Toată această imagine a fost însă zdruncinată serios de o serie de dezvăluiri făcute de Michael Ramstetter, purtătorul de cuvânt al organizaţiei teutone. Potrivit acestuia, ADAC a acordat premiul Gelber Engel 2014 (Îngerul Galben), echivalentul distincţiei „Maşina anului în Germania”, după ce a modificat rezultatele.
Asociaţia, care însumează peste 19 milioane de membri, a votat cea mai bună maşină în 2013 şi câştigător a fost declarat Volkswagen Golf. Ramstetter, actualmente demisionar din cadrul ADAC, susţine că a modificat intenţionat rezultatele votului. El a multiplicat de zece ori scorul obţinut de Volkswagen Golf. Aşa se face că modelul compact german a ajuns de la 3409 voturi la 34.090 voturi. Ramstetter declară însă că ierarhia s-ar fi păstrat chiar şi fără „umflarea” voturilor.Modificarea ar fi venit din dorinţa de a da mai multă greutate votului publicului. „Am încurcat lucrurile şi am crescut cifrele. Îmi asum întreaga responsabilitate”, a declarat Ramstetter, care lasă loc acum de suspiciuni şi în acordarea celorlalte premii ADAC. Surse citate de un ziar german susţin că oficialul se face vinovat pentru manipularea rezultatelor şi din 2012 şi 2013.
Karl Obermaier, şeful ADAC, susţine că nu era la curent cu măsluirea rezultatelor şi că a ordonat o anchetă privind acţiunile fostului său purtător de cuvânt. „Credibilitatea şi încrederea sunt bunurile noastre cele mai preţioase.
Ne vom cere scuze faţă de producătorii auto şi faţă de membrii ADAC, garantându-vă că anul viitor premium ADAC va fi acordat sub atenta supervizare a unui notar.”
Chiar nu se gandesc ca isi vor pata imaginea ?
Au mai încercat unii să cucerească lumea şi acum se zbat în lada de gunoi a istoriei...
- asa se construieste o legenda,
- asa se transforma un produs ca un "must",
- in acest fel se ajunge ca in orice test comparativ un model sa fie o prezenta obligatorie
- in acest fel devine o referinta chiar daca "nu iese cu nimic in evidenta dar face totul asa cum trebuie". Un fel si de cal si de magar tine si de cald si de frig...un panaceu universal
Premiile, voturile populatiei, comparativele mediei "independente" (vezi Auto-Bild), premiile organismelor "independente" (vezi ADAC) sunt mai bune decat orice reclama, publicitate, etc. Ele conving mai mult si decat . Totul se transforma intr-un tavalug caruia ne raliem si incosntient ni se imprima pe creier ca prezenta produsului respectiv este de cel mai frumos lucru din viata noastra. Inacest fel se bifeaza vanzarile colosale a concernului.
...brainwashing....
si mai demonstreaza ca o natie caruia ii cautam (in special noi romanii) in coarne are si ea uscaturile ei.
"Ele conving mai mult si decat Dave Gahan..."
modificarea a inclus fro' 200 de voturi puse din burta de domnu' şăf dă club, cifra "reala" anuntata fiind de 34299 de votanti
Era de asteptat sa se intample asta, restul producatorilor auto vor contesta pe viitor orice rezultat pro VAG. Mai rau ar fi pentru ADAC sa cada in deradere, iar ceea ce vor afirma ei pe viitor sa nu mai conteze.
Spre deosebire de ADAC, Dekra claseaza in mod constant modele non germane pe primele pozitii din punctul de vedere al fiabilitatii, iar punctul lor de vedere nu poate fi pus la indoiala. Este pacat cand intreaga istorie a unui organism atat de important ca ADAC, este terfelita de o manarie ieftina.
Legat de Dacia, Renault le-a cam dat tuturor peste nas cu modelele producatorului de la Mioveni. Chiar daca este un low cost, Dacia este si un best seller, indiferent de piata. Sa nu uitam ca tot ADAC ar fi regizat ''faimoasa''rasturnare cu Loganul in 2005 la ''testul elanului'', din cate a sustinut presa germana si o importanta ''voce'' a opiniei publice.
In cazul in care nu ai inteles iti mai spun odata. Imaginea se construieste. Apoi devine legenda. Si toata lumea o ia de buna.
Stiu ca supar multa lume, dar zau ca "I don't give a shit".
spume la gura, ipocrit....stilul imi aduce aminte de cineva, "prieten" mai vechi, care are pretentia ca e membru inscris si scrie ca atare.
Cum mi-am promis non-combat de la inceputul anului n-am sa ma cobor chiar in noroi si am sa te las singur acolo. Spre bucuria ta. Si satisfactia mea. :)
o viata frumoasa
Pai daca stia ca nu are rost sa masluiasca numarul voturilor de 10 (zece) ori pentru ca rezultatul ar fi fost acela, de ce sa o faci? Hai, frate... pe bune! Tre' sa fii copil sa crezi ca nu era nici o intentie la mijloc. Si nu prea m-as mira ca la mijloc sa fie chiar mana celor de la VW. Ideea este ca cei de la VW au vrut sa se asigure ca Golf va castiga.
Sa nu uitam ca VW isi doreste cu orice pret sa ajunga numarul 1 in lume si din cate am vazut pana acum, ar fi in stare cam de orice.
Pacat, pentru ca Golf nu este o masina rea. Insa atitudinea celor din conducerea VW, dpdv moral iti lasa un gust amar.
Sau poate chiar din contra, are oare-ce socoteli cu ADAC, a plecat din organizatie si acum arunca cu noroi. Au mai fost si astfel de cazuri destule. Isi terfeleste singur numele cu buna stiinta dar si trage ADAC in jos ca ei vor cadea mai tare.
@LauCalin: ma mir amice ca esti si tu de parere ca VW are o influenta in poveste si parerea ta despre atitudinea celor din conducere ti-o impartasesc si eu , sunt perfect vizibile in campaniile media, cazul Audi LeMans este unul iarasi rusinos desi nu cred ca multe lume stie (ma refer la persoana de rand ce vede reclama la TV).
Si inca ceva? Daca ,dand dovada de o obsesie bolnava (spun asta pentru ca nu am mai vazut pana acum nici un coleg de forum, care sa-l atace pe altul dupa nu stiu cate saptamani de cand a avut loc o conversatie), iti pui semne de intrebare cu privire la sexul meu, da-mi voie sa-ti marturisesc faptul ca, in ceea ce priveste varsta ta mintala, nu incape nici un dubiu. Limitele gandirii tale nu-ti permit sa intelegi ca premiul "motorul anului" nu este acordat de o organizatii ce apartine unui singur stat asa cum este ADAC. E o diferenta imperceptibila pentru un creier mononeuronal.
Ti-am mai spus ca ar trebui sa-ti modifici pseudonimul si ca prostul clasei ramane mereu prostul clasei!
@dcb:ai aici un mare fraier,pe care l-a mincat in c..(eu macar recunosc)..am luat eu acum a 2-a masina pt familie...una nemteasca din 2011,de la propietar cu service verificabil(nu dau nume ca-mi sar in cap cei spalati pe creier) si ghici :s-ar putea sa trebuiasca sa-i desfac motorul(e prima data cind mi se intimla asa ceva,exceptind prima mea daciuta 1310)..astept verdict...pina acum am avut cam toate brand-urile de auto (prefer frantuzestile si ma refer la masini pt muritorii de rind),da am zis hai frate sa vedem cu ce se maninca o masnia nemteasca.....ha haha hahah am aflat:cu portofelul
vezi, marfa germana.
si apropo de ADAC, si ei si ceilalti, dupa ce fac un test cheama producatorul, le arata datele, apoi cad de acord ce (se) poate PUBLICA pentru.....
Mai tineti minte testul elanului cu pneuri necorespunzatoare la Logan? Nemtilor le era frica (pe buna dreptate) ca Grupul Renault va da lovitura si le va lua o cota de piata importanta. Se pare ca au mirosit in avans succesul Dacia. Acum s-au diversificat strategiile...
