Cel mai extrem exemplu prezentat de analiza Warranty Direct a vizat un Renault Clio, în cazul căruia durează 96 de minute pentru ca un mecanic profesionist să înlocuiască becul de la far.
Durata operațiunii provine din documentele Autodata, program specializat de asistență a mecanicilor, care include manuale și ghiduri pas-cu-pas. Exemplele nu se termină aici, costurile operațiunii de înlocuire a becurilor crescând și ele odată cu schimbarea generațiilor de automobile. Mai precis, înlocuirea unui bec de far la un Audi A4 din 1994 dura aproximativ 10 minute și costa 6.12 lire sterline (doar becul). Acum, pe un model echivalent, operațiunea necesită o achiziție de 21.56 lire (fiind necesar un element mai complex în locul respectivului bec) și necesită și 45 minute din timpul unui tehnician experimentat.Filtrele de ulei și plăcuțele de frână devin și ele aproape imposibil de schimbat cu o trusă modestă de unelte, spun cei de la Warranty Direct. Potrivit cercetărilor derulate de organismul britanic, aceste operațiuni implică acum și o parte electronică, în multe cazuri fiind necesare interfețe electronice și software-uri la care doar producătorul are acces, ca să nu vorbim despre uneltele specializate necesare operațiunii. Spre exemplu, posesorul unui Ford Escort din 1980, putea să-și înlocuiască singur cureaua de distribuție în mai puțin de o oră, dar echivalentul său modern necesită aproape trei ore pentru aceeași operațiune, derulată doar într-un service care posedă uneltele necesare.
Marcă și model | Poziția în clasament vânzări Regatul Unit 2012 | Înlocuire bec far (minute) |
Schimb ulei și filtru (minute) |
Schimb plăcuțe frână față (minute) |
Ford Fiesta |
1 | 30 | 36 | 42 |
Vauxhall/Opel Corsa |
2 | 36 | 24 | 42 |
Ford Focus |
3 | 30 | 36 | 42 |
Vauxhall/Opel Astra |
4 | 48 | 24 | 42 |
Volkswagen Golf |
5 | 54 | 30 | 42 |
BMW Seria 3 |
7 | 60 | 15 | 36 |
Volkswagen Polo |
8 | 18 | 30 | 42 |
Mercedes-Benz C-Klasse |
9 | 54 | 54 | 42 |
BMW Seria 1 |
10 | 60 | 15 | 36 |
Via Newspress (înreg.)
drumuri bune s-aveti ! dar inainte sa porniti ... verificati-va becurile DIN TIMP !
cred ca proiectantii astia se gindesc la service-uri ... au si garajele/atelierele nevoie de "obiectul munci" ...
de aia in america de nord au cistigat mult teren japele ... e mai simplu/ieftin si pt consumator si pt concesionar.
un simplu ex. sa schimbi un radiator la motor : golf IV 3 ore, la un nissan sentra 30 min ...
drumuri bune s-aveti !
Sau ma rog, as schimba daca as avea surubelnita pneumatica pt desfacut surubul...
Mi-a luat o ora sa schimb becul de pe partea soferului la civicul meu [exact cum este specificat in manual] si din pacate nu am mai reusit sa pun la loc componenta care imi bloca accesul deoarece este facuta total invers decat cum ar fi trebuit. La service au dat bateria jos + un ornament ca sa poata pune acea componenta la loc si mi-au aratat cum se face [contrar manualului] in asa fel incat sa dureze 10 min.
Cost total: 1 bec philips Xtreme power 80 ron ars pt ca l-am atins de mai multe ori in incercarile mele // vizita la service 50 ron / inca un bec philips nou 80 ron.
Cei de la reprentanta Renault imi pot schimba in 15 min.
La unele masini trebuie sa dai jos farul sa schimbi becul(Ford) sau sa ridici masina,eventual sa dai jos roata(renault megan),totusi nu e un capat de tara,dar sa te apuci sa dai jos piese de pe masina sa schimbi un bec e o prostie.
Ford Fiesta 2007 - 10 minute (+ ceva injuraturi cand am facut-o prima oara), iar Fiesta papa becurile pe paine.
Credeam ca Fiesta aia e un cosmar la acest capitol, refuzam sa cred ca e atat de stupida procedura (3 suruburi torx, demontare grila de radiator din cleme si demontare alte 2 cleme ale spoilerului)... tocmai m-am convins ca nu e deloc asa.
Ce sa va spun conduc Nissan Altima Hybrid 2011 si mi s-a defectat un bec la faza scurta imi pare ca e si faza lunga si am fost la service sa-mi schimbe becul ca am incercat dar acolo e imposibil trebuie sa scoti jumatate din piesele motorului ca sa schimbi un bec in far .
So... am ramas surpins , ca anterior am avut si alte masini si niciodata nu am stiut ca o sa ajunga asa timpuri ca sa schimbi un bec sa ai nevoie de AUTOSERIVICE, mereu am schimbat singur indiferent de masina .
Ford Freestyle ~2 minute (spate) + surubelnita Philips (in cruce). Pe fata inca nu mi s-a ars nimic.
Mi se par absolut ridicoli timpii astia din articol, si mai ales faptul ca trebuie sa demontezi atatea subansamble. Lumea a luat-o intr-adevar razna. Auzi tu, o ora jumate pentru un bec!!!
Am un Hyundai I 20 generatia noua,si de curiozitate am cronometrat in cat timp pot schimba un bec pe fata.
In mai putin de 2 minute a fost remontat.
Accesul este extrem de usor,poti face operatia asta in costum,fara sa-ti murdaresti manshetele
eu am facut-o...
dus si intors mi-a luat peste o ora (dintr-a 3-a incercare)
kakaia tiehnika moderna
la Kadett-ul meu din 77 schimbam in 20 de secunde
Sincer asta e mai simplu. Sa schimbi filtrul de polen trebuie sa demontezi jumatate din bord. Cand merg la revizie si schimb filtrele mecanicul meu mai intai ofteza. Bine macar ca nu le fac prea des. Adica mi s-au ars cateva becuri doar, iar 10000 de km la cat fac revizia ii parcurc intr-un an si 2-3 luni. :)
Este o dovada ca designul nu foarte practic si-a spus cuvantul. Problemele astea sunt mai putin enervante la Golf IV, masina pe a carei platforma New Beetle a fost proiectat.
astepti acolo pana te ia naiba ?
UE cred ca trebuie sa ia masuri