Din 2011, staţiile de alimentare cu carburant vor introduce benzina E10 şi un sortiment diferit de motorină. Unele autoturisme ar putea avea probleme din cauza acestei schimbări, aşa că tranziţia va fi progresivă.
Toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor introduce un nou tip de benzină şi un nou tip de motorină la pompe din 1 ianuarie 2011, informează Capital. Mai exact, Directiva Europeană 2009/30/EC le va obliga pe companiile petroliere care operează în Uniunea Europeană să utilizeze benzină E10, care va conţine 10% etanol şi motorină B7, care va conţine 7% FAME (biodiesel cu adaos de metanol). Actuala benzină furnizată de staţiile de alimentare conţine 5% etanol şi este notată cu indicativul E5. Din fericire pentru cei care ar putea avea probleme cu acest tip de carburant, benzina de tip vechi va fi oferită în paralel cu benzina E10 până în 2013 şi chiar mai târziu, în funcţie de vechimea parcului auto din ţara respectivă.
Deşi nu pare la prima vedere, un număr ridicat de modele este afectat direct dacă se va face trecerea de la benzina E5 la benzina E10. În timp ce motorina E7 nu afectează niciun tip de motor diesel, adaosul de etanol din benzină le-ar putea cauza probleme unor şoferi mai puţin norocoşi. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile au prezentat deja lista vehiculelor care ar putea fi afectate de această problemă pentru a preveni şoferii acestora de utilizarea benzinei cu adaos de etanol fără modificări.
În timp ce posesorii vehiculelor cu injecţie electronică şi aprindere electronică cu ajustare automată prin senzorii de detonaţie ar putea să nu fie afectaţi deloc de această problemă, vehiculele alimentate prin carburaţie şi unele sisteme de injecţie vor avea nevoie de reglaje suplimentare pentru a funcţiona corect. Spre exemplu, unele vehicule echipate cu prima generaţie de sisteme de injecţie directă pe benzină, apărute după 1995, ar putea avea dificultăţi cu noul tip de carburant. Există şi alte sisteme care vor avea probleme dacă vor trece la E10, dar oficialii ACEA nu au specificat în ce constau acestea. Potrivit celor de la Capital, singurii constructori ale căror modele nu sunt afectate de această schimbare sunt BMW, Citroen, Dacia ( posibil să nu fie luate în calcul motoarele pe carburator), Ford (cu excepţia lui Mondeo SCI CD 132), Jaguar ( după 1992) , Land Rover ( după 1996) , Maybach, Mini (după 2000), Peugeot, Porsche (după 1998), Rolls Royce (după 2003), Smart, Volvo (excepţie motorul 1.8 GDI al lui S/V40). Mercedes-Benz este singurul constructor de automobile care a recunoscut că modelele alimentate prin carburaţie, care sunt scoase din producţie de mai bine de 25 de ani, vor fi afectate de trecerea la benzina E10.
Nu este clar cum va afecta noul tip de benzină motoarele motocicletelelor ( majoritatea modelelor produse până în 2001 fiiind alimentate prin carburaţie), scuterelor şi a altor motoare pe benzină pentru aplicaţii de acest gen. Generatoarele pe benzină ar putea fi şi ele afectate de această problemă, iar vehiculele cu motoare în doi timpi vor avea şi ele probleme cu noua benzină E10.
Motoarele pe benzină pentru aplicaţii marine sunt afectate de acest tip de carburant deoarece etanolul este alcool şi poate să absoarbă sau să atragă apa, ducând la separarea carburantului în două soluţii diferite.
În acest caz, Uniunea Europeană ar putea extinde perioada în care va fi oferită benzina E5 în paralel cu E10, termenul minim fiind 2013. Comisia Europeană speră ca modelele incompatibile cu E10 să fie adaptate la noul tip de carburant sau scoase din uz până la termenul respectiv pentru a evita orice fel de problemă.
O altă problemă a noului carburant E10 reprezintă creşterea consumului de carburant. În mod normal, consumul de carburant al unui vehicul care trece pe E10 va fi de 2-7%, dar există situaţii în care acesta va consuma cu 20% mai mult. Valoarea adevărată depinde de la un vehicul la altul, de starea motorului, de cilindreea acestuia şi de modul în care este folosit. Carburantul E10 le face probleme şi motoarelor noi, un studiu al EPA (Organismul de Protecţie a Mediului din SUA) arătând că un propulsor nou, de cilindree mică, va consuma cu 2-3% mai mult utilizând E10.
Filtrele de benzină vor trebui schimbate mai des odată cu introducerea carburantului E10, deoarece acesta are proprietăţi de curăţare, care vor duce toată murdăria din rezervor în filtru şi apoi în sistemul de alimentare. Există posibilitatea ca pompa de benzină să fie nevoită să facă un efort suplimentar pentru utilizarea carburantului respectiv deoarece rezistenţa dată de un filtru de benzină înfundat va fi mărită semnificativ. Este indicat să nu folosiţi niciun aditiv de carburant odată ce folosiţi E10, deoarece veţi creşte şi mai mult consumul de carburant al vehiculului respectiv.
În mod paradoxal, în timp ce etanolul este mai ieftin decât benzina per litru, economia de 20-40% pe care o vor întâmpina petrolierii cu braţele deschise nu se va vedea şi la pompă. Carburantul E10 va fi mai puţin eficient decât benzina E5 şi benzina fără etanol, iar clienţii vor trebui să cumpere mai mult carburant pentru a obţine aceeaşi cantitate de energie calorică. Dacă v-aţi speriat deja de consumul de carburant ridicat în cazul utilizării benzinei E10, aflaţi că scăderea eficienţei vehiculului dumneavoastră este cea mai ieftină parte a trecerii pe E10, costurile utilizării alcoolului în carburant fiind mult mai mari, deoarece vorbim de potenţiale pagube la nivelul motorului.
O altă problemă a carburanţilor cu etanol este faptul că se deteriorează foarte repede.
Dacă un vehicul poate folosi benzină ceva mai veche în prezent, benzina E10 se deteriorează în aproximativ 90-100 de zile - timp în care benzina va pierde cel puţin 3 puncte octanice. După această perioadă, aceasta poate fi foarte dăunătoare pentru motorul dumneavoastră. Dacă nu sunteţi siguri că veţi consuma toată benzina din rezervor în trei luni, alimentaţi cu o cantitate mai redusă de carburant. Evitaţi păstrarea benzinei E10 în canistre şi folosit un instrument de măsurare a denstităţii lichidelor pentru a măsura concentraţia de alcool din benzină.
Pentru a evita toate problemele legate de benzina E10, instalaţi un filtru de separare a apei pe traseul de alimentare – acesta trebuie să fie mai "fin" de 10 microni. Dacă observaţi că motorul funcţionează incorect, mergeţi rapid la service pentru o diagnoză – puteţi întâmpina probleme extrem de grave. Alcoolul din benzina E10 dezintegrează şi dizolvă garniturile de cauciuc şi unele componente din plastic, usucă furtunele, afectează pompele de carburant şi chiar pistoanele şi provoacă diverse probleme de funcţionare ale motorului. Niciun aditiv de benzină nu poate să readucă la starea iniţială benzina E10 care s-a "stricat", deci nu irosiţi banii pe aşa ceva. Evitaţi orice fel de aditiv de carburant care este solubil în apă sau care conţine orice formă de alcool ( fie ea, metanol, etanol sau derivaţi ai acestora).
CLICK AICI PENTRU A VEDEA LISTA COMPLETĂ DE MODELE ŞI MOTOARE AFECTATE DE BENZINA E10
Via | Capital.ro
La asa o stupizenie m-as fi asteptat de la guvernul tarii noastre si nu de la mmm.... UE
Colegi, asistam la moartea industriei auto asa cum o stiam...in mod clar ei nu vor sa folosim auto mai mult de 3-4 ani, timp in care investim serios in intretinere si carburanti, apoi cumparam auto nou...
Se pune intrebarea CUI BONO? cine beneficiaza? Pai stiti voi, mogulii aia rai din industria auto si de petrol...
Va pupa tata...golanas mic, Rockefeller, si pe tine Exxon si pe voi toti din umbra(Bilderberg) si bisnitarii din Comisia Europeana...:)O fi facut si Patricelu lobby pe acolo?
In plus cred ca anuntul cu privire la modelel de masini ce nu vor fi afectate, nu vad scris nimic de Renault, VW, Honda, Mitsu' Toyota, aston, opel, TATA :), Ferrari, Chevrolet...samd sau astia nu produc masini!
Stiti voi, cum e cu virusurile alea genetice
Unul" hais,"si altul" cea"!
Nah ca nu mai apucati sa ne bagati etanol pe gat.
Toate cele bune
Cat despre renuntarea la modelele de motoare incompatibile.. e o porcarie.
E85 are cifra octanica 100-103. Cum sa consumi mai mult???
Cititi aici:
http://www.ehow.com/how_4830461_use-ethanol-as-alternative-fuel.html
http://www.microfueler.com/t-technology.aspx
http://www.driveflexfuel.com