După ce a testat apele printr-o primă generație Leaf care a devenit între timp cea mai vândută mașină electrică din lume, Nissan are planuri majore legate de următoarea generație a modelului său. Într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar, unul dintre oficialii de top ai biroului de dezvoltare a mașinilor electrice Nissan susține că anul 2018 va aduce un Leaf care va putea oferi o autonomie electrică de 550 de kilometri.
De fapt, Leaf urmează logica de vânzări a celor de la Tesla Motors, care oferă mai multe versiuni ale bateriei, autonomia fiind mai mare sau mai mică în funcție de bugetul pe care clienții îl au la dispoziție. Această strategie este în desfășurare și acum în gama Nissan Leaf, pentru că producătorul japonez oferă două opțiuni cu capacități diferite ale bateriei: una de 24 de kWh și autonomie de 200 de kilometri, cealaltă, lansată recent, de 30 kWh și autonomie de 250 de kilometri.
Inspirat din conceptul IDS
Sursa de inspirație a celor de la Nissan pentru a doua generație a lui Leaf va fi conceptul IDS, prezentat în luna octombrie 2015 la Salonul Auto de la Tokyo. Acesta oferea un design mult mai atrăgător pentru electrica japoneză, pachetul de baterii așezat la nivelul podelei mașinii ajungând la o capacitate de 60 kWh, echivalentă cu o autonomie de 550 de kilometri.În momentul în care Nissan Leaf va lansa versiunea cu autonomie de peste 500 de kilometri, modelul electric japonez va deveni prima compactă de pe piață care va trece peste această bornă psihologică. Rămâne de văzut care va fi răspunsul Tesla, care deocamdată nu a anunțat ce versiuni de autonomie vor fi disponibile pe noul Model 3, model promovat până acum exclusiv în versiunea sa de autonomie de bază, de 350 de kilometri.
"Avem o experiență inegalabilă în zona electricelor"
"Nissan a dovedit curaj acum 10 ani, când a investit 4 miliarde de dolari în dezvioltarea mașinilor electrice, iar acest curaj s-a transformat într-o experiență neegalată de nimeni. Celelalte branduri sunt pionieri, ca noi. Mașinile electrice sunt alternative reale și viabile. Suntem lideri în segment în ultimii cinci ani", spune Gareth Dunsmore, directorului diviziei de electrice Nissan. Conform acestuia, haloul pe care Tesla Motors reușește să îl construiască în jurul mașinilor electrice este un vector pentru toate companiile care construiesc acest tip de vehicule: "Cu Tesla, vizibilitatea oferită tehnologiei electrice este un beneficiu masiv. Mergeți pe Google, căutați "mașini electrice" și suntem acolo", încheie oficialul Nissan în interviu acordat Autocar.
Ma bucur cand vad progres tehnologic real...Nissan has nailed it, cum ar spune englezii...Bravo!
Singura problema e lipsa de viziune a autoritatilor la noi. Teoretic ar fi trebuit deja acum sa existe un normativ prin care orice parcare noua ar fi trebuit sa fie dotata cu prize de incarcare electrice (nu 1-2 , ci toate locurile de parcare sa aiba priza cu cititor de carduri(pentru plata).
Sunt si in Romania multi care isi permit o masina electrica si nu isi cumpara pentru ca nu au unde sa o incarce.
Iar in momentul in care nu vom mai arde nimic in atmosfera ca sa ne deplasam sau sa ne incalzim , vom avea o sansa sa nu distrugem planeta...
Am simțit asta pentru prima dată când treceam pe bicicletă printre mașinile blocate în trafic. Mă chinuiam să respir.
Acum, vedeți voi, să nu scumpească ăștia energia electrică cum fac cu benzina în cazul în care proporția electricelor va deveni majoritară. La cât e de coruptă țara asta, nu m-aș mira.
Se pare ca viitorul Leaf va fi spectaculos din toate punctele de vedere.
Se adauga la istoria pe care o au deja in spate. Asta inseamna sa fii lider.
