După ce săptămâna trecută Renault a trecut printr-un stop cardiac zdravăn, care a făcut ca acțiunile sale să scadă cu 22 de procente, problemele continuă pentru constructorul francez. Cauza? Aceleași acuzații privind emisiile false. De această dată, Renault este inițiatorul veștilor.
Rechemare în service pentru Renault Captur 1.5 dCI de 110 CP
Thierry Bollore, șeful departamentului de concurență în cadrul constructorului din Hexagon, a declarat că 15.800 de exemplare Captur vor fi rechemate în service. Doar motorizarea diesel de 1.5 litri și 110 cai putere va fi afectată de recall, pentru că sistemul de reducere a poluării nu funcționează sub 17 grade Celsius.
În Paris, temperatura medie pe timp de zi depășește 17 grade Celsius doar în lunile mai și septembrie, ceea ce înseamnă că exemplarele Captur ar fi poluat mai mult decât se anunța în listele oficiale. Testele actuale se desfășoară doar între 20 și 30 de grade Celsius, deci nu puteau detecta neregularitatea.
Cele 15.800 de unități Captur nu au ajuns încă la clienți, ceea ce înseamnă că misiunea constructorului va fi ceva mai ușoară. Unitățile au intrat în producție în luna iulie și în luna septembrie a fost semnalată defecțiunea. Acţiunea constă în corectarea unei erori de calibrare a controlului motorului.
Thierry Bollore susține că Renault nu trișează, ci doar încearcă să respecte normele și să remedieze o defecțiune tehnică.
Invitație în service pentru clienți
Pe lângă rechemarea în service a unităților Captur, Renault a anunțat și inițierea unui recall voluntar în scopul de a evita un scandal al emisiilor, de tipul celui în care s-a trezitFrancezii vor pune la dispoziție o reglare pentru softul motoarelor, încercând astfel să reducă valorile emisiilor și să micșoreze diferențele dintre cifrele anunțate oficial și cele înregistrate în lumea reală. diesel Euro 6, iar programarea în service se va face în această vară, în luna iulie. Potrivit comunicatului oficial emis de Renault, toate vehiculele respectă normele în vigoare. ”Aşa cum a fost anunţat în decembrie 2015, dincolo de normele Euro 6 existente şi respectate în întregime, Renault poate propune clienţilor interesaţi o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare Nox”, afirmă constructorul francez.
Softul va fi disponibil doar pentru motoarelePe aceeași temă, publicația franceză Les Echos susține că guvernul francez a luat la țintă constructorii Ford, Renault și Mercedes-Benz după ce mai multe motorizări diesel au demonstrat că emisiile NOx din lumea reală erau mai mari. Captur, Espace și un alt vehicul utilitar sunt suspectate că au emisii mai mare, susține Les Echos.
Pe lângă confirmarea emisiilor mai mari din lumea "reală", Renault a ținut însă să anunțe că motoarele sale nu au la bază un soft "mincinos", așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen.Informația începe să prindă contur după ce Segolene Royal, ministrul francez al mediului, a declarat că și alți constructori au emisii mai mari în lumea reală.
Noile informații nu au rămas fără repercursiuni la bursă, acolo unde Renault a mai pierdut astăzi 3%, după ce scandalul de săptămâna trecută le-a devalorizat acțiunile francezilor cu 3.3 miliarde de euro.
francezii au fost mai subtili, sistemul nu functioneaza sub17*, moral au trisat pe jumatate pentru ca n-au incalcat nici o prevedere legala, folosindu-se de o specificatie tehnica
@LauCalin...cele 15.000 de masini asa cum am presupus sunt cele care inca n-au ajuns la client iar intrebarea ta a primit raspuns: 700.00 de masini rechemate pentru "up-date" de soft. Plus ca au incasat un 3% la bursa
urmarile vor fi interesante si dramatice
La VW magaria se va duce pe la 70-80 mld de euro care va reprezenta suma pierderilor realizate din caderea de pe burse, rechemarile, recumpararii unor autovehicule, procesele - atat cele ale persoanelor civile americane, europene, asiatice, cat si a celor in care au fost actionati in judecata de statul american -, dobanzile datorate bancilor la care s-au imprumutat etc.
