Juriul competiţiei europene Car of the Year a decis cele şapte maşini finaliste ale ediţiei 2014 a prestigiosului concurs. Cu un amestec interesant de segmente, concepte şi propulsii, European Car of the Year (COTY) 2014 se anunţă o competiţie interesantă cu un câştigător imposibil de ghicit chiar şi de ochii avizaţi ai jurnaliştilor auto.
În finala competiţiei au rămas, astfel, trei modele compacte, dar de concepte diferite (Mazda3, Peugeot 308 şi Skoda Octavia), un monovolum compact (Citroen C4 Picasso), o limuzină de lux (Mercedes-Benz S-Klasse) şi două maşini electrice de asemenea foarte diferite: citadina BMW i3 şi Tesla Model S, cea mai scumpă maşină cu motor electric de pe piaţă.
Competiţia se anunţă cu atât mai strânsă cu cât majoritatea concurenţilor care au ajuns în această fază a competiţiei au primit review-uri eminamente pozitive din partea jurnaliştilor, iar rezultatele din vânzări sunt peste aşteptările iniţiale ale constructorilor.
NUMELE MARI ELIMINATE
Poate mai interesantă decât lista finaliştilor este cea a modelelor eliminate până în această fază a competiţiei.
Vorbim de nume mari ale industriei şi de maşini care au atras foarte multă atenţie din partea publicului, precum BMW X5, Toyota Auris şi Corolla, Seat Leon, Renault Captur, Range Rover Sport, Mercedes-Benz CLA, Lexus IS, Jaguar F-Type, Hyundai i10 sau Ford Kuga.Câştigătorul competiţiei COTY 2014 va fi anunţat în luna martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
via COTY
Vorbim de una netestata EuroNCAP si de un care a obtinut odar 4 stele...
Model S a primit punctaj maxim la testele americane NHTSA,fiind cea mai sigura masina testata de ei pana in prezent.Cu siguranta va obtine lejer 5 stele la testele EuroNCAP.
BMW i3 a obtinut doar 4 stele la testele de siguranta europene.
Eu sunt ferm convins ca si anul acesta COTY o sa fie o masina electrica si Tesla pare sa fie pe drumul cel bun, iar i3 nu cred ca are nici o sansa reala sa castige. De altfel nu sunt convins ca intra in top 3.
Daca S-ul e un pas important, atunci Tesla sau I3 ce mama dracului sunt?
Comparatia intre Tesla si o masina cu motor cu combustie interna e ca si comparatia intre o masina pe abur si una pe benzina.
4.2 secunde pana la 100km/h si 400 km autonomie e mult peste ce a realizat Mercedes cu noul S.
Abia dupa ce ai vazut suficiente clipuri cu Tesla realizezi intr-adevar cat de mare e smecheria cu aceasta masina si cu conceptul de automobil in viitorul apropiat! Din pacate, deocamdata, prea putini au sansa sa se plimbe cu asa ceva.
Ai dreptate. Insa, avand in vedere ca vorbim totusi de "The European Car" mi s-ar fi parut normal ca masina sa fie testata si de autoritatea europeana in domeniul sigurantei auto. Nu contest in nici un caz corectitudinea NHTSA. Doar ca mi s-ar fi parut corect ca un premiu european sa se acorde si pe baza unei testari europene!
2. Mercedes S Classe este o masina din clasa premium-lux, deci nu o sa castige.
3. Mazda 3- nici o sansa,pentru ca e japoneza si pentru ca nu vine cu nimic inovativ, in afara de un design considerat de unii frumos.
4. Lupta se va da intre Skoda Octavia, Peugeot 308 siBmw i3 si pentru ca trendul este spre eco va castiga Bmw-ul (din pacate, pt. ca e urat rau si pt. ca nu are siguranta de 5 stele).
am zis :)