Adio, Mercury!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.
Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.
Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln.
Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Aston Martin a obținut o finanțare de 125 milioane de lire sterline (aproximativ 150 milioane de euro) în timp ce se confruntă cu pierderi în creștere și cu tarife impuse de președintele american Donald Trump. (01.04)
-
Mansory, celebra casă de tuning specializată în modificarea automobilelor de lux și supercaruri, a dezvăluit recent o versiune modificată a modelului Bentley Continental GT 2025. Aceasta marchează prima intervenție a Mansory asupra noului model britanic. (01.04)
-
Jeep a dat undă verde producției noului Avenger 4xe. Versiunea hibridă a modelului este produsă în Polonia. (31.03)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Primele imagini cu noul Nissan Leaf: crossover electric cu 600 km autonomie
-
Deschizător de drumuri
-
Ford vrea să patenteze o transmisie manuală pentru vehicule electrice
-
Acesta este noul Nissan Micra: hatchback exclusiv electric înrudit cu Renault 5 E-Tech
asa ceva nu poate tine decat in europa
La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva.
Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.