Noua generaţie BMW Seria 7 îşi dezvăluie tehnologiile de top într-o primă galerie foto oficială
O schimbare majoră în gama Seria 7 este introducerea extensivă a fibrei de carbon, folosind tehnologii preluate din gama i a mărcii din Munchen. Fibra de carbon ranforsează caroseria din oțel și aluminiu în zone cheie și ajută la reducerea masei totale cu până la 130 kilograme pentru variante și echipări comparabile. Suprafețele din fibră de carbon utilizate sunt realizate prin două metode diferite, presarea la ud și presarea hibridă, care le conferă niveluri specifice de rezistență pentru aplicațiile la care sunt utilizate. La fel ca și până acum, BMW va introduce treptat soluțiile tehnice și tehnologiile implementate în gama Seria 7 și pe modelele mai mici din ofertă.
Motorizări
La momentul lansării, BMW oferă Seria 7 în patru variante de motorizare, dintre care una este hibridă plug-in. Cele patru motorizări sunt oferite în două lungimi de ampatament, iar trei dintre ele sunt oferite și cu tracțiune integrală. Toate sunt cuplate unei transmisii automate cu opt rapoarte. Unitatea entry-level îi aparține lui BMW 730d, opțional 730Ld, respectiv 730d xDrive și 730Ld xDrive. Indiferent de ampatament și de prezența tracțiunii integrale, motorizarea TwinPower Turbo cu șase cilindri în linie are 2.993 centimetri cubi și livrează 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm între 2.000 și 2.500 rpm. Consumul mixt variază între 4.5 și 5.2 litri la sută, în funcție de varianta specificată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h variază între 5.8 și 6.2 secunde, în funcție de varianta aleasă. De remarcat faptul că varianta 730d are emisii mixte de 119 grame CO2 pe kilometru, cât avea un BMW 118d în 2008, când era premiat în clasa sa pentru emisii scăzute.
Primul hibrid plug-in din gama Seria 7 se numește 740e și este oferită atât în variantă cu ampatament standard, cât și în variantă cu ampatament mărit și tracțiune integrală. Acesta are cel mai mic motor din gamă, o unitate turbo cu patru cilindri în linie care are 1.997 centimetri cubi și livrează 258 CP între 5.000 și 6.500 rpm. Cuplul maxim al motorizării respective este de 400 Nm și este disponibil între 1.250 și 4.800 rpm. Fiind vorba despre un hibrid, unitatea cu ardere internă este asistată de un motor electric de 95 CP și 250 Nm, cele două motoare totalizând 326 CP. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 5.6 secunde pentru versiunea 740e, 5.7 secunde pentru 740Le și 5.5 secunde pentru 740Le xDrive. Viteza maximă este de 240 km/h și de 120 km/h în modul electric (limitat). Autonomia în modul 100% electric este de 40 kilometri, cu excepția variantei xDrive, care poate parcurge 37 de kilometri în acest mod. Consumul mixt variază între 2.1 și 2.3 litri la sută, în funcție de varianta aleasă. Emisiile CO2 ale acestei variante sunt de 49 de grame pe kilometru în regim mixt.Varianta de motorizare de vârf în gama Seria 7 la momentul lansării se numește 750i xDrive, este disponibilă și cu ampatament mărit și are un V8 TwinPower Turbo de 4.395 centimetri cubi și 450 CP. Puterea maximă este livrată între 5.500 rpm și 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 650 Nm și este atins între 1.800 și 4.500 de rotații pe minut. Accelerarea de la 0 la 100 km/h necesită doar 4.4 secunde (4.5 pentru varianta 750Li) și consumul mixt variază între 8.1 și 8.5 litri la sută, în funcție de variantă. BMW va extinde portofoliul de motorizări alături de care este oferit Seria 7, fiind programate și variante cu 12 cilindri, dar o versiune M este încă exclusă.
Design
La nivel estetic, noua generație a lui BMW Seria 7 marchează o evoluție, nu o revoluție. Formele lui sunt mai puternice și mai rafinate, iar toate trăsăturile caroseriei îți dau imaginea unei mașini mai late și mai joase. Dacă disecăm caroseria bucată cu bucată, vom demarca noi detalii la nivelul posteriorului, cu stopuri sculptate cu măiestrie, care au acum o multitudine de forme, pe care le putem admira cel mai bine în persoană, nu în fotografii. Bosajele roților sunt mai umflate și se îmbină mai frumos cu liniile mașinii, punând accentul pe roți și pe silueta modelului.
Interior
Habitaclul navei amiral de la BMW a crescut în spațiu odată cu noua generație și se bucură de mai multă tehnologie ca niciodată. Multe butoane au fost înlocuite de ecrane tactile, iar funcțiile cu care poate fi echipat modelul compun o listă mult mai lungă. Desigur, calitatea finisajelor și a materialelor folosite a crescut, iar o parte din formele de la bord au fost modificate pentru a fi mai elegante. Printre lista de elemente introduse în habitaclul lui Seria 7 se numără masajul în scaune, trapa panoramică și plafonul panoramic (cel din urmă având integrate peste 15.000 de LED-uri care sunt vizibile pe timpul nopții), comandă cu gesturi pentru unitatea multimedia, scaune spate reglabile electric individual și cu mai multe funcții automatizate, funcție de confort care mișcă scaunul din dreapta față și îl pliază pentru confortul ocupantului locului respectiv.
De data aceasta, perna specială pentru picioarele acelui ocupant, în mod tradițional cel mai important din vehicul, nu iese din partea inferioară a scaunului, ci coboară din spătarul scaunului din dreapta față. Ocupanții locurilor din spate sunt răsfățați și cu un sistem de fitness, numit BMW Vitality. Acesta îi propune utilizatorului exerciții fizice pe care să le facă direct de pe bancheta din spate, bancheta opunând rezistență și măsurând rezultatele obținute. La finalul fiecărei serii de repetări, sistemul acordă o notă (1-3 stele) și memorează progresul pentru următoarele sesiuni de antrenament.
Clienții pot alege între cinci culori pentru pielea standard de la bord, Dakota, în timp ce pielea opțională Nappa este disponibilă în șase nuanțe. Gama Individual de la BMW, pachetul de personalizare dezvoltat de-a lungul anilor de compania germană, va aduce noi posibilități de culoare și noi combinații de materiale. Sistemul de climatizare al lui Seria 7 lucrează pe patru zone diferite, are ionizator și poate să disipe parfum în aer.
Habitaclul s-a îmbogățit cu noi lumini ambientale, care oferă mai multe combinații de culori. Personalizarea unui Seria 7 G11/12 poate fi dusă mai departe prin intermediul pachetelor de design, la momentul lansării fiind oferite două: Design Pure Excellence și M Sport. Acestea din urmă modifică și exteriorul modelului prin diferite artificii și ornamente.Tehnologie: comenzi cu gesturi, încărcare wireless și parcare din telecomandă
Noua generație a lui BMW Seria 7 și-a dezvelit tehnologiile înainte să-și prezinte formele caroseriei, iar noi avem deja un material concentrat pe acest subiect. Cu toate acestea, vom trece în revistă noutățile importante ale navei amiral din Munchen și la acest capitol, pentru a sublinia avansul tehnologic prin care a trecut limuzina germană. În primul rând, ceasurile de bord nu mai sunt analogice, iar unitatea multimedia este complet nouă. BMW a ținut cu tradiția și a făcut tot posibil să păstreze formatul precedent al comenzilor și al locurilor în care mașina afișează informațiile.
Seria 7 are acum un sistem de încărcare inductivă în cotiera frontală, capabil să încarce atât cheia mașinii, cât și un telefon mobil care suportă această funcție. Cheia în sine este complet nouă, bifarea unei dotări opționale aducând un ecran color pe aceasta pentru a controla anumite funcții ale mașinii, iar anumite variante ale lui Seria 7 pot fi conduse într-un spațiu din parcare îngust doar prin cheie, cu șoferul stând în afara vehiculului, dotare fără precedent în segment. Sistemul multimedia este capabil de mirroring (afișarea conținutului de pe ecranul telefonului pe ecranul multimedia) cu smartphone-urile compatibile cu această funcție.
Suspensie nouă, șasiu cu fibră de carbon și noi sisteme de siguranță
Pentru prima dată în istoria BMW, Seria 7 este oferit cu o suspensie pneumatică autonivelantă pe ambele punți, iar amortizoarerele adaptive sunt standard. Sistemul de comutare între modurile de rulare (n.r. Driving Experience Control) are acum și un mod inteligent, numit Adaptive, care anticipează ce setări să folosească în funcție de cum conduce șoferul. BMW își propune să-i asigure lui Seria 7 un nivel de manevrabilitate şi de confort fără precedent în segment. Noul Seria 7 are şi primul sistem electromecanic de control activ al ruliului din lume, pentru a asigura un plus de confort în situaţiile dinamice. În plus, sistemul de direcție integrală este disponibil și în compania sistemului de tracțiune integrală.
Odată cu noua generație, Seria 7 a primit și o actualizare importantă pentru sistemele de siguranță activă și sistemele de asistență a șoferului. Actualizarea aduce funcţii noi pentru tempomat, cum ar fi menţinerea automată a benzii de rulare prin mici intervenţii la nivelul sistemului de direcţie, iar această funcţie este oferită la viteze de până la 210 km/h. Tempomatul reglează automat viteza în funcție de limitele citite pe indicatoarele rutiere. Cât timp şoferul ţine mâinile pe volan, sistemul este activ. Reglementările internaţionale restricţionează acest sistem doar la funcţia precizată, fiind posibil un sistem de pilot automat complet pe autostradă cu tehnologiile din dotarea acestui model, la fel cum este posibil şi la rivalul său direct de la Mercedes-Benz.
Sistemele mașinii nu permit părăsirea benzii de rulare când un alt vehicul este în unghiul mort al acesteia şi ar putea avea loc o coliziune, în contextul în care sunt activate sistemele de asistenţă a şoferului şi este folosit tempomatul activ cu funcţie Stop&Go. Funcţia Stop&Go înseamnă încetinirea şi oprirea simultană odată cu coloana urmărită şi repornirea şi revenirea la viteza prestabilită odată ce este din nou posibil.
În cazul detectării unui impact posterior iminent, toate centurile cuplate sunt pretensionate automat, geamurile laterale şi trapa sunt închise şi vehiculul se pregăteşte de protecţia ocupanţilor la standarde cât mai înalte pentru acel impact. Radarul din spate are încă o funcție, pe lângă siguranța mărită la accident: ajută şoferul la ieşirea din parcări când vizibilitatea este restrânsă.
Bună dimineața! Începem a doua zi la Salonul Auto de la Frankfurt alături de impozantul BMW Seria 7.
Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015
Chiar daca S nu mi-a placut cand a aparut, incep sa-l apreciez cu fiecare model care se lanseaza (gen Seria 7).
Am si o intrebare ! Locul din spate din mijloc sa inteleg ca a fost scarifica ? Nu se mai ofera bancheta ?
O sa aiba zile grele cu S class. Mai ales ca S-ul ofera si versiunea Maybach care e geniala. Sa vina si eu macar cu un 760 Li ca pe timpuri.
Sa vedem si Audi A8 cu ce vine peste un an doi. Sigur o sa fie mai cu mot ca S si seria 7. Cel puin S8 o sa fie fermecator ca de obicei.
Totul numai I-pad si, tablete, si senzori pe fiecare cm^2, sa te monitorizeze si cand ti-e foame...
Asta e vremea. Ne adaptam.
In rest, o masina impresionanta, despre care ne dam cu parerea, si atat.
cica omu deja si a testato stie si de calitate si de tot! :D
bai ma ia risu cind citesc pe aici pareri despre masina care macar in realitatea nu au vazuto.
http://www.automarket.ro/stiri/noul-lexus-ls-se-va-lansa-in-2016-si-va-avea-un-design-emotional-58747.html
Iar aici, spune de propulsii pe hidrogen.
https://lexusenthusiast.com/2014/12/10/next-generation-lexus-ls-fuel-cell-vehicle/
Dar cand vii si spui ca noul Seria 7 e mai prost calitativ decat nush ce aberatie de Lexus sau ca e mai slab ca Mercedes, tu care nici macar n-ai vazut un Seria 7 "pe viu", scuza-ma dar e noaptea mintii.
