"MISTER LE MANS", LA A 9-A VICTORIE
Echipajul Audi de pe mașina cu numărul 2 (Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval) a reușit să treacă primul linia de sosire după cele 24 de ore ale cursei, Kristensen aflându-se la al noua victorie în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii. De origine daneză, la fel ca regretatul Simonsen, "Mister Le Mans" abia și-a stăpânit lacrimile pe podium: "E o victorie pe care i-o dedic lui Allan Simonsen. Un pilot fantastic. Acest trofeu e pentru el", a declarat Kristensen. Colegii săi de echipaj, Allan McNish și Loic Duval, s-au aflat la al treilea, respectiv la primul Le Mans câștigat în carieră.
Audi a reușit să-și adjudece și al treilea loc pe podium, prin echipajul de pe Audi-ul cu numărul 3 (Oliver Jarvis, Marc Gene și Lucas Di Grassi), între cele două mașini germane intercalându-se prototipul Toyota cu numărul 8 (Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Stephane Sarrazin). Constructorul japonez a reușit să ajungă pe a doua poziție a clasamentului final în ciuda faptului că cele trei mașini Audi au pornit de pe primele poziții la start, profitând de viteza de top mai mare. Două dintre cele trei mașini germane s-au lovit însă de probleme tehnice în a șaptea oră a cursei, permițându-le celor de la Toyota sa urce pe podium. Japonezii au sperat chiar la mai mult decât atât, bazându-se pe consumul mult mai redus al prototipurilor sale, însă reprizele repetate de ploaie și cele 11 intrări ale Safety Car-ului au dat peste cap planurile Toyota. Audi și Toyota se vor duela la Le Mans anul viitor, când în categoria-regină LMP1 va reveni și Porsche, producătorul care deține recordul absolut de victorii în cursa franceză: 17.Martin Plowman, Ricardo Gonzalez și Bertrand Baguette au terminat pe locul al șaptelea la general cu mașina Morgan-Nissan cu numărul 35, dar au câștigat categoria LMP2. În sfârșit, Porsche și-a adjudecat cele două categorii ale GT-urilor. Echipajul Marc Lieb, Richard Lietz și Romain Dumas (Porsche #92) și-au adjudecat vitcoria în clasa GTE-Pro , în timp ce Raymond Narac, Christophe Bourret și Jean-Karl Vernay au câștigat cu Porsche-ul cu numărul 76 categoria GTE-Am, dedicată piloților amatori.
ALLAN SIMONSEN, PRIMUL DECES LA LE MANS DUPĂ 1997
Accidentul în urma căruia Allan Simonsen și-a pierdut viața a avut loc la 10 minute de la startul cursei, după ce Aston Martin-ul cu numărul 95 pilotat de danezul de 34 de ani și care plecase din pole position în clasa sa a pierdut spatele în virajul Tertre Rouge și a percutat violent bariera metalică de pe marginea circuitului. Medicii au constatat decesul pilotului Aston Martin la spital.După accidentul lui Simonsen, cursa a fost întreruptă 10 minute, însă echipa Aston Martin a continuat să alerge la Le Mans la cererea familiei pilotului decedat. Danezul este primul pilot care și-a pierdut viața la Le Mans în ultimii 14 ani, Sebastien Enjolras decedând într-un accident care a avut loc în pre-calificările cursei de la Le Mans din 1997. Ultimul pilot care a murit într-un accident în timpul cursei de la Le Mans fusese Jo Gartner, în 1986. Cel mai grav accident cu victime care a avut loc la Le Mans s-a întâmplat în cursa din 1955, când Mercedes-ul pilotat de Pierre Levegh a "zburat" în spectatorii aflați pe marginea circuitului, 80 de persoane pierzându-și atunci viața.
Respect pt. munca şi constanţa celor de la Audi!
N-ai prea inteles ideea unei curse de anduranta de 24h. Degeaba esti cel mai rapid si ai avans de 10 minute daca dupa asta trebuie sa tii masina in garaj 2 ore sau abandonezi. In primul rand te lupti cu propria masina, cu oboseala, cu vremea, cu traficul si abia apoi cu adversarul. Audi nr. 2 a fost o masina care a imbinat perfect fiabilitatea cu viteza si a invins Toyota nr. 8 care a fost la fel de fiabila, a consumat mai putin combustibil, a uzat mai putin pneurile dar nu a fost la fel de rapida.
Legat de Peugeot, acestia au participat ultima data in 2011, probabil tu vorbesti de cursa din 2010 cand au fost mai rapizi dar au avut probleme tehnice. Si Peugeot e un producator care a fost implicat si in WRC si in F1 pe langa rezultatele foarte bune din anduranta. Ce spui tu e ca si cum ai spune ca Pescarolo e doar un tip a carui echipa a falimentat...
Si in alta ordine de idei eu ced ca marele castigator al acestei editii este Toyota. In primul an sa termini pe 2 eu zic ca e ceva.
Si ma uitam la masinile Audi care e drept ca sunt cele mai performante de la Le Mans, dar cand plecau de la boxe tot scoteau ceva fum negru.
http://www.fiawec.com/races/24-heures-du-mans/results-and-chrono.html
HONDA a avut mai putine OPRIRI la standauri decat primul loc, asa ca, daca aveau masina mai bine pusa la punct, cine stie.....
Nu comparati masinile pregatite pentru curse cu cele de serie.
Mai stiu eu pe unul care-si luase Renault pentru ca Renault a iesit primul in nu stiu ce an la formula 1. Nu va imbatati cu apa romanasi.
La fiabilitate Audi sunt praf la masinile de serie, deci Le Mans e una si respect pentru ei, dar in viata de zi cu zi si masini de serie, discutam de altele.
@Azazel fac pariu ca nu ai deschis o usa de Audi si deja comentezi despre fiabilitate lor.
Insa din pacate pt astfel de "cunoscatori" vin si anumiti producatori in motorsport si investesc averi pt a-si mai drege imaginea de producatori de doi lei sau de la caz la caz, producatori de masini de unica folosinta (vezi Peugeot/Audi in Le Mans sau Citroien/VW in WRC)
Auzi "bre", nu domnia matale a zis treaba cu "nemtii stiu sa fac masini", matale doar ai auzit-o pe undeva si doar o reproduci, insa la fel ca acel cineva si tie iti este cald si bine in universul tau de vis unde preferi sa traiesti si sa te complaci atata timp cat creerasul matale nu poate sa conceapa ca poate exista super ingineri si super tehnologii si mai departe de Europa?
PS: Pamantul sa sti ca e rotund, s-a dovedit demult si nu se termina brusc dupa Nistru...
3 audi-uri, 2 toyote, o honda si 4 nissan-uri .
Sa-i vezi acum pe toti ciumpalacii cum isi vand BMW-urile si Merturile ca sa-si ia Haudi ca a castigat cursa. Ca doar toti viseaza la masini de curse si conduc numai pe circuite :)
In viata reala oricum le da clasa la vanzari si fiabilitate.