NOUTĂŢI
În materie de design, restilizarea aplicată lui A8 include modificări la capotă, bara faţă, grila faţă şi stopuri. Interiorul primeşte ornamente noi, culori noi pentru tapiţerie, un nou format al portbagajului, insonorizare îmbunătăţită, opţiuni noi de conectivitate şi elemente tehnologice suplimentare.
Cei de la Audi au îmbunătăţit interfaţa multimedia şi sistemul de navigaţie, iar amortizoarele au fost şi ele recalibrate pentru a oferi un nivel superior de confort şi silenţiozitate.Interiorul lui Audi A8 vine cu toate componentele alese şi finisate cu atenţia cu care ne-au obişnuit nemţii. În plus, aceştia oferă opţional un sistem de ventilaţie şi masaj pentru scaunele din faţă, iar bancheta din spate va putea fi comandată într-o configuraţie cu două locuri individuale. A8 L, versiunea cu ampatament mărit a lui A8, este disponibilă în compania unei console centrale îmbrăcate integral în piele.
La fel ca şi până acum, Audi oferă o gamă largă de ornamente de interior pentru habitaclul lui A8, clienţii putând alege din mai multe tipuri de ornamente din lemn şi piele. Clienţii exigenţi au la dispoziţie gama Audi Design Selection, care le oferă materiale şi culori exclusive, pentru a duce personalizarea lui A8 la un nou nivel. În cazul lui S8, Audi oferă şi un set de ornamente cu inserţii din cupru, care completează interiorul negru cu elemente maro.
MOTOARE
Gama de motorizări a lui Audi A8 livrează între 258 şi 520 CP. Cel mai mic motor din gamă este un 3.0 TDI V6, urmată de un 3.0 TFSI de 310 CP. Motoarele V8, două la număr, livrează 385 CP în versiunea 4.2 TDI şi 435 CP în versiunea twin-turbo 4.0 TFSI.
Cel din urmă este echipat şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, care poate să oprească patru din cei opt cilindri pentru a economisi carburant. Cel mai economic motor este unitatea entry-level, care anunţă un ocnsum mediu de 5.9 litri la sută. Al doilea cel mai eficient A8 din gamă este modelul hibrid, echipat cu un propulsor 2.0 TFSI şi un motor electric. Acesta poate să meargă în modul 100% electric cu o viteză de până la 100 km/h şi să parcurgă până la trei kilometri în modul cu zero emisii de CO2. Consumul mediu declarat este de 6.3 litri la sută.Vârful gamei A8 este oferit doar în versiunea cu ampatament mărit şi are un motor W12 de 6.3 litri, care livrează 500 CP. În ciuda puterii şi a cilindreei mari, unitatea anunţă un consum mediu de 11.7 litri la sută. Această motorizare are şi ea un sistem de dezactivare a cilindrilor, capabil să oprească şase cilindri din cei 12 din dotare. Pe lângă asta, motorul are şi sistem de anulare activă a sunetelor, pentru a asigura un nivel de confort acustic superior în habitaclu. Cea mai performantă versiune a lui A8 este denumită S8 şi are un motor V8 4.0 TFSI de 520 CP. Această versiune este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are un consum mediu de 10.1 litri la sută.
Via Audi
pentru saptamana viitoare
Ani lumina spui ? Gresesti si nu ai dreptate !! Ai urcat macar fiecare din ele sa vezsi cum sunt ? In Jaguar XJ model nou ai urcat (nu mai zic de mers) sa vezi cum e ? Pt. mine este la fel de bun ca S, 7, A8, LS. Sunt apropiate toate la orice capitol. Fiecare se dedica unei anumite categorii de persoane.
A8 este pt. cei care vor cate putin din fiecare. Sport, lux - confort, sobru si elegant in acelasi timp. (asta nu inseamna ca e si cel mai bun).
7- pt. cei care vor sa isi conduca limuzina mai mult fiind orientat catre sportivitate. Foarte dinamic si destul de rigid pt. o limuzina. Dar este regele in clasa lui la sportivitate si agresivitate.
S- este facut sa stai in spate. Elegant, luxos, cel mai confortabil si cu imagine greu de egalat. Iar cand scot un model nou sigur este cel mai avansat tehnologic fata de concurenta.
LS-ul este apropiat de S dar cu un pas in spate. (nu cu mult) !
XJ -ul care personal mi-a placut cel mai mult este si pt. condus si pt. stat in spate. Elegant dar cu amprenta sportiva, confortabil, foarte avansat tehnologic, cu cea mai buna imagine (doar a fost masina oficiala a reginei Angliei). Ca motorizari sunt apropiate toate...nu se simte diferenta.
A8-ul facelift e o evolutie...dar ca design mie nu imi place. E prea simplu...
"Modestia" exteriorului e insa compensata cu varf si indesat la interior. Pe langa asta, la pachet primesti motoare performante si un automobil intesat cu tehnologie de ultima ora. Iar pentru anumiti clienti asta este exact ceea ce cauta.
Mie imi place acest A8.
Asa ca nemtoaicele sa se bucure cat inca mai pot.
Serios acum, imi sugerezi o idee nastrusnica: din ambitia strasnica de a se "bate" cu "greii" germani la clasa lux (A8, Seria 7 si S-Klasse), Cadillac se poate apropia (culmea, fara sa vrea de fapt) de...menirea ei dintotdeauna si, astfel, nu-i exclus sa "sara", la pasul urmator, chiar in barca ei proprie, definitorie --- superluxul. Nu cred ca acolo urmareste sa ajunga intr-o perspectiva mai indelungata, adica sa stea la aceeasi masa cu RR si Bentley, dar XTS-ul si acest Elmiraj parca prevestesc o oarecare revolutie a abordarii manageriale...Oricum, batalia pe taram premium cu BMW, mai mult sau mai putin voalata in intentii, a fost pierduta fara drept de apel, "sedanizarea" putand fi considerata un fiasco de piata...Dar poate se va reactiva, asa cum precizam, gena istorica de limuzina. Iar confruntarea cu A8/S8 va semnifica un gest important de autoevaluare a posibilitatilor de progres. Lupta insa va fi decisa nu prin comparatii estetice, ci prin emulatii tehnologice, domeniu in care nu-i exclus ca GM sa faca apel la asul din maneca, deocamdata aflat in stadiu de proiect (Advanced Tech Window), un program foarte costisitor in esenta, dar este binecunoscut faptul ca, fara investitii de anvergura, nu poti castiga nimic! Strict sufleteste vorbind, evident ca nu-mi doresc "ultratehnologizarea" masinilor, indiferent de numele sau renumele marcilor implicate, dar pe partea economica - vorba lui Gigi Becali - va fi nevoie imperativa tocmai de aceasta operatiune vesnic incompatibila cu insesi notiunile de automobil si pilotaj.