Renault in schimb ar fi o mare amenintare, si Citroen la fel dar nu au curaj mi se pare mie, mai ales Renault. Ar trebui sa mizeze pe siguranta NCAP in continuare dar si pe sportivitate, pe "placerea de a conduce mai exact". Cine stie un minim lucru despre Renault stie ca sunt foarte buni la sasiuri si motoare cand isi pun capu. Ar putea sa zdruncine VW serios si cred ca au si forta financiara. Dar orice model nou vad ca scot e prea domol, prea anost. Frumos, performant, accesibil , sigur. Dar inca are frantuzismul ala tipic pe care nu multi il gusta. Ar putea fi mai indrazneti mai ales cu Clio. Sa investeasca mai mult in materiale si piese de calitate, pe motoare un pic mai sportive ca pana la urma e o masina pentru tineret. Clio a 3 generatie a fost poate cea mai buna de pana acum.
Tare as vrea sa vad si Alfa Romeo si Fiat ca ies la suprafata, si SAAB/Volvo la fel. Este rusinos , extrem de rusinos ca o marca cu printre cele mai multe si frumoase modele de masini cum este Alfa Romeo sa aiba 2 modele in showroom! Nu inteleg cum e posibil cand sunt prince cele mai frumoase masini de pe drumuri din 96 incoace.
Si fiabilitatea proasta la Alfa mi se pare o facatura mare si suspectez si acolo niste intentii rele. Cand te uiti in topuri sunt pe ultimele locuri intr-o lista de peste 100 de masini, insa daca vorbesti cu propietarii, majoritatea sunt foarte multumiti sau in egala masura nemultumiti de fiabilitate ca si cei VW.
Sigur, Alfa are nevoie de o intretinere mai atenta, sa tii o Alfa trebuie sa stii cate ceva despre functionarea unui motor, macar sa-ti pese sa-i dai atentie, ceva ce la Romani mai ales nu le place
Hai sa nu o dam in altele. Era si este de asteptat si foarte normal ca Dacia sa se vanda bine in niste tari in care salariul minim pe economie reprezinta uneori si peste 1000 de euro, adica mai mult de 10% din pretul unui Sandero dotat mai bine. Ca sa nu mai spunem ca un neamt cu salariul mediu isi permite o masina NOUA cu 4-5 salarii. Si chiar si asa grupul VW nu isi face griji de concurenta Dacia din doua motive: Dacia nu poate fi vazuta un concurent pentru ei fiind un low cost si vanzarile (foarte) bune ale lui VW ii fac sa nu fie ingrijorati.
Si referitor la rastunarea Loganului... pana la urma Dacia nu era chiar atat de stabila... s-a demonstrat asta la Testul Elanului facut in Romania. E drept ca atunci nu s-a rastunat. Dar nici nu poti sa spui ca nu te speriai destul de tare daca aveai o asa experienta intr-un Logan. Dar era de inteles totusi. Pana la urma vorbim de un low cost.
@vianu
Intru totul de acord cu tine. Dar, vezi tu, asta e marketingul in starea lui cea mai eficienta. Si acelasi gen de marketing functioneaza cu brio si in cazul electricelor.
Pupaza sau nu, incep propozitiile cu majuscula si nu puna virgula inainte de "si". Adevarul e ca a afirma ca C1,C2, Aygo sunt mai putin performante decat Matizul, reprezinta o dovada certa de infinita pricepere in domeniul auto, intelectualule puber!
absolut totul, razboiul ca si economia servesc interesele marilor capitaluri, iar germania nu a dus niciodata lipsa de asa ceva, poporul german in toata tarasenia asta n-are nici o vina, sau poate vina de a fi fost rentabil in exploatare (adica eficient in munca), realitatea e ca toate mizeriile istoriei nu sunt altceva decat manipularile unor gasti care joaca wordcraft pe spatele nostru.
si apropo de facatura asta cu adac-ul, asta arata 2 lucruri:
1. ca suntem incapabili sa gandim cu capul nostru si avem nevoie de topuri.
2. ca pentru bani, astia sunt in stare s-o vanda si pe masa
P.S. vw au masini ok (nu neaparat mai bune) dar din pacate cresterea lor a ajuns la un nivel la care risca sa ucida piata auto prin desfiintarea concurentei, lucru care cred ca nu-i benefic nimanui, iar asta cred ca e un motiv suficient ca sa cumparam din cand in cand si alte masini.