Autorităţile americane au dezvăluit în această săptămână detaliile financiare complete ale acordului cu grupul Volkswagen pentru despăgubirile acordate în scandalul Dieselgate pentru maşinile cu motoare diesel de 2.0 litri.
Astfel, fiecare proprietar american va primi banii înapoi pe maşina achiziţionată plus un bonus cuprins între 5.100 - 10.000 de dolari, stabilit în funcţie de anul de producţie al maşinii. În total, fiecare proprietar va încasa între 12.500 - 44.000 de dolari, în funcţie de modelul achiziţionat şi de anul de producţie al acestuia.
De asemenea, Volkswagen s-a angajat să ofere aproximativ jumătate din aceste sume celor care doresc să renunţe la contractele de leasing prin care utilizează maşini cu motoare de 2.0 litri implicate în scandal, plus bonusul de până la 10.000 de dolari. În total, răscumpărarea maşinilor, bonusurile acordate clienţilor şi costurile pentru terminarea contractelor de leasing vor genera pentru Volkswagen costuri de aproximativ 10 miliarde de dolari.
Potrivit acordului semnat cu autorităţile americane, Volkswagen este obligată să răscumpere sau să repare cel puţin 85% dintre cele 475.000 de unităţi afectate până în 30 iunie 2019. În caz contrat, grupul va plăti o penalizare de 85 de milioane de dolari pentru fiecare punct procentual lipsă până la 85%. Volkswagen poate propune repararea motoarelor în locul răscumpărării, însă clientul are dreptul de a alege dacă acceptă sau nu oferta germanilor.Pe lângă cele 10 miliarde de dolari alocate acestor despăgubiri, Volkswagen este obligată să contribuie cu 2.7 miliarde de dolari la un fond alocat pentru reducerea emisiilor de oxid de azot, iar alte 2 miliarde de dolari vor fi folosite pentru a promova maşinile electrice, eventual prin construirea unor reţele de staţii de încărcare.
De asemenea, Volkswagen va cheltui alte 600 de milioane de dolari pe baza unor înţelegeri individuale cu 44 de state americane şi Puerto Rico. În total, Volkswagen va plăti o factură de 15 miliarde de dolari doar pentru motoarele diesel de 2.0 litri.Ulterior, germanii trebuie să ajungă la un acord şi pentru cele 85.000 de unităţi Volkswagen, Porsche şi Audi care folosesc motoare de 3.0 litri.
Este puţin probabil ca europenii să primească despăgubiri asemănătoare cu cele acordate de Volkswagen în Statele Unite.
Via Automotive News
PS: Faza ca in Europa ar fi un efort urias, ca dieselul se vinde infinit mai bine si ca nu se pot rascumpara masinile - fiind mult mai multe nu tine.....
OFF-TOPIC pentru REDACTIA AM: vreau si eu un test cu Levorg (multumesc)
Eu sunt posesor de 2.0 TDI, insa neafectat de problema. Insa asta nu inseamna ca nu sunt solidar cu tine. Intr-adevar este pur si simplu jenant sa vezi cum VW ignora pur si simplu consumatorul european in dauna celui american.
Ar trebui ca toti ce afectati sa se constituie intr-o asociatie si sa actioneaze in instanta VW intr-un proces colectiv. De asemenea ar trebui formulate plangeri la ANPC. Din cate stiu eu si ANPC-ul are posibilitatea de a cere instantei anularea unor clauze contractuale.
Ai dreptate in ceea ce priveste afirmatia ca toti polueaza. Mai mult decat atat, ar mai trebui spus ca USA nu a ratificat conventia de la Kyoto privind lupta impotriva poluarii. Asta nu inseamna insa ca VW nu a gresit si ca nu persitsta in greseala despagubind in mod preferential doar anumiti clienti.
Americanii au penalizat intotdeauna pacalirea clientului, in cazul nostru indiferent daca grupul auto s-a numit GM, Ford, Toyota, VW etc.
In Europa nu numai ca nu se penalizeaza, insa nici nu se fac recall-uri. Se baga mizeria sub pres si in cel mai bun caz, daca faci o revizie in garantie la reprezentanta iti spun ca ti-au schimbat X piesa care era dintr-un lot cu probleme. Eventual puteai sa si mori intre timp daca era ceva serios.