@Ivanoff, lipsa lemnului pe volan nu e ceva tipic BMW, ba chiar din contra, se oferea optiunea asta si pe seria 5, insa ce sa vezi... foarte putina lume e interesata de asa ceva.
De ce ? pentru ca arata oribil pe o limuzina futurista si pentru ca sansele sa scapi volanul sunt mai mari. Despre asta-i vorba.
Dar ma, hai sa punem lemn peste tot ! adica nu-i ca si cum suprafata padurilor scade pe pamant, de ce nu ?
Noroc ca majoritatea nu-si permit masinile astea.
Interior: Slab calitativ, sub nivelul rivalilor precum Mercedes S , Lexus LS,Jaguar Xj Ultimate si Cadillac CT6
Motoare: ei motoare noi mai fac ? Peste tot aceleasi motorizari invechite de acu' cativa ani gen : 4.4, 3.0, etc ei NU FAC MOTOARE NOI pentru ca sa economiseasca bani. Pai atunci care-i schimbarea ? Inovatii nema ? Ma asteptam la propulsii electrice, fuel cell , dar nema ?
Nu am zis ca e inferior tehnologic fata de S-Klasse! Am spus doar ca designul e inferior. De altfel, daca as avea atatia bani incat sa rup din ei 100 000 euro pt o masina (pt ca daca as avea doar 100 000 toti banii mei atunci as rupe pt masina doar 15-20 000) as lua desigur un BMW! Si asta pt ca sunt fan, chiar imi place designul interior asa asimetric cum e el... vb cuiva de mai sus, ador cele doua ceasuri de bord mari, si in general BMW se conduce mai bine decat Mercedes, Audi & Co. Insa acum as da acei bani pe un M5 nu pe seria 7... daca as avea insa 60 ani si se presupune ca si ceva gusturi estetice mai rafinate, probabil m-as orienta catere S-Klasse deoarece este superb... chiar daca experienta de conducere este ”putin” inferioara seriei 7!
PS acum o spatmana am vazut in centrul Craiovei (fiind probabil ceva de genul zilele orasului... nu sunt craiovean) o expozitie de automobile aduse de dealerii locali. NU mi-a venit sa cred cat de bine sunt desenate SUV-urile Range Rover... sunte superbe, delicioase, faine, placute, adevarate, masculine... nu mai am epitete! sunt exact asa cum ar trebui sa arate o masina (dupa gustul meu). Nu as cumpara SUV decat ca a doua sau a treia masina de mi-as permite, dar am facut comparatie cu BMW X5 care pare rupt din alt film, clar inferor ca design... insa pt placerea de a conduce si tehnologia superioara in general mi-as cumpara probabil X5 (repet, daca as fi cumparator de SUV)
Iar asta poate explica si de ce se vand BMW-urile asa de bine (ca tot se intreba cineva mai sus). Parerea mea este ca nu pt design ci pt toate celelate calitati, inclusiv imaginea de marca...
Iar daca mananc margarina pe paine si nu am BMW (desi poti sa conduci ocazional sau nu fara sa il detii) nu inseamna ca sunt afon si nu am dreptul sa comentez... iubesc BMW dar nu imi place designul actual exterior mai deloc, cu exceptia liniei laterale la majoritatea modelelor, si integral seria 5, seria 6 si seria 6 Gran Coupe... dupa mine asa ar trebui sa arate orice BMW, in genul celor trei enumerate mai sus...
Noua serie 7 mi se pare prea electronizata, la fel cam ca toate masinile noi, de altfel. O cheie care trebuie sa o pui la incarcat? WTF! Atatea electronice care o sa se strice intr-un hal de hal, daca e sa ne luam dupa istorie, ca in 2017 o sa-mi iau o seria 7 utilizata putin cu 20k de euro. De acuma nu mai ai nevoie doar de mecanici sa repari o masina, ci si de o echipa de programatori.
