de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 06.01.2011
-
-
Trimite pe:
Un prieten se întreba recent ce visează de obicei designerii Infiniti înainte de a pune pe hârtie un nou model. Răspunsul a venit repede şi aproape instinctiv: balauri. Deşi afirmaţia este puţin hilară şi mulţi ar putea crede că se apropie de grotesc, intenţia a fost de fapt alta. Aceea de a sublinia că tot ce iese de pe planşa de desen a studioului de design japonez este cu mult mai spectaculos decât orice vedem în prezent în segmentul premium. Adevărul este că nu ai ocazia să vezi balauri în fiecare zi. Deşi am aprobat neîncrezător pe moment, asocierea fantasmagorică mi-a fost confirmată la reîntâlnirea cu un exponent al clasei G, sedanul G37x mai exact. Revelaţia s-a produs într-o parcare, lângă un Mercedes C-Klasse. Apropierea celor două model a produs un impact vizual izbitor. Ca atunci când ai aşeza în farfurie două bucăţele de sushi lângă un cârnat nemţesc.
-
Pret de pornire
46.500 €
-
Pret model testat
55.300 €
-
Taxa auto
1468 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Lecţia de design şi cultură orientală ne-a fost servită de Infiniti într-un model nu foarte popular pe meleagurile mioritice, dar cu atuuri mari în segmentul premium. Este vorba despre Infiniti G37x, sedanul care ascunde o adevărată herghelie sub capotă şi, mai nou, beneficiază şi de tracţiune integrală. Reţeta succesului, pe care japonezii o servesc pe toate modelele lor, are la bază un motor cu şase cilindri în V, cu o cilindree de 3696 cmc, capabil să ofere o adevărată explozie a simţurilor ori de câte ori este călcată pedala de acceleraţie. Responsabili pentru infuzia puternică de adrenalină sunt cei 320 de cai putere, care galopează în efectiv complet abia în zona roşie a turometrului, la 7000 de rotaţii. Nu putea lipsi nici un cuplu motor generos, de 360 de Nm, resimţit din plin abia la 5600 de rotaţii, o trăsătură specifică motoarelor aspirate. Reţeta pe care o descoperi de obicei sub capota balaurului japonez este fără îndoială o delectare pentru cunoscători, dar şi o raritate a segmentului, dominat din ce în ce mai mult de motoare turbo sau bi-turbo. V6-le pe benzină este o adevărată delectare a simţurilor: vizual, atunci când decorul se succedă cu repeziciune, olfactiv, atunci când demarajul încinge cauciucurile, şi auditiv, atunci când turaţiile înalte aduc cu ele o simfonie a mecanicii şi ingineriei. Resursele oferite de motorul V6 ar putea fi folosite cu uşurinţă pentru propulsia a două sedanuri G37, generozitatea bagajului de putere fiind copleşitoare pentru mulţi. Japonezii au încercat să pună în valoare capacitatea unităţii V6 cu ajutorul unei transmisii automate cu şapte rapoarte, o transfuzie de tehnologie a alianţei Renault-Nissan. Cutia se asigură că succesiunea treptelor se etajează bine şi pe nesimţite, liniaritatea fiind una de excepţie. Ce lasă însă de dorit este răspunsul transmisiei, nu atât de prompt pe ce cât te-ai fi aşteptat. Acest lucru se poate remedia însă atunci când se optează pentru schimbarea manuală a rapoartelor, cu ajutorul padelelor instalate în spatele volanului.
Consum
Nu se pot spune prea multe la acest capitol în favoarea unui model care sare de 15.7 litri la 100 de kilometri parcurşi în mediul urban. Realitatea face ca această valoare să urce undeva la 17-18 litri la 100 de kilometri, un aspect deloc de neglijat. În afara oraşului, fişa tehnică a modelului japonez anunţă 8.2 litri la 100 de kilometri, însă iarna geroasă, starea proastă a drumurilor şi o viteză care a sărit arareori de 130 km/h, au adus o cifră nu foarte optimistă: 11.2 litri/100 de kilometri. Comparat cu versiunile de putere apropiate ale rivalilor, C-Klasse şi BMW Seria 3, Infiniti G37x stă ceva mai slab. Trebuie să ţinem însă cont că este vorba de motoare cu o cilindree mai mică şi cu o putere, de asemenea inferioară.
