Audi a câștigat pentru a 12-a oară cursa de 24 de ore de la Le Mans. Toyota, pe locul al doilea

de Mircea Meșter
Duminica, 23.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a câștigat astăzi la Le Mans cea de-a 81-a ediție a celei mai cunoscute curse de anduranță din lume. Victoria germanilor a fost însă umbrită de decesul pilotului danez Allan Simonsen (Aston Martin).

Am făcut tot ce am putut, dar cei de la Audi au fost pur și simplu mai buni. A fost o cursă neobișnuită din cauza accidentului lui Allan. E un moment foarte trist.

Stephane Sarrazin
Pilot Toyota
Audi a câștigat pentru a patra oară consecutiv Cursa de 24 de ore de la Le Mans. O ediție tristă din cauza decesului pilotului Aston Martin Allan Simonsen a fost câștigată de Audi, marca germană trecându-și în palmares a 12-a victorie în ultimii 15 ediții la care a participat. Șefii și piloții mărcii germane i-au dedicat victoria pilotului danez care și-a pierdut viața în chiar primele tururi ale cursei din acest weekend.

"MISTER LE MANS", LA A 9-A VICTORIE

Echipajul Audi de pe mașina cu numărul 2 (Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval) a reușit să treacă primul linia de sosire după cele 24 de ore ale cursei, Kristensen aflându-se la al noua victorie în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii. De origine daneză, la fel ca regretatul Simonsen, "Mister Le Mans" abia și-a stăpânit lacrimile pe podium: "E o victorie pe care i-o dedic lui Allan Simonsen. Un pilot fantastic. Acest trofeu e pentru el", a declarat Kristensen. Colegii săi de echipaj, Allan McNish și Loic Duval, s-au aflat la al treilea, respectiv la primul Le Mans câștigat în carieră.

Esential 56 de mașini au luat startul în ediția 2013 a cursei de la Le Mans. 13 dintre acestea nu au terminat cursa.
81 este numărul de ediții ale cursei de la Le Mans disputate până acum.
Audi a reușit să-și adjudece și al treilea loc pe podium, prin echipajul de pe Audi-ul cu numărul 3 (Oliver Jarvis, Marc Gene și Lucas Di Grassi), între cele două mașini germane intercalându-se prototipul Toyota cu numărul 8 (Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Stephane Sarrazin).
Constructorul japonez a reușit să ajungă pe a doua poziție a clasamentului final în ciuda faptului că cele trei mașini Audi au pornit de pe primele poziții la start, profitând de viteza de top mai mare. Două dintre cele trei mașini germane s-au lovit însă de probleme tehnice în a șaptea oră a cursei, permițându-le celor de la Toyota sa urce pe podium. Japonezii au sperat chiar la mai mult decât atât, bazându-se pe consumul mult mai redus al prototipurilor sale, însă reprizele repetate de ploaie și cele 11 intrări ale Safety Car-ului au dat peste cap planurile Toyota. Audi și Toyota se vor duela la Le Mans anul viitor, când în categoria-regină LMP1 va reveni și Porsche, producătorul care deține recordul absolut de victorii în cursa franceză: 17.

Martin Plowman, Ricardo Gonzalez și Bertrand Baguette au terminat pe locul al șaptelea la general cu mașina Morgan-Nissan cu numărul 35, dar au câștigat categoria LMP2. În sfârșit, Porsche și-a adjudecat cele două categorii ale GT-urilor. Echipajul Marc Lieb, Richard Lietz și Romain Dumas (Porsche #92) și-au adjudecat vitcoria în clasa GTE-Pro , în timp ce Raymond Narac, Christophe Bourret și Jean-Karl Vernay au câștigat cu Porsche-ul cu numărul 76 categoria GTE-Am, dedicată piloților amatori.

ALLAN SIMONSEN, PRIMUL DECES LA LE MANS DUPĂ 1997

Aceste incidente sunt foarte rare, dar când se întâmplă trebuie să iei decizii bazate pe factori care nu au legătură cu motorsportul. Iar în acest caz, dorința familiei a fost primul lucru care a contat. am vorbit cu familia lui Allan, care a insistat să continuăm participarea noastră în cursă.

Echipa este îndurerată din cauza pierderii unuia dintre piloții noștri.

David Richards
CEO Aston Martin Racing
Accidentul în urma căruia Allan Simonsen și-a pierdut viața a avut loc la 10 minute de la startul cursei, după ce Aston Martin-ul cu numărul 95 pilotat de danezul de 34 de ani și care plecase din pole position în clasa sa a pierdut spatele în virajul Tertre Rouge și a percutat violent bariera metalică de pe marginea circuitului. Medicii au constatat decesul pilotului Aston Martin la spital.

După accidentul lui Simonsen, cursa a fost întreruptă 10 minute, însă echipa Aston Martin a continuat să alerge la Le Mans la cererea familiei pilotului decedat. Danezul este primul pilot care și-a pierdut viața la Le Mans în ultimii 14 ani, Sebastien Enjolras decedând într-un accident care a avut loc în pre-calificările cursei de la Le Mans din 1997. Ultimul pilot care a murit într-un accident în timpul cursei de la Le Mans fusese Jo Gartner, în 1986. Cel mai grav accident cu victime care a avut loc la Le Mans s-a întâmplat în cursa din 1955, când Mercedes-ul pilotat de Pierre Levegh a "zburat" în spectatorii aflați pe marginea circuitului, 80 de persoane pierzându-și atunci viața.

Comentarii (31)

  • Adica Audi a castigat cursa asta cu un hybrid in fata celor de la Toyota ? Ah, the irony!
    26 30
  • Am spus-o şi o repet: nemţii ştiu să facă maşini, japonezii laptopuri, coreenii I-phonuri, francezii parfumuri iar italienii haine.

    Respect pt. munca şi constanţa celor de la Audi!
    50 57
  • buna asta )))
    4 15
  • citi producatori au fost prezenti????....sa dam celor de la audi ce e al lor ,dar sa nu exageram
    23 17
  • ps :parca anul trecut peugeot ii lasase ani lumina in urma,dar au avut noroc ca peugeot au iesit din cursa datorita unor probleme de fiabilitate...si cine-i peugeot ?o firma la care lumea se gindeste la faliment poate...
    17 29
  • @automarket
    Corectare,dupa accidentul lui Simonsen, cursa a fost întreruptă aproape 60 de mminute/
    5 0
  • dan@hmmm
    sa nu fim absurzi. Zici tu ca anul asta au fost prezenti putini producatori, ca anul trecut Peugeot nu mai stiu ce le facuse...dar au castigat de 12 ori in 15 ani de prezenta!!! cu benzina, diesel sau diesel-hybrid. asa ca orice argument nu isi are rostul. Felicitari pilotilor si Audi!
    38 14
  • stefan
    @hmmm

    N-ai prea inteles ideea unei curse de anduranta de 24h. Degeaba esti cel mai rapid si ai avans de 10 minute daca dupa asta trebuie sa tii masina in garaj 2 ore sau abandonezi. In primul rand te lupti cu propria masina, cu oboseala, cu vremea, cu traficul si abia apoi cu adversarul. Audi nr. 2 a fost o masina care a imbinat perfect fiabilitatea cu viteza si a invins Toyota nr. 8 care a fost la fel de fiabila, a consumat mai putin combustibil, a uzat mai putin pneurile dar nu a fost la fel de rapida.

    Legat de Peugeot, acestia au participat ultima data in 2011, probabil tu vorbesti de cursa din 2010 cand au fost mai rapizi dar au avut probleme tehnice. Si Peugeot e un producator care a fost implicat si in WRC si in F1 pe langa rezultatele foarte bune din anduranta. Ce spui tu e ca si cum ai spune ca Pescarolo e doar un tip a carui echipa a falimentat...
    14 3
  • Si fiabilitatea pe ce loc a iesit? :)
    16 13
  • slVW_83 si romanii stiu sa fure. nu? Ma faci sa rad cu afirmatia ta. Doar un copil de 8 ani poate crede asa ceva.
    9 14
  • toate statisticile spun ca da! suntem buni la asta si chiar ne-am putea construi un brand de tara frumos :))
    3 13
  • Azazel
    Dar Renault, ce a facut Renault? Intreb pentru ca era cineva aici care spunea ca daca nu va castiga, pe podium oricum va fi.
    Si in alta ordine de idei eu ced ca marele castigator al acestei editii este Toyota. In primul an sa termini pe 2 eu zic ca e ceva.
    Si ma uitam la masinile Audi care e drept ca sunt cele mai performante de la Le Mans, dar cand plecau de la boxe tot scoteau ceva fum negru.
    12 24
  • Pentru alti necunoscatori. Toyota este la al doilea Le Mans (in ultimii ani). Au participat si anul trecut cu doua masini. Una a fost implicata intr-un accident cu un Ferrari din clasa GT iar cealalta a avut probleme thenice si a trebuit sa abandoneze.
    12 1
  • @Azazel, toyota a concurat si anul trecut in cursa de 24h de la LeMans, deci nu e primul an cum spui tu.
    23 2
  • @hmmm, tu vorbesti de 2011, cand inr-adevar peugeot, au avut cele mai rapide masini la categoria LMP1 pana in prezent ( e si un record mi se pare, al lui Loic Duval in calificari), insa, din pacate fiabilitatea nu a fost de partea lor, iar din 2012 criza si-a spus cuvantul pentru PSA si au anulat proiectul Peugeot 90X
    13 1
  • Azazel
    Altair19, corect! Te rog sa ma scuzi. Se pare ca oboseala incepe sa-si spuna cuvantul. Ai dreptate si iti multumesc pentru ca m-ai corectat.
    12 6
  • LOCUL 6 = 21 LMP1 Nick LEVENTIS, Danny WATTS, Jonny KANE HPD ARX 03c - Honda M 332 24:02'16.225 16 Laps 6 Laps 218 3'30.884 232.7

