AM TESTAT: Michelin Pilot Alpin şi Latitude Alpin - cele mai noi anvelope de iarnă pentru maşini sport şi SUV-uri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pneul de iarnă. Subiect de controversă şi discuţii în ultimele luni. Mai întâi pentru introducerea legii care ne obligă să ne echipăm maşinile cu anvelope de iarnă din noiembrie şi până la finalul lunii martie. Apoi, pentru faptul că această lege s-a dovedit utilă având în vedere iarna grea care ne-a îngropat în zăpadă în luna februarie. În aceste condiţii, toţi ştim că o anvelopă de iarnă schimbă total comportamentul automobilului pe drumuri unde se circulă în condiţii de iarnă. Şi ştim că anvelopele sunt de calităţi diferite. Şi mai ştim că iarna avem de nevoie de patru anvelope de iarnă. Nu de două montate de axa motrice, aşa cum procedează mulţi dintre noi din raţiuni economice.
Michelin este unul dintre cei mai mari şi mai buni producători de anvelope din lume. Produsele lor nu sunt şi nu au fost niciodată ieftine, dar ai garanţia calităţii. În plus, Michelin acoperă zone unde alţi producători nu ajung. Cum ar fi cel al anvelopelor pentru automobile performante. Francezii sunt singurul fabricant de anvelope care produce pneuri pentru Bugatti Veyron. În plus, Michelin are în spate o istorie extrem de lungă în lumea sporturilor cu motor. Formula 1 şi mai nou WRC, acolo unde inginerii mărcii învaţă despre comportamentul anvelopelor în condiţii extreme.
Deşi pare curios, Michelin a ales începutul lunii martie pentru a lansa două noi anvelope de iarnă. Acest lucru se justifică prin faptul că noile modele de pneuri sunt comandate pe timpul verii de către dealerii mărcii pentru a fi apoi pregătite pentru iarna 2012-2013, deci - cel puţin teoretic - ar trebui să vă salvaţi acest articol pentru a-l citi încă o dată la începutul iernii următoare. Cele două noi anvelope sunt Michelin Pilot Alpin pentru automobile performante şi Michelin Latitude Alpin pentru SUV-uri.
Michelin a investit mult pentru a dezvolta anvelope performante de iarnă care să acopere cât mai multe din condiţiile întâlnite de şoferi din diverse părţi ale globului. Pentru a afla cât mai multe, Michelin a efectuat un studiu în care a invitat peste 4.000 de şoferi din Germani, Franţa, Rusia, Suedia şi Canada să descrie condiţiile pe care le înfruntă iarnă de iarnă. Astfel, francezii au gândit anvelopele din propria gamă pentru a fi eficiente în condiţii de drum acoperit cu zăpadă proaspătă, drum acoperit cu zăpadă tare compactată, drumuri acoperite cu gheaţă sau gheaţă care s-a topit apoi a îngheţat din nou, drumuri acoperite cu zloată sau zăpadă topită sau drumuri acoperite parţial cu zăpadă. Altfel spus, cam pe oriunde găsiţi zăpadă.
În ultima vreme, piaţa anvelopelor de iarnă a crescut foarte mult. Doar în ultimii trei ani, piaţa europeană a anvelopelor a crescut cu 10%, până la 286 milioane unităţi vândute în 2011. Anvelopele de iarnă au crescut cu 50% în aceeaşi perioadă! În 2011, 100 milioane de anvelope de iarnă au fost vândute în Europa. Motivul? Anvelopele de iarnă sunt obligatorii în anotimpul rece în următoarele ţări: Finlanda, Norvegia, Suedia, Cehia, Slovenia, Letonia, Lituania, Estonia şi Germania. Acestor ţări li s-au alăturat şi Luxemburg şi România începând cu 2011/2012.
Pentru a ne demonstra calităţile acestor două noi modele de anvelope, Michelin ne-a chemat în Letonia. În mod normal, ar fi trebuit să găsim aici foarte multă zăpadă numai bună pentru a ne juca cu maşini.