Interior
Aşa cum ne-au obişnuit, japonezii dovedesc o minuţiozitate senzaţională când vine vorba de interior. Respectul obligatoriu pe care ţi-l impune fiecare habitaclu Infiniti este combinat întotdeauna cu o armonie veselă, care te smulge din monotonia unui Seria 3 sau din conservatorismul unui C-Klasse. Calitatea materialelor şi precizia finisajelor executate obsesiv fac din G37x un adevărat rival pentru modelele germane care domină segmentul premium. Plasticul moale, butoanele prietenoase, pielea fină, amestecul de elemente cromate şi detalii de fineţe sunt doar câteva tentaţii dulci, menite să-ţi atingă coarda sensibilă şi să te facă se vibrezi la fiecare atingere. Practic, habitaclul este croit să mulţumească pretenţioşii care nu se lasă impresionaţi doar de performanţele motorului. Este extensia celor şase cilindri, menită să facă din sedanul japonez un model complet. Luminile calde, sistemul multimedia proiectat pe ecranul LCD şi instrumentele de bord colorate întregesc ambianţa plăcută. Scaunele sunt deosebit de confortabile, pe distanţe lungi fiind o adevărată binecuvântare. Spaţiul interior, deşi nu impresionează la prima vedere, se poate dovedi a fi mult mai generos decât cel oferit de un Audi A4 sau de un BMW Seria 3. Din păcate, portbagajul este cel care dezamăgeşte la acest capitol, fiind mai mic decât al celorlalţi rivali din segment, doar conaţionalul Lexus IS fiind mai puţin încăpător decât G37.
Preţ de achiziţie
Atunci când ai 50.000 de euro şi îţi doreşti un sedan de clasă medie din segmentul premium, alegerea poate fi una foarte grea. Pentru a putea ispiti clienţii care se orientează de obicei spre mărcile germane dintr-un instinct naţional, Infiniti a căutat să îşi adapteze pretenţiile financiare unei pieţe destul de superficiale, cum este cea din România. Astfel, G37 sedan pleacă de la 44.000 de euro cu TVA, o valoare care poate părea piperată la prima vedere, dar complet justificată. Pentru aceşti bani clientul primeşte 320 de cai, o cutie manuală sport şi o echipare standard cu mult peste cea oferită de nemţi. Pentru versiunea cu tracţiune integrală, testată de noi, clientul român poate scoate din buzunar începând cu 50.100 de euro, preţ valabil pentru echiparea GT. Pentru nivelul de echipare superior, GT Premium, preţul urcă până la 54.400 de euro, dar este sinonim cu autosuficienţa. La nivelul lui G37x nu se pot ridica decât două modele din segment, BMW Seria 3 şi Mercedes C-Klasse, doar cele două sedanuri germane dispunând de motorizări pe măsura japonezului. Un Mercedes C350 4Matic fără elemente opţionale, pleacă de la 51.460 de euro, deci ceva mai mult decât G37x. De cealaltă parte, rivalul bavarez în versiunea 335i xDrive, care oferă 306 cai şi 400 de Nm, costă 48.918 euro, o valoare ceva mai mică decât a japonezului, dar care poate creşte direct proporţional cu lista opţionalelor. Nu este de neglijat nici alternativa germană din Ingolstadt, Audi A4, care, deşi oferă maxim 265 de cai putere în versiunea 3.2 FSI quattro, pleacă de la 46.252 de euro cu TVA. Bineînţeles, şi aici opţionalele vor creşte considerabil preţul final. În cele din urmă, trebuie să ne raportăm şi la conaţionalul Lexus IS, care oferă maxim 208 cai în versiunea de top 250 Luxury, cu transmisie automată, dar costă 50.550 de euro. Valoarea este apropiată de cea a lui G37X, dar versiunile nu se pot compara la capitolul putere.
Siguranţă
Infiniti G37 nu a fost testat de organismul EuroNCAP, însă premizele modelului japonez sunt foarte bune. Niponul este echipat cu o serie de elemente de siguranţă inovative, printre care pilotul automat adaptiv (ICC cu IBA). Acesta este capabil să păstreze o distanţă prestabilită faţă de vehiculul anterior, adaptându-şi viteza în funcţie de acesta. Sistemul este foarte util atunci când neatenţia face ca şoferul să nu observe frânarea maşinii din faţă. Pe lângă sistemul ingenios care stă de gardă ori de câte ori vă aflaţi pe autostradă, Infiniti oferă şi o funcţie ce poate fi folosită în traficul congestionat, botezată Low Speed Folowing, responsabilă pentru adaptarea unei viteze corespunzătoare. Japonezul beneficiază şi de şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ABS şi ESP, tracţiune integrală, oglindă retrovizoare electrocromă şi tetiere active. Pentru a putea controla cei 320 de cai putere, şoferul are la dispoziţie un sistem de frânare echipat cu discuri ventilate de 320 mm pe faţă şi 308 mm pe spate.
Ţinută de drum
Versiunea testată de noi vine în plus cu o tracţiune integrală, menită să aşeze mai bine pe drum cei 320 de cai putere, acuzaţi uneori de prea mult entuziasm. Sistemul All Wheel Drive creşte masa modelului cu câteva kilograme, dar oferă în schimb o ţinută de drum ceva mai sigură, mai sobră şi mai potrivită pentru clientul Infiniti trecut de prima tinereţe. Litera x, alăturată indicativul G37, poate fi sinonimul maturităţii. Dacă înainte fiecare demaraj însemna obligatoriu o rupere controlată a aderenţei, acum tracţiunea integrală te privează de aceste excese copilăreşti. Senzorii detectează rapid pierderea aderenţei şi transferă cuplul punţii anterioare. Avantajele acestei adăugiri se simt însă cel mai bine pe porţiunile de drum virajate, unde maşina abordează totul cu mai mult curaj. Ajută mult în aceste situaţii şi direcţia destul de intuitivă, care găseşte întotdeauna traiectoria ideală în mâinile unui şofer priceput. Fără îndoială, tracţiunea integrală este un plus necesar celor care vor să se simtă ceva mai în siguranţă, însă AWD-ul găsit de Infiniti nu poate rivaliza cu dozajul unor sisteme germane concurente, cum sunt xDrive şi quattro.
Vizibilitate
Infiniti G37x este un sedan care nu pune mari probleme la acest capitol. Oglinzile sunt bine proporţionate, suprafaţa vitrată este decentă, iar luneta este bine decupată, pentru a oferi vizibilitate posterioară. Montanţii faţă pot pune unele dificultăţi în virajele strânse, dar aceasta este deja o caracteristică generală a modelelor din segment. Manevrele de parcare sunt uşurate de senzorii faţă şi de camera pentru marşarier. Pe timpul nopţii, farurile cu xenon şi funcţie adaptivă AFL se asigură că traiectoria ideală este găsită chiar şi în cea mai cruntă beznă, în timp ce oglinda electrocromă protejează şoferul de faza lungă a şoferilor indisciplinaţi sau de farurile reglate necorespunzător.
Tehnologie
Pentru a se putea bate în liga premium, Infiniti G37x a avut nevoie de tot ce ascundeau mai bun laboratoarele constructorului japonez. Sedanul a primit ingrediente de bază, cum ar fi climatizarea automată, scaunele reglabile electric şi încălzite, senzorii de ploaie şi lumină, geamuri şi oglinzi electrice, dar şi o mulţime de elemente care amintesc de apartenenţa la segment. Ne referim aici în primul rând la sistemul multimedia, care se proiectează pe un ecran LCD de 7 inch cu funcţie tactilă, pe care îţi poţi plimba degetele până găseşti postul de radio preferat sau poziţia pe harta. Nu lipseşte navigaţia, destul de săracă în informaţii pe şoselele româneşti mai puţin circulate, nici sistemul audio premium semnat de Bose, care vine cu 10 difuzoare şi conexiuni auxiliare, dar şi cu o unitate de redare CD/DVD. Pentru cei pasionaţi şi mai mult de fenomen, Infiniti oferă un hard de stocare, cu o capacitate de 30 Gb, precum şi un Music Box de 10 Gb cu bază de date Gracenote.
Design
Faceliftul suferit de sedanul de clasă medie anul trecut, pentru a se alinia fraţilor coupe şi cabrio, a avut rolul de a individualiza şi mai mult modelul. G37X este într-adeăr o apariţie insolită pe străzile autohtone, o apariţie care nu trădează cu nimic cei 320 de cai de sub capotă. Sedanul rămâne unul extravagant, fără a trăda prin vulgarităţi, cum ar fi eleroane, praguri şi alte accesorii inutile, ceea ce inginerii au înghesuit sub capotă. Liniile blocurilor optice faţă şi spate, robusteţea designului laterale, profilul care aduce mult cu cel al unui coupe, finisajele cromate, cele două evacuări generoase şi jantele de 18 inch sunt mici detalii care trădează sângele nobil al samuraiului, venit să se lupte cu rasa ariană.
Ne-a placut
- Motorul V6
- Calitatea interiorului
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Portbagaj mic
- Consum mare
per ansamblu este o incantare sa vezi unul pe strada.
Marca e fondata in 1989 , adica are aceeasi varsta cu democratia din Romania , iar in Europa nu prea ai sanse in fata Arienilor fara pedigree , zice piata .
De asta e prezenta rara si exotica .
Inca ceva , masina asta e mai mult Nissan decat este astazi Jaguarul Ford .
