Alan Jones, un analist al Morgan Stanley, previzionează că toate maşinile vândute în anul 2046 vor fi autonome, la fel ca majoritatea vehiculelor aflate pe şosele la vremea respectivă.
Esential
2026
este anul în care analiştii Morgan Stanley se aşteaptă la debutul comercial şi la popularizarea automobilelor care se pot conduce singure.
Adam Jonas, un analist al companiei Morgan Stanley, estimează că toate automobilele care vor fi de vânzare în anul 2046 vor fi complet autonome.
Estimările sale anunţă anul 2026 ca fiind momentul în care maşinile autonome vor fi lansate pe piaţă, fiind necesari 20 de ani de vânzare a acestor automobile până când ele să fie dominante în industria auto. Datorită prezenţei vehiculelor autonome pe şoselele anului 2046, Jonas estimează că vor fi economisite 5.6 trilioane de dolari la nivel global prin eliminarea deceselor rutiere, a accidentelor şi a pierderilor materiale cauzate în general de şoferii umani. Până în anul 2026, analistul se aşteaptă ca maşinile cu funcţii autonome să permită intervenţia şoferului şi controlul complet al acestuia în eventualitatea în care infrastructura nu este adaptată la funcţiile de conducere autonomă.
BMW, Fiat, Ford, Mercedes, VW, Volvo, GM, Renault şi PSA vor lucra împreună la maşini autonome
Mai mulţi producători de automobile lucrează deja la propriile sisteme de conducere autonomă. Indiferent cine le dezvoltă, sistemele respective au acelaşi scop, anume evitarea completă a deceselor cauzate de accidentele rutiere şi creşterea nivelului de siguranţă al drumurilor.
Maşinile care se vor putea conduce singure prezintă numeroase beneficii în materie de siguranţă, multe riscuri fiind eliminate din ecuaţie cât timp totul funcţionează ca la carte. Funcţionarea fără vreo problemă tehnică este crucială pentru viitorul maşinilor autonome, fiind necesară atât dezvoltarea unui sistem de comunicare între acestea, cât şi un sistem care să le permită rularea în mod independent atunci când comunicarea inter-vehicule este restricţionată. Altfel spus, producătorii care vor fabrica maşini autonome trebuie să dezvolte mai multe soluţii de conducere care să fie implementate pe vehiculele respective pentru a evita situaţia în care un asemenea autovehicul provoacă un accident sau este imobilizat din cauza unei erori de comunicare.
Maşina autonomă de la Google nu are nici volan şi nici pedale, prototipul fiind capabil să se conducă singur fără niciun ajutor din partea şoferului.
Audi RS7 piloted driving Concept, maşina care se pilotează singură pe circuit, a fost prezentată oficial
Cele mai importante realizări în domeniu se află în spatele mărcilor Tesla, Volvo, Audi, Mercedes-Benz, Toyota, Nissan şi BMW, fiecare dintre ele realizând mai multe prototipuri ale vehiculelor autonome.
Cei de la Google au punctat şi ei în acest domeniu, prezentând un vehicul construit de la zero care se conduce singur şi nu are nicio comandă destinată şoferului.
Maşinile autonome ar putea reduce asigurările cu 80%
Via MorganStanley
Poate doar caruta cu caii.