Când vine vorba de SUV-uri sau modele crossover în Europa, motorizarea preferată de clienţi este cea diesel. Majoritatea clienţilor vor alege propulsorul diesel pentru că acesta oferă câteva avantaje importante, economia de carburant şi cuplul motor mare fiind cele mai evidente. Însă, când vorbim de SUV-uri achiziţionate pentru un buget de maxim 20.000 euro, şi motorizările pe benzină au sens pentru că în acest buget reuşeşti să cumperi maşini destul de bine dotate.
Pentru ca un automobil cu motor diesel să îşi justifice investiţia, viitorul proprietar ar trebui să ruleze în medie în peste 20.000 de kilometri pe an. Pentru toţi ceilalţi, un SUV/crossover cu motor pe benzină este perfect justificat. Modelele cu motoare pe benzină au preţuri de achiziţie mai mici şi costuri de utilizare ceva mai reduse.
Astfel, la o analiză rapidă observăm că putem achiziţiona o Dacia Duster nouă cu doar 11.000 euro. Este vorba de nivelul de echipare de bază Acces, cu motor de 1.6 litri de 105 CP şi tracţiune 4x2. Ca şi în cazul motorizărilor diesel, toate variantele Dacia Duster pe benzină se încadrează fără probleme bugetul nostru maxim de 20.000 euro. Una dintre cele mai interesante propuneri în acest segment este Dacia Duster cu motor 1.2 turbo de 125 CP.
Oferte bune în segmentul de preţ de sub 20.000 euro regăsim şi la constructorii francezi Citroen, Peugeot şi Renault pentru modelele C4 Cactus, 2008 şi Captur.
BENZINĂ
PRODUCĂTOR | MODEL | MOTORIZARE | ECHIPARE | PREȚ |
Dacia | Duster | 1.6 105 CP 4x2 | Acces (1/3) | 11.000 euro |
Duster | 1.6 105 CP 4x4 | Acces (1/3) | 13.100 euro | |
Duster | 1.6 105 CP 4x2 | Ambiance (2/3) | 12.400 euro | |
Duster | 1.6 105 CP 4x4 | Ambiance (2/3) | 14.100 euro | |
Duster | 1.2 TCe 125 CP 4x2 | Laureate (3/3) | 14.800 euro | |
Duster | 1.6 105 CP 4x2 | Laureate (3/3) | 13.400 euro | |
Duster | 1.6 105 CP 4x4 | Laureate (3/3) | 15.100 euro | |
Nissan | Juke | 1.6 94 CP 4x2 | Visia (1/3) | 15.490 euro |
Juke | 1.2 DIG-T 115 CP 4x2 | Acenta (2/3) | 17.490 euro | |
Juke | 1.2 DIG-T 115 CP 4x2 | Acenta Open Air (2/3) | 19.190 euro | |
Juke | 1.2 DIG-T 115 CP 4x2 | Tekna (3/3) | 19.740 euro | |
Qashqai | 1.2 DIG-T 115 CP 4x2 | Visia (1/3) | 18.690 euro | |
Suzuki | S-Cross | 1.6 120 CP 4x2 | Start (1/3) | 15.300 euro |
S-Cross | 1.6 120 CP 4x2 | Comfort (2/3) | 17.300 euro | |
S-Cross | 1.6 120 CP 4x2 | Premium (3/3) | 19.400 euro | |
Jimny | 1.3 85 CP 4x4 | JLX | 15.320 euro | |
SX4 | 1.6 120 CP 4x4 | Navi | 14.560 euro | |
Ssangyong | Korando | 2.0 e-XGI 149 CP 4x2 | STD (1/3) | 19.290 euro |
Korando | 2.0 e-XHI 149 CP 4x2 | STD Plus (2/3) | 19.790 euro | |
Citroen | C4 Cactus | VTi 82 CP 4x2 | Live (1/3) | 12.995 euro |
C4 Cactus | VTi 82 CP 4x2 | Feel (2/3) | 14.012 euro | |
C4 Cactus | e-THP 110 CP 4x2 | Feel (2/3) | 15.872 euro | |
C4 Cactus | e-THP 110 CP 4x2 | Shine (3/3) | 17.484 euro | |
Renault | Captur | 0.9 TCe 90 CP 4x2 | Authentique (1/4) | 12.750 euro |
Captur | 0.9 TCe 90 CP 4x2 | Expression (2/4) | 13.950 euro | |
Captur | 0.9 TCe 90 CP 4x2 | Dynamique (3/4) | 15.050 euro | |
Captur | 0.9 TCe 90 CP 4x2 | XMOD (4/4) | 16.400 euro |
|
Peugeot | 2008 | 1.2 VTi 82 CP 4x2 | Access (1/3) | 13.060 euro |
2008 | 1.2 VTi 82 CP 4x2 | Active (2/3) | 14.474 euro | |
2008 | 1.2 VTi 82 CP 4x2 | Allure (3/3) | 16.535 euro | |
2008 | 1.6 VTi 120 CP 4x2 | Active (2/3) | 15.374 euro | |
2008 | 1.6 VTi 120 CP 4x2 | Allure (3/3) | 17.450 euro | |
Mitsubishi | ASX | 1.6 117 CP 4X2 | Inform (1/4) | 18.490 euro |
Fiat | 500L Trekking | 1.4 95 CP 4x2 | Trekking | 18.200 euro |
Skoda | Yeti | 1.2 TSI 105 CP 4x2 | Active (1/7) | 18.735 euro |
Yeti | 1.2 TSI 122 CP 4x2 | Active (1/7) | 19.464 euro | |
Yeti | 1.2 TSI 105 CP 4x2 | Active Outdoor (2/7) | 19.029 euro | |
Opel | Mokka | 1.6 115 CP 4x2 | Selection (1/4) | 16.940 euro |
Mokka | 1.6 115 CP 4x2 | Enjoy (2/4) | 18.550 euro | |
Mokka | 1.6 115 CP 4x2 | Drive (3/4) | 19.450 euro | |
Mokka | 1.4 Turbo 140 CP 4x2 | Enjoy (2/4) | 19.450 euro | |
Kia | Sportage | 1.6 GDI 135 CP 4x2 | Plus (1/4) | 17.335 euro |
Sportage | 1.6 GDI 135 CP 4x2 | Classic (2/4) | 18.166 euro | |
Sportage | 1.6 GDI 135 CP 4x2 | Style (3/4) | 19.629 euro | |
Sportage | 2.0 GDI 163 CP 4x2 | Classic (2/4) | 19.462 euro |
*Cifra dintre paranteze semnifică ordinea în ierarhia echipărilor respectivului model.
Cifra 1 este echivalentă ci nivelul de echipare de bază.
Pare mai cu grija facut si e destul de mare la interior, exteriorul e OK. Nu are capacitatile off-road ale unui Suzuki ori Duster si nici taxele unui Ssangyoung.
alea nu trec de 20.000. N-am verificat, da' ar putea fi asta o explicatie pentru omisiune
Niva este prea raruta si zau, in afara de 2 persoane si distractie pe coclauri nu ii vad o alta destinatie
Cu tot respectul dar explicatia dvs nu sta in picioare. Niciuna din masinile din tabelul prezentat nu trece de 20 000 si nici nu are pretul de exact 20 000.
Poate daca ati fi padurar, ati avea o mica ferma, sau pur si simplu ati locui intr-o zona izolata, ati vedea si o alta destinatie pentru NIVA decat distractia. Lasand la o parte tehnologia invechita, pentru cineva cu buget limitat este cel mai accesibul 4X4. Pe principiul enuntat de dvs. nici Jimny care a fost inclus in statistica nu-i bun decat pentru distractie. Si apropos de alea doua persoane, exista NIVA in 4 ui, NIVA pick-up, daca spatiul din varianta cu doua usi, oricum mult mai generos decat cel din Jimy, nu este suficient.
Corect, se rezolvă asap. Lista va fi updatată oricum constant în următoarea perioadă. Îţi mulţumim pentru sesizare.
Si pana la urma: CARE DINTRE VOI V-ATI LUA UN SUV 4X2 ? Dar SUV 4X4 pe BENZINA ?
Atitudine de licean care stie de toate...
Ce sa faci, asa eram toti, probabil la varsta ta... :)
ce te indeamna la pacat.
NIVA nu este nici crossover (are capacitati de trecere mai bune, cred) si nici SUV (nu ofera confortul/siguranta unui astfel de model). Asa cum ziceam Niva e aproape invizibila in vanzari si personal cred ca prezenta ei in tabel ar fi doar de amoru artei chiar daca apreciez micul tanc rusesc.
Jimny e cu un pas in fata Nivei cam la toate capitolele + ca are volum de vanzari.
PS din nefericire, rusii nu stiu sa faca masini. Au ajuns pe Venus, au stat ani de zile pe orbita Pamantului au o armata si...cam atat. Nemultumirea lui Putin ca Rusia nu este in stare sa faca o masina care sa se bata de la egal la egal cu un echivalent vestic e reala si de inteles.
Eu am un SUV 4x4 pe benzina. Si sunt destul de multe pe strazi. Gandeste-te ca TOATE Nissanurile JUKE diesel vandute in Romania sunt 4x2. Per a contrario, TOATE Jukurile 4x4 sunt pe benzina.
@Vianu
Chiar daca tehnologic e mai invechita, NIVA e tot la fel de SUV ca si Jimny, Restul e politica si economie. Si eu sunt de acord ca rusii nu stiu sa faca masini ci tancuri pe roti, dar credeti-ma mi-a fost dat sa condu o lada 1500 care la -20 de grade pornea la sfert de cheie si incalzea in habitaclu mai bine decat masina mea de acum. Fiecare cu nostalgiile lui, ce sa faci -::)
Dap.... Noroc cu incalzirea in scaune. Dar sa stii ca Lada incalzeste bine comparativ si cu alte masini moderne, nu doar cu Subaru.
Sau, de ce nu, ceva de genul lui Quashqai, Rav 4 sau Mazda Cx-5 de 2-3 ani diesel, care fac din masinile din lista un fel de gluma.
http://www.automarket.ro/masini-noi/chevrolet/trax-2013-prezent-14t-mt6-awd-ls-109495/specificatii.html
Opel Antara - versiunea entry level 2wd:
http://www.automarket.ro/masini-noi/opel/antara-2011-prezent-16-twinport-115cp-150-edition-108587/specificatii.html
Si Golf 7 4x4 si Octavia 4x4 au preturi peste 20 000 de euro si nu sunt pe benzina. In rest si eu sunt de aceeasi parere cu tine. Ba chiar mai mult as merge si ma departe si as spune ca din punctul meu de vedere decat sa dau in jur de 20 000 de euro pe orice SUV 4x2, as alege orice compacta sau, daca este posibil break compact 4x2 dar excelent dotata si daca se poate diesel.
Ar fi interesantă şi a analiză de genul ăsta, dar cu modele compacte break.
Pe de altă parte, eu chiar sunt foarte curios - dintre din cei ce comentează şi spun că doar diesel îi interesează, câţi fac mai mult de 20000 km pe an. E cam valoarea de la care merita să cumperi diesel. Pentru 10000 pe an (valoarea obişnuită pt majoritatea şoferilor) motoarele pe benzină sunt ideale.