A tractat un Boeing de 155 de tone!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vi se pare ca un Boeing 747-200 nu poate fi remorcat de nimic altceva in afara de propriile sale motoare? Gresit. Un Volkswagen Touareg V10 TDI a reusit sa parcurga 150 de metri pe o pista auxiliara a aeroportului Dunsfold din Londra remorcand un avion de 155 de tone.
Masina folosita la demonstratie a fost un Touareg de serie, singurele modificari fiind un adaptor special pentru bara de ancorare si adaugarea a 4.3 tone de metal aditional la masa proprie a modelului pentru a se ajunge la 7.03 tone in total, cu tot cu sofer. Acestea au folosit la echilibrarea maselor. In schimb, motorul, suspensiile autoajustabile, jantele, pneurile si structura au fost standard. Din motive legate de publicitate, exteriorul modelului a fost inlocuit cu formele viitoarei generatii Touareg, care va fi lansata in 2007.
Capacitatile teoretice de remorcare ale lui Touareg au fost calculate la 200 de tone, totul pornind de la cei 764 Nm produsi de motorul cu 10 cilindri in V. Singurele cerinte pentru ca aceasta valoare sa poata fi pusa in practica au fost o suprafata de rulare perfect uscata si incarcarea peste limita normala.
Incercarea a avut loc in prima faza in Germania, cand Touareg V10 TDI a reusit sa remorcheze un Boeing 747-400 aflat in uz, care cantareste nu mai putin de 190 de tone.
Din cauza faptului ca VW nu a reusit sa inchirieze acest model de avion pentru mai mult timp, constructorul german a cautat o alternativa in care sa aiba loc demonstratia pentru presa. A fost ales aeroportul din apropierea Londrei, acesta angajandu-se sa puna la dispozitia echipei de testare un avion. Acesta este un Boeing 747-200 retras din circulatie anul trecut, dupa 15 ani de cariera pentru British Airways. Cu toate acestea, avionul a dispus in timpul testului de toate cele 500 de scaune, 11 toalete si de tot trenul de aterizare. Motoarele originale au fost schimbate anul trecut pentru ca avionul a participat la filmarile pentru o productie cinematografica britanica. Cu toate acestea, Boeing-ul a cantarit 155 de tone, masa fiind asigurata de cele 28 de tone de apa aflate in rezervoare.Conditiile atmosferice au fost departe de fi perfecte. Vantul puternic din directie opusa si o ploaie torentiala care a udat pista au insemnat tot atatea motive de ingrijorare pentru echipa de teste a celor de la Volkswagen. Daca la test au participat inginerii VW, personalul diviziei britanice, reprezentanti ai presei si trecatorii interesati, la volanul masinii s-a aflat Uwe Krieghoff, unul dintre pilotii de teste ai constructorului german.
Uwe a apasat acceleratia pana la jumatate in viteza a doua pentru ca masina sa urneasca enorma aeronava. Touareg nu a pierdut deloc aderenta si a reusit sa traga cele 155 de tone ale avionului cu o viteza constanta de 8 km/h. Dupa aproximativ 150 de metri, pilotul a lasat treptat pedala de acceleratie si a actionat incet franele pentru ca Touareg-ul si avionul sa se opreasca. La verificarea tehnica de dupa test nu au fost gasite defectiuni ale motorului sau ale transmisiei, temperatura propulsorului ramanand in limitele normale. Inginerii au ajuns la aceeasi concluzie dupa ce au testat pneurile si sistemul de transmisie.
"Am fost putin dezamagit de faptul ca nu am reusit sa gasim ceva mai greu sa tractam deoarece Boeing-ul de astazi a fost prea usor. Daca cineva ne poate oferi o aeronava mai grea, asteptam un semn", a declarat pilotul dupa incercare.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Dar ca reclama da bine :D
meserias motorul ala!
Orice masina care dezvolta un cuplu motor similar poate tracta respectivul avion
Vreau si eu sa vad pe cineva care o sa incarce vreodata un tuareg cu macar 4 tone in plus (nu 155) sau gasiti un motiv pt care ar fi buna ca masina de oras (inafara de fitze si tocat bani)
No las ca si io pot da-mi unu cadou si vad io ce trag cu el, poate o blonda pe bancheta din spate
No las ca si io pot da-mi unu cadou si vad io ce trag cu el, poate o blonda pe bancheta din spate
Cu respect
Evenimentul "Touareg tracteazã Boeing 747" a avut loc pe Aerodromul Dunsfold, aflat la 65 kilometri de Londra si a fost facut 'pe bune', iar rezultatul a fost omologat.
Pentru ca modelul Touareg V10 TDI sã fie capabil de a tracta uriaºa aeronavã, primul prag de trecut a fost creºterea greutãþii automobilul Volkswagen. Deºi sunã paradoxal, este absolut necesar pentru ca puterea motorului sã fie transferatã în forþã de propulsie. Pentru aceasta, bile ºi plãci de oþel au fost distribuite în SUV. O masã suplimentarã de 4.345 kilograme! Greutatea totalã a modelului Touareg: 7.030 kilograme. Distribuþia masei: 2.755 kg pe axa faþã, 4.275 kg pe cea spate.
