Alfa Romeo Giulia, rivalul lui BMW Seria 3, programat pentru debut în 2014

de Sebastian Toma
Joi, 09.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Italienii de la Alfa Romeo pregătesc noua berlină de clasă D, numită Giulia. Aceasta este aşteptată să debuteze în 2014 şi are la bază o versiune modificată a platformei lui Giulietta.

Esential 120 CP va dezvolta versiunea de bază a lui Alfa Romeo Giulia, anunţă surse citate de Autocar.
Alfa Romeo Giulia, modelul care vrea să relanseze gama de berline a italienilor, este pregătit pentru intrarea în producţie în 2014, anunţă englezii de la Autocar. Modelul se va lupta în segmentul lui BMW Seria 3 şi are rolul de a revigora vânzările mărcii italiene. Potrivit primelor informaţii, versiunea de bază va fi echipată cu un motor 1.4 MultiAir de 120 CP, iar gama de motorizări va include doar unităţi supraalimentate, printre care se va număra şi o versiune îmbunătăţită a motorului TBi 1750 găsită pe 159 şi pe Brera. Pe lângă motorizările MultiAir turbo, cei de la Alfa Romeo vor avea şi diesel-uri, preluate din portofoliul Fiat Powertrain Technologies.

Vârful gamei Giulia va beneficia de o motorizare Pentastar V6, preluată de la Chrysler Group, care va fi oferită opţional alături de un sistem de tracţiune integrală.

Această versiune ar putea să nu fie oferită şi pe piaţa din Europa. De asemenea, anumite motorizări din gama Giulia şi din portofoliul Alfa Romeo nu vor fi împărţite cu modelele din Grupul Fiat. La un an de la debutul lui Giulia, cei de la Alfa Romeo îi vor lansa versiunea decapotabilă, respectiv versiunea renăscută a lui Spider. Un succesor al lui Brera este, de asemenea, aşteptat în gama italienilor. Între lansarea lui Giulia şi a lui Spider, cei de la Alfa Romeo vor lansa şi roadsterul dezvoltat împreună cu japonezii de la Mazda, anume modelul 4C.

Aspectul exterior al lui Alfa Romeo Giulia va fi definitivat în toamna anului curent, în timp ce o versiune deghizată subtil va fi prezentată oficial la jumătatea anului viitor. Cei de la Alfa Romeo vor folosi platforma lui Dodge Dart, care va primi un ampatament mărit şi o serie de modificări la nivelul suspensiei sparte. La rândul său, Dodge Dart preia platforma lui Alfa Romeo Giulietta, o evoluţie a platformei C-Evo care a debutat pe Fiat Bravo.

Italienii vor obţine o platformă mai lungă, mai lată şi cu o manevrabilitate superioară, asigurată de materialele utilizate la construcţia şasiului şi de rigiditatea suplimentară oferită de acestea.

Via Autocar

Comentarii (11)

  • In sfarsit, credeam ca nu mai apare un urmas pt 159, asta este o veste cu adevarat buna, pacat ca la clasa mare nu se mai anunta nimic, un urmas pt 166 in urmatorii ani este putin probabil, dar e bine si asa, sunt sigur ca va arata super bine.
    20 4
  • Pentru prima data sunt profund dezamagit de voi. Nu se putea un articol cu informatii mai gresite decat asta.

    In primul rand noul Spider ar trebui sa fie "roadsterul" in colaborare cu Mazda pe platforma de Mx-5 si in al 2-lea rand platforma Giuliettei e una noua si nu e o evolutie a celei de pe Fiat Bravo.

    SI 4C-ul e in proces de ceva vreme si era facut in colaborare cu altcineva ( Dallara) insa se pare ca au renuntat la ei si il fac singuri :)
    16 1
  • Automarket, cel mai sanatos ar fi sa stati departe de subiectul Alfa Romeo Giulia daca nu cunoasteti detalii reale. Autocar umple paginile cu bazaconii iar voi le preluati si le comunicati si mai gresit decat o fac ei.

    1. Motorul 1.8 despre care spuneti ca ar fi 1750 TBI de pe 159/Giulietta este de fapt un motor nou aflat in dezvoltare. Giulia va avea asadar un nou propulsor 1.8 Multiair (nu TBI) de 300 CP realizat din aluminiu si dezvoltat pe specificatii EURO 6 si US Tier2Bin5 de catre fabrica FPT din Pratola Serra.

    2. Propulsorul V6 Pentastar este intradevar o optiune insa adaptat la tehnologia Multiair. Cu toate acestea, exista un alt propulsor V6 in specificatii turbo si biturbo benzina dezvoltat de Ferrari pentru a fi utilizat de marcile Ferrari, Maserati si Alfa Romeo. In prezent nu exsta informatii concrete despre propulsorul care va fi prezent pe Giulia dar este posibil ca varianta europeana sa aiba o versiune GTA cu propulsorul Ferrari.

    3. Platforma CUSW derivata din C-Evo (si nu din platforma lui Fiat Bravo) este o alta incertitudine. Sergio Marchione doreste ca Giulia sa fie lansata pe arhitectura RWD si AWD iar in momentul de fata se evalueaza doua optiuni iar decizia este dependenta de costuri si de modelele care o vor utiliza. Cele doua optiuni sunt adaptarea platformei CSUW pentru RWD sau realizarea Giuliei pe o platforma noua dezvoltata pentru inlocuitorul lui Chrysler 300C, viitorul Maserati Levante si un nou model Dodge. Decizia va fi luata si in functie de un potential parteneriat cu un alt constructor (probabil Volvo) cu care sa imparta costurile de dezvoltare.