Mai e si serviciul VIP Road Assistance, unde mecanicii sosesc in maximum 2 ore si daca masina nu poate fi reparata pe loc, se pune la dispozitia clientului o masina de cel puţin acelasi nivel sau se asigura cheltuielile de TRANSPORT si CAZARE la un hotel de 5 stele din apropiere sau chiar continuarea calatoriei cu avionul la clasa business. Toate astea sunt platite de Infiniti pe toată durata de utilizare a masinii.
Faza tare e ca serviciul asta nu e valabil numai pentru masina cumparata de la Infiniti, ci si pentru o alta masina, indiferent de marca, cu conditia să fie detinuta de familia celui care este posesor de Infiniti...
Infiniti e divizia de lux a celor de la Nissan. Si daca a fost vorba de inspiratie si transfer de tehnologie, fluxul a fost intotdeuna de la Infiniti la Nissan si nu invers. Deci paralela jaguar/ford nu-si are sensul.
de ce este sistemul AWD de pe g37x inferior celui de la bmw sau audi? macar stiti cum se numeste acest sistem si de fapt ce reprezinta? sau e un copy - paste dizgratios
@vxf - e bine sa te documentezi si mai mult ca vorbesti prea superficial. totusi iti voi confirma o situatie. infiniti este nissan. fiecare model infiniti este EXACT un model de nissan in japonia.
infiniti este un brand de lux, cu o mentalitate aparte, mult peste "arieni". astia sunt de consum si trateaza clientul roman exact ca si restul europenilor. n-au o mentalitatea de firma sanatoasa. lexus in romania e distribuit de toyota, care de asemenea e o marca de masa, si nu stiu managementul lor cum are planurile si strategiile pregatite. acura nu are importator oficial.
infiniti in romania este importat oficial, fara legaturi cu reteaua nissan.
@Victor, ai sursa oficial pt afirmatia ta?
avand in vedere ca nissan skyline a fost o masina cu propria ei istorie, cu mentalitatea ei, nu prea vad cum ar folosi platforma de mercedes. intr-adevar avem globalizarea la mijloc, dar au si oamenii nistre limite.
Infiniti G37x are cu 52 cp mai mult decat Mercedes C350 4 matic si vreo 15 in plus fata de BMW 335i xdrive, normal ca va consuma ceva mai mult. Cand poti avea cilindree mare si putere la bani mai putini decat ai da pe o nemtoaica, de ce sa refuzi?!
ps: consumul dat de infiniti e 15,7% urban si 8,2 extraurban. Consider ca la un stil de condus normal in trafic fluent consumul e cel dat in carte.
@Marian
nu poti compara Infiniti cu hyundai, pt ca infiniti a fost intentionat de la inceput gandit ca un brand premium. Profani ca tine am mai vazut eu...
"fluxul a fost intotdeuna de la Infiniti la Nissan"
Dintotdeauna adica din 1989 de cand s-a nascut Infiniti nu ?
Si pana atunci cum era fluxul ?
@tomita
Vorbim de masina nu de experientele tale de la service sau de mentalitati , ale cui tot n-am inteles , ale personalului din Romania care lucreaza la brandurile astea ? Stii care e problema ? Sunt angajati romani care se comporta romaneste , nu masina e de vina .
Si cand vorbiti de traditie si istorie la Infiniti mi se pare fortat , pentru ca in Europa concureaza cu marci de 100 de ani care au pozitie puternica pe piata , in schimb in state se judeca altfel .
De ce spun ca e mai mult pentru US ? pai hai sa vedem cat vinde Infiniti in Us si cat vinde in europa .
Daca pornesti de la premisa ca angajatii romani sunt lenesi, impertinenti etc. sunt toti la fel gresesti in mod profund. Si atunci tu ce cauti sa scrii? Sau tu esti angajatul perfect si nu stim noi?
Sigur, Infiniti nu are traditia unor producatori cum sunt Mercedes si BMW , insa nu s-a nascut nici ieri... Insa cine isi cumpara un infiniti intelege ca-i o masina construita in jurul soferului, o masina pt placerea de a conduce. Acel client doreste sa guste din rafinamentul japonez, sa "guste" o civilizatie aparte cu care el este in rezonanta. Putin ii pasa ca marca a aparut in 1989 sau 1889.
Se vinde mai mult in US? Da, dar piata americana a cazut, iar in Europa sunt in crestere. De ce crezi ca si-au stabilit cartierul general in ELVETIA??? doar asa de dorul lelii?? Oricum au la fel de mare succes si in tarile arabe... arabii sunt innebuniti dupa infiniti
Trebuie sa recunosc insa ca prefer ofertele germane sau britanice in fata francezilor sau japonezilor , si am motivele mele , cred ca nu este ilegal nu ?