Însă nu am avut norocul seriilor anterioare de jurnalişti, care au avut parte de zăpadă multă şi bine îngheţată de temperaturile de -15 grade Celsius în timpul zilei. Noi am ajuns la Riga când temperaturile trecuseră binişor în zona cu plus a termometrului. Asta s-a tradus printr-un circuit plin de zloată şi bălţi în loc de zăpadă bătătorită. Dar cum cu natura şi condiţiile meteo nu ai cum să te pui, am decis să trecem la treabă indiferent de condiţii. Demonstraţia Michelin a constat în patru workshop-uri: trei erau destinate anvelopei Michelin Pilot Alpin pentru automobile performante, iar unul pentru Michelin Latitude Alpin, anvelopa pentru SUV-uri.Michelin Latitude Alpin
Să începem cu Michelin Latitude Alpin. Este a doua generaţie a anvelopei de iarnă destinată SUV-urilor. Gama de dimensiuni este suficient de variantă şi acoperă dimensiuni de la jante de 16 inch până la 21 inch pentru SUV-uri premium. Michelin a îmbunătăţit a doua generaţie a anvelopei Latitude prin creşterea cu peste 40% a marginilor de atac şi cu peste 75% a canalelor pentru aderenţă. În urma testelor făcute de TUV Germania, Michelin spune că acest pneu este numărul 1 în ceea ce priveşte frânarea, aderenţa laterlală şi tracţiunea pe zăpadă.
MICHELIN LATITUDE ALPIN | |||||
16'' | 17'' | 18'' | 19'' | 20'' | 21'' |
215/70 R16 104H XL | 225/60 R17 103H XL | 225/60 R18 104H XL | 235/50 R19 103V XL | 245/45 R20 103V XL | 265/45 R21 104V |
225/65 R17 106H XL | 235/60 R18 107H XL | 255/50 R19 107V XL | 255/45 R20 105V XL | 275/45 R21 110V XL | |
235/60 R17 106H XL | 255/55 R18 109V XL | 255/55 R19 111V XL | 255/55 R20 110V XL | 295/35 R21 107V XL | |
235/65 R17 108H XL | 265/60 R18 114H XL | 265/50 R19 110V XL | 265/45 R20 108V XL | ||
245/65 R17 111H XL | 275/45 R20 110V XL | ||||
255/60 R17 110V XL |
Noi am experimentat această anvelopă pe un drum de pădure letonă plin de zăpadă, şleauri şi denivelări, unde am folosit SUV-urile Range Rover Evoque şi Volkswagen Touareg. Aderenţa este la cote foarte ridicate chiar şi în condiţii de pantă destul de severă. Combinat cu sistemul automat de coborâre a pantelor de pe Touareg, aceste anvelope îşi dovedesc din plin utilitatea. Pneul "muşcă" la propriu din zăpadă şi menţine o aderenţă foarte bună. Utilizatorii de SUV-uri pot fi tentaţi să rămână cu anevelopele de vară sau pentru all terrain şi în condiţii de iarnă tocmai pentru că conduc un automobil robust, înalt şi cu tracţiune 4x4, însă anvelopele de iarnă şi tracţiunea 4x4 fac casă bună. Iar dacă alegeţi să vă dotaţi SUV-ul cu anvelope de iarnă, diferenţa este enormă.
Michelin Pilot Alpin
Michelin Pilot Alpin este un pneu de iarnă gândit pentru automobilele performante. Este la a patra generaţie. iar gama de dimensiuni acoperă jante de la 17 inch la 21 inch. Ca şi la Latitude Alpin, îmbunătăţirile vin din compoziţia chimică nouă numită Helio Compund 3G şi mărirea numărului de canale şi designul acestora.
MICHELIN PILOT ALPIN | ||||
17'' | 18'' | 19'' | 20'' | 21'' |
235/45 R17 V | 225/40 R18 V,W | 225/35 R19 W | 235/35 R20 W | 245/30 R21 W |
235/55 R17 H,V | 235/40 R18 V,W | 225/40 R19 W | 245/35 R20 V,W | 295/25 R21 W |
245/45 R17 V | 235/45 R18 V | 235/35 R19 W | 255/35 R20 W | |
245/55 R17 V | 235/50 R18 H,V | 235/40 R19 V,W | 265/30 R20 W | |
245/40 R18 V,W | 235/45 R19 V | 265/35 R20 W | ||
245/45 R18 V | 245/35 R19 W | 275/30 R20 W | ||
245/50 R18 V | 245/40 R19 V | 275/35 R20 W | ||
255/45 R18 V | 245/45 R19 W | 285/30 R20 W | ||
255/35 R19 V | 295/30 R20 V,W | |||
255/40 R19 V | ||||
265/40 R19 V,W | ||||
275/30 R19 W | ||||
275/40 R19 W | ||||
285/30 R19 W | ||||
285/35 R19 V |
Şi pentru că această anvelopă este destinată maşinilor sport, Michelin a dezoltat chiar şi o variantă specială împreună cu Porsche. Marca germană pune mare accent pe faptul că autmobilele sale pot fi folosite ca maşini de zi cu zi.
Şi mulţi clienţi Porsche vor să îşi folosească automobilele chiar şi iarna, pentru a merge la schi. Testând împreună cu Michelin, Porsche are acum un pneu Pilot Alpin special cu un profil simetric disponibil pentru dimensiuni specifice modelelor 911. Porsche 911 are nevoie de anvelope de dimensiuni diferite pentru puntea faţă şi cea spate, astfel că anvelopa Pilot Alpin cu profil asimetric nu era corespunzătoare. Perechile de anvelope Pilot Alpin cu profil simetric pentru Porsche sunt disponibile în dimensiunile 235/40R19 cu 265/40R19 sau 245/35R20 cu 295/30R20.Am putut testa aceste anvelope pe o mică flotă de Porsche 911 de ultimă generaţie (991). Circuitul de zăpadă nu era în cele mai bune condiţii, dar chiar şi aşa am putut vedea şi simţi că un Porsche 911 cu tracţiune spate este perfect controlabil în condiţii de iarnă. Mai mult, am putut conduce acelaşi model "încălţat" cu anvelope Pirelli Sottozero pentru a vedea diferenţele. Anvelopele Pirelli sunt şi ele excelente, pentru că altfel Porsche nu le-ar fi aprobat pentru uzul pe modele sale. Dar dacă Pirelli te lasă să derapezi mai mult, Michelin Pilot Alpin ţin maşina mult mai bine pe trasă. Cu Michelin este foate greu să faci maşina să derapeze, trebuie să exagerezi mult cu pedala de acceleraţie. Impresionant, oricum, indiferent de anvelopă, ce control poţi să ai asupra unui automobil de 400 CP.
Am mers apoi cu un Mercedes-Benz E63 AMG dotat cu anvelope Michelin Pilot Alpin cu profil asimetric pe un traseu de slalom pe zăpadă. Din nou, avem un automobil extrem de puternic de peste 500 CP toţi transmişi punţii spate. Chiar şi cu ESP-ul decuplat şi în condiţii de zăpadă topită, maşina este controlabilă. Dacă am exagerat cu acceleraţia, am plecat în tête-a-queue. Dacă am păstrat ESP-ul pornit, nu am avut nici o problemă în a controla puternica berlină.
Al treilea test ar fi implicat frânarea pe un traseu acoperit de zăpadă cu un Audi A5 dotat cu anvelope de iarnă Michelin Pilot cu profil asimetric. Din păcate, seria noastră nu a mai putut efectua acest test din cauza degradării traseului de test.
Una peste alta, Michelin a reuşit să ne demonstreze ceea ce ştiam deja. Că o anvelopă de iarnă poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte atunci când întâlnim o situaţie limită pe un drum acoperit cu zăpadă. Anvelopele de iarnă sunt extrem de eficiente în ziua de azi şi nu trebuie să ezităm în a ne echipa automobilul cu patru anvelope de iarnă începând cu luna noiembrie a fiecărui an.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
-
Arta stradală a evoluat foarte mult în ultimii ani. Din ce în ce mai mulți oameni au început să aprecieze acest stil de artă. De acest lucru și-a dat seama și BMW România, când au decis să vină cu coneptul #NightDriveRo. Cu ajutorul noului MINI Countryman, am descoperit arta stradală ascunsă din București. (03.06)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Cauciucuri exista si la mana a doua, oricum nu conteaza asa de mult, lasati depravarea in masini de lux si treceti la treaba!!
Debica este mai mult decat suficienta pentru Romania, iar ARO este cel mai bun SUV pentru noi. Mai mult nu meritati!