Si hai sa fim seriosi, majoritatea propietarilor o sa aiba soferi personali, deci nu vad rostul functiei de parcare autonoma. Si daca chiar nu esti in stare sa parchezi singur o masina, mai bine sa iti arunci permisul.
Cadillac CT6 o sa fie o alternativa interesanta. Are o constructie mai inteligenta decat a noii serii 7, si este cea mai usoara masina din clasa. A fost bagata mai multa inginerie in ea in defavoarea electronicelor. Si designul e mai fain, dar asta e parerea mea subiectiva. Oricum, o treaba mediocra facuta de BMW
Nu e vb ca nu esti in stare sa parchezi o masina. Dar e prea mare si o atingi fara sa iti dai seama pe la colturi. Asa ca senzorii si camerele de pe el + ca se va parca singura sunt numai bune si bine venite ! Sunt soferi profesionisti care zgarie masinile in parcare cu senzori cu tot. Cand masina o face singura, sa fi sigur ca nu se atinge de nimic ! Omul cat de bun ar fi ca sofer, tot da un rateu la o parcare. Mai ales la noi unde sunt inghesuite !
Mie personal imi place chiar mult.....si sincer imi place chiar botul masini care din cate vad displace multora de aici.......
e mai muna ca S-Klasse actual???nu cred....si nici nu cred ca asta e ideea....
ideea e ca ai o limuzina BMW cu care poti iesi in luma si sa nu-ti fie rusine...
Tehnologie?????poi asa ceva are la greu....chiar daca nu ma impresioneaza pe mine tabletele de la interior si cheia asta inteligenta...oricum sunt necesare la o astfel de masina......
Per ansamblu o masina extrem de buna calitativ si la interior si la exterior tehnologie la greu.....siguranta la fel peste asteptari......performante mai mult decat decente pentru un tanc de 2 tone.....
Am un exemplu si mai bun, Jaguar XJ, actualul, cand a fost lansat in 2009 era wow, la aspect a fost super, vanzari? Penibile. Actualul A8 comparat cu fostul seria 7, dupa parerea mea A8-ul parea mai proaspat, mai modern, ( s-a lansat si cu-n an mai tarziu) , s-a vandut mai bine decat seria 7? Nici vorba. Cred ca se va pastra aceasta tendinta, adica S pe primul loc, seria 7 pe doi, urmat de A8, restul fiind la distante destul de mari.
Sa nu uit, ma intreb daca viitorul Lexus LS va renunta la butoanele electrostatice si va introduce butoane cu actionare pe hidrogen, @ivanoff, stii ceva?
Dupa cum am spus: Chiar ador noul SEVEN series, si chiar mi-as dorii ca BMW sa il lanseze maine la vanzare. Doar asa ar avea sanse sa se vanda in cateva exemplare in America, in astea 6-7 luni. De la anul, apare regele segmentului F, si mi-e teama ca ''concurenta de prestigiu'' nu va avea o unitate pe hidrogen compatibil cu cel al noului Lexus LS, nici macar ''tigania pe patru roti cu stea in bot'', ma, mai. Dar mai nashpa pt tine ar fii faptul ca BMW va proceda exact cum a procedat si in cazul hibrizilor Toyota, vor cersi cu mana intinsa ''pile fuel cell''. :))))) . Vivat !
E bine ca emisiune @automarket a difuzat noi episoade din serialul " Ivanezul spune lucruri traznite" . Multumim frumos.
sa ii contactezi pe cei de la "lecsus" si sa le spui sa se axeze pe lemn si hidrogen pentru viitoarele generatii de "masini"
eu cred ca tu lucrezi la automarket, si mai bagi cate un "fitil", sa agiti spiritele pe aici.
Nu are lemn pe volan, iti dam tie o scoarta de copac in capul ala de cedar. Ca tare iti mai place sa faci comentarii negative si total aiurea puse in context.