Alonso e campion mondial!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso este vechiul si noul campion mondial al Formulei 1! Desi cursa de ieri a fost dominata categoric de Ferrari, cu Massa imperial si cu Michael Schumacher realizand maxim din ce se putea in ultima cursa a cerierei, Alonso s-a clasat pe a doua pozitie in Brazilia si a intrat astfel in posesia celui de-al doilea titlu mondial consecutiv.
A fost un Mare Premiu al Braziliei marcat de faptul ca asistam la ultima reprezentatie a lui Michael Schumacher, germanul reusind sa isi incheie cariera printr-o cursa excelenta la volanul unui monopost foarte bun. Acesta a reusit sa recupereze nu mai putin de 13 pozitii in 50 de tururi dupa ce a suferit o pana de cauciuc. Dar sa vedem cum s-au derulat ostilitatile la Interlagos.
Tensiunea se afla la cote maxime la startul ultimei curse a sezonului. Felipe Massa a pornit in cursa ca din tun, urmat de Kimi Raikkonen si Jarno Trulli. Toti ochii erau insa atintiti spre Fernando Alonso si spre Michael Schumacher, cei care se duelau de la distanta pentru titlul mondial. Daca Schumacher a pornit lansat, profitand de lupta fratricida dintre cei doi piloti BMW si aflandu-se dupa start pe a sasea pozitie, spaniolul de la Renault a preferat sa astepte cuminte pe pozitia a patra trecerea tururilor. Avea nevoie doar de un punct pentru a intra in posesia coroanei supreme.
Primul tur a fost marcat de accidentul lui Nico Rosberg, al carui monopost a percutat unul dintre zidurile laterale si s-a imprastiat pe pista, facand necesara interventia safety car-ului. Dupa ce masina de siguranta a parasit pista, Michael Schumacher s-a lansat intr-o lupta acerba cu Giancarlo Fisichella, pe care l-a depasit in virajul in forma de S care a primit numele marelui Senna.
Urma un duel cu Fernando Alonso, care inaintea cursei afirmase ca il va lasa pe german sa treaca in eventualitatea unui duel direct. Pilotul Renault nu a fost insa nevoit sa faca gesturi de complezenta, Michael Schumacher suferind o pana pe pneul din stanga-spate dupa ce monopostul sau a trecut peste cateva resturi care ramasesera dupa accidentul lui Rosberg. Dupa ce a efectuat un tur de pista in treapta intai, Schumacher a revenit pe pista pe pozitia a 17-a, chiar in fata lui Felipe Massa, coechipierul sau care conducea fara probleme cursa. Sperantele germanului la un nou titlu mondial - atatea cate mai erau - se spulberasera.Si totusi, la mijlocul cursei se afla deja pe pozitia a saptea, pentru ca la 25 de tururi inaintea finalului Michael Schumacher sa se gaseasca pe a cincea pozitie, la 10 secunde de Alonso, care rula pe locul al doilea. Intre ei se aflau Kimi Raikkonen si Giancarlo Fisichella. Desi a alimentat intre timp, Schumacher si-a continuat cursa de urmarire, depasindu-i pe cei doi cu noua, respectiv cu doua tururi inaintea finish-ului. Era insa prea tarziu pentru a incerca un ataca asupra lui Jenson Button, britanicul care a reusit si el o cursa senzationala, terminand pe podium dupa ce a luat startul de pe pozitia a 14-a.
Cursa a fost castigata fara probleme de Felipe Massa, localnicul care a amintit tribunelor de magia lui Ayrton Senna, fiind primul brazilian care castiga la Interlagos din 1993 incoace. Nimic nu a putut insa umbri bucuria imensa a lui Fernando Alonso, spaniolul care, pe langa faptul ca si-a adjudecat al doilea titlu consecutiv al carierei, a adus inca un titlu mondial celor de la Renault.
CLASAMENTUL MARELUI PREMIU AL BRAZILIEI
Poz | Pilot | Nat | Constructor | Timp | Obs. |
1. | Felipe Massa | Bra | Ferrari | 1:31:53.751 | |
2. | Fernando Alonso | Spa | Renault | +18.658 | |
3. | Jenson Button | MBr | Honda | +19.394 | |
4. | Michael Schumacher | Ger | Ferrari | +24.094 | |
5. | Kimi Raikkonen | Fin | McLaren-Mercedes | +28.503 | |
6. | Giancarlo Fisichella | Ita | Renault | +30.287 | |
7. | Rubens Barrichello | Bra | Honda | +40.294 | |
8. | Pedro de la Rosa | Spa | McLaren-Mercedes | +52.068 | |
9. | Robert Kubica | Pol | BMW | +1:07.642 | |
10. | Takuma Sato | Jap | Super Aguri-Honda | -1 tur | |
11. | Scott Speed | SUA | Toro Rosso-Cosworth | -1 tur | |
12. | Robert Doornbos | Ola | Red Bull-Ferrari | -1 tur | |
13. | Vitantonio Liuzzi | Ita | Toro Rosso-Cosworth | -1 tur | |
14. | Christijan Albers | Ola | Spyker MF1-Toyota | -1 tur | |
15. | Tiago Monteiro | Por | Spyker MF1-Toyota | -2 tururi | |
16. | Sakon Yamamoto | Jap | Super Aguri-Honda | -2 tururi | |
17. | Nick Heidfeld | Ger | BMW | -8 tururi | |
DNF | David Coulthard | MBr | Red Bull-Ferrari | in turul 13 | |
DNF | Jarno Trulli | Ita | Toyota | in turul 11 | suspensii |
DNF | Ralf Schumacher | Ger | Toyota | in turul 10 | suspensii |
DNF | Mark Webber | Aus | Williams-Cosworth | in turul 2 | accident |
DNF | Nico Rosberg | Ger | Williams-Cosworth | in turul 1 | accident |
tare sunt curios daca nu cumva se razgandeste (ar avea toate motivele, masina de la ultima cursa fiind extraordinara)
Schumi a demonstrat la Interlagos ca este unu dintre cei mai buni piloti din F1 daca nu chiar cel mai bun revenind de pe locul 17 pe locul 4 si depasindu-l pe "marele" Kimi magistral (Schumi is the best) ferrari nu va mai fi niciodata ceea ce a fost MARE pierdere