Audi are de astăzi o nouă motorizare V6 TDI de 3.0 litri în gamă, prezentată la ediţia 35 a Simpozionului Internaţional de Motoare din Viena. Unitatea V6 diesel este un ”clean diesel”, respectă normele Euro 6 şi este disponibilă în două versiuni de putere: 218 şi 272 CP. Versiunea mai puternică are un cuplu maximă de 600 Nm, iar consumul de carburant este redus cu până la 13 la sută, indiferent că vorbim despre unitatea de 218 sau cea de 272 CP. Reprezentanţii Audi nu au specificat în ce game vor oferi noul lor motor, dar ne aşteptăm ca modelele care aveau în ofertă o unitate V6 TDI de 3.0 litri să primească această motorizare.
TEST DRIVE AUDI A7 3.0 BiTDI 313 CP
Propulsorul V6 TDI de 3.0 litri prezentat astăzi la Viena beneficiază de numeroase îmbunătăţiri pentru creşterea performanţelor. Spre exemplu, pistoanele şi segmenţii au fost optimizate pentru frecare minimă, blocul motor şi chiulasa au bucle separate de răcire, iar sistemul de management termic este regândit de la zero.
Turbosuflanta a fost şi ea actualizată, la fel cum este cazul şi pompei de ulei cu debit variabil. Motorizarea V6 prezintă şi o inovaţie în industria auto, inginerii Audi reuşind să îmbine un filtru de particule, un convertor catalitic şi un sistem de injecţie SCR într-o singură unitate. Injecţia SCR (Selective Catalytic Reduction) este un mijloc de a reduce dramatic emisiile de oxizi de azot (NOx) generate de motorizările diesel. Datorită acestor optimizări, motorul emite cu 15 grame de CO2 mai puţin pe kilometru, în medie, faţă de predecesorul său.Audi A1 şi A3 vor primi motoare cu trei cilindri în linie
Alături de noul motor V6 TDI 3.0, Audi a prezentat la Viena o transmisie S-Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje pentru modelele cu motor longitudinal şi tracţiune faţă. Transmisia este complet nouă în gama Audi şi vine cu numeroase optimizări pentru a oferi un nivel cât mai ridicat de sportivitate în compania unui comportament confortabil şi economic. La fel ca în cazul noii motorizări, cei de la Audi nu au precizat pentru ce modele va fi folosită noua lor transmisie.Via Audi
@Automarket
Nu cred ca unitatea de 272 de cp va inlocui unitatea de 313 cp. Cred ca vor fi inlocuite versiunile de 204 si 245 de cp, atat au in prezent, din cate stiu.
Parca vad pline forumurile cu probleme la SCR :))
Cu cat le fac mai eficiente cu atat sunt mai problematice, cel putin la noi in tara.
Esti sigur c-a scazut puterea? Iar cei de la Bmw n-au de gand sa reduca puterea lui m550d sau 40d, cel putin nu din nou, cu toate ca n-au mai facut asta niciodata:).
Astept cu nerabdare amatorii de Moskwicz ......
P.S.: Am remarcat in ultimul timp un aflux tot mai mare de "deviati" la sectiunea comentarii, astfel ca incerc sa ma abtin in a mai comenta stirile AM. Din pacate, se pare ca si alti colegi, mai cerebrali, care obisnuiau sa comenteze aceste stiri, au incetat sa o mai faca. O fi bine, o fi rau...
O asemenea afirmatie nu releva decat un grad sporit de superficialitate si si faptul ca nu ai nicio tangenta cu domeniul auto.
Pe @Nedelcu nu-l mai bagati in seama. Pentru el etalonul in domeniul auto este Moskwicz.