Industria auto se confruntă cu o controversă mai puțin obișnuită care amintește de celebrul tweet al președintelui american Donald Trump cu privire la dimensiunile "butonului nuclear".
Grupul Volkswagen a anunțat miercuri că a comercializat 10.74 de milioane de unități la nivel global pe parcursul anului trecut, motiv pentru care are șanse mari să fie considerat cel mai mare constructor auto din lume.
La numai câteva ore distanță, Carlos Ghosn, președintele Renault-Nissan, a făcut însă câteva declarații controversate la o audiere parlamentară ce a avut loc la Paris.
Ghosn a menționat că Grupul Volkswagen a inclus în cadrul raportului și 204.900 de camioane Man și Scania, astfel că germanii au comercializat de fapt doar 10.54 milioane de unități. În acest context, Ghosn consideră că Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi este cel mai mare constructor auto din lumea, întrucât a vândut anul trecut "peste 10.6 milioane de autovehicule și utilitare", total care nu include vânzările de camioane.
"Cu mai mult de 10.6 milioane de mașini private și vehicule comerciale ușoare vândute în 2017, Alianța este cel mai mare grup auto.
Acest lucru s-a confirmat după ce Volkswagen a anunțat vânzări de 10.74 milioane, inclusiv 200.000 de camioane, pe care noi nu le includem în statistici. Nu poate exista nicio discuție suplimentară", a explicat Ghosn.Între timp, Toyota estimează că a vândut 10.35 milioane de unități în 2017, însă datele oficiale urmează să fie publicate pe parcursul lunii februarie.
Via Caradisiac
Oare de ce nu le include Renault in statistici? La cine este Renault Trucks? La Renault cumva? Aha, ok.
Eu nu am spus asta. Vw e liber să-și facă statisticile cum vor ei. Eu doar am argumentat motivul pentru care Renault nu adaugă și camioanele la socoteală..
Oare să nu ştie domnul Ghosn adevărul elementar că la pomul lăudat nu se cade să te duci cu…portofelul? Te îndrepţi către showroom numai dacă îţi place maşina ţintă şi/sau dacă socoteşti că aceasta îţi va satisface nevoile şi pretenţiile (inclusiv în materie de calitate). Logic, nu?
Îmi vine greu să admit că un om care se vrea şi se consideră matur, competent, ingenios, vizionar etc. se poate crampona de asemenea orgolii puerile, crezând că cantitatea (scuze de cacofonie!) asigură o imagine excepţională, ba chiar incomparabilă, cu rol de bec care atrage fluturii noaptea (minţii).
Ah, da: domnul Ghosn s-a exprimat numai în interesul/spiritul adevărului, al corectitudinii, al obiectivităţii. N-am nicio îndoială în acest sens :D
Cred ca e mai putin important care e ordinea exacta (depinde intr-adevar de metodologie si de ce vrei sa introduci in statistici). Ce e mai relevant, in opinia mea e faptul ca pragul asta de 10 milioane de unitati indica nivelul masei critice in industria auto actuala. E linia care separa actorii mari de cei din pluton.
In cursa asta, grupurile care au mai putin de 4 milioane de masini vandute (exceptand companiile din zona premium) risca sa piarda intrecerea.
Părerea mea este ca cei care vând 2-4 mil vehicule vor fi înghițiți de alianțe. Si nu este o problema de a ști sa facă, sunt obligați de costurile cu dezvoltarea. Spre exemplu, după mine, Toyota va atrage Mazda lângă ei.