Audi A3 Sportback e-tron, primul hibrid plug-in oferit în gama mărcii din Ingolstadt, este oferit în peste 400 de reprezentanţe ale mărcii germane. Doar în Germania, 105 dealeri Audi sunt pregătiţi să comercializeze noul model al constructorului cu patru cercuri. Tot pe piaţa din Germania, Audi A3 e-tron pleacă de la 37.900 de euro, iar primele livrări vor avea loc în toamna anului curent. Pentru piaţa din România nu există încă preţuri sau informaţii legate de disponibilitate, dar importatorul mărcii este aşteptat să furnizeze aceste detalii în viitorul apropiat. Producătorul german a decis să vândă modelul A3 e-tron doar prin anumiţi dealeri, care vor avea staţii de încărcare specaile în parcări, personal pregătit să vândă şi să serviseze modelul respectiv şi tehnicieni specializaţi în diagnosticarea şi reparaţia sistemului hibrid al acestuia.
Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric
Versiunea e-tron a lui Audi A3 Sportback are un propulsor 1.4 TFSI acompaniat de un motor electric. Împreună, formează un sistem hibrid care livrează un total de 204 CP şi anunţă un consum mixt de numai 1.5 litri la sută şi emisii CO2 de 35 de grame pe kilometru. Rulând în modul 100% electric, modelul poate să parcurgă până la 50 de kilometri, pe când modul mixt aduce o autonomie totală de 900 kilometri. Atunci când foloseşte doar motorul cu combustie internă, A3 Sportback e-tron are un consum mixt de 4.5 litri la sută, respectiv emisii CO2 de 104 grame pe kilometru.Audi A8 va primi o versiune hibridă diesel-electric în 2015
Audi dezvoltă un nou sistem hibrid, care gestionează puterea motorului cu ardere internă
Clienţii lui A3 Sportback e-tron vor putea să-şi încarce acumulatorii maşinii la staţia de încărcare de la reprezentanţa Audi chiar şi după vânzare, gratuit, celelalte încărcări putând fi realizate la punctele dedicate acestor vehicule.
Pe piaţa din Germania, clienţilor li se oferă posibilitatea montării unei staţii de încărcare rapidă a vehiculului, care include şi o verificare a instalaţiei electrice a casei clientului, asigurată de un tehnician specializat în domeniu. Clienţii Audi din Germania care aplelează la această soluţie pot să îşi schimbe şi planul tarifar pentru energie electrică, putând opta pentru ”Audi energy”, o soluţie care asigură curent electric doar din surse regenerabile, folosind staţii hidroelectrice din Germania, Austria şi Elveţia.Via Audi
Ori imi scapa mie ceva ori Toyota cam vrea sa jegmaneasca lumea pe baza renumelui creat cu primul Prius.
Haide ca iti fac eu lumina...
Treaba e simpla: chiar dc au pretentii de marca premium cei de la Audi pe variantele de baza inca dai la manivela pt a deschide geamurile, iar la 38.000 nu stiu nici dc ai AC standard, echiparea infinit mai bogata in standard de pe in Prius, garantia, reputatia castigata de 16 ani in producerea celor mai buni si fiabili hibrizi de pe piata, valoarea brandui si faptul ca e un produs matur pe piata si nu doar o incercare disperata de a aveau si cei de la Audi un PlugIn in portofoliu, sunt suficiente motive pt a justifica diferenta de pret intre cele doua modele.
Sper sa gasesti logica si pertinenta explicatia mea si sa nu iti mai scape nimic de acum :)
Pentru asta e nevoie de un test comparativ a celor doua.
Presupun totusi ca si Toyata va trebui sa vina cu o replica
apoi Prius-ul are 1495 kg versus 1615 etron-ul.
Prius-ul are portbagaj 443 litri versus 280 etron-ul.
Prius e mai lung cu vreo 17 cm.
etron are o baterie mai mare deci incarcarea va dura mai mult
etc
anumiti dealer, anumite service-uri, tehnicieni pregatiti speciali...
VAG s-a lansat pe piata plug-inurilor. Ceea ce e bine. Doar ca o face la fel "de special" ca si XL1....pe incercatelea cum s-ar zice....testare reala dar pe banul clientului
Destepti baietii as putea zice.
si pretul...da, la 38.000 si inca 40-45% optionale sa ajungi la nivelul unui Prius standard. Tre' sa fii copli sa crezi ca un Audi va fi mai ieftin ca un Prius.