Aniversare la Dacia: 100.000 de motoare 0.9 TCe produse

de Sebastian Toma
Miercuri, 17.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia sărbătoreşte producţia a 100.000 de motoare 0.9 TCe la fabrica sa din Mioveni. În prezent, unitatea este produsă doar la fabrica din judeţul Argeş.

Esential 90 CP dezvoltă motorul 0.9 TCe produs la fabrica Dacia din Mioveni.
Dacia a produs deja 100.000 de motoare 0.9 TCe la fabrica sa din Mioveni. Vorbim despre Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia, care a marcat acest hotar de producţie la începutul lunii curente. Cel mai nou motor produs la uzinele Dacia are 898 centimetri cubi, trei cilindri şi un turbocompresor. El echipează modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Logan MCV şi se mândreşte cu faptul că este cu 15 kilograme mai uşor decât un motor aspirat de putere echivalentă.

Producţia noului motor a demarat în a doua parte a anului trecut, iar linia de fabricaţie va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 unităţi pe an. Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este prima fabrică din cadrul Grupului Renault care produce acest motor. Piesele integrate în noul motor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate (turnate şi uzinate) în cadrul UMCD.

Urmareste Automarket
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD) este a doua cea mai mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor.
UMCD are peste 3.600 de angajaţi, din care 27% femei.
În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.

Via Dacia

Comentarii (46)

  • Deja ?! Bravo lor !
    58 1
  • Cel mai "praf" motor turbo din categoria si cilindreea asta.
    7 53
  • felicitari Dacia si la cat mai multe!
    36 0
  • RedBull
    Diletantismul e in floare ! Cine are interesul sa-si faca putina cultura va urmari filmuletul de mai jos:

    http://www.youtube.com/watch?v=-Ej8Fe5UE7A
    20 0
  • blabla
    ati uitat de Clio si Symbol cu motorul asta.
    11 1
  • robert
    Deocamdata motoarele turbo de cilindree mica,au mari probleme de fiabilitate.Aceste lucruri se intampla in curtea unor producatori ceva mai "experimentati" cu turbo/benzina decat Renault.
    Sa speram ca Dacia va fi exceptia.Vorbim insa dupa 150.000 km rulati de un motor 0,9 TCE. Atunci laudam sau nu motorul.
    Costuri vs Rulaj !
    Pana atunci 100.000 motoare produse ,nu inseamna nimic.
    Este foarte probabil ca 70-80% din masinile construite de Renault echipate cu 0,9 Tce,sa fie in stocurile din curtea uzinelor(Maroc,Romania,Turcia,Rusia,India,Anglia-nissan,etc,etc).
    8 31
  • Cristi
    La mai multe! Pacat ca in privirea angajatilor din poza putem citi un dezinteres fata de acest eveniment si nu mandria recordului sarbatorit.

    @RedBull Multumesc pt link, util!
    16 1
  • @robert

    Scrii prostii. Fiabilitatea motoarelor se vede in timp, iar motoarele turbo pana in 1.2 cmc sunt doar de 3-4 ani pe piata.
    In fine, nu cred ca e cazul sa judeci Renault dupa eventualele greseli ale altor constructori, insa... producatori mai experimentati decat Renault in tubo? Prietene, inca odata trebuie sa-ti atrag atentia ca habar n-ai pe ce planeta te afli .
    Renault a introdus primul motoarele turbo in industria auto prin intermediul Formulei 1 in anii '70 si mai apoi pe modele de serie precum legendarul Renault 5 Turbo. A fost prima data cand s-a pus un motor turbo pe o subcompacta.
    La inceputul anilor 2000, Renault a fost unul din pionierii downsizingului pe motoare turbodiesel moderne cu commonrail (vezi 1.5dci) si tu inca scrii de lipsa de experienta Renault in turbo?!! Esti nebun? :))
    40 7
  • auto-x
    @wow

