Dacia a produs deja 100.000 de motoare 0.9 TCe la fabrica sa din Mioveni. Vorbim despre Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia, care a marcat acest hotar de producţie la începutul lunii curente. Cel mai nou motor produs la uzinele Dacia are 898 centimetri cubi, trei cilindri şi un turbocompresor. El echipează modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Logan MCV şi se mândreşte cu faptul că este cu 15 kilograme mai uşor decât un motor aspirat de putere echivalentă.
Producţia noului motor a demarat în a doua parte a anului trecut, iar linia de fabricaţie va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 unităţi pe an. Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este prima fabrică din cadrul Grupului Renault care produce acest motor. Piesele integrate în noul motor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate (turnate şi uzinate) în cadrul UMCD.
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD) este a doua cea mai mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. UMCD are peste 3.600 de angajaţi, din care 27% femei. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Via Dacia
http://www.youtube.com/watch?v=-Ej8Fe5UE7A
Sa speram ca Dacia va fi exceptia.Vorbim insa dupa 150.000 km rulati de un motor 0,9 TCE. Atunci laudam sau nu motorul.
Costuri vs Rulaj !
Pana atunci 100.000 motoare produse ,nu inseamna nimic.
Este foarte probabil ca 70-80% din masinile construite de Renault echipate cu 0,9 Tce,sa fie in stocurile din curtea uzinelor(Maroc,Romania,Turcia,Rusia,India,Anglia-nissan,etc,etc).
@RedBull Multumesc pt link, util!
Scrii prostii. Fiabilitatea motoarelor se vede in timp, iar motoarele turbo pana in 1.2 cmc sunt doar de 3-4 ani pe piata.
In fine, nu cred ca e cazul sa judeci Renault dupa eventualele greseli ale altor constructori, insa... producatori mai experimentati decat Renault in tubo? Prietene, inca odata trebuie sa-ti atrag atentia ca habar n-ai pe ce planeta te afli .
Renault a introdus primul motoarele turbo in industria auto prin intermediul Formulei 1 in anii '70 si mai apoi pe modele de serie precum legendarul Renault 5 Turbo. A fost prima data cand s-a pus un motor turbo pe o subcompacta.
La inceputul anilor 2000, Renault a fost unul din pionierii downsizingului pe motoare turbodiesel moderne cu commonrail (vezi 1.5dci) si tu inca scrii de lipsa de experienta Renault in turbo?!! Esti nebun? :))
Alfa Romeo 159 Alfeta a castigat 47 din 54 Grand Prix in Formula 1 la sfarsitul anilor 40 si anii 50.
Avea un motor de 1479 cc, 8 cilindrii in linie, turbo si dezvolta 425 HP.
Cand altii se jucau cu preputu prin nisip, italienii chiar faceau masini si inca ce masini.
Multumesc @Alpine77 pentru explicatiile referitoare la diferenta intre supercharged si turbocharged.
Citesc Automarket si nu plac comentariile de genul "Scrii prostii. Prietene, inca odata trebuie sa-ti atrag atentia ca habar n-ai pe ce planeta te afli ".
Nu ar fi frumos sa comentam civilizat si constructiv.
Am invata si noi ceva in plus.
Cat despre razboiul asta dintre admiratori de germane, frantuzesti sau italienesti, eu chiar nu-i vad rostul.
Eu am condus din toate, in special masini de servici si am fost multumit de toate.
Iar fraza folosita de mine in mesajul anterior "Cand altii se jucau cu preputu prin nisip, italienii chiar faceau masini si inca ce masini." am folosit-o pentru a arata ca acest razboi e de uzura si nu-si are sens.
argumente pro si contra sunt cu duiumul pentru fiecare marca in parte.
Cred ca se va dovedi un motor fiabil in timp, chiar mai fiabil decat mult trambitatele 1.0 de la Ford.
