Audi a prezentat noua generaţie a motorului TDI V6 de 3.0 litri

de Sebastian Toma
Joi, 08.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul International Vienna Motor Symposium, eveniment aflat la ediţia cu numărul 35, Audi a prezentat noua generaţie a motorizării V6 TDI de 3.0 litri. Aceasta este disponibilă în două versiuni de putere şi respectă normele Euro 6.

Audi are de astăzi o nouă motorizare V6 TDI de 3.0 litri în gamă, prezentată la ediţia 35 a Simpozionului Internaţional de Motoare din Viena. Unitatea V6 diesel este un ”clean diesel”, respectă normele Euro 6 şi este disponibilă în două versiuni de putere: 218 şi 272 CP. Versiunea mai puternică are un cuplu maximă de 600 Nm, iar consumul de carburant este redus cu până la 13 la sută, indiferent că vorbim despre unitatea de 218 sau cea de 272 CP. Reprezentanţii Audi nu au specificat în ce game vor oferi noul lor motor, dar ne aşteptăm ca modelele care aveau în ofertă o unitate V6 TDI de 3.0 litri să primească această motorizare.

TEST DRIVE AUDI A7 3.0 BiTDI 313 CP

2009 a fost anul în care Audi a lansat generaţia actuală de motoare TDI V6 de 3.0 litri.

Propulsorul V6 TDI de 3.0 litri prezentat astăzi la Viena beneficiază de numeroase îmbunătăţiri pentru creşterea performanţelor. Spre exemplu, pistoanele şi segmenţii au fost optimizate pentru frecare minimă, blocul motor şi chiulasa au bucle separate de răcire, iar sistemul de management termic este regândit de la zero.

Turbosuflanta a fost şi ea actualizată, la fel cum este cazul şi pompei de ulei cu debit variabil. Motorizarea V6 prezintă şi o inovaţie în industria auto, inginerii Audi reuşind să îmbine un filtru de particule, un convertor catalitic şi un sistem de injecţie SCR într-o singură unitate. Injecţia SCR (Selective Catalytic Reduction) este un mijloc de a reduce dramatic emisiile de oxizi de azot (NOx) generate de motorizările diesel. Datorită acestor optimizări, motorul emite cu 15 grame de CO2 mai puţin pe kilometru, în medie, faţă de predecesorul său.

Audi A1 şi A3 vor primi motoare cu trei cilindri în linie

Urmareste Automarket
Alături de noul motor V6 TDI 3.0, Audi a prezentat la Viena o transmisie S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje pentru modelele cu motor longitudinal şi tracţiune faţă. Transmisia este complet nouă în gama Audi şi vine cu numeroase optimizări pentru a oferi un nivel cât mai ridicat de sportivitate în compania unui comportament confortabil şi economic.
La fel ca în cazul noii motorizări, cei de la Audi nu au precizat pentru ce modele va fi folosită noua lor transmisie.

Via Audi

Comentarii (12)

  • Foarte bine.
    @Automarket
    Nu cred ca unitatea de 272 de cp va inlocui unitatea de 313 cp. Cred ca vor fi inlocuite versiunile de 204 si 245 de cp, atat au in prezent, din cate stiu.
    17 4
  • Dacia Plant
    Normal ca vor fi inlocuite deoarece se vor cere norme euro 6 si din nou si cei de la BMW vor reduce puterea de la 40d-ul sau m50d ce il fabricau pana acuma datorita acestor norme de poluare.
    Parca vad pline forumurile cu probleme la SCR :))
    Cu cat le fac mai eficiente cu atat sunt mai problematice, cel putin la noi in tara.
    9 9
  • @Dacia Plant

    Esti sigur c-a scazut puterea? Iar cei de la Bmw n-au de gand sa reduca puterea lui m550d sau 40d, cel putin nu din nou, cu toate ca n-au mai facut asta niciodata:).
    9 3
  • @ Pavl
    Ai dreptate . Noua versiune bi-turbo a motorului 3.0 TDI urmeaza sa se lanseze in curand . Motorizarea 3.0 TDI de 218 si 272 CP are o singura turbina . Vechiul 3.0 TDI cu o singura turbina are si o versiune de 300 CP disponibila pe Porsche Panamera .
    8 1
  • Cifre....in realitate nu se va simti nici o diferenta. M-am obisnuit cu cei de la VAG sa minta cu nerusinare.....dar sunt bune nu am ce sa zic.
    4 9
  • @Dacia: DIN CAUZA, nu datorita. DIN CAUZA normelor vor reduce puterea motoarelor
    2 3
  • Vai de Audi si de mama lui. Cu tapiterie din piele de autobuz si cu pret umflat cu pompa si piese fabricate in China , au crezut ei ca ascunde identitatea unui VW low cost ? Pai asa nu se face treaba. De aia nu are ursul coada.

    Astept cu nerabdare amatorii de Moskwicz ......
    5 26
  • Tinand cont si de postarile anterioare, tind sa cred ca dl. Marian.Nedelcu este pur si simplu retardat mintal.

    P.S.: Am remarcat in ultimul timp un aflux tot mai mare de "deviati" la sectiunea comentarii, astfel ca incerc sa ma abtin in a mai comenta stirile AM. Din pacate, se pare ca si alti colegi, mai cerebrali, care obisnuiau sa comenteze aceste stiri, au incetat sa o mai faca. O fi bine, o fi rau...
    17 1
  • @ C-G-C
    Trebuie sa-l intelegem si pe Marian.Nedelcu .... Faptul ca versiunea europeana a modelului Honda Accord nu va mai avea urmas ( de ce oare ? ) l-a socat atat de tare incat are nevoie de timp sa-si revina .....
    12 3
  • cristi
    are dreptate Nedelcu Audi = Volkswagen.
    6 17
  • @cristi
    O asemenea afirmatie nu releva decat un grad sporit de superficialitate si si faptul ca nu ai nicio tangenta cu domeniul auto.

    Pe @Nedelcu nu-l mai bagati in seama. Pentru el etalonul in domeniul auto este Moskwicz.
    13 1
  • @C-G-C : este bine, dar nu conteaza ;)
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru