După o serie de teasere care au prezentat bucăți din noul model, Volvo a dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Geneva noua generație a lui XC60, SUV-ul său compact. Modelul suedez primește o binemeritată schimbare într-un moment excelent al carierei sale, XC60 fiind cel mai vândut SUV compact premium în Europa, depășind la volum rivali precum X3, GLC sau Q5.
Volvo XC60: date esențiale
● Este a doua generație a lui XC60. Prima a fost prezentată oficial în 2008.
● Așa cum era de așteptat, XC60 preia indicii vizuale estetice de la fratele mai mare, XC90, dar le transformă într-un pachet cu look ceva mai dinamic.
● Este a treia interpretare diferită (după XC90 și S90/V90) a "ciocanului lui Thor", așa cum denumește Volvo motivul T din luminile față LED. De această dată, segmentul orizontal este prelungit până în grila frontală.
● Dimensiuni în creștere: noul XC60 e cu 4.4 centimetri mai lung și cu 10.8 centimetri mai lat. Înălțimea a fost redusă cu 5.5 centimetri.
La nivel de greutate, modelul suedez a pierdut 20 sau a câștigat 20 de kilograme între generații, în funcție de versiunea de motorizare.● Garda la sol a fost redusă de la 23 la 21.6 centimetri. Cu toate acestea, Volvo susține că vorbim de cea mai bună valoare din segment.
● Interiorul oferă aceeași ambianță pe care am regăsit-o la frații mai mari. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate controla majoritate funcțiilor mașinii.
● Thomas Ingenlath, designer-șef Volvo: "Exteriorul lui XC60 oferă linii atletice sculpturale de calitate atemporală. Interiorul este o compoziție de clasă formată din arhitectură construită corect, materiale frumoase și tehnologie de ultimă oră. XC60 oferă o experiență pur scandinavă ".
● XC60 împrumută pachetul de siguranță complet de pe frații mai mari din familia deja completă 90, însă plusează cu trei sisteme care intervin asupra volanului în cazurile de urgență în care frânarea în sine nu poate evita un impact.
Detaliile despre aceste sisteme au fost deja prezentate într-un material dedicat pe care-l puteți parcurge AICI.● Motorizări în momentul lansării: două diesel-uri, două pe benzină, un hibrid. Toate beneficiază de motoare de 2.0 litri din familia nouă Drive-E, concepută in-house de Volvo.
● Motoare diesel: D4 (190 CP) și D5 (235 CP).
● Motoare pe benzină: T5 Turbo (254 CP) și T6 Turbo supraalimentat (320 CP).
● Versiunea hibridă T8 folosește motorul de pe T6 (320 CP) și un motor electric suplimentar. Total: 407 CP. Conform datelor Volvo, XC60 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde în această versiune.
● Producția noului Volvo XC60 va începe la mijlocul lunii aprilie 2017 la fabrica suedeză de la Torslanda. Pentru comenzile din Asia, mașina va fi produsă la uzina din Chengdu, China.
● Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars: "Noul XC60 este mașina perfectă pentru un stil de viață activ".
Arata ca un Volvo si probabil se va simti ca un Volvo...
Se alatura 3008-ului si XC90-ului in categoria SUV-urilor europene care-mi plac la nebunie la ora actuala.
...incredibil design...
Probabil ca va ramane liderul european in segment, SE AUDE MARIUS?
Back on topic
Masina pt cine nu are nevoie de suv cu 7 locuri, altfel, daca nu esti obsedat de ideea de suv tot V90 CC e mai bun.
Interior, exterior si motorizari noi, nu reciclate de 20 de ani. Hint Audi copy-paste ;)
In alta ordine de idei, vad exaltare mare pe aici. Problema mare a lui Volvo e felul in care se conduce. E plictisitor precum o sufragerie suedeza.
Toti au laudat S90/V90 pana la testele comparative si volvo s-a topit pe locul 3,4, depinde cu cate germane a fost comparat.
In clasa asta nimic nu bate azi noul velar de la Range si GLC la Mercedes dpdv al design-ului.
Velar, Macan, F-Pace, X3, GLC, Q5, toate se conduc mai bine, iar faptul ca e cel mai vandut SUV ''premium'' nu inseamna ca e cel mai bun, nici vorba de asa ceva.
E o masina decenta, nimic mai mult, nimic mai putin. Nu inteleg entuziasmul celor de mai sus pentru asa ceva.
Asta nu o vad nici din partea celor mai infocati fani bmw, care sigur sunt mai multi, la rticolele despre bmw.
Cred ca se aduna si comenteaza doar fanii volvo.
Asta o vad la fiecare articol despre volvo.
Oricat ma fortez sa-mi placa ultimele volvo-uri, nu reusesc.
Imi placea volvo 850t prin 1994, in schimb.
Ba exista. De Macan ai auzit ? Sau de F-Pace ?
Cea mai aspectuoasa masina a segmentului, in acest moment, din punctul meu de vedere, este Velar urmat de GLC, Stelvio abia apoi Macan/Jaguar, Volvo etc.
Păi un S90 de 70k arăta cu 10 ani mai vechi decât noul E de aceeași valoare, strict interiorul. Ne miram toți cei care comparam cele 2 mașini cum poate cere Volvo banii ăia pt o tabletă. Îmbinările și calitatea executiei era bună dar lipsea cu desăvârșire acel ceva care să facă mașina deosebită.
Singura masina care merita laudată dpdv al aspectului este conceptul XC40. Restul sunt doar actualizări in pas cu timpul. Nu că ar trebui sa fie ceva remarcabil, dar să nu ne infierbântăm pt chestii ,,normale".
Despre liderul segmentului...XC60 a devenit liderul acestui segment pentru prima oara in 2014, urmat la mica distanta de Evoque, apoi de Q5, completand podiumul. Pe locul 4 a fost X3, dar deja exista si X4, care a muscat destul de bine din felie, cumuland vanzarile celor doi, X3 s-ar fi mentinut foarte aproape de XC60, Bmw fiind singurul care are doua modele in aceasta clasa. Sa nu se culce pe lauri suedezii, atat le zic :).
Ideea este ca va fi batalie mare in urmatorii ani pe acest segment, cu noul XC60, noul X3/X4 ,Q5 si GLC. Macan si Velar sunt mai scumpe.
https://www.youtube.com/watch?v=YV1HlIf9MvQ
de altfel masina imi pare super dar din pacate peste..
@Automarket: aplicatia automarket este de nefolosit pe iOS de ieri, se inchide de fiecare data cand sunt deschise articolele.