Plus ca multe firme cu flote nu vor mai lucra cu VAG in viitorul scurt si mediu (1-5 ani). Asta o vad deja in Romania la prieteni din diverse firme care aveau Polo, Golf, Passat...Daca la noi s-a ajuns la asa ceva (inde VW e un fel de D-zeu), va dati seama care va fi situatia din Europa Vestica.
Cand Politia Romana a ales Polo in loc de Logan, i s-a cam rupt de "dieselgate. Cam asa este si cu multe alte companii. Stati linistiti, ca daca VW le va face un pret bun pentru flote, vor colabora in continuare. Acele companii vor fi putin interesate spre deloc de probleme VW. Iar daca vor avea de suferit din cauza VW, ii va da in judecata. Asa cum fac toti. Sa nu uitam ca, in ciuda acestui scandal monstru numit "dieselgate, vanzarile VW au fost totusi destul de sus si se mentin acolo.
Nu oricine putea face fata unui asemenea scandal. Actiunile Renault au scazut cu 22% in urma unul zvon. imaginati-va ce s-ar fi intamplat daca Renault ar trece prin ce a trecut si inca mai trece VW. La VW actiunile au scazut in urma unei certitudini si (culmea) a unei greseli recunoscute chiar de ei. Dar nu au scazut atat de mult ca la Renault. De ce, va las pe voi sa incercati sa va dati seama.
La HP tocmai au fost cumparate 100 VW Polo si Jetta. Asa ca nu stiu unde vezi tu "ceea ce vezi" !
Strict legal Renault respecta legea, cum de altfel sunt sigur ca si ceilalti constructori ce vor fi luati in vizor in viitor o respecta. Renault s-a concentrat si a reglat motoarele ca in plaja de testare a normei sa respecte legea.
Nici o autoritate nu ii poate cere Renault-ului sa rezolve problema de pe cele 15.000 de Captur sau restul de 700.000, pentru ca toate sunt legale. Renault alege voluntar sa faca asta si bursa a apreciat acest lucru cu un +3.3% la inchiderea ei.
Problema normelor de poluare e ca sunt usor de pacalit (vezi VW care a pacalit-o din 2009 incoace) sau impune constructorilor sa respecte limitele doar in anumite plaje de temperatura si altitudine si doar pe niste regimuri de exploatare a masinilor, ce sunt putin relevante in viata de zi cu zi.
Din pacate nu sunt semne ca situatia se va indrepta din moment ce parlamentul european tot taraganeaza stabilira noilor norme si a modului de testare.
Asadar, orice masina va cumparati, tot o sa poluati mai mult decat scrie in cartea tehnica, din pacate!
Apoi pe 18 ianuarie AM editeaza si il contrazice flagrant: "Nu am trişat, în teste respectăm normele europene"
Sursa:
http://www.automarket.ro/stiri/renault-pregateste-un-plan-pentru-reducerea-emisiilor-nu-am-trisat-in-68709.html
Domnul care le stie pe toate...si de fapt nu stie nimic ! Iti dai prea multa importanta si chiar nu e cazul...
"Aplauze" pt LauCalin
Vodafone: 30 de masini doar pe Bucuresti - in curs de achizitionare. (Golf)
@Andy Inca o data nu vad "ceea ce vezi"!
@LauCalin - "De ce, va las pe voi sa incercati sa va dati seama."
Raspuns: Deoarece VW inca face masini bune .
VAG a premeditat si a inventat un sistem mincinos incalcand legea , pe cand renault n-a incalcat nicio lege. E cam acelasi lucru cu o rechemare pentru un airbag defect. Daca constati ca nu functioneaza in parametri normali, faci rechemare.
PS: Automarket nu a citit in stele c mine ca sa vada stirea despre cele 15000 de masini, pe la 10 dimineata. Ei au postat-o pe site dupa amiaza. Vezi discutia mea cu @vianu de atunci. Sau mai bine sa nu vezi nimic ca vezi degeaba.
Sa trimita americanilor un reno 1.5 dci in teste, care se fac in conditi reale, sa vedem si noi cat poleaza defapt.
Controversa priveşte o zonă care NU este standardizată şi ridică întrebarea dacă emisiile depăşesc normele. Întrucât nu există standarde, este foarte dificil de spus ce este corect şi ce nu"
http://www.automarket.ro/stiri/carlos-ghosn-e-categoric-renault-nu-a-trisat-testele-de-emisii-nu-ne-68831.html