EcoSport este unul dintre modele cu care Ford a experimentat din greu în ultimii ani. Lansat în prima fază pe piața din America de Sud în 2003, SUV-ul subcompact a devenit cunoscut la nivel mondial după ce a început să fie "împrăștiat" pe toate piețele pe care Ford activează începând cu a doua sa generație, lansată în 2012.
SUV-ul bazat pe platforma lui Fiesta a apărut în gama Ford din Europa în 2013, cu rezultate mediocre în segment, în 2013, însă un facelift recent a reactivat EcoSport în țările europene avide de astfel de mașini. Mai mult, 2017 este un an foarte important pentru EcoSport, un facelift major urmând să reașeze SUV-ul Ford pe piață.
Veștile sunt bune și pentru România, pentru că EcoSport va începe să fie produs din 2017 la uzina de la Craiova, cea care va alimenta cererea europeană a modelului mărcii albastre. Craiova urmează să fie astfel a șasea fabrică în care Ford produce EcoSport, după China, Thailanda, Rusia, India și Brazilia.
Debut pe piața din SUA
Ei bine, 2017 nu este un an important doar pentru EcoSportul european, ci și pentru cariera de piață a modelului în general.
Motivul: EcoSport va intra oficial pe piața din SUA pentru prima dată de la lansarea modelului.Conform informațiilor venite de peste Ocean, cel mai mic SUV Ford le va fi prezentat oficial americanilor în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, care va debuta la mijlocul acestei luni.
Pe piața din State, EcoSport va avea în mare aceiași rivali direcți pe care-i întâlnește și în Europa: de la Juke la Renegade și de la Honda HR-V la Fiat 500X. Opel Mokka există și el pe piața americană, dar este vândut sub sigla Buick și poartă numele Encore. Vestea bună pentru EcoSport în SUA este faptul că cele mai vândute modele din segmentul european, Renault Captur și Peugeot 2008, lipsesc pe această piață, ceea ce ar trebui să fie un avantaj.
Versiunea americană a modelului Ford va fi produsă, cel mai probabil, la uzina Ford din Brazilia care se ocupă în acest moment de comenzile venite din America de Sud. OP altă alternativă ar fi adaptarea liniei de producție a fabricii din Mexic în care Ford produce în acest moment varianta Fiesta de SUA.
Daca tot a venit in Romania, Ford ar trebui sa aiba grija de investitia facuta si sa se asigure ca linia de fabricatie este utilizata la capacitatea ei.
Dacia functioneaza de 7 - 8 ani la capacitate maxima.
Hai, ca se poate si la Craiova!
Daca si Ford ar reusi sa se ridice la o performanta comparabila cu Dacia, atunci am avea 650.000 - 700.000 masini pe an produse in Romania.
Am exporta peste 630.000 de masini pe an.
Poate am avea si autostrada intre Pitesti si Sibiu si intre Pitesti si Craiova.