Volvo XC60 a fost prezentat cu mare fast în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Acum, SUV-ul compact al producătorului suedez poate fi comandat și în România.
Estetic, Volvo XC60 preia elemente de pe XC90, însă le pune într-o formă ceva mai dinamică. Spre deosebire de vechea generație, noul XC60 este cu 4.4 centimetri mai lung, cu 10.8 centimetri mai lat, dar este mai scund cu 5.5 centimetri. Garda la sol a fost și ea redusă de la 23 la 21.6 centimetri.
Interiorul lui Volvo XC60 oferă aceeași ambianță pe care o știm deja de la XC90 și S90/V90. Punctul de atracție îl reprezintă ecranul central poziționat vertical.
Versiunea de bază a lui Volvo XC60 vine în echiparea Momentum și folosește motorizarea diesel D4 de 190 de cai putere și 400 Nm. Prețul de pornire este de 45.930 de euro cu TVA. Cea de-a doua motorizare diesel se numește D5 și oferă 235 CP și 480 Nm.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Momentum | Polestar | R-Design | Inscription |
2.0 D4 | Diesel 190 CP |
Aut8 4x4 |
45.930 | - | 48.756 | 50.294 |
2.0 D5 | Diesel 235 CP |
Aut8 4x4 |
49.610 | 50.800 | 52.436 | 53.974 |
2.0 T5 | Benzină 254 CP |
Aut8 4x4 |
47.827 | - | 50.653 | 52.191 |
2.0 T6 | Benzină 320 CP |
Aut8 4x4 |
52.262 | - | 55.088 | 56.626 |
T8 Twin Engine |
Hibrid 407 CP |
Aut8 4x4 |
63.586 | - | 65.995 | 67.503 |
Fanii motoarelor pe benzină au de ales între varianta T5 de 254 CP și 350 Nm și versiunea T6 de 320 CP și 400 Nm.
Vârful de gamă este reprezentat de varianta T8 Twin Engine. Aceasta folosește propulsorul de pe T6 și un motor electric pentru un total de 407 cai putere. Indiferent de motorizarea aleasă, tracțiunea integrală este standard.
Alta generatie, dotari, siguranta, generatie de motoare noi.....si totusi .....exact cum anticipam .....12 000 de euro diferenta (in linii mari, plus sau minus) intre generatii e cam mare saltul...........
Sa inteleg ca viitorul S60 va incepe undeva la 35 - 37 000 de mii de euro? cam nasol (la fel a fost si diferenta intre S80 si S90 - cam mare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
.....prin rabla poti lua un Vitara cu doar 12 100 euro benzina 4x2 (unul din cele mai fiabile motoare pe lant cu arhitectura clasic aspirata)......desigur alt TARGET, alte PERFORMANTE, alt CONFORT, alta SIGURANTA. ETC.............si TOTUSI...........12 100
Coada ? Poate in strainatate.....romanul in afara de nemtoaice nu stie. Si daca stie nu cumpara nici in ruptul capului un Volvo. Mai ales la banii aia. Cele mai multe se vor vinde in tarile nordice si germania.
pai nu eram noi oieri din strabuni? E, acuma am ramas doar oi. Ideea de turma ramane
eu astept XC40-ul :)
Ati incarcat 83 de poze in articolul asta dar nici macar 1 (UNA) cu portbagajul acestui model! Ce-i drept aveti o poza facuta din portbagaj, dar nu-I tot aia.
In afara de cate 10 poze cu fiecare latura a masinii, in rest nu aflam mare lucru daca nu luam vechiul model si incepem sa scadem/adaugam cm, ca sa aflam si noi dimensiunile noului XC60. Portbagajul este din nou un mister. Cat priveste performante, nu ne mai trebuie, avem poze!:))
Parerea mea este ca, in conditiile in care oamenii percep Volvo ca pe un produs destinat familiilor si celor care apreciaza siguranta, se pozitioneaza cu pretul prea aproape de SUVurile premium GLC/Q5/X3/F pace si astfel s-ar putea sa-si piarda din atractivitate. Avand in vedere ca XC60 este modelul care sustine la propriu vanzarile Volvo, aceasta crestere de pret este foarte riscanta pe termen mediu si lung.
P.S.: Citez pe cineva: "In 2013, deja o masina ar trebui sa scoata sub 5% urban". Va dati seama, in 2017 ar trebui sa nu consumam mai mult de 4%
Pauza de ras(sau plans)
Au o lista de prețuri foarte bine pusă la punct plus broșuri cu detalii despre model.
http://www.volvocars.com/de/beratung-und-kauf/mehr-erleben/broschueren-und-preislisten/xc60
La portbagaj sunt puțin dezamăgit, banchetele nu se mai rabateaza 40/20/40 ci au o gaură pe mijloc pentru obiecte mai lungi.
Ușa haionului nu mai e îmbrăcată în material ci un plastic cam ieftin, buzunarele de pe spatele banchetelor din față sunt din plasă, nu material textil....câteva minusuri din punctul meu de vedere.
În rest e frumoasă.
Mai bine iti iei Logan, ca e Made in Romania cu piese doar din Franta. SIgur merge mult mai bine si are motor mai bun.
Sunt masini mult mai interesante in clasa lui.
lasa-l, e un troll amarat, e mai saracut si decat madalaescu
serios? pai ia da-ne tu niste exemple de masini mai interesante in clasa lui Xc60