Analiza companiei americane arată că ritmul și rata de adopție și acceptare a acestui tip de mașini vor fi mult mai ridicate decât în cazul modelelor electrice, de exemplu, acestea din urmă fiind afectate de probleme legate de autonomie, de prețul de dezvoltare a bateriilor sau de valoarea scăzută la revânzare.
Conform analiștilor, mașinile complet autonome nu vor putea fi cumpărate până în 2020-2025, însă acestea vor exploda imediat după lansare.
Astfel, dacă în 2025 vor fi vândute 230.000 de mașini de acest tip în lume - adică mai puțin de 1% din total, anul 2035 va crește acest număr până la 11.8 milioane, adică 9% din totalul de 129 de milioane de autoturisme care vor fi achiziționate pe Glob. Altfel spus, mașinile care vor fi capabile să se ghideze singure vor deveni elemente normale pe șosele.Totuși, gradul de adopție va fi diferit în funcție de piețe. Astfel, analiști consideră că majoritatea acestui tip de mașini vor merge pe piețele foarte dezvoltate - SUA, Japonia și Europa de Vest, astfel că țările în curs de dezvoltare vor avea încă de tras până în momentul în care peisajul rutier comun va include autoturisme autonome.
via Forbes
Daca mai traiesc pana atunci, clar nu o sa fac parte din aia 9%!
Din cate se mentioneaza in articol, masinile vor avea cautare mai mult prin nordul Europei si vestul ei, deci in tarile alea in care educatia si economia merge mult mai bine. Deci stiu aia ceva ce tu nu stii inca si nici nu vei sti prea curand. Mai mult de atat, se poate decupla pilotul automat si conduce normal din cate citesc eu.
Japonezii au facut un studiu si au demonstrat ca intr-o intersectie unde se faceau ambuteiaje mereu, masinile autonome au reusit cu succes sa circule fara a o bloca. Dar smecheri care sa se bage in fata si sa conduca ca niste "cizme" sunt multi si uite-asa placerea lor de a conduce, devine teroare pentru altii.
Inapoiati mai suntem si nici nu ne trezim. Dam mereu ca exemplu tarile din vestul Europei, dar nu invatam nimic de la ele, ci le mai si "poluam" cu prostie cand ajungem prin ele. De asta ne vor si germanii si englezii si francezii si olandezii si multi altii. Ca suntem asa cum suntem, dar ne mai credem si destepti si cei mai buni soferi. Realitatea trista e ca la romani placerea de a conduce e atat de mare incat murim cate 3000 pe an. Dar avem pretentii ca suntem buni soferi si smecheri si vrem numai masini din alea cu peste 200 CP, ca sa le aratam noi la altii ce placere avem sa conducem.
Suedezii aia care au pus in circulatie vreo 100 de Volvo autonome au cativa ani buni de evolutie inaintea Romaniei, baiete.
Pe mine nu m-ar deranja ca in timpul condusului sa pot sa trag un pui de somn, sa citesc o carte sau sa belesc ochii pe Automarket. Mi-ar economisi foarte mult timp. Timp pe care l-as putea petrece cu familia, la tenis, sau mesterit la masina, etc. Probabil ca pana in 2035 masina o sa-mi spuna singura ce-o doare, sau daca trebuie sa-i schimb ceva preventiv :)
Eu as fi unul dintre cei 9%.
Era cineva cu momentul ACUM al electricelor, isi spunea @ gelu, un stil foarte asemanator cu al tau, a disparut el, ai aparut tu, care nu esti nou aici dupa cum ai declarat, vechi fan Bmw, culmea ca si el, acum vrei sa fii iar "vizionar" cu modelele autonome?
I-am recomandat odata pentru constipatie un tratament la dr. Tepes. Cu rezultat sigur si definitiv.
Oricum, e clar cine e @ivanuov :) Se pare ca si tu si cealalta fata a ta @vianu/gelu ati inceput anul in forta pe-aici. Se pare ca vreti sa-i "impingeti" mai repede pe cei de la Automarket sa treaca la schimbarile promise dupa Anul Nou. Eu unul abia astept.
Nu ma justific in fata ta, dar simt nevoia sa-ti arat cum se discuta civilizat.
10 ore x 36 saptamani / 24 de ore/zi = 15 zile / an. Eu abea astept sa intru in cei 9%.
O masina autonoma, nu oboseste, nu face erori umane in trafic, nu se imbolnaveste, n-are nevoie de concediu, samd. Pe de alta parte, la lucrurile negative, cel putin la nivelul actual, e dependenta de o retea de informatii supercomplexa, e vulnerabila la hackeri, poate fi verificata in orice moment, etc.
Ca si peste tot, sunt plusuri si minusuri. Totusi, pana la data implementarii lor pe scara larga vor trece ani buni. Si chiar si atunci, tranzitia nu se va face total. Vor mai trece alti ani buni pana se va renunta definitiv la masinile pe care le stim astazi. Iar pana atunci, vor fi alte generatii in locul nostru care vor avea alte valori, alte gusturi. Hai sa nu privim lucrurile doar prin ceea ce stim astazi.
Deci daca ai conduce cum vrei sa discuti civilizat, ai ajuta pe multi.
Vezi tu, respectul de care vorbesti cu atata mandrie, merge pe un drum cu doua sensuri.