despre el...
    Asa ca nu stiu de ce mai arunca ei pe un taram necunoscut si nu ii lasa pe cei care deja o fac de 16 ani (Toyota, evident) si o fac tare bine iar dc tot ii "mananca" sa o faca macar ca BMW printr-o colaborare ca treaba cu hybridizarea e putin mai smart decat fumigenele lor de TDI-uri...
    9 23
  • Normal.Acum e la moda pentru toti producatori de masini sa produca hidrizi.Tocmai audi sa ramana in urma cu moda?Nu e un lucru rau atata timp cat nu vor produce un hidrid stupid precum prius si unul diesel+electriccare nu sa mai pomenit pana acum si nu se stie cum va fiPana acum au fost doar benzina+electric care nu sunt masini rele deloc ex::porche 918 ,fisker ferrariLa ferrari...ect.Chiar daca aceste maisni au o autonomie de doar vre-o 80 de km sunt diferite.La un hidrit normal motorul pune in miscare rotile la asemenea masini motorul produce curent care pun rotile in miscare.Adica au 2 motoare.Motrul electric il incarci noapte 12 ore ca sa economisesti benzina iar cand nu mai ai curent motorul pe benzina porneste singur fara ca tu sa faci nimic
    4 16
  • @gicaaa
    mergi la scoala

    hiDrizii au fost la moda...acum e altceva
    9 6
  • Pentru cultura ta "automobilistica", sunt și alte companii care produc hibrizi diesel+electric. Dacă ai citi și te-ai plimba mai mult decât majoritatea super meseriașilor din România, ai vedea prin alte tari destul de des pe străzi V60 D6 care are un motor diesel de 2,4 litri care dezvolta 215 cp și un motor electric de 68 cp. Astfel zic ei ca se consuma doar 1,8 l /100 km și se emite doar 48 g/km CO2. În mod complet electric se poate circula 50 km.
    Deci Audi nu va revoluționa nimic în sectorul asta.
    Iar Priusul e cel mai bun hibrid vândut de pana acum, performanta pe care nu cred ca o va ajunge niciun Audi. Deci mai ai de învățat.
    11 8
  • @gica ok.Recunosc ca am gresit cand am spus ca nu mai exista masini in categoria diesel+electric si iti multumesc ca mai corectat dar din ,,putina`` mea cultura automobilistica tin sa te corectez ca toyota prius este cel mai stupid hidrit din lume.Este o masina care o au aproape toate vedetele de la hollwoodsi spun ca si-au cumparato pt. a merge eco.Daca vrei neaaparat o masina electrica iati de ex un nissan leaf si e mult mai ieftin costa in jur de 25.000 de mi de euro iar prius costa40.000 de euro.Oricum parerea mea despre acesti hidrizi eset ca sunt niste masini inutile:scumpe,lente,autonomie mica,urate...ect.Totusi vor fi folositoare cand petrolul va fi prea scump pentru transportul individual.Acesti hidrizi stupizi,masinile diesel,benzina+electric s-au inca o solutie vine de la honda:hidrogenul care este foarte usor de extras si e nelimitat.Honda deja a facut niste asemenea masini si se numescFCX clariti
    3 5
  • Hopa Mitica
    nici un articol nu publicati sambata asta? Lasati gratarele baieti si treceti la munca...pe site-urile japoneze sunt 30-40 stiri noi sambata si duminica...oare din acest motiv sunt cel mai avansat popor din lume? hmm...WORK WORK WORK
    8 4
  • in 2015 audi va egala Toyota de acum 10 ani!
    Felicitari.
    5 2
  • inexorabil
    AM, să nu vă fie cu supărare: @Hopa Mitică are dreptate până la cer şi înapoi...Naţia valahă şi-a creat năravul foarte "dulce" de a-şi începe "uichendu' " încă de joi, astfel că o "lasă mai moale" vineri, iar sâmbăta zace eminamente. Duminică deja apar migrenele din cauza "sindromului luni". Eu înţeleg că sâmbăta trebuie rezervată "treburilor din casă" (OK, duminică putem trândăvi în masă), dar se pare că tot femeile robotesc ca nişte albine, aşa că, domnilor, ca să fiu în asentimentul colegului de mai sus, get back to...work :D În altă ordine de idei, mă siderează faptul că se bate atâta monedă pe "hibride". Pe de altă parte, m-am lecuit de biocarburanţi, fiindcă nu prea interesează pe nimeni...Plus că inconvenientul cu vâscozitatea pronunţată ar fi unul destul de problematic. Deci, mi-ar plăcea să trecem odată la hidrogen! Ar trebui să vină şi "ora H" în industria asta auto parcă tot mai dependentă de carburanţii fosili. Apropo, am auzit deunăzi că gagiii din RC s-au înhăitat cu US Army ca să progreseze serios în domeniu. Dar de ce n-au făcut-o în urmă cu 50 de ani, când revoluţionarul proiect GM Electrovan s-a împotmolit în faza de concept din cauza eventualelor costuri exorbitante pentru producţia de serie. Acum însă s-a redeschis uşa...Numai să nu şi-o trântească singuri în nas, ca în cazul EV1, dată fiind certitudinea că "regii petrolului" nu vor renunţa prea devreme şi prea uşor, deoarece s-au cam obişnuit cu miliardele grămadă şi cu guvernele favorabile...
    1 0
  • @Gica

    de unde ai mai aparut si tu, bro? :))
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru