După ce România a ratat în 2008 o investiţie majoră din partea Mercedes, iar Dacia a solicitat insistent realizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti, a venit rândul americanilor să impulsioneze autorităţile să lucreze la infrastructură.
În cadrul unei vizite efectuate la fabrica Ford de la Craiova, Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, a dezvăluit că producătorul american intenţionează să mărească semnificativ capacitatea de producţie a fabricii, însă acest lucru se va petrece doar prin intermediul unei infrastructuri corespunzătoare care să includă autostrada Craiova - Piteşti.
"O cerinţă foarte importantă este o infrastructură mai bună, practic şosele mai bune şi linii feroviare mai bune. Nu doar Ford are nevoie de aceste lucruri, ci şi celălalt mare constructor auto prezent aici, Dacia. Ford ia în considerare o nouă investiţie majoră în Craiova, investiţie care ar creşte producţia în mod semnificativ, mult peste volumele din prezent. Însă pentru a face asta, este nevoie de un sistem de autostrăzi de la Craiova către Piteşti, dar şi către Europa, un sistem mult superior celui actual", a explicat Klemm.
În prezent, priorităţile României pentru dezvoltarea infrastructurii până în 2020 sunt autostrada Sibiu - Piteşti, care va ajuta semnificativ Dacia, şi o autostradă care să lege Moldova de Transilvania.
În schimb, o autostradă Craiova - Piteşti apare doar în documentul "Strategia de dezvoltare teritorială a României" pentru anul 2035, publicat de autorităţi la sfârşitul lunii noiembrie, chiar dacă în 2013 autorităţile au încercat să construiască această autostradă prin finanţare privată.Investiţii pentru un nou model?
De la preluarea uzinei în 2008, Ford a investit la Craiova peste 1 miliard de euro, iar de ceva timp se speculează că în 2017 va începe producţia unui nou model, Ford EcoSport. De altfel, unitatea de la Craiova este singura uzină Ford care produce un singur model (Ford B-Max), iar în ultima perioadă indiciile care conduc la ipoteza unui nou model fabricat în Oltenia s-au intensificat.Chiar dacă oficialii Ford nu oferă niciun fel de informaţii în această privinţă, un ultim indiciu a fost semnalat chiar la vizita ambasadorului Statelor Unite. În cadrul secţiei de Caroserie a apărut un spaţiu liber delimitat cu garduri în dreptul căruia a fost pus un afiş pe care scrie "Spaţiu rezervat pentru model viitor".
1 milion de motoare Ecoboost de 1 litru cu "fraţii" din Germania
Aproximativ 250 de milioane de euro din investiţia totală realizată de Ford la Craiova a fost direcţionată către producţia de motoare.
De altfel, tot cu ocazia vizitei ambasadorului american, Ford a dezvăluit că producţia totală de motoare Ecoboost cu capacitatea de 1 litru de la fabricile din Craiova şi Koln (Germania) a ajuns la 1 milion de unităţi, dintre care peste 300.000 au fost realizate în România.
Uzina de la Craiova are o capacitate de producţie de 700 de maşini pe zi, însă în prezent se realizează doar 270 de maşini pe zi cu un schimb complet şi un al doilea schimb cu program redus, ca urmare a cererii mai slabe pentru Ford B-Max.
Ford are în România circa 2.700 de angajaţi, dintre care 800 la uzina de motoare, iar fabrica este una puternic robotizată.
Potrivit lui Dan Dirişan, şeful secţiei de Presaj şi Caroserie, la Caroserie există 330 de roboţi, iar alţi 40 sunt disponibili la Presaj. Cei 370 de roboţi sunt întreţinuţi de 50 de specialişti în robotică angajaţi de Ford. De la preluarea fabricii în 2008, producătorul american a introdus doar 4 roboţi noi al căror design a fost realizat chiar la Craiova.
...dar frumosilor, ati luat o caruta de bani pe autostrazile facute de Bechtel
Domnul ambasador uita insa uita ca cel mai pagubos contract pentru statul roman in acest domeniu este tocmai unul intocmit cu o companie americana. Domnul ambasador uita si faptul ca acest contract a disparut fara urma si absolut niciun organ de cercetarea al statului roman (altminteri atat de active in ceea ce priveste lupta impotriva coruptiei) nu s-a sesizat in legatura cu disparitia sa misterioasa. Nimeni nu se intreaba nici cum a reusit Bechtel sa castige in urma realizarii unui contract in proportie mai mica de 50 % aproape la fel de multii bani cat pentru ducerea acestui contract pana la capat si nici de ce nimeni nu ancheteaza disparitia suspecta a acestui document cu clauze atat de paguboase pentru statul roman. Nimeni nu se intreaba nici de ce, aceeasi companie, a construit in alte tari din Europa de est, in conditiile unor trasee mult mai dificile (munti) autastrazi la preturi mai mici ca in Romania.
Sigur ca americanii nu sunt de vina pentru ca noi nu avem autostrazi. Insa, sa fim seriosi, nu i-am auzit sa comenteze nimic pe vremea cand (cei mai in varsta dintre noi stiu) cel mai pro-american presedinte al Romaniei, la acel moment ministru al transportului, declara ca autostrazile nu reprezinta o prioritate pentru Romania.
FORD nu are motive economice sau financiare sa investeasca in Craiova! Dar departamentul de PR nu poate afirma asa ceva, astfel incat se leaga si ei de niste lucruri imposibil de realizat - cum ar fi o autostrada intre Craiova si Pitesti.
Citez:
...a dezvăluit că producătorul american intenţionează să mărească semnificativ capacitatea de producţie a fabricii, însă acest lucru se va petrece doar prin intermediul unei infrastructuri corespunzătoare care să includă autostrada Craiova - Piteşti.
Sfatul meu: cautati in calendar cand sunt Kalendele grecesti si va asigur cu mana pe inima / Biblie / Constitutie ca in ziua respectiva ca vom avea autostrada si investitii
Doamne, suntem incorijibili. Ne bucuram ca am facut un milion de motoare - e drept impreuna cu nemtii de la Koln ( 300.000 noi si doar 700.000 dincolo). Ne bucuram pentru o cusca GOALA pe care scrie SPATIU rezervat unui nou model si nu modelul respectiv.
Sper sa nu ajungem ca amerindienii care se bucurau de cioburile colorate ale spaniolilor si le dadeau in schimb aur veritabil.
DIXIT