Audi a început să producă un nou tip de carburant, numit e-diesel. Aceasta este o motorină ecologică realizată din dioxid de carbon şi apă folosind o procedură specială şi poate fi amestecată cu orice alt fel de motorină.
Esential
160
de litri de Blue Crude poate să producă într-o zi uzina Sunfire inaugurată de Audi şi partenerii săi.
80
la sută din produsul ecologic "Blue Crude" poate fi transformat în motorină sintetică e-diesel.
Audi a inaugurat o fabrică-pilot în Dresda în care produce e-diesel, un carburant sintetic şi ecologic similar cu
motorina. Acesta este realizat doar din
dioxid de carbon şi apă, iar e-diesel este compatibil cu
motorina convenţională.
Asta înseamnă că proprietăţile chimice ale noului carburant permit amestecul în orice proporţie cu motorina realizată din combustibili fosili. În prezent, fabrica deschisă de Audi împreună cu partenerii săi produce doar 160 de litri de Blue Crude pe zi, dintre care 80% pot fi transformaţi în
motorina sintetică numită e-diesel. Acest carburant este ecologic deoarece nu depinde de nicio recoltă, cum este cazul motorinei fabricate din rapiţă sau a etanolului produs din porumb, iar fabricaţia sa necesită doar curent electric, apă şi
dioxid de carbon, toate obţinute din surse regenerabile.
Fabrica este împărţită în două şi necesită doar aer, apă şi curent electric.
Blue Crude, soluţia din care este obţinută motorina ecologică e-diesel, este realizată în urma a două procese dedicate. Pe de o parte, există o metodă dezvoltată de Climeworks, care extrage dioxidul de carbon din aer. În altă parte a uzinei, controlată de partenerul Sunfire, hidrogenul este extras din apă, iar acesta reacţionează cu dioxidul de carbon în urma a două procese chimice, derulate la 220 de grade Celsius şi la o presiune de 25 de bari. În urma acestui proces complex, este obţinut Blue Crude, un lichid care poate fi convertit din motorină sintetică e-diesel.
Carburantul e-diesel nu are sulf şi se aprinde mai uşor decât
motorina deoarece are o cifră cetanică mai înaltă decât aceasta.
Proprietăţile sale chimice îl fac potrivit funcţionării în orice motor cu aprindere prin compresie şi amestecării în orice proporţie cu
motorina convenţională.
Asta înseamnă că e-diesel poate fi introdus treptat în reţelele de alimentare cu carburanţi fără a afecta în vreun fel motoarele care îl folosesc. Proiectul a fost finanţat de Guvernul Federal al Germaniei, iar Audi are onoarea de a fi singurul partener auto al acestei iniţiative.
Via WCF | Audi
2. extragi hidrogen din apa => consum de energie
3. extragi CO2 din aer => consum de energie
4. combini CO2 cu H2 => consum de energie
5. ...
6. eficienta economica mai ramane de dovedit.
stiinta nu se invata pe maidane si nici prin benzinarii
foc => consum de energie
invartit carnea => consum de energie
prajit cartofii => consum de energie
Oricat de mult m-as fi dus la orele de fizica, nu cred ca m-ar fi ajutat sa apreciez eficienta economica a acestui nou tip de carburant. Sper sa nu va suparati pe comentariu meu, dar ceea ce vreau sa spun este ca orice are nevoie de energie, inclusiv scrisul acestor randuri. Daca necesarul de energie (si in linii generale raportul cost/beneficiu) este prea mare va fi apreciat de inginerii lor specializati, nu de catre noi.
dar aportul de energie adus este mai mare decat cel necesar prepararii hranei.
Nu "apreciaza" nimeni geniul inginerilor din poveste dar am dreptul sa-mi pun intrebari...sau aia or fi niste mnezai si eu ma aflu in Evul Mediu.
instalatia se poate monta pe pasat?
Toate procedeele enumerate sunt energofage, iar la raportul actual al pretului energiei electrice raportat la pretul combustibililor fosili este putin probabil ca metoda de mai sus sa fie eficienta.
Dar trebuie incercat oricum.
nu, reticenta n-ar fi aceeasi pentru ca finantarea din banii publici in tara aia (mult injurata) a dus la bunastarea intregii natii. Cred ca acolo binele colectiv e usor altfel inteles si acceptat.
pe de alta parte, da, trebuie incercat chiar daca uneori ajungi sa te scarpini in ureche cu mana opusa.
Istoric vorbind Japonia ar fi trebuit sa fie in rand cu Afganistanul. Daca e sa faci o simulare de ordin economic Japonia nu are nici o sansa de reusita, asta daca nu iei in considerare factorul uman. Si de aici ce spuneam mai sus.
Despre injuraturi...era o observatie generala.