E un motor entry-level excelent, e firesc sa se vanda bine. Compromisul intre cilindree,putere,cuplu si consum e gandit ok. Majoritatea soferilor n-au nevoie de mai mult de 90 cp si vor un consum redus, mai ales daca o conduc numai in oras. Personal pe segment b, c prefer 1,2 TCe, 1.4 sau 1.6 TCe, dar asta doar pentru ca am un stil de condus f sportiv. Ideea e ca ai de unde alege. Treaba buna!
Cat despre motoras, succes! Sper sa dovedeasca ca e fiabil.
2. Vechea poveste: se confunda motorsportul cu productia de serie si este o diferenta enorma.
3. 875cmc, 85 CP, 145 Nm, Engine of the Year. Ghici voi cine.
Insa la TCe 90 ai minim 120 Nm disponibili de la 1700 de ture si 90 de cai la 5000 de ture.
Si ajungem la un aspect de care ved ca ne ferim: un MultiAir pe o buburuza oarecare e 14.200 EUR.In schimb TCe 90 il poti avea pe un Sandero chiar si cu 9000 EUR.Asta mai poate sa faca si altcineva?Ford, cu mult-auto-laudatul EcoBoost?
Eu vorbesc pentru cunoscatori.
Fata de tot ce exita acum pe piata in categoria - sub si pana in 1000 cmc.tu
Nu se poate compara un MPI + turbo, adica 0.9 TCE, epoca de piatra la nivelul anului 2013 pentru un asa motor
cu injectia directa de benzina, adica de ex. 0.9 twinair fiat sau 1.0 ecoboost.
Tot ce apare acolo in filmulet au alti mari producatori de masini pentru mase de cativa ani buni, adica: distributie pe lant, pompa variabila de ulei, VVT .... etc.
Nici macar VVT complet nu are, adica supape cu distributie variabila atat pentru evacuare cat si pentru admisie, la reno s-a descoperit doar pentru admisie.
Super motor, ceva cam ce a fost 1.4 mpi in 2005 la nivelul de acum. :)))
Si chiar si asa, se pare ca acel motor chiar a fost apreciat la nivel international, nu doar pe Automarket de tine si inca 2-3 ca tine. Ca sa nu mai spunem ca nu este primul motor cu care Fiat se impune la acest nivel, de Motorul Anului.
Mie referirea la Motorul anului mi se pare cel putin nefericita.De ce?Nu stiu criteriile, dar unul din topuri avea bine clasat la categoria sa un 1.0l 60CP de la VW.Si a propos de apreciat international, Dacia isi creste constant vinzarile in Europa.Se pare ca sintem mai multi decit 2-3...
Lowcost?Lowcost e "justificarea" celor blocati de faptul ca unii pot sa faca acelasi lucru dar fara sa ia pielea de pe om.14.200 un Fiat 500 cu MultiAir!Da, dar asta nu e "lowcost" e "fashion icon, nu e scump".
Ascultati oamenii din industrie vorbind si o sa vedeti ca se recunoaste aportul Formulei 1 in motoarele lor. Andy Ball, inginer la Cosworth, deci neutru, spunea recent intr-un interviu ca:
"Race-bred components are starting to find their way into mainstream automotive applications already, like DLC [Diamond-like Carbon]"
0.9 Tce este un motor cu tehnologie de ultima ora. Din punct de vedere al performantelor dinamice, se vrea simular cu un motor pe benzina, aspirat, de 1.4 litri.
Blocul motorului precum si chiulasa sunt din aluminiu, dispune de injectie directa, grupul turbocompresor are inertie mica, turbo-lag-ul fiind minimizat, dezvolta un cuplu maxim de 135Nm @ 2500rpm, cu 90% din cuplu de la 1650rpm ; are dinamica mai buna a gazelor de evacuare, cu impact asupra cresterii randamentului turbocompresorului si a scaderii consumului de combustibil; sistem Stop & Start combinat cu un sistem de recuperare a energiei de franare, efect pronuntat de vartej (tumble) al aerului admis in cilindri cu efect asupra optimizarii combustiei, management termic al motorului, care reduce timpul de incalzire a motorului cu aproximativ 15% , pompa de ulei si lant de distributie cu acoperiri pe baza de Teflon, cu impact asupra reducerii frecarilor , pompa de ulei cu cilindree varibila în functie de punctul de functionare al motorului, cu impact asupra reducerii puterii consumate de la motorul termic , beneficiaza de tehnologii imprumutate din FORMULA 1:
- motor cu arhitectura patrata
- frecare redusa intre arborele cu came și tacheti, datorita acoperirii tachetilor cu strat de carbon (DLC)
- frecare redusa a mecanismului motor, datorita acoperirii fustei pistoanelor cu material antifrictiune pe baza de grafit.
Acest motor de 0.9 e interesant cand scrii cu liniuta ce poate. Repet, daca era asa smecher cum spui tu nu era dat exemplu doar de tine pe automarket.ro
In esenta acest motor vine cu mult marketing in rest nimic interesant
Nu stiu ce "comparative" au vazut unii, dar fata de Vw 1.0 Up! care vine cu doar 60 max 75 CP si distributie pe curea, 0,9TCe vine cu un plus de putere si distributie pe lant, garantata pe viata, ceea ce e mult mai bine la costuri si siguranta. Ford 1.0 EcoBoost e normal sa fi luat „Best New Engine” din moment ce vine cu puteri superioare, 100 respectiv 125 CP!!! si cateva chestii destepte. Ce-i al lor, e al lor! As obiecta totusi ca au blocul motor din fonta, un material "obsolete". Pentru cine nu stie, mai exista si Hyundai-Kia 1.0 Kappa, dar e un motor mediocru.
0.9 TCe ARE INJECTIE DIRECTA !!!
Deci tu imi compari mie 1.0 aspirat de 60 CP de pe Up! cu 0.9 TCE??? :))))
ma intreb de ce mai stau la discutii cu tine.
Totusi m-ai facut curios. Ia arata-mi unde spune presa de specialitate ca TCE este peste Ecoboost si TSI. Hai, baga aici niste linkuri. Ca eu cam citesc presa de specialitate si nu doar de la noi si de foarte multe ori cand vine vorba de motor/transmisie Renault este trecut in spatele lui Ford, VW, uneori Peugeot si Opel. Evident, cand ne referim la transimisii si motoare asemanatoare.
Sper sa fie ieftin sa poata fi inlocuit la 5 ani.
Sau vine deja cu rezerva?
Aveti idee ce pregateste Renault Romania in locul R. Symbol ? ( l-au scos din oferta)
-tehnologie din motorsport pusa pe masini de serie (si ce tehnologii, de F1, adica extrem de scumpe si fiabile pentru foarte putin timp, gen cateva mii de km)
-comparatie 1.0 aspirat vs 0.9 supraalimentat.
Nu stiu cum unii au rabdare sa-ti explice niste incapatanari, pentru ca oricum ti se explica in zadar. Continua sa traiesti in lumea ta.
Si apropo, hai ca m-ai facut si pe mine curios. Arata-mi si mie ce publicatie sau un comparativ facut de cineva serios, pune un Renault sau Dacia cu motor TCe fata unei masini cu motor supraalimentat de la Ford sau VW. Dar asta imi arati dupa ce imi spui un constructor la fel de bun ca Renault (si Nissan), ca de unul mai puternic nici nu poate fi vorba. La intrebarea asta nu mi-ai raspuns niciodata. Cand imi vei raspunde la intrebarea asta atunci sa vorbesti de cultura auto. Pana atunci esti setat pe Renault cum majoritatea romanilor sunt setati doar pe masini nemtesti.
Na de la base, NU are injectie directa
http://www.iatsacampina.ro/date-tehnice-noul-sandero
http://www.powertrain.renault.com/application/upload/filemanager/brochure/brochure_engine_new/Brochure_900_12v_MPI.pdf
Ne anuntati cand vw, ford, hyundai-kia o sa treaca cu ale lor motoare de pana intr-un litru, de borna de 100.000 unitati vandute. Sa nu va enervati asteptand... calm baieti !