    Alfa Romeo 159 Alfeta a castigat 47 din 54 Grand Prix in Formula 1 la sfarsitul anilor 40 si anii 50.
    Avea un motor de 1479 cc, 8 cilindrii in linie, turbo si dezvolta 425 HP.
    Cand altii se jucau cu preputu prin nisip, italienii chiar faceau masini si inca ce masini.
    13 19
  • @auto-x te-ai scos mai bine taceai , sa vezi acum scuipati si venin ce se arunca pe tine. Trebuie sa ti se impuna ca doar renault face si atat, nu ai dreptul al opinie!!Glumeam, dar daca o sa vizitezi mai des acest site o sa intelegi
    9 17
  • @auto-x-Daca vorbesti de Alfa Romeo 159 ai vrut sa spui ca era"supercharged" not "turbocharged". Iar primul Supercharger a fost patentat de Renault in 1906!!!!.Asa ca nu confunda caii cu magarii. Iar wow are dreptate-motoarele turbo au devenit populare dupa ce au fost folosite tot de Renault in F1 in celebrele "yellow Teapot" de la sfarsitul anilor '70(mai précis '77)
    32 4
  • @ala- nimeni nu arunca cu venin, dar ianinte sa vorbesti trebuie sa ai o opinie educate. Adica citeste si daca ai o informatie corecta care contrazice ceea ce zic aruncatorii cu venin atunci toata lumea castiga, mai invata. Dar cand spui o prostie e normal sa fi contrazis(in limitele bunului simt). Iar daca nu ai nimic de spus, mai bine taci din gura(vorbesc in general nu de tine in acest context).
    29 1
  • Renault a patentat "superchargerul" in 1902 nu 1906. Din cauza vitezei:))
    21 1
  • auto-x
    De un an si jumatate conduc un Renault Clio cu motor 1.5 dci - 90 cp si sunt foarte multumit de el, mai ales de motor.
    Multumesc @Alpine77 pentru explicatiile referitoare la diferenta intre supercharged si turbocharged.
    Citesc Automarket si nu plac comentariile de genul "Scrii prostii. Prietene, inca odata trebuie sa-ti atrag atentia ca habar n-ai pe ce planeta te afli ".
    Nu ar fi frumos sa comentam civilizat si constructiv.
    Am invata si noi ceva in plus.
    Cat despre razboiul asta dintre admiratori de germane, frantuzesti sau italienesti, eu chiar nu-i vad rostul.
    Eu am condus din toate, in special masini de servici si am fost multumit de toate.
    Iar fraza folosita de mine in mesajul anterior "Cand altii se jucau cu preputu prin nisip, italienii chiar faceau masini si inca ce masini." am folosit-o pentru a arata ca acest razboi e de uzura si nu-si are sens.
    argumente pro si contra sunt cu duiumul pentru fiecare marca in parte.
    6 12
  • Renault poate fi criticat poate pentru modularitate deficitara (i.e. dai doua piese afara ca sa o inlocuiesti pe a treia), ergonomie mai slaba sau materiale ale bordului mai spre low-cost in comparatie cu alti producatori de volum insa motoare au stiut sa faca intotdeauna. Oricine se poate uita cate competitii au castigat in ultimii 100 de ani (pe cont propriu sau oferind motoare altor echipe).

    Cred ca se va dovedi un motor fiabil in timp, chiar mai fiabil decat mult trambitatele 1.0 de la Ford.
    14 5
  • @Andy- Corect
    11 3
  • Mi se pare normal sa fie trasi de urechi cei care scriu prostii.
    E un motor entry-level excelent, e firesc sa se vanda bine. Compromisul intre cilindree,putere,cuplu si consum e gandit ok. Majoritatea soferilor n-au nevoie de mai mult de 90 cp si vor un consum redus, mai ales daca o conduc numai in oras. Personal pe segment b, c prefer 1,2 TCe, 1.4 sau 1.6 TCe, dar asta doar pentru ca am un stil de condus f sportiv. Ideea e ca ai de unde alege. Treaba buna!
    25 1
  • Decebal
    In lupta cu fiabilitatea Ford sterge pe jos cu Renault.
    9 22
  • Decebal, eu ca fost poesor a unei Fiesta 1.3 benzina din 1990 pot sa-ti zic ca Ford statea prost ca fiabilitate. Actualmente n-am mai experimentat insa daca te uiti pe statisticile ADAC, Renault e mai bun ca Ford la fiabilitate in general. Motoarele lor pe benzina sunt apreciate de toata lumea din punctul asta de vedere.
    18 1
  • Motoare turbo benzina? Imi pun oricand banii pe Renault in fata unui Ford!
    20 3
  • Intr-adevar, fete cam lungi ale angajatilor din poza. Cred ca nu au mai primit de mult timp o actualizare a salariului.
    Cat despre motoras, succes! Sper sa dovedeasca ca e fiabil.
    3 0
  • 1.Daca ne referim la numarul de modele cu care poate fi echipat acest motor este o cifra oarecum freasca.
    2. Vechea poveste: se confunda motorsportul cu productia de serie si este o diferenta enorma.
    3. 875cmc, 85 CP, 145 Nm, Engine of the Year. Ghici voi cine.
    10 16
  • OK, MultiAir 0,9 are 145 Nm si 85 cai la 5500 RPM.
    Insa la TCe 90 ai minim 120 Nm disponibili de la 1700 de ture si 90 de cai la 5000 de ture.
    Si ajungem la un aspect de care ved ca ne ferim: un MultiAir pe o buburuza oarecare e 14.200 EUR.In schimb TCe 90 il poti avea pe un Sandero chiar si cu 9000 EUR.Asta mai poate sa faca si altcineva?Ford, cu mult-auto-laudatul EcoBoost?
    23 2
  • @RedBull - pune si tu macar fimul in engeza

    Eu vorbesc pentru cunoscatori.
    Fata de tot ce exita acum pe piata in categoria - sub si pana in 1000 cmc.tu
    Nu se poate compara un MPI + turbo, adica 0.9 TCE, epoca de piatra la nivelul anului 2013 pentru un asa motor
    cu injectia directa de benzina, adica de ex. 0.9 twinair fiat sau 1.0 ecoboost.
    Tot ce apare acolo in filmulet au alti mari producatori de masini pentru mase de cativa ani buni, adica: distributie pe lant, pompa variabila de ulei, VVT .... etc.
    Nici macar VVT complet nu are, adica supape cu distributie variabila atat pentru evacuare cat si pentru admisie, la reno s-a descoperit doar pentru admisie.
    Super motor, ceva cam ce a fost 1.4 mpi in 2005 la nivelul de acum. :)))
    6 17
  • @Kap, pai ce sa-i faci daca cei de la Fiat sunt niste fraieri si nu si-au facut si ei un low cost? Ca daca se chinuiau putin poate ca reuseau. Defapt toti sunt fraieri in afara de Renault, ma refer din acest punct de vedere. Si vezi ca acel motor il poti avea si la mai putini bani. In plus, revenim la vechea poveste: cand e vorba de masini Renault are printre cele mai mici preturi cam pe toate segmentele. Ah, si vezi ca 500 nu e low cost precum Sandero, deci comparam aiurea.
    Si chiar si asa, se pare ca acel motor chiar a fost apreciat la nivel international, nu doar pe Automarket de tine si inca 2-3 ca tine. Ca sa nu mai spunem ca nu este primul motor cu care Fiat se impune la acest nivel, de Motorul Anului.
    10 16
  • Vasilica
    Are 3 cilindrii se aude ca o rajnita e nasol rau motorul nu are rafinamentul celui cu 4 nu mai zic de 6 cilindrii
    2 12
  • Vorbim aici strict de motoare.Problema e ca tehnologia asta turbo pe benzina se vinde in general cam scump.Si daca vrei sa profiti de avantajele ei trebuie sa cotizezi cel putin 13.000 de euro, vezi Fiesta sau Fiat 500, ca sa dau doua exemple de motoare mentionate mai sus.Intrebarea e care tehnologie imbina cel mai bine TOATE criteriile pentru un motor reusit: performante/consum/cost de achizitie/fiabilitate?Adica: merita sa dai o caciula de bani pe o masina cu motor performant sau sa dai 60% din bani pe una cu un motor ce iti ofera 90% din performantele celuilalt?Mai mult: oare nu putea si Renault stoarce 110 cai din asta mic de 0,9.Probabil cu alta turbina, injectie modificata si alte elemente care i-ar fi obligat sa creasca pretul si poate sa nu obtina aceeasi fiabilitate.
    Mie referirea la Motorul anului mi se pare cel putin nefericita.De ce?Nu stiu criteriile, dar unul din topuri avea bine clasat la categoria sa un 1.0l 60CP de la VW.Si a propos de apreciat international, Dacia isi creste constant vinzarile in Europa.Se pare ca sintem mai multi decit 2-3...
    Lowcost?Lowcost e "justificarea" celor blocati de faptul ca unii pot sa faca acelasi lucru dar fara sa ia pielea de pe om.14.200 un Fiat 500 cu MultiAir!Da, dar asta nu e "lowcost" e "fashion icon, nu e scump".
    19 5
  • Azazel
    Bre, dar oare toti in afara de Renault sunt niste lacomi care tin preturile mai sus decat francezii? Eu zic sa te apuci sa-i inveti sa vanda pe cei de la Ford de exemplu, fara sa ia si pielea de pe om. Si mai ales pe cei de la VW, care stim cu totii ce scoruri au pentru un Polo TSI. Si stai linistit, ca usor, usor fiabilitatea acestor motoare supraalimentate incepe sa creasca de la an la an. Aici, conform unor idei spuse de cei care laudau Renault ca stiu sa faca un low cost pentru ca il fac de aproape 10 ani si au experienta, ar trebui sa-i laudam pe cei de la VW ca au TSI de prin 2005. Nici un constructor de volum nu avea astfel de motoare atunci. Ca sa vezi, imediat a venit Fiat, apoi Opel, Ford (care le-a dat peste bot celor de la VW) si apoi Renault. Deci conform gandirii de gradinita cum ca, cu cat faci un lucru de mai mult timp il faci cel mai bine (ceea ce de multe ori e fals), ar trebui sa laudam non stop TSI-urile si TFSI-urile lui VAG...
    2 12
  • Cultura auto online
    @LauCalin @Thor @Vasilica
    Ascultati oamenii din industrie vorbind si o sa vedeti ca se recunoaste aportul Formulei 1 in motoarele lor. Andy Ball, inginer la Cosworth, deci neutru, spunea recent intr-un interviu ca:

    "Race-bred components are starting to find their way into mainstream automotive applications already, like DLC [Diamond-like Carbon]"

    0.9 Tce este un motor cu tehnologie de ultima ora. Din punct de vedere al performantelor dinamice, se vrea simular cu un motor pe benzina, aspirat, de 1.4 litri.
    Blocul motorului precum si chiulasa sunt din aluminiu, dispune de injectie directa, grupul turbocompresor are inertie mica, turbo-lag-ul fiind minimizat, dezvolta un cuplu maxim de 135Nm @ 2500rpm, cu 90% din cuplu de la 1650rpm ; are dinamica mai buna a gazelor de evacuare, cu impact asupra cresterii randamentului turbocompresorului si a scaderii consumului de combustibil; sistem Stop & Start combinat cu un sistem de recuperare a energiei de franare, efect pronuntat de vartej (tumble) al aerului admis in cilindri cu efect asupra optimizarii combustiei, management termic al motorului, care reduce timpul de incalzire a motorului cu aproximativ 15% , pompa de ulei si lant de distributie cu acoperiri pe baza de Teflon, cu impact asupra reducerii frecarilor , pompa de ulei cu cilindree varibila în functie de punctul de functionare al motorului, cu impact asupra reducerii puterii consumate de la motorul termic , beneficiaza de tehnologii imprumutate din FORMULA 1:

    - motor cu arhitectura patrata
    - frecare redusa intre arborele cu came și tacheti, datorita acoperirii tachetilor cu strat de carbon (DLC)
    - frecare redusa a mecanismului motor, datorita acoperirii fustei pistoanelor cu material antifrictiune pe baza de grafit.
    17 5
  • Azazel
    Si cu toate astea este mai putin apreciat ca 1.0 Ecoboost-ul lui Ford sau TSI-urile lui VW. Uita-te pe ce comparative vrei, consulta consumurile, performantele dinamice si vezi ce iti da. Crezi tu ca pe un simplu cumparator, cum sunt marea majoritate, il intereseaza ce spui tu? Este ca si cum i-ai spune unui cumparator de Ferrari ca masina lui este foarte performanta si pentru ca are un cx extrem de mic, o apasare aerodinamica incredibila, o cutie cu rapoarte precise care schimba treptele in milisecunde... l-ai pierdut, el vrea sa o vada ce poate pe circuit, ca nu e nici inginer si nici proiectant. Afla de la altii care e treaba cu masina lui.
    Acest motor de 0.9 e interesant cand scrii cu liniuta ce poate. Repet, daca era asa smecher cum spui tu nu era dat exemplu doar de tine pe automarket.ro
    6 12
  • 0.9 Tce NU are injectie directa, este un MPI (multipunct) + turbina, imbunatateste-ti cultura auto si informeaza-te corect inainte sa dezinformezi.
    In esenta acest motor vine cu mult marketing in rest nimic interesant
    7 13
  • Cultura auto online
    0.9 TCe e apreciat pentru performante de presa auto de specialitate.
    Nu stiu ce "comparative" au vazut unii, dar fata de Vw 1.0 Up! care vine cu doar 60 max 75 CP si distributie pe curea, 0,9TCe vine cu un plus de putere si distributie pe lant, garantata pe viata, ceea ce e mult mai bine la costuri si siguranta. Ford 1.0 EcoBoost e normal sa fi luat „Best New Engine” din moment ce vine cu puteri superioare, 100 respectiv 125 CP!!! si cateva chestii destepte. Ce-i al lor, e al lor! As obiecta totusi ca au blocul motor din fonta, un material "obsolete". Pentru cine nu stie, mai exista si Hyundai-Kia 1.0 Kappa, dar e un motor mediocru.
    16 0
  • Cultura auto online
    @Thor

    0.9 TCe ARE INJECTIE DIRECTA !!!
    4 1
  • Azazel
    @cel cu cultura:
    Deci tu imi compari mie 1.0 aspirat de 60 CP de pe Up! cu 0.9 TCE??? :))))
    ma intreb de ce mai stau la discutii cu tine.
    Totusi m-ai facut curios. Ia arata-mi unde spune presa de specialitate ca TCE este peste Ecoboost si TSI. Hai, baga aici niste linkuri. Ca eu cam citesc presa de specialitate si nu doar de la noi si de foarte multe ori cand vine vorba de motor/transmisie Renault este trecut in spatele lui Ford, VW, uneori Peugeot si Opel. Evident, cand ne referim la transimisii si motoare asemanatoare.
    4 10
  • @Azazel
    Discutam de motoare pana intr-un litru, deci da, sunt in acelasi segment
    11 2
  • @ Azazel
    PS: Inventiile /nascocirile tale personale nu ar trebui sa ne intereseze.
    9 2
  • AndreiRN
    Un motor mic si suprasolicitat va avea o uzura mare si prematura.
    Sper sa fie ieftin sa poata fi inlocuit la 5 ani.
    Sau vine deja cu rezerva?
    1 7
  • @AndreiRN
    Sigur inventezi tu ceva peste 5 ani...de fapt, stai, ca nu-si va aduce aminte nimeni de tine... inginerul lu' peste, 100 cp pe litru, nu-i deloc un motor suprasolicitat si nu mai suntem in secolul xx, materialele au evoluat.
    10 3
  • Azazel
    Bre, unul este ASPIRAT si celalalt SUPRAALIMENTAT. Se compara motoare foarte diferite. Ce naiba, inveti acum abecedarul?
    7 11
  • @ AM

    Aveti idee ce pregateste Renault Romania in locul R. Symbol ? ( l-au scos din oferta)
    1 6
  • "Produs Renault inseamna sa poarte sigla Renault, ori, Dacia e Dacia in Franta. " . Asta nici pana acum nu imi poate iesi din cap.
    -tehnologie din motorsport pusa pe masini de serie (si ce tehnologii, de F1, adica extrem de scumpe si fiabile pentru foarte putin timp, gen cateva mii de km)
    -comparatie 1.0 aspirat vs 0.9 supraalimentat.

    Nu stiu cum unii au rabdare sa-ti explice niste incapatanari, pentru ca oricum ti se explica in zadar. Continua sa traiesti in lumea ta.
    Si apropo, hai ca m-ai facut si pe mine curios. Arata-mi si mie ce publicatie sau un comparativ facut de cineva serios, pune un Renault sau Dacia cu motor TCe fata unei masini cu motor supraalimentat de la Ford sau VW. Dar asta imi arati dupa ce imi spui un constructor la fel de bun ca Renault (si Nissan), ca de unul mai puternic nici nu poate fi vorba. La intrebarea asta nu mi-ai raspuns niciodata. Cand imi vei raspunde la intrebarea asta atunci sa vorbesti de cultura auto. Pana atunci esti setat pe Renault cum majoritatea romanilor sunt setati doar pe masini nemtesti.
    8 10
  • @Cultura auto online

    Na de la base, NU are injectie directa

    http://www.iatsacampina.ro/date-tehnice-noul-sandero

    http://www.powertrain.renault.com/application/upload/filemanager/brochure/brochure_engine_new/Brochure_900_12v_MPI.pdf
    7 8
  • Sigur, e foarte simplu cand scoti din context si intelegi ce-ti convine. @LauCalin idei prostesti ai cu gramada. Vreti, nu vreti, Renault se pozitioneaza cu succes in grupa constructorilor de motoare in 3 cilindri, pana intr-un litru (vw 999 cmc, renault 899 cmc etc).
    11 8
  • Imi pare rau, inteleg ce se spune de unii de pe-aici care se dau mai catolici decat Papa. Si nu am spus ca Renault nu se pozitioneaza cu succes. Doar ca nu sunt singurii. Si poate ca altii se pozitioneaza cu mai mult succes. Vezi dovezile de mai sus.
    11 11
  • E un paradox, unii sunt prea concentrati la comentarii si prea putin la articolul la care comenteaza. Succesul unui motor in istorie nu se masoara numai in cai putere, ci in gradul de penetrare pe piata.
    Ne anuntati cand vw, ford, hyundai-kia o sa treaca cu ale lor motoare de pana intr-un litru, de borna de 100.000 unitati vandute. Sa nu va enervati asteptand... calm baieti !
    16 9
  • Azazel
    Ai omis sa spui succesul comercial. E o diferenta.F44
    9 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru