La finalul anului trecut, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler au lansat un nou motor în cadrul familiei Energy TCe. Vorbim despre unitatea de 1.332 cmc care în prezent echipează o serie de modele din gama Mercedes-Benz și Renault.
Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, Dacia a anunțat că motorul de 1.3 litri TCe va fi disponibil în gama Duster. Fanii SUV-ului de la Mioveni vor putea comanda noul propulsor pe benzină în două versiuni. Prima dintre aceastea promite 130 CP la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.500 rpm. Cea de-a doua versiuni oferită pe noul Duster produce 150 CP la 5.250 rpm și 250 Nm începând cu 1.600 rpm. Indiferent de versiunea de putere aleasă, motoarele vor fi echipate cu un filtru de particule. Noile motorizări vor fi disponibile atât pe versiuni 4x2, cât și pe versiuni 4x4 (începând cu jumătatea anului viitor).
Pentru moment, reprezentanții Dacia nu au venit cu informații despre transmisiile oferite pe noile motorizări. În cazul lui Renault Captur, varianta de 130 CP este oferită doar cu o cutie manuală cu șase trepte, în timp ce versiunea de 150 CP poate fi comandată și cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj.
Rămâne de văzut dacă și Dacia va miza pe aceeași ofertă sau dacă varianta de 150 CP va fi dizponibilă doar cu o cutie manuală.Tot în cadrul Salonului Auto de la Paris, Dacia a anunțat modernizarea sistemului Media Nav Evolution. Noua versiune va fi disponibilă până la finalul anului curent și va integra Apple CarPlay și Android Auto. Prețul de comercializare rămâne la nivelul versiunii fără update.
Iar unii găsesc noduri în papură te miri unde, mai mare râsul; pân-acum ne lipsea puterea, acum nu mai e destul, plângem după aspirate: păi cea mai ieftină motorizare la Duster e 1.6 aspirată, iar dacă la diesel ne-piedicăm de 100 cmc.....:)))))) e clar că am ajuns la fundul sacului de reproșuri.
Ai condus vreodata un 1.2 TCe ca sa stii despre ce vorbesti ?
...Ori măcar a unui mild-hot-hatch gen brazilianca Sandero RS (2.0 aspiratl, 145 CP, performanțe OK și preț abordabil, dar imposibil de încadrat în UE-normele eco-fasciste; cu 1.3 TCe-ul de 150 CP însă, da.)
O asemenea Dacie m-ar putea ispiti, dar nu-s tocmai convins că marketingul Renault ar aproba-o. Un crossover -coupe pe platformă Duster - încuscrit cu conceptul Arkana - rămîne cel mai probabil.
Ma asteptam sa fie in varianta 115 CP sau maxim 130 CP. Cred ca in varianta 150 CP are si discuri pe spate.
Off topic: Am mers cu motorul asta pus pe un Scenic (inchiriat) de 115 CP si m-a surprins foarte placut. Consuma decent insa punctul lui forte este cuplul liniar si la turatii joase cat si rafinamentul.
Bravo Dacia!
Orice i-ar face masinii asteia, se gasesc carcotasi ca tine.
Am subliniat de nenumărate ori: nu mă schimonosesc a fandoseală xenofilă când vine vorba de neaoşa noastră Dacie, dar nici nu mi se pare în regulă ca Renault să nu priceapă (sau să nu accepte) odată că noi, românii, nu suntem chiar ultimii rupţi în nădragi, ca să merităm să ne rezerve low cost…De pildă, de ce nu asamblează la Mioveni direct…Talisman (un model foarte reuşit, după părerea mea, mai ales la exterior, plus destul de bun la siguranţă) ? V-am mai povestit că literalmente idolatrizez clasicul Renault 25; de s-ar fi produs aici, numai cu aşa ceva aş fi umblat, parol!
Prin urmare, “prietene” @Kap, mie chiar mi-e ruşine, dar nu de a circula zilnic cu Dacia (nu contează de care: veche sau modernă), ci de atitudinea cu care ne “onorează” (tot în mod zilnic) stimabilii de la Groupe Renault, ancoraţi şi dedicaţi şi ei mental unei “axiome” deja cunoscute tuturor, precum “Europa cu două viteze”. Ceva nelămuriri pe temă?
si CVT e foarte buna
muncitorismele nu mai au ce cauta pe masini de pasageri...maxim pe dube de curieri, ca sa-si justifice si soferasul ala cerea de marire de salariu prin transpiratia la volan
iar la tara sta cam 48% din populatia romaniei
romania reala nu este ce vezi pe aviatorilor
in schimb franta reala sau germania sau olanda reala e cel putin ce vezi la ei "la tara"
deci lasa coada jos romanache!! ni s-a cam acrit de ifosele astea de mandrie goala
Europa cu doua viteze e chiar insuficienta, ar trebui specificatie completa: 6 viteze plus marsarier plus frana de mana.
bulgaria cu frana de mana, romania cu marsarierul
De ce te repezi sa pui etichete gresite ? Eu mi-am spus motivul clar pt. care nu as cumpara un Duster sau o Dacie. Motivul raman motorizarile care nu ma incanta. Tu vii cu raspunsuri de Pantelimon gen nu iti permiti, sau vrei sa dai vecinii pe spate cu altceva. Stii tu sigur cine sunt si ce situatie am ? Nici nu banuiesti ce masini am avut de noi, ( nu e o lauda) dar la vremea aceea nici 2% din romani nu si le putea permite, iar din motive realiste de supraaglomerare pe sosele , lipsa de autostrazi (deci nu ai ce face cu masini puternice) si giboni care ti le lovesc in parcare, am renuntat la masini premium. Am ales o masina decenta , corecta si cu care sa-mi fac treaba. Un Fusion + 1.6 TDCI. Da...pare absurd sa nu continui traditia de a cumpara in continuare modelul nou de A8, Q7 etc. aparut, A8, Q7 pe care le-am avut in trecut dar nu imi mai sunt de folos. Nu vreau sa-mi bat joc de banii mei si ai familiei. Poate cand vom avea o autostrada cap - coada ma voi razgandi. Pana atunci mergem cu banalitati.
La fel de inutilă ca dorința / proiecția mea mentală idealistă apropo d-un coupe Dacia... altul decît hidoșenia struțo-cămiloidă din vremuri apuse numită inițial Brașovia. :-)
Idealistă, dar și blamabilă cumva se vede (v. mânuțe-nroșite), trendul coupe-urilor veritabile - cu două uși - fiind se pare mort și-ngropat în subconștientul colectiv.
Suvzz rulzz - end of story. :-(
Cred totusi ca masina nu e submotorizata (doar pare datorita dimensiunilor exterioare). Totusi, cantareste sub 1.4 tone (cat un focus).
Focus care, cu un motor de 1.0 si 125 cp se misca decent.
Acum sa revenim la subiect, motorul nu e deloc mic pentru Duster. Dusterul cu acest motor are ~1250 KG, este mai mult decat potrivit pentru aceasta caroserie. Imagineaza-ti ca Scenic-ul cu care am mers eu se misca bine de tot si avea 1420 KG si roti pe 20 inch! Exista masini la competitie muuult mai submotorizate decat acest Duster.
Daca mi-ai fi citit in timp comentariile, ai fi vazut ca nu critic Dacia ci orice marca sau masina la care ii gasesc ceva in opinia mea desigur. Dar si laud cand e de laudat. Nu trebuie sa fie cineva de acord cu parerea mea sau a cuiva dar nici nu e cazul sa ne aruncam cuvinte grele (nu e cazul la tine ci la altii de pe aici ) sau sa ne punem etichete cand habar nu avem cine e in spatele monitorului. Iti respect parera oricum chiar daca nu sunt de acord cu ea. Sa ai o zi cat mai buna !
OK, poate că, pe lîngă suprimarea a două uși, estetica penibilă juca și ea un rol (cei mai tineri nu știu de ex. că luneta era... un alt parbriz. :-))
La modul și mai general-actual, se pare că mașinile interesant-originale, dar și accesibile au soarta pecetluită - v. cazul Renault Wind, un eșec răsunător. Mai sînt și excepții, însă ele doar confirmă regula (MX-5.)
Back ontopic totuși: Duster va rămîne cu siguranță calul de bătaie al Daciei, mai ales cu noile motorizări - nu degeaba fabricat în atîtea locații (România, Maghreb, Rusia, India, America de Sud.)
Spre norocul nostru (nemeritat în ultima vreme), Dusterele vândute în Europa (UE + EFTA) sunt realizate exclusiv la Mioveni. Deocamdată.
Puteam să jur că va fi aruncat ȋn malaxorul vorbelor acest argument (mie ȋmi pare șablon) absolut ridicol: “Closet ȋn fundul curții” (vezi Doamne, iată cartea de vizită a “medievalului” de român la confluența cu mirabila tehnocivilizație occidentală). Așa, și?! Ce se ȋntâmplă dacă deții vreunul? Devii pericol public? Te pune vreun judecător sub interdicție? Te internează vreo autoritate la ospiciu? Ah, da, “râde de tine lumea avansată”…Depinde ce motiv plauzibil de amuzament ar găsi; aparatul digestiv are două capete – cine ȋnțelege, ȋnțelege!
Nici invocarea exportului nu stă ȋn picioare (respectuos vă rog să mă iertați, domnule Kiro!). Și Škoda este subordonată unei corporații și ghiciți ce? – exportă și ea, ȋn mod consistent chiar, dar nu cavouri pe roți, incomode, ieftinoide, grosolane.
Acum să nu ȋncercați să mă convingeți că cehii ar fi supraoameni ȋn comparație cu noi. Iar VAG, ca și Renault și ca orice altă companie, pune accent ritualic pe “soluția-minune” (evident, “reducerea costurilor”, cu expresia echivalentă “maximizarea profiturilor”), deci nu mă luați nici cu diferențierea categoriilor sociale, a veniturilor și a scopurilor clienților. Cu alte cuvinte, nu mai cădeți ȋn șezut de admirație băloasă, văzând/auzind că tot mai mulți “avansați” din El Dorado se dotează cu “căruța poporului” from Mioveni City. Chiar credeți, de pildă, că dânșii ar viza evenimente deosebite (nunți, botezuri, sindrofii) descinzând surâzători din “impozanta” Dacie? Sau vă imaginați că tineretul european…? Ȋn Germania, de exemplu, unde Ford Mustang face furori? Cunoașteți și mitul acela de sorginte (clar) sămsărească (scuzați barbarismul) despre mașinile (cică) rarisim rulate – și ȋncă doar pe ruta casă-piață – de bătrâni modești, cumpătați (mașinile ȋn cauză fiind “pe măsura” acestor trăsături senile: MB, BMW, Audi :) ). Ei bine, Dacia poate ȋndeplini cu adevărat și cu brio un asemenea rol pașnic.
Trebuie să admitem că există semeni care se leapădă sătui (unii dintre ei poate și scârbiți) de Dacia și care, ȋn schimb, se arată dispuși la eforturi titanice/suplimentare (nota bene: conștientizate!) pentru o Toyota, o Škoda, un VW, un Opel sau chiar un Renault (dar de ce nu un Fiat!). A fost suficient să manevreze ei ȋnșiși sau să fie plimbați cu un astfel de “volum”, ca să conchidă, pe deplin edificați: “Patriotism, naționalism, joburi, export, PIB, dar totuși!”. Adică dă-l ȋn pana calului de preț atractiv, de consum cu pipeta sau de rai al pieselor de schimb…ca pe urmă să te duci să irosești banii economisiți la păcănele sau la pariuri (QED: dacă ar fi chiar toți românașii responsabili, atunci, ȋn mod sigur, țara asta ar ajunge departe, corect? – adică am avea toate șansele să defilăm și noi cu o Dacia Superb :D).
@inexorabil: Nici vorbă de scuze - eu poate să mi le cer fiindcă n-am fost prea clar: mai exact, marketingul francez se mulează acum majoritar pe ofurile clientelei non-românești. Care, ce-i drept, par să se suprapună cu ale noastre - v. numărul surprinzător de Dustere din noua generație pe străzi.
Asta nu înseamnă totuși c-ar conta pt. franțuji dorințele unora ieșiți din țarcul mediei statistice. Ca tine cu Talismanul mioritic, ori ca mine cu ideea anacronică de coupe Dacia, care chiar mă obseda acu niște ani pe linia unui idealism patriotic păgubos, pînă la punctul de-a proiecta așa ceva în detaliu.
Păcat (sau noroc pt mine că nu mi-am pierdut timpul aiurea?) că propunerea unei rubrici axate pe design botezate *Autopia* a fost respinsă de șefii locali ai Motorpresse (ramura auto) d-atunci și m-am mai distrat doar cu *Motopia* pînă la decesul mortal :-) al revistei moto.
În rest... ține-o tot așa, stimabile, în ciuda unor cârcotași cu deficit de concentrare (generația dumb-phone :-) n-are în medie mai mult de 2-3 minute de *attention span*, iar nuanțarea comunicării cere mult mai mult decît replici tip chat...)
4WD si AWD nu e acelasi lucru
Dacia coupé (Sport)…nu vă contrazic! Mi-aduc aminte din copilăria mea (“comunistă”, ȋntr-adevăr, dar…feerică) că acest gen de caroserie semnifica, ȋn cazul Daciei, o prezență să-i zicem rară (o localizai mai mult prin publicații), dar automobiliștii și motoriștii o apreciau cum se cuvenea, chiar dacă, eh, era mai zgârcită cu spațiul interior. Ce-i drept, ȋmi plăcea și mie ȋn mod aparte (pe viu, nu doar ȋn poze), ȋn pofida faptului că mintea mea necoaptă de atunci ofta sceptică: “Vezi că-i tot Dacie la origine”. Apropo de pasiunea pentru “două uși”, am asistat la o rivalitate indirectă Renault-Citroën – vă dați seama la ce mă refer – dar, paradoxal, aș fi mizat tot pe Sport-ul piteștean.
Să știți că n-am avut nimic de obiectat nici ȋmpotriva liniei Nova-SupeRNova-Solenza (oricum, destul de mici pentru gabaritul meu), dar apariția neașteptată a bolovanului necioplit și hâd pe nume Logan m-a ȋnverșunat ȋmpotriva managementului Renault. Nu mulți români au ȋndrăznit să protesteze, adoptând principiul “Dacă zice Renault că asta merităm, atunci are dreptate”.
Am mai afirmat pe AM că, totuși, facelift-ul celei de-a doua generații de Logan aduce, cât de cât, cu un sedan, ceea ce putem considera o premisă promițătoare, dar sunt convins că ar fi muncă enormă de depus pentru a atinge măcar nivelul de calitate al lui…Opel (evident, abandonând “filosofia” low-cost-ului). Iau ȋnsă ȋn calcul doar Opel-ul care era Opel, adică din perioada pre-PSA.
Să nu uităm un fapt esențial: Renault reprezintă un nume important ȋn motorsport, așa că nu reușesc să mă dumiresc de ce nu-i imprimă subsidiarei sale românești un caracter pronunțat sportiv (bine, bine, știu, rațiunile economice primează – acestea trebuind să fie, indiscutabil, sustenabile – dar măcar la un studiu de fezabilitate s-a ȋncumetat cineva din grupul francez? – ținând cont că inclusiv printre familiști, dar ȋn contra utilitariștilor și placizilor care, din fire, se mulțumesc cu ORICE și ORICUM, se găsesc tipi “incorecți politic” amatori de…senzații tari, dar, din păcate, nu prea potenți la buzunar), implicit nu-i rezervă motoare mai mari și mai puternice, ȋncă suficiente ȋn gama mărcii-mamă! Sau…scuzați, mă gândeam la partenerul Nissan (eh, nu la 3.8 V6 biturbo, nici chiar așa, motor de supercar :D – mă rog, eu, unul, n-aș zice nu, dar există o limită a decenței, bașca spiritul Daciei trebuie, totuși, ocrotit/respectat; problema, frați mioritici, este că turbo-perspectivele Daciei oricum scad odată cu downsizing-ul motoarelor corporative, astfel că nici măcar din istoria recentă a Mégane-ului RS nu se va putea inspira).
La o adică, soluția cea mai la ȋndemână (pentru cei care ȋși doresc o Dacie fâșneață) reclamă achiziția directă a Renault-urilor propriu-zise, luându-și ȋnsă gândul, pentru totdeauna, de la meseriașe de 2L turbo…Doar dacă nu vor să-și calce pe inimă și să-și arunce ochii tot ȋn curtea versaților nemți (VW ȋn principal). Cât s-o mai putea și acolo.
Dragi colegi, serviți-vă cu un cub (de zahăr).
Mai rămîne doar să meditez în ce sub-variantă - 2x4 sau 4x4.
Așa cum se întâmplă de obicei atunci când lucrurile o iau razna, vă rog să păstrați discuțiile politice pentru publicațiile care se ocupă de acest subiect. Din fericire pentru pasionați, majoritatea fac asta, deci există spațiu de desfacere. Aici păstrăm o limită decentă în discuție și ne referim la mașini. Dacă nu, nu.
Mulțumesc.
Din simplul motiv că orice variantă Duster 2x4 îmi pare inutilă, inclusiv prin prisma faptului că oferta pe felia asta-i f. bogată, la prețuri apropiate (cu discount-uri) de ale Daciei... fără.
Ex.: Qashqai ori Kadjar 1.3 TCe, disponibile exclusiv cu tracțiune față ca benzinare, chiar dacă aparent mai atractive (140 sau 160 CP.).
...Dar mai grele și cu dotări de care eu cel puțin nu am nevoie.
Off topic: ...