    http://www.fiawec.com/races/24-heures-du-mans/results-and-chrono.html

    HONDA a avut mai putine OPRIRI la standauri decat primul loc, asa ca, daca aveau masina mai bine pusa la punct, cine stie.....
    0 18
  • George
    Trezirea !!!
    Nu comparati masinile pregatite pentru curse cu cele de serie.
    Mai stiu eu pe unul care-si luase Renault pentru ca Renault a iesit primul in nu stiu ce an la formula 1. Nu va imbatati cu apa romanasi.
    La fiabilitate Audi sunt praf la masinile de serie, deci Le Mans e una si respect pentru ei, dar in viata de zi cu zi si masini de serie, discutam de altele.
    14 29
  • Sergiu
    @Andi Pe locul 1 bineinteles ;)
    7 12
  • Manson
    Se vede ca la multi le-a iesit mustaru cand a castigat Audi.@hmm Cred ca ai o cocina de Megane cumparata prin programul rabla si acuma te crezi buricul ulitei. Voi "zeificati" marcile franceze sau japoneze si va sare mustaru cand cineva zice "respect Audi".
    @Azazel fac pariu ca nu ai deschis o usa de Audi si deja comentezi despre fiabilitate lor.
    17 25
  • Lexmark
    Ca bine zici Gigi!!!
    Insa din pacate pt astfel de "cunoscatori" vin si anumiti producatori in motorsport si investesc averi pt a-si mai drege imaginea de producatori de doi lei sau de la caz la caz, producatori de masini de unica folosinta (vezi Peugeot/Audi in Le Mans sau Citroien/VW in WRC)
    3 22
  • Ivanoff
    @slVW_83
    Auzi "bre", nu domnia matale a zis treaba cu "nemtii stiu sa fac masini", matale doar ai auzit-o pe undeva si doar o reproduci, insa la fel ca acel cineva si tie iti este cald si bine in universul tau de vis unde preferi sa traiesti si sa te complaci atata timp cat creerasul matale nu poate sa conceapa ca poate exista super ingineri si super tehnologii si mai departe de Europa?
    PS: Pamantul sa sti ca e rotund, s-a dovedit demult si nu se termina brusc dupa Nistru...
    17 12
  • @automarket
    poate sa imi spuna si mie echipa AM de ce comentariile nu mi se vad decat dc folosesc proxy-uri externe?
    1 1
  • Normal ca exagereaza !! Audi e dumnezeul lor . Totusi in Top 10 au fost
    3 audi-uri, 2 toyote, o honda si 4 nissan-uri .
    19 8
  • @ Ivanoff
    Cele 2 Toyota care au alergat la Le Mans in 2013 au fost dezvoltate de Toyota Motorsport GmbH cu sediul in Koln, Germania iar inginerii care le-au proiectat sunt in marea lor majoritate germani . Producatorii japonezi trebuie sa renunte la a mai concura la Le Mans pentru a nu se mai face de ras . Mazda va ramane pentru mult timp singurul constructor japonez ce a castigat la Le Mans ( 1991 ) . Incepand cu 2014 va incepe ( din nou ) hegemonia Porsche la Le Mans ( Porsche detine recordul de victorii si anume 17 ) !
    4 2
  • @@automarket
    Eu cred ca echipa automarket este in concediu,altfel nu-mi explic lipsa articolelor,devine un site mediocru,cred ca il voi evita pe viitor.
    8 3
  • Mare istorie, mare.
    Sa-i vezi acum pe toti ciumpalacii cum isi vand BMW-urile si Merturile ca sa-si ia Haudi ca a castigat cursa. Ca doar toti viseaza la masini de curse si conduc numai pe circuite :)
    5 10
  • AndreiRN
    Curand va veni si randul la Toyota pe primul loc.
    In viata reala oricum le da clasa la vanzari si fiabilitate.
    4 8
  • @Andrei
    Pt tine Le Mans a fost un film, asa-i? Curand va reintra si Porsche la clasa regina, nu stiu ce poate sa faca Toyota, fanii motorsportului fac ceva pe vanzarile Toyota.
    5 4
  • aaaaaaaaaaaaaaaa
    Asta e a douasprezecea victorie Audi in cincisprezece ani de participare (au ratat la prima participare in 1999, 2003 cand a castigat Bentley care era de fapt tot un audi dar acoperit si cu alta denumire si 2009) probabil "ciumpalaci" deja au schimbat de mult "BMW-urile" si "Merturile" pt. "Haudi", de ce trebuiau sa astepte pana acum?
    2 4
  • ma intreb cu cate id-uri a postat Mafia mai sus :)) aceeasi expimare la vreo 3 -4 id-uri, cine poate sa creada ca nu s-a zgariat pe ochi si a stat cuminte fara sa comenteze ? :))
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru