20 de lucruri pe care nu le stiai despre... UZINA DACIA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
1. Uzina de autoturisme de la Mioveni a fost construita in 1966, iar productia primului model a fost inceputa in 1968 – mai exact Dacia 1100, sub licenta Renault R8.
2. Uzina Dacia este cea mai mare intreprindere privata din Romania si are circa 14.000 angajati. Dintre acestia, 9000 lucreaza in trei schimburi la fabricarea de vehicule. Muncitorii implicati in productie primesc gratuit o masa calda zilnica, iar angajatii Dacia care nu sunt implicati direct in productie pot sa manance acelasi meniu contra unei sume modice. In fiecare zi, cantina Dacia serveste nu mai putin de 9.000 portii de mancare.
3. Pentru gama Logan exista 188 furnizori, dintre care 134 sunt externi si 54 sunt in Romania. Sase dintre acestia isi desfasoara activitatea in Zona Industriala Furnizori – situata in Mioveni.
4. Toate modelele Dacia sunt produse pe o singura linie de productie. Aceasta linie are o lungime de 1.100 metri si se misca incontinuu. Linia nu este oprita decat daca intervine o problema cu vreun automobil. Bineinteles, Dacia nu produce trei modele diferite unul dupa altul, ci produce un model in “rafale” de 15-20 unitati.
5. Piesele folosite la asamblare sunt aduse la linia de productie cu cateva minute inainte de a fi folosite, in baza planului de productie stabilit pentru ziua respectiva. Aceste piese raman pe linie intre 10-15 minute, urmand ca o noua transa sa fie adusa de la furnizori.
6. Majoritatea motoarelor Dacia sunt asamblate de femei. Barbatii predomina la departamentul de sudura, unde sunt folosite aparate grele a caror greutate trebuie sustinuta aproape opt ore pe zi, pe cand doamnele se afla in raport majoritar la departamentul de asamblare motoare.
7. Fabrica de automobile de la Mioveni, judetul Arges, produce automobile Dacia si piese auto pentru acestea. Toate motoarele pe benzina folosite la automobilele Dacia sunt produse in cadrul acestei fabrici. In plus, motorul diesel de 1.9 litri folosit pe Renault Kangoo este produs in exclusivitate la fabrica din Mioveni.
8. Momentan, fabrica Dacia are o cadenta de 1.200 unitati pe zi. Capacitatea maxima de productie este de 1.360 unitati pe zi.
Daca Dacia ar dori sa ajunga la capacitatea maxima de productie, fabrica ar trebui sa angajeze inca 1.000 angajati. Acest lucru va fi evitat deoarece compania nu doreste sa faca angajari temporare.9. Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia. In fiecare zi, angajatii Dacia aleg la intamplare o caroserie sudata si o distrug prin diferite metode, care variaza de la "atacul" cu ultrasunete pana la abordarea pitoreasca prin dalta si ciocan.
10. Pe linia de productie, exista un inspector intitulat “Check Man”, care verifica fiecare automobil in parte, pe masura ce acestea ajung in fata lui. Daca gaseste vreun defect ce trebuie retusat, acesta insemneaza cu un marker. In cazul in care automobilul inspectat nu are nici o problema, inspectorul semneaza foaia de parcurs a automobilului si il lasa sa mearga mai departe pe linie. La sectia de asamblare a motoarelor, controlul calitatii este realizat cu ajutorul computerului, in ciuda fapului ca montajul se realizeaza manual. Mai exact, computerele supravegheaza modul in care au fost produse si sunt asamblate motoarele. Fiecare unitate este apoi catalogata si evolutia acesteia poate fi urmarita prin reteaua de service, indiferent de piata de desfacere.
11. Dacia este obligata sa asigure piese de schimb pentru modelele sale pentru inca opt ani din data incheierii productiei. Matritele exista in continuare in fabrica, iar unele piese sunt in continuare pe stoc. Matritele Dacia folosite la presaj pot fi recalibrate direct in fabrica atunci cand acest lucru este necesar.
12. Fiecare motor nou Dacia este tinut pornit si testat circa 5 minute pe un banc de proba, chiar in cladirea in care a fost asamblat. Muncitorii experimentati verifica fiecare element al motorului pentru a verifica daca nu exista scurgeri sau eventuale sunete suspecte. Dupa acest moment, motorul este montat sub capota masinii.
13. Platforma industriala de la Mioveni asigura apa potabila atat pentru Uzina Dacia cat si pentru intreg orasul Mioveni, pentru satul Colibasi, pentru Grupul Scolar Colibasi si penitenciarul Colibasi. In total, 30.000 de persoane utilizeaza apa curenta potabila epurata prin investitiile Dacia.
14. Pentru a intra pe linia de productie, un muncitor trebuie sa dea un test de aptitudini, la care trebuie sa obtina minim doua sau trei puncte dintr-un maxim de patru.
Testul de aptitudini este dat in urma pregatirii teoretice si practice, realizate chiar la fabrica Dacia. Fiecare muncitor este instruit in momentul angajarii, iar “Scoala de Dexteritate” verifica modul de lucru si performantele angajatilor, precum si modul in care acestia respecta normele de protectie a muncii.15. Intreaga platforma industriala Dacia are o suprafata similara cu cea a orasului Mioveni.
16. Fabrica Dacia are propria sectie de pompieri si propriul departament medical. Pentru deplasarea pe soselele din cadrul complexului sunt folosite modele Logan. Dacia isi transporta muncitorii de la fabrica pana in Mioveni si apoi Pitesti in mod gratuit.
17. In luna noiembrie a anului trecut, Dacia a aniversat productia modelului Sandero cu numarul 50.000. CU 11 luni in urma, Dacia sarbatorea productia autoturismului Dacia cu numarul 3.000.000.
18. Fabrica Dacia din Mioveni produce deja cutii de viteze cu sase trepte, care sunt folosite pe diverse modele ale aliantei Renault-Nissan.
19. Centrul de Export CKD (Completely Knocked Down – pachete cu piese produse la Mioveni care se asambleaza in alte uzine Dacia-Renautl de pe Glob) al concernului Dacia-Renault livreaza intre 50 si 100 de camioane cu marfa pe saptamana, varful de livrari fiind de 120 de camioane pe saptamana. Fiecare camion este incarcat cu circa 70 metri cubi de marfa.
20. Piesele Dacia calatoresc intre 7 si 37 de zile, in functie de piata de desfacere si modalitatea de livrare. Pietele externe care primesc cel mai repede piesele sunt Rusia si Iran, care sunt aprovizionate cu autocamioane. Daca piesele Dacia sunt trimise in Africa de Sud, acestea parcurg o calatorie in container cu TIR-ul sau trenul si apoi cu vaporul. Aceasta calatorie dureaza insa aproape 36-37 de zile.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din STIATI CA...
-
Cea de-a treia generaţie Audi TT va fi lansată pe pieţele europene în acest an. Automarket a mers la Ingolstadt pentru a afla câteva dintre secretele unuia dintre cele mai iubite modele din gama mărcii germane. (24.03)
-
BMW se pregăteşte să lanseze primul model din noua gamă ”i”. Până la lansarea efectivă, nemţii au publicat specificaţiile tehnice ale lui i3, un automobil electric premium, echipat cu sistem de extindere a autonomiei. (12.07)
-
Automobilele rulate reprezintă jumătate din piaţa auto din România anului 2011. Pentru consumatorul de rând, acestea au secretele lor. Iată 20 de lucruri pe care nu le ştiai despre maşinile second-hand şi cum sunt ele vândute. (10.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
2. La argumentul 15 este total gresit ! Cum se poate ca platforma industriala sa aibe aceeasi suprafata ca cea a orasului Mioveni?
Ce inseamna asta? Toate magazinele, scolile, Primaria, etc sunt inghesuite unde mai punem ca mai este si populatia.
Gresit!
Sunt din Pitesti (20km de Mioveni care e diferit de Colibasi unde este platforma Dacia, practic este asezata pe la granita dintre Colibasi si Mioveni).
:)))))))))))
ce metode inapoiate !!!! si te mai miri de ce-s asa de proaste loganurile !!!!
1.Jos palaria ca aveam si noi in Romanica noastra Renault-Dacia si Ford.....bune si astea decat deloc.
2.In ce priveste brandul asta al nostru - Dacia....hai sa va zic ceva obiectiv. Se stie ce fel de masini sunt, ca sunt lipsite de fiabilitate ca si modelele "reno" de altfel, ca sunt bune in primii 3-4 ani dupa care devin niste cazaturi - ca doar e model lowcost, ca sunt masini rezonabile la bani putini, etc etc etc....nimic de comentat
DAR
DAR
DAR
Nu uitati niciodata ca cele mai rasate masini din lume sunt cele care pleaca de la tehnica germana.......urmate indeaproape de cele japoneze care sunt bine gandite si au electronica pe ele si cad greu in general, fiind extrem de fiabile.
Nu uitati si o alta chestie, anume, desi nu ai bani multi dar vrei o masina noua si-ti iei Dacia.....tot ca un ciupalac apari pe strada, cu o masina pe care scrie Dacia si cu sigla desfacatorului de capace de bere. Nu bat niciun apropou, e o masinuta ok, e noua, ai garantie, iti faci treaba cu ea foarte bine....maine poimaine mai faci rost de niste bani si-ti iei un "Reno Megan"......si uite asa ajungi la pensie si te trezesti ca ai condus numai chinezarii si numai frantzuzisme, si niciuna in firea ei.
Concluzia mea - lasati indienii sa cumpere Tata Nano....chinezii sa cumpere Great Wall.......papagalii sa cumpere Dacii prin Romania.........si fiti baieti destepti si luati-va o masina buna second hand, de maxim 3-4 ani, la aceeasi bani de o Dacie noua, mergeti cu cineva priceput si o testati la sange, si daca va mai tine lejer inca 7-10 ani in special motorul si cutia de viteze - atunci masina aia poate fi cumparata fara probleme.
Masinile Dacia sunt bune doar pt bosorogii care trebuie sa-si schimbe harburile uitate prin garaje de acum 20-30 ani, pt societati comerciale si pt fermieri, sau pt navetisti cum fac germanii........pt ca sunt ieftine si bunicele.
PS: Apropo de masini, femei, bauturi fine si pasiuni......oare nu merita ceva bun si de calitate, chiar si la mana a doua, si cu care mergi cu placere zi de zi.........decat ceva no name, ieftin si fara nicio prestanta? Ganditi-va bine la notiunea de INVESTITIE.
cred ca acest “Check Man” a cam dat-o cu mucii in fosole.. adica daca are okiul vigilent trebuia sa vada ca stergatorul stanga atinge de capota la toate modelele sandero.
Astept reclamatiile!
Nu am nimic cu marca Dacia, dar articolul asta pare scris pt a umple spatiul, nicidecum pt a furniza niste informatii utile.
eu am o masina germana sh si o Dacia Logan;
faptul ca Renault produce o masina aici pe care si nemtii o cumpara,arata ca nu sint asa proaste cum vor unii sa credem;
ce vreti frate sa va dea Renault de 7000 de Euro?-Mercedes..!!??
daca cititi articolele cu atentie despre alte marci,vedeti anunturi,gen:
BMW a rechemat 2000 de masini ptr. schimarea unui bec,curele,etc;
cine are productie de masa are si erori de fabricatie(cine este inginginer de meserie,intelege)
asa ca,incercati sa criticati sau sa laudati un model sau o marca,raportat la pretul ei de vanzare;
este normal sa nu am aceeasi calitate la Dacia cum este la Mercedes si asa si trebuie sa fie;
oricum Dacia si Renault produc la o calitate cu mult mai inalta decit calitatea cu care producem,noi,romanii in general;
Dacia nu e cea mai luxoasa sau fiabila masina. Este printre cele mai ieftine. Ar trebui sa apreciem faptul ca Dacia asta proasta sau buna cum e ea asigura MULTE locuri de munca pentru noi, romanii.
Nu uitati ca multi nemti cumpara DACIA. Inseamna ca nemtilor le place varza de Mioveni (daca ar fi sa ne luam dupa lex). Iar multi dintre noi romanii cumparam SH-urile lor. Nu e paradoxal?
Cred ca redactorul Automarket a vrut sa scoata in evidenta faptul ca nu se face rabat de la metodele distructive de testare. Iar metoda distructiva este UNA din metodele de testare a calitatii sudurilor. Va asigur ca nu e singura.
lex, ai intrat vreodata intr-o uzina de automobile ca sa iti dai cu parerea despre cat de inapoiata sau de avansata este o metoda de testare a sudurilor?
Si daca da, te rog sa ne expui si noua o metoda pe care o consideri tu mai putin inapoiata, cu multumirile anticipate de rigoare.
Mult spor.
- de parca sudura ar fi mare problema a Daciilor
dac? vorbim de num?rul de angaja?i, atunci nu-i cea mai mare (Arcelor Mittal Gala?i are cam 12.000). Dac? vorbim de alt criteriu dup? care a?i considerat-o cea mai mare, atunci preciza?i-l.
Greu cu jurnalismul.
logica-beton, domnu mircea :))
adica minim trei da merge si doua sau cum? :)))))
Domnii astia de la Renault se pare ca nu au auzit de NDT sau CND (metode de control nedestructive) ca si modalitati de a testa suduri, imbinari, rezistenta aliajelor, etc. prin magnetoscopie, ultrasunete, radiografii, si multe altele. Probabil ca, avand in vedere zgarcenia ancestrala de care dau dovada francezii, nu le-a priit sa investeasca intr-o camera de control adecvata populata cu niste oameni instruiti.
Si ce aparat de sudura de pe vremea impuscatului o fi ala de are o greutate semnficiativa si trebuie carat pe spinare de barbati?
De salariile muncitorilor, nimic, ca sunt platiti saracii cu 7-800 RON si muncesc ca cainii.
@ puctul 9 => cel cu erificarea sudurii ...
si ce se intampla daca cedeaza? daca este totusi acea masina, retrag tot ce s-a produs de la ultimul test pana in acea clipa ?! o.0
ok dar sa stii asa am facut si euuu am luat un ford focusss 1.8tddi... la prima vedere si la primul test inainte de cumparareee eara fff bunn,,,, dar dupaa vreo 1 lun de cand lam luat numai si numai probleme cu el... abs... sa dus... cele doua fire de la schimbator de vitezee sa duss am crez ca cutia dar am avut norocc ...... nu vb de praguriii a iesitt ruginaaa la greeu....si are numa 8 anii masinaa asa ca nu mai zikei da sracaa daciaa
ce e nou tot nou rama in pui meiiip \ata am avut de comm
Bine ca producem ! Peace!
"Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia. In fiecare zi, angajatii Dacia aleg la intamplare o caroserie sudata si o distrug prin diferite metode, care variaza de la "atacul" cu ultrasunete pana la abordarea pitoreasca prin dalta si ciocan."
Mah las-o dracu'! adica in fiecare zi baietii astia distrug cate o caroserie ? :))). Daca citeste cineva de la Renault chestia asta, Automarket, poate te vei trezi cu un telefon cu "urari de bine". In primul rand ca nu are cum sa se faca asa ceva pentru ca si aici sunt diferite costuri, bani aruncati in fiecare zi. O caroserie poate e vreo 600 de euro si sunt 18 000 de euro lunar (!!), iar anual sunt peste 200 000 de euro (!!!). In Logan, mai nou, intra rugina in draci, cu toate testele lor ale caroseriei. Si daca va referiti la siguranta, de-asta a luat Logan 3 stele, de bine ce e sudata caroseria?
Cei de la Dacia au gustat materialul de mai sus, iar punctul legat de distrugerea zilnica a caroseriilor este absolut real. Ca sa iti faci o idee, noi scrisesem initial "o caroserie in fiecare luna" - asa intelesese omul care a facut un reportaj interesant la Mioveni (pe care il veti putea citi in zilele urmatoare pe Automarket) - insa am fost corectati extrem de civilizat de reprezentantii de comunicare ai Dacia, care au spus ca e vorba de o caroserie in fiecare zi.
Ne straduim sa nu dam informatii false aici. Nu pe Automarket.
Iar faptul ca v-au sunat cei de la Dacia si v-au vorbit frumos, era normal din partea lor. Toti vorbesc frumos pentru ca nu e bine sa te pui rau cu presa :))
abordarea pitoreasca, f tare mircea.
Renault partnering with the Indian utility and commercial vehicles manufacturer Mahindra & Mahindra Limited. In Mexico, the Logan is sold as the Nissan Aprio, given the better reputation of the Japanese brand in the Mexican market. Nissan Aprio has 1.6-litre 103 bhp 16 valve engine with 5-speed manual or 4-speed automatic transmission.[7] In 2007, Iran also began selling Logan models as Renault Tondar[8] by Renault-Pars Co. manufactured in Pars Khodro and Iran Khodro
cate denumiri mai are masina asta? daca renault detinea coca-cola cred ca puneau si sigla coca-cola pe desfacatusul de capace (yep, you guessed it, coca-cola)
nu zic ca nu isi face treaba, e ok, nu poti cere mai nimic de la ea, dar macar sa nu rugineasca pragu dupa o luna, sa nu ploaie inauntru sau sa nu inghete ECU iarna.
cum zicea si mariu, poti lua ceva mult mai bun de banii aia, mai rapid, mai sigur, mai fiabil si mai confortabil.
Respect automarket pt aceste feed-uri.
..insa ar trebui cand faceti o comparatie .....sa puneti alaturi diesel cu diesel , benzina cu benzina, masini din aceeasi clasa, acelasi target etc.
AM LOGAN SI NU REGRET ...din ala de 6 400 de euro chel....daca ar fi sa mai iau o data o masina la fel as lua din nou tot logan sedan benzina - tot 1,4 in ciuda celor care spun ca e lenes....(nu ma intereseaza viteza) si oricum nu motorul e de vina ci rapoartele din cutia de viteza ..dar e alta discutie.....
Concluzie cand cumparati DACIA - recomand cu caldura:
1.incadrati-va undeva pana in 9 000 de euro
2. Luati SEDAN ca e mai aproape de pretul "corect" . Nu se justifica diferenta de pret pana la MCV si SANDERO. Lasati faza cu banchete rabatabile....sedanul e suficient...
3. Luati benzinare nu dieseluri.....dieselurile sunt prea costisitoare la achizitie si intretinere, taxe mai mari (cilindree mai mare, CASCO mai mare - masina mai scumpa etc.)
4. Lasati figurile cu DOTARI .....nu aveti nevoie de geamuri electrice, oglinzi electrice , computer de bord sau aer conditionat (luati varianta de vopsea alba - e si mok pe deasupra)
Va e suficient un ABS si doua airbaguri .........
5. In rest (apa, paie si bataie) adica benzina de 95........mergeti normal si veti obtine si consumuri normale.... serios.........
Avea motoras de 500 de cm cubi in 2 cilindri.
Cauta si tu cu google , wikipedia ceva.
Motorul de 1.4 e lenes. Punct. Nu exista argument pe care sa mi-l dai sa ma convingi ca nu ar fi asa. O fi si cutia de vina, nu zic nu, dar hai sa nu laudam loganul pentru ceva ce chiar nu stie sa faca.
Si acu recomandarile:
1. Daca am 10 mii si mi s-a pus pata pe logan, ce fac? Cumpar paie la cai de mia care imi ramane?
2. Pentru mine nu e suficient sedanul. Cu siguranta nu sunt singurul. Si faza cu banchetele care nu se rabateaza mi se pare inacceptabila. Indiferent de clasa in care vrea sa se incadreze masina.
3. Casco se calculeaza in functie de pretul de catalog, nu in functie de capacitatea cilindrica sau combustibil. Intr-adevar este mai ieftina o masina pe benzina dpv al intretinerii, dar numai in conditiile in care nu faci prea multi km anual. Multi dintre noi facem. Poate tu nu...
4. In conditiile in care nu ai mers niciodata cu o masina cu dotarile pe care le mentionez, te inteleg. Dar asta ar insemna ca ai trait pana acum in chiuveta. Mai vedem la vara cum te descurci tu prin oras fara A/C(asta daca mergi prin orase cu loganul tau)
5. Asta n-am inteles-o. Ce-i ala consum normal? Ce-i ala mers normal? Se poate merge si anormal? Serios...
In rest doar ulei, gaz, putin adaos la servo si lichid de parbriz.
Asa k nu veni u sa imi spui k un SH e mai bun decat tartareata mea, k o cumpar la acelasi pret la care mi-am luat eu masinuta si mai bag cel putin inca pe atat in ea. K sa nu mai zic de consum, k altele inghit cat un tren pe cand a mea..5.5% mixt...si e masina de servici...si circul prin Brasov zilnic. O singura plangere la Solenza: tabla proasta (nu rugineste, insa se indoaie usor)
@Iordache: a mea a facut 6 ani si nu da semne ca ar vrea altceva in afara de o indreptare a scutului (acu doua saptamani am dat cu el coborand de pe bordura si imi atinge esapamentul :P)
Personal nu mi-as lua un Logan f scump. Cred ca 2 airbag-uri, ABS si aer conditionat mi-ar fi suficient, iar la 7000 de euro zic ca e un pret mai mult decat bun... pentru o masina noua, cu garantie etc. Orice masina de la Logan la Maybach, noua sau second hand are atat avantaje cat si dezavantaje.
Ok, mai intra apa in ea, mai intra si rugina dar mi se pare absurd sa o pui la zid din moment ce dai atat de putini bani pe ea. NOUA.
Am mers cu multe masini si 1.4 de pe Logan chiar nu e asa de puturos cum se zice. Are cuplu bun de la turatii joase si asta ajuta mult la consum.
Ca nu se tureaza atat de repede sau ca ramane fara vlaga in turatii inalte, asta tine si de cutie, care e etajata foarte lung.
Consumul e cat se poate de decent, si poti trai si fara AC, chiar si in verile alea crunte de care vorbesti.
Pe langa ABS si airbaguri, sincer, si servodirectia e cam necesara, avand in vedere ca fara aceasta demultiplicarea in caseta e groaznica, trebuie sa dai la volane de te plictisesti.
Eu am peste 100.000 cu Logan si de-abia acum trebuie sa schimb ceva la caseta de la atatea gropi, am inlocuit 2 bucsi si am facut reviziile. In rest, nimic.
Am prieteni cu Opel, Renault sau VW si se plang de ele in continuu, baga la bani in piese de i-a ruinat, asa ca faza cu SH de 4-5 ani care e mai bun nu tine mai deloc.
N-o fi Logan cine stie ce masina placuta la condus, dar cu siguranta este solida si practica.
Imi place sa vad atitudi pro si contra.
Ceea ce nu inteleg - si este o problema generala a romanilor- este ca nu ne respectam in ideile divergente. Putina toleranta face enorm !
Legat de articol - este corect. Informatiile sunt corecte, din ceea ce stiu eu.
Eu colaborez cu Dacia si intru des in fabrica. As dori sa va dau un feedback, legat si de intrebarile care au reiesit din comentarile anterioare.
1. Oamenii (prefer asa decat angajatii) sunt specialisti. Ei se pregatesc periodic si exista planuri de dezvoltare profesionala. Pentru diferite joburi, sunt necesare diferite nivele de pregatire, de aceea la testare sunt 2/3 puncte acceptate din 4 maxim.
Exista scoala Doja de dexteritate, unde fiecare om isi slefuieste abilitatile practice. De asemenea oamenii se rotesc, pentru a evita plafonarea datorita rutinei zilnice.
2. Tehnologia la Mioveni
Modul de productie este de top mondial. Vorbesc serios.
Am fost si in fabrica la BMW. Diferenta tehnologica nu era foarte mare. Doar ca erau mult mai putini angajati la BMW, deoarece s-au pregatit cu mai mult timp inaintea noastra in directia flexibilitatii, roboticii etc. Toate astea costa.
Trebuie sa plecam de la ceea ce era Dacia acum 6 ani, si ceea ce este acum. Credeti-ma, progresul este urias.
Oamenii de la Dacia sunt specialisti de inalta clasa. Am studii superioare tehnice in domeniu; dar ceea ce am vazut acolo, nu am invatat in facultate. In plus, exista o dinamica foarte puternica in imbunatatirea proceselor. Sistemul de produsctie este SPR (Renault). Exista sectii mai moderne decat multe fabrici ale firmelor competitoare din vest.
Legat de controale tehnice : cred ca exista toate metodele posibile de testare care va trec prin cap.