Oare ce nație din cele de mai sus se pricepe la afaceri și nu se lasă păcălită și nu degeaba se află acolo unde se află ?
Respect USA !!
Poate problema emisiilor nu vă afectează acum, însă cam câte parale credeți că va mai face un 2.0 tdi anul viitor ?
Cel mai bun/relevant comment de aici este al userului Claudiu.
Z speculeaza cu intrebari rautacioase, octav71 are partial dreptate.
In SUA emisiile sunt mult mai stricte decat in UE , din aceasta cauza nici un producator nu s-a bagat sa vanda diesel pe acolo. Ca atare consecintele trebuie sa fie acolo mult mai dure . In UE sunt si alti producatori de masini diesel care sunt convins ca nici ei nu erau super ok cu motoarele. Ca atare in UE se inchide ochii, este o intelegere facuta ca sa poata vinde diesel si in viitor ( ma refer la toti producatorii).
Toate in ideea ca o sa renunte toti la diesel dar treptat.
Zetule ca sa-ti rasp la intrebare , treptat toate dieselurile vor valora mai putin in viitor indiferent de marca. De exemplu daca se interzic intr-un oras aia o sa zica doar vw?
Motivul pentru care in Europa nu se intampla nimic este acela ca in UE Germania este uber alles! Nimeni nu ar indrazni sa carcneasca i potriva celui mai mare constructor de masini din cea mai puternica tara a Uniunii. Pe americani nu-i prea intereseaza ce sanctiuni reciproce ar putea impune Germania impotriva produselor americane. In schimb, orice tara din Europa care s-ar pune rau cu Germania ar avea de suportat consecinte destul de neplacute. Nu stiu de ce, prevad totusi in Polonia o reactie mai prompta impotriva acestei inselaciuni.
Credeti-ma ca nu-mi fac absolut nicio grija! In primul rand ca romanii vor cumpara vw mult si bine. In al doilea rand, presupunand prin absurd ca nu va fi asa si valoarea masinilor VAG pe piata SH se va diminua drastic, exista si varianta utilizarii masinii pe termen lung si recurgerea dupa 10 ani la programul rabla. Nu mi-am ales masina gandindu-ma la bani si prin urmare daca dupa 7-8 ani de utillizare i-o voi da chiar si pe mai putini bani decat face unei rude sau unui prieten care nu-si permite o masina noua, chiar nu voi avea nicio suparare.
Dacă ai să fii sincer cu tine însuți ai să vezi că tu faci exact ceea ce scrii din primul tău rând, iar afirmațiile tale sunt pur speculative neavând acoperire oficială/neoficială în realitate.
Referitor la întrebarea ta din ultima parte, eu zic că răspunsul meu îl găsești pe autovit la nr.de tdi-uri vs.concurența (ca să dau doar un exemplu).
Dacă ai cumva tdi din 2010-2014, scapă de el ACUM !
Ok.
Daca dumneavoastra nu aveti TDI. nu vad de ce v-ar pasa atat de mult de soarta celor care au asemenea motorizari astfel sa-i indemnati cu atata patos sa-si vanda masinile.
Atata vreme cat sunt multumit de masina nu as vinde-o niciodata doar pentru ca are o problema cu softul. In primul rand problema se poate rezolva de catre producator. Daca acest lucru nu se intampla, iar statul roman impune restrictii cu privire la comericalizare in regim sh a msinii respective, ceea ce nu s-a intamplat pana acum si nici nu cred ca se va intampla, exista, asa cum spuneam mai sus calea unor procese colective.
Sa fim seriosi, zelul dumneavoastra este demn de o cauza mai buna. Nu v-am vazut indemnand cu atata patos posesorii de AVEO I (una bucata stea EuroNCAP) sau pe cei de Honda si Toyota (producatori care au recunoscut ca airbagurile furnizate de un anumit producator au defecte menite sa puna viata ocupantilor vehiculului in pericol) sa-si vanda masinile! Sau poate intentionati sa produceti o scadere a preturilor la TDI -uri pentru a va achizitiona unui ieftin ...cine stie...
,,Patos,,?!...Să achiziționez un tdi ?! :))... Glumițe, probabil la supărare.
E ok v-am zis. Stăpâniți-l bucuros !