Mașinile sunt testate în prezent pentru emisii prin intermediul testului de laborator NEDC (New European Driving Cycle), care în ciuda numelui a fost elaborat în ani '80 și actualizat ultima oară în 1997.
Sistemul va fi însă înlocuit începând din 1 septembrie de un nou test de laborator botezat WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), care va introduce condiții mai realiste pentru măsurarea emisiilor de dioxid de carbon.
Iată câteva noutăți majore pe care le aduce testul WLTP:
● mai multe cicluri de testare pe bancul de probe; distanța parcursă în cadrul testului va fi de 23.25 km, în loc de 11 kilometri;
● durata totală a testului va fi de 30 de minute, în loc de 20 de minute; testul va avea 4 faze, iar 52% din distanță va fi simulată în regim urban;
● viteza medie în cadrul testului va fi de 46.5 km/h (în loc de 34 km/h), iar viteza maximă va fi de 131 km/h (în loc de 120 km/h);
● schimbarea treptei de viteze se va face diferit la fiecare mașină.
În plus, va fi introdus și un test în condiții reale RDE (Real Driving Emissions), în cadrul căruia mașina va fi testată pe drumuri publice în diverse condiții pentru ca rezultatele din laborator să poată fi confirmate pe șosea.
Pentru început, noile teste WLTP și RDE vor fi aplicate doar modelelor noi, care nu au mai fost comercializate până acum în Europa, iar începând din 1 septembrie 2018 se vor aplica pentru toate mașinile noi înregistrate.
"Industria auto a investit mult pentru a obține aceste îmbunătățiri pentru emisii. diesel vor emite puține emisii nu numai în laborator, ci și pe drumurile publice", promite Erik Jonnaert, secretarul general al Asociației Europene a Constructorilor AUo (ACEA).
MașinileVia ACEA
34km/h media??? maxim 120km/h???
Abia astept consumurile reale sa vedeti cum O SA CADA MASINILE GERMANE CA MUSTELE in clasament si de exemplu Peugeout o sa isi arate adevarata valoare - locul 1 la motoare diesel !!
si apoi spui vara - care este destul de calda in Romania !!!
Acum sincer, conduci mai sportiv, corect ?
La semafoare, in Bucuresti se sta de mai multe ori, 2-3 chiar 4 ori pentru ca sunt multe masini, pana ajungi la semafor sa treci (in unele intersectii) corect ?
Si ce se intampla cand stai pe loc si AC merge ??? consuma, si se inregistreaza pe acelasi numar de km, corect ???
Asa am avut si prieteni care erau nemultumiti ca Toyota Yaris hibrida noua consuma mai mult de 7l/100km in oras... si ca oficial sunt alte cifre.
Ehh... dar daca dvs luati un BMW SUV diesel de 2.2 cam ce consum ar avea in exact aceiasi situatie ? si cu acelasi stil de condus ?
Si ultima intrebare: cat ati avut consum la drum lung - primavara ?
PS: din ce an si la ce pret dati masina ?
aveati functia oprita?
chiar ati facut 9.5% ? sau ... troll asa?
Una dintre problemele motoarelor Peugeot este ca devin galagioase/nerafinate in timp, iar caroseria este fragila, placutele/discurile se duc repede, pivotii sunt fragili, incepe sa troncane etc.
Nu vad de ce sa compar Peugeot cu BMW, nu au nicio legatura, una e masina premium, cealalta o masina de buget.
Yaris hibrid consuma maxim 5.x% in Bucuresti, acolo AC-ul merge si cand motorul e oprit datorita acumulatorilor de sub bancheta. E mult mai eficient un hibrid in regim de aglomeratie. Problema lui Yaris e ca e complet insipida si iti da o stare de letargie...
de parca ar conta emisiile de CO2,
emissile de particule ar trebuie sa fie masurate
Esti primul pe care il aud ca moare de cald cu SS-ul pornit. AC-ul are prioritate...cel putin la Ford. Si in nici o vara n-am murit de cald in conditiile in care SS-ul este facut ca si uitat pe ON.
Dar poate ca merge altfel Peugeotul.
Şi tot cald se face, dacă stai prea mult la stop.
Nu toţi producătorii fac aceiaşi idee dar asta e.
Deci in Bucuresti orice masina va consuma mai mult decat consumul oficial.