La sectia de caroserie, sudura este manuala, insa capetele de lucru sunt echilibrate static (contragreutati). Practic nu simti greutatea aparaturii.
Legat de rugina - sincer cred ca nu ar trebui sa apara. Caroseria este complet galvanizata. Ca o paranteza, am avut un Ford Mondeo care mi-a ruginit la greu la usi si praguri, deoarece nu are caroseria galvanizata.
Faptul ca nu se produce alt model mai "fancy" este o chestiune de decizie patronala, nu in totalitate a incapacitatii fabricii (aici ma gandesc la investitiile necesare unui model nou).
Legat de siguranta, cred ca mai bine zicem Doamne fereste.
Ce-a patit LAdy D ? Nu era cu un Mercedes pentru Casa Regala ? Cate stele NCAP avea masina aceea ?
Deci, inca odata Doamne fereste !
La Dacia in fabrica s-au facut multe schimbari. Oamenii de acolo, sunt de multe ori mai specializati/ experimentati decat colegii lor de breasla din vest.
Lucrul cel mai greu de schimbat este legat de latura umana : cultura si atitudinea. Asta se schimba mai greu in Dacia si asta se vede si in comentariile unora din fratiile voastre .
3. Raportul pret -calitate.
Pot sa va spun ca eu sunt unu dintre cei cu idei de SH germane. Insa, am experienta mai multor masini SH, la care am bagat bani cand nu ma asteptam. Se poate spune ca mi-am facut-o cu mana mea.
De fapt, cred ca trec si eu printr-o schimbare culturala, asa ca imi voi schimba atitudinea. As vrea sa fiu mai nationalist, pentru ca am de ce. Cred in capacitatea celor de la Mioveni .
Ceea ce nu invatam noi in scoala si societate, se invata in Companii mari.
Mai tineti minte cat costa o Dacie inainte de '90 ? "Cheala" era cat un apartament de 3 camere, adica 70.000 lei. Mai stateai si la rand vre-o 1-2 ani.
Astazi este 10% dintr-un apartament de 3 camere, insa la o calitate net superioara.
Ce masina iti poti cumpara astazi cu 70.000 LEI ?
Ganditi-va bine !
Pentru Logan platim doar 30.000 LEI, adica jumatate dintr-o Dacie inainte de '89 si nu e cheala.
In plus, nu sunt fraieri nemtii. Cred ca actiunea lor ar trebui sa ne dea un semnal de alarma. Ganditi-va ca ei sunt cei care au blamat Loganul cand s-a rasturnat la teste. Si tot il cumpara. Nu e paradoxal ?
Ca o concluzie, la Dacia se pot produce oricand modele similare cu cele din vest, insa nu la 7000 Eur/buc. Nu acesta este scopul, ci mai degraba a ramane lider in productia masinilor low-cost (eficienta economica).
Mai ales acum, in situatia actuala economica (insa nu numai), sa fim mai nationalisti si sa cumparam produsele autohtone. Cu atat mai mult cele noi. Este un bine care ni se intoarce tot noua.
Cataforeza este foarte asemanatoare galvanizarii. Rezultatele sunt similare, insa impactul asupra mediului este mult diminuat.
Caroseria scoasa din baia de cataforeza (unde este imersata) arata similar tablei galvanizate.
Rezultatele sunt OK - Skoda e la fel protejata.
Aproape toate comentariile sunt orientate spre comparatii anormale intre produsele Dacia si SH -uri. Dar pot fi dezvoltate si alte subiecte precum:
"comparatie intre Romania ca producator de automobile (cu ceva istorie in spate) si tarile vecine" sau
"intr-o perioada de criza, in care tot mai multi romani isi pierd locurile de munca, Dacia face angajari" sau
"cati bani castiga statul roman si autoritatile locale din taxele colectate de la acest important angajator?" sau
"cati romani castiga din faptul ca aceasta masina se produce? (furnizori, distribuitori, advertiseri, etc)"
Chiar este important sa denigram ceea ce este bun in aceasta tara?
Sigur ca nu este cea mai buna masina care se produce, dar cu siguranta aduce painea pe masa multor mii de ROMANI.
Sa dea Domnul ca si investitia Ford sa ajunga