Restul modificãrilor au fost minime. Pentru transmisia pe partea frontalã, versiunea mai scurtã de la Touareg V8 a fost integratã în locul celei de la varianta V10 TDI. Presiunea din pneurile Michelin aflate în dotarea standard a fost crescutã la 4,5 bar. În final, viteza maximã a fost limitatã - nu de teama cã neobiºnuitul echipament va decola, ci pentru a proteja cauciucurile. Orice altceva, de la motor la amortizoare ºi la tracþiunea integralã, a corespuns exact cu configuraþia versiunii de serie.
Un dispozitiv suplimentar a fost utilizat pentru a ataºa avionul Boeing 747 de sistemul standard de tractare de care dispune Volkswagen Touareg.
Orice carcoteala cred ca este inoportuna...
Jos palaria in fata unui VW Touareg!
Am si eu intrebari pentru cunoscatori.
1.Cum Dumnezeu au putut sa incarce Tuaregul cu 4,3 tone si nici macar sa nu arate lasat la suspensii?Din poze observ ca masina nu arata lasata deloc.
2.Cam c fel d suspensii de serie folosesc ei pentru a sustine 7 tone plus foarte multele ancorate in spate?
Mersi frumos.Ciao.
1. VW Touareg prezentat are un cirlig de remorcare cu o sarcina utila de XXX Kg ... , valoare neprezentata de executantul testului ...
2. Incercati si dvs sa tractati cu un peridoc o sarcina de 30 Tone , unde sarcina utila a cirligului de remorcare este de doar 100 Kg ! Asta inseamna ca masina tracteaza o grutate de doar 100 de Kg desii masa totala este de 30 de tone ... Asa si cu VW ... El tracteaza o greutate de citeva tone (poate) desii tendentios prezentat este 155 Tone ...
Sint foarte curios daca exista vreo alta masina din clasa lui care ar rata acest test ? Sint convins ca orice AMG63 sau Q7 , Infinity , Nissan , Toyota , sau multe altele sint capabile chiar de aceleasi performante daca nu superioare ...
Consider deja ca se face prea mult caz pe un subiect pezentat deja trunchiat si ireal ... care seamana mai mult cu ""A fost odata ca niciodata"" ...
O utilitara de tranport avioane pe pista are in general un motor de 300CP , un cirlig de remorcare care sustine o sarcina de 3.5 Tone si o cutie de viteze secventiala 6 rapoarte de demultiplicare , viteza maxima fiind de 12Km/ora , adica de 3.3 metri/secunda ...Performanta prezentata de VW nu este extraordinara ci doar apare ca extraordinara in ochii necunoscatorilor si a celor care folosesc o masina de teren la fite sau plimbari pe asfalt ..O masina de teren este extraordinara dar asta inseamna ca toate firmele care executa auto de teren dinn clasa lui V10 pot face sigur acelasi lucru ... Sa traim cu speranta ca marile firme producatoare de auto vor instituii si o proba numita "Tractarea unui Boeing de 155 Tone" sau "Testari extreme" ... si atunci vom vedea care auto face sau nu face fata ...
Faptul ca VW a descoperit aceasta testare nu inseamna mare lucru , decit poate pentru teribilisti sau neinitiati ... Ginditi-va ca Aurel Vlaicu a descoperit avionul sau Coanda , motorul cu reactie , si uitati-va unde s-a ajuns azi ...
Tehnica si tehnologiile merg inainte si nu ar trebuii sa mai mire pe nimeni asemenea exemple ...
Cu stima ,
Cu respect!
Aurel Vlaicu nu "a descoperit" avionul :), ci a fost un inginer inventator care a inventat un aparat de zbor.
Deci greutatea aia e un rahat, e un 744 stirbit, fara motoarele originale and stuff. Asta ca sa il ajute pe Touareg sa apara intr-o lumina buna. Dar as spune ca VW e zero barat pe langa Boeing din absolut toate punctele de vedere, deci comparatia e penibila.
Toureg V10 313CP deci pentru fiecare cal putere revine o greutate tractata de 517 kg/CP ... (155.000 kg avion + 7.000 kg VW = 162.000kg , impartit la 313 CP = 517 !)
Va las pe dvs sa calculati un pentru un Mercedes ML 63 de 508 CP valoarea greutatii tractate ... Personal sint convins ca la un ipotetic test , ML-ul ar putea tracta Boeing-ul 747 la grutatea nominala si nu cum a fost aranjat de VW pwntru acest test ...
Sa ma contrazica argumentat cine poate ,iar cine nu poate sa ma contrazica , sa ramina mirat de performanta Toureg-ului ! VW ca firma are in schimb o mare calitate in acest moment : A realizat cel mai puternic diesel pentru un SUV si atit !
Chestia cu ""Un Volkswagen Touareg V10 TDI a reusit sa parcurga 150 de metri ,remorcand un avion de 155 de tone."" sint de parere ca orice SUV cu o putere de peste 320 CP este in stare de o performanta similara ... Am dreptate ?
Sper ca iubitorii si posesorii de Toureg-uri sa nu-mi poarte pica ...
Cu stima ,
si-a cumparat un prieten si pe panta sa blocat 4ori4 si sa defectat conpiuteru de bord
ce caroserie si ce suspensi are tuaregu de rezista sub 4 tone marfa , apropo disc de ambreiaj avea ?
eu nu gred ca tuaregul poare . am mers cu volvo fm 13 cu 440 cp si pleaca foarte greu cu 40 t marfa .
si parerea mea ieste ca da poate tracta un avion modelul prezentat in imaginea de mai sus parerea mea ieste ca germani au fost buni in cam tot ce au construit.