Conform declaraţiilor lui Marcus Eckermann, directorul diviziei Porsche Central Eastern Europe, care ne-a acordat un interviu în seara deschiderii oficiale a Centrului Porsche Pipera, zece clienţi din această zonă au depus deja banii pentru un exemplar 918 Spyder. "Am vândut până acum 10 exemplare Porsche 918 Spyder în această parte a Europei, însă avem şi alţi clienţi care sunt foarte interesaţi de acest model. Suntem, deci, optimişti că vom putea creşte numărul de unităţi ale lui 918 care vor fi prezente în regiune", spune Eckermann.
Porsche 918 Spyder dispune de un sistem de propulsie hibrid care este format dintr-un motor V8 pe benzină acompaniat de două propulsoare electrice poziţionate la nivelul roţilor anterioare. Puterea totală dezvoltată astfel este de 887 de cai, modelul german reuşind o acceleraţie 0-100 km/h în doar 3.2 secunde şi o viteză maximă de 320 km/h. Cu o autonomie full-electrică de 25 de kilometri, Porsche anunţă un consum de doar 7.0 litri pentru modelul a cărui producţie a început, simbolic, în 18 septembrie, dată care celebrează numele ales de marca germană pentru supercarul său hibrid. Primele livrări ale modelului care a obţinut recent recordul absolut pe Nurburgring pentru o maşină de serie vor debuta în luna decembrie.
"NOUL MACAN VA FI REPERUL DINAMIC AL SEGMENTULUI"
În ceea ce priveşte restul gamei de modele Porsche, Marcus Eckermann susţine că marca germană aşteaptă cu nerăbdare viitorul Macan, SUV-ul compact pe care brandul din Stuttgart îl va prezenta oficial în această iarnă pentru o lansare europeană care va avea loc în primăvara anului viitor. "Viitorul Macan va duce vânzările Porsche la nivelul următor, aşa cum a făcut-o şi Cayenne la vremea sa. Ne aşteptăm la cifre importante în regiune în ceea ce priveşte vânzările, mai ales pentru că în această parte a lumii şoselele nu se află într-o stare grozavă, deci acest tip de maşină are logică", declară Eckermann.Oficialul Porsche susţine că principalii rivali ai lui Macan vor fi versiunile sportive de top ale lui Mercedes-Benz GLK şi BMW X3, modelul Porsche urmând să pluseze însă cu un pachet dinamic pe care clienţii acestui tip de maşini nu l-au mai avut la dispoziţie până acum. "Jurnaliştii şi publicul ne întreabă cu cine ne batem pe piaţă. Ei bine, vorbim de versiunile sportive ale SUV-urilor medii, acolo unde noi dorim să devenim reperul sportiv şi de performanţă al segmentului. Bineînţeles, există deja multe maşini în această clasă - Mercedes-Benz GLK sau BMW X3, de exemplu - însă sunt sigur că vom deveni imediat alternativa sportivă a segmentului".
Am vazut modele mai vechi de Pagani Zonda aproape noi pe la 600-800 de mii de euro. Mai bine si-ar cumpara unul din ele pt. ca e un supercar adevarat nu derivat din ceva....
E valabil si la Ferrari, Lamborghini sio Aston (gen Veneno, LaFerrari, Aston M....One 77 etc).
Vrei supercar alegi McLaren, Pagani, Bugatti, Koenigsegg etc. marci care numai asa ceva fabrica.
Pt. mine un Aventador e mai supercar ca acest model de Porsche si ca design si probabil la fel de performant. Si e la jumatate de pret.