Ca si design pare un model atragator, futurist si asa cum s-a mai mentionat in alte postari, nu pare o ciudatenie in materie de desigin, se apropie cat de cat de o masina conventionala. Cat priveste interiorul e dus mult spre sf, dar avand in vedere ca este concept nu stiu ce sanse vor fi pentru a fi preluat si pentru productia in serie.
As pune pariu ca cei de la Nissan au gasit reteta castigatoare din moment ce anunta 550 km autonomie si asta fara sa modifice greutatea bateriilor, adica o performanta mai mare schimband doar compozitia aliajelor, cred ca vor renunta la vechile baterii pe baza de nichel.
Multumesc Automarket pentru articol!
Haideti, pe langa masinile electrice, sa facem ceva si cu energia verde(eolian, solar, hidrocentrale fara a afecta ecosistemele de pe rauri si fluvii etc). In momentul de fata omenirea nu e pregatita pt auto electric 100%.
Scrii prostii. Autonomia va merge pana la 340 mile, adica 550 km cum scrie Automarket si restul presei internationale. Pana in 2018 nu mai este mult, pt ca-n ciclul de viata automobilistic 1 an jumate nu-i mare lucru. Atat timp cat nici Model 3 (2018 SUA, 2019 Europa, satisfacere comenzi 100% in 2020), si nici Bolt (lansare 2017 apropo, nu 2016) nu s-au lansat inca, nu vad care-i problema.
Din ce se vede, Leaf e deocamdata peste ceea ce ofera concurenta.
In Europa (pt ca asta ne intereseaza) vor sosi probabil in acelasi timp, plus-minus cateva luni. Sorry! Nu-s de acord cu tine!
Sa fim optimisti !
Daca ai sa cauti pe net articole legate de Leaf 2 ai sa vezi ca in 99% din ele se precizeaza ca bateria de 60 kWh permite minim 320 km, nu 550 km ca in articolul AM.
Ai dat manute rosii de pomana, pentru ca e clar ca nu stii ce inseamna model year si nici nu esti in stare sa folosesti google sa mai cauti si alte articole.
Pana acum erau mile, acum sunt km in "alte articole". Pe nimeni nu intereseaza "alte articole", ne intereseaza declaratia de presa oficiala, fara alte interpretari sau speculatii. Esti greu de cap se pare si nu pricepi cateva treburi... o sa-ti explic in continuare de ce am afirmat ca scrii prostii:
1. Comunicatul de presa facut de Nissan e fara urma de dubiu:
“Nissan is boosting EV battery energy density and performance, represented by the 60 kWh battery and up to 550km* autonomy, in the Nissan IDS Concept” ,
adica modelul ce prefigureaza Leaf 2 are autonomie pana la 550 km sau 340 de mile daca faci conversia.
Faptul ca vor oferi mai mult variante de autonomie in functie de buget, nu-i nimic nou si nu poate fi interpretat in modul in care ai faci tu. La fel cum nu pot fi luate ca baza de calcul speculatiile privind autonomia reala, care difera de ciclul nedc sau epa indiferent de producator.
2. Diferenta de lansare intre viitorul Leaf si Bolt NU -i de 2 ani.
3. Daca luam in calcul experientele trecute, cu siguranta va dura ceva pana ce tehnologia lui Chevy Bolt se va "metamorfoza" in Opel pe plan european. Tehnologie oricum inferioara celor de la Nissan.
Inca de pe acum.
http://insideevs.com/next-generation-nissan-leaf-illustrated-in-60-kwh-nissan-ids-concept/
The IDS Concept comes equipped with a 60 kWh battery, of which would net some 500 km/320 miles in Japan on the wildly optimistic JC08 cycle. In real world/EPA terms, that JC08 rating would likely equal about 210-220 miles (337-354 km).
Interviul e asta:
http://www.autoblog.com/2016/06/20/nissan-200-mile-leaf-coming/
AM a luat datele tehnice de la concept si le-a pus unde nu trebuie.
Tu insa ai pus botul aiurea. Bot de fan Nissan. Orb si arogant.
Limbajul te tradeaza in mod evident: esti mai mult ca sigur la varsta pubertatii. Reciteste comentariul meu la 23.06.2016, 17:23, poate vei invata ceva... desi ma indoiesc.