    4. Giulia nu va avea o versiune cabrio. Alfa Romeo Spider va fi dezvoltata pe o noua platforma RWD impreuna cu Mazda.

    5. Alfa Romeo 4C nu este dezvoltata in parteneriat cu Mazda. Aceasta va fi construita in uzina Maserati din Modena pe o platforma dezvoltata initial in parteneriat cu Dallara (producator de monoposturi FIA GP2, GP3 etc). Aceiasi platforma va fi folosita si pentru un model Maserati si unul Abarth.

    Nu sustin ca informatiile pe care le-am enumerat sunt 100% confirmate. O parte se bazeaza pe declaratii ale oficialilor FGA (publicate chiar si de Automarket) iar altele sunt "scapari" ale unor angajati ai FGA care sunt si colegi din cluburile Alfa europene :)

    Ramane in continuare mult loc pentru zvonuri si interpretari insa atunci cand le publicati ar fi bine sa se bazeze pe un minim studiu asupra subiectului. Altfel este can-can despre masini.

    Cu stima
    30 1
  • Eh firestartere :) Pe tine te asteptam de fapt sa ma corectezi. O parere pertinenta ca de obicei. Mult respect
    13 1
  • Din stirile ultimei luni:
    Alfa Giulia il are pe BMW 3 ca rival.
    Cadillac a scos ATS ca sa-l bata pe BMW 3.
    Volvo, cu S60 Polestar vrea sa-i faca zile fripte lui BMW M3.
    Jaguar vrea sa aduca un nou X-Type sa-l bata pe BMW 3.

    Ce-aveti toti cu BMW 3 ??
    Cu ce v-a gresit, ce v-a facut ? ;)
    8 2
  • Alfa Romeo ca si Fiat deasemenea sunt niste marci mediocre care incerca sa se mentina la suprafata prin productia de asa zise "noi modele" ptr concurenti ptr x si y.
    Oricat ar incerca ei mai mult decat ceva mediocru nu pot sa faca.
    4 19
  • Mult prea tarziu 2014, deja in noiembrie se face 1 an de cand s-a sistat productia lui 159.Un 2013 mi se parea ok pentru lansare, tinand cont ca italienii au inceput sa lucreze la model inca de anul trecut.
    Oricm sper in continuare sa nu fie adevarat, si ca aceste date sa fie doar niste speculatii.
    2 0
  • Nu sunt vreun expert în “italiene”, dar, dacă aşa se prezintă modelul acesta văzut din faţă, după poza de mai sus, atunci BMW o să râdă de-o să-i cadă vopseaua. Plus că…am citit eu bine? Această Alfa Romeo va fi de fapt un Dodge, care va fi de fapt o Alfa Romeo. Wow, şi ce motorizări “strong” pregătesc băieţii: 120 CP?! Păi Seria 3 nu va mai oferi benzinare sub 180 CP. “Rivalul Seriei 3”…mai trebuie să ne şi amuzăm, cu atâtea probleme cotidiene pe cap.

    Serios acum: dacă nu se destramă alianţa Fiat-Chrysler, se vor prăpădi amândouă braţ la braţ…Însă mie nu de Fiat mi-ar părea rău.
    4 17
  • @Cuantic
    In imagine este actuala Giulietta, viitoare Giulia nu cred ca va arata asemanator, eu zic ca va arata f bine, ar fi o mare greseala sa nu fie asa.
    @andrey11
    Cred ca exagerezi putin, pt ca chiar daca va fi o perioada de peste 2 ani de cand 159 nu se mai fabrica, era mai bine sa nu se anunte nimic? La revedere succesor pt 159, asa cum s-a intamplat pt 166? Macar se stie ca va fi totusi, chiar daca tarziu.
    9 1
  • In trecut, Alfa Romeo Giulia a avut, in principal, caroserie sedan. Perioada de fabricatie a fost intre 1962 si 1978. Conform unor date, Giulia a avut un coeficient aerodinamic chiar mai bun decat Porsche 911 din acele vremuri... Daca asa stateau lucrurile, acest aspect era si ramane ca o mare realizare!
    Am vazut doua exemplare Alfa Romeo Giulia acum 2 ani in Italia, unul de culoare rosie si altul verde inchis, excelent intretinute. Atunci am dat roata in jurul lor, admirandu-le, desi peste drum era un parc auto cu Lamborghini, Ferrari, Porsche...
    Au masinile vechi farmecul lor, asa ca am savurat Giulia mai intai :)
    Exista anumite poze despre viitorul Alfa Romeo Giulia, iar acele ipoteze de design arata foarte bine. Giulietta cred ca reprezinta o revigorare, a adus si un scor bun la EuroNCAP... In 2010, a depasit VW Golf la puncte si a cucerit titlul de cea mai sigura compacta din istorie.
    Despre motorizari, am citit si despre posibilitatea de a exista ceva spre aproximativ 300 CP... Sa aiba tot omul de unde alege, incepand cu motorizarea de baza, de 120 CP.
    Cat despre 4C - arata grozav, este nevoie de astfel de aparitii in peisajul auto.
    10 0
  • AlteredEgo
    se intarzie dezvoltarea Alfei Giulia pentru ca italienii sunt bulversati de retragerea concurentei M3. acum nu stiu cat de mare sa o faca pe Giulia, daca sa concureze cu M4 sau nu :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru