Cu numai câteva zile înainte de instalarea lui Trump în funcție, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) a stabilit că, în 2025, mașinile trebuie să aibă emisii de dioxid de carbon care să varieze de la 90 la 182 grame pe kilometru, în funcție de segmentele din care fac parte.
La scurt timp după alegerea lui Donald Trump în funcția de președinte al Statelor Unite, constructorii auto au solicitat o relaxare a normelor de poluare stabilite de autorități. Producătorii s-au plâns că au cheltuieli totale de 200 de miliarde de dolari pentru perioada 2012-2025 pentru a putea respecta noile norme, astfel că au solicitat o relaxare a acestora.
Trump și-a exprimat în mai multe rânduri intenția de a ajuta companiile să facă afaceri mai bune chiar și cu prețul de a schimba regulamentele care țin de protecția mediului, iar acum face un prim pas în această direcție. Concret, Trump vrea ca EPA să nu se mai ocupe de normele de dioxid de carbon pentru industria auto. "EPA ar trebui să se concentreze din nou pe misiunea de a proteja aerul și apa", arată comunicatul de presă, cu referire la faptul că, până în 2009, EPA nu avea atribuții în domeniul auto.O astfel de schimbare i-ar putea permite lui Trump să stabilească în alt mod regulile de emisii. În plus, în cadrul acestui proces de schimbare, statul California și-ar putea pierde dreptul de a-și stabili propriul regulament de emisii câștigat în 1967 și la care au aderat între timp alte 13 state. Regulamentul pentru emisii din California este mult mai dur decât în restul SUA și obligă constructorii ca un anumit procent din mașinile comercializate să fie electrice.
Via Autocar
Relaxarea vizata se refera la consumul de carburant, care se cuantifica in gCO2/Km...
Aceasi relaxare s-a cerut si in Europa.... spre exemplu astazi in Europa avem o tinta de 125gCO2/Km. A se retine, ca aceasta valoare se aplica pe flote de masini vandute... Asadar, nu are legatura cu poluantii reglementati HC, NMHC, CO si NOX....
adica e OK, CO2 nu e poluant...toata lumea fericita..."ha, ha". Evident daca ignori si negi influenta acestuia asupra mediului si faptul ca efectul de sera a modifica intregul mecanism termic al Pamantului.
cum nu e locul (cu toate ca masinile si motoarele clasice joaca un rol major) nu are rost nici macar o dicutie pe tema asta. Dar, observ ca, se aplica principiul "fericiti cei saraci cu duhul". Daca presedintele SUA e un ignorant absolut si daca cei care il inconjoara (elita financiara) au interese evidente, ma mira, totusi, orbul gainii de care sufera vulgul si nepasarea acestuia.....
NU, nu e OK, relaxarea asta nu e OK.
PS. argumentul "maxim" ....si omul produce CO2...e de necomentat.
Stiu ca faci comentarii pertinente, dar ce vroiam eu sa subliniez: titlul articolului este gresit, norma depoluare inseamna ceva, pe cand Corporate Average Fuel Economy inseamna cu totul altceva: https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_Average_Fuel_Economy
Dar sper informarea dv, aceste tinte de CO2 se plica si in industrie, nu numai in transport.... Vorbim de amprenta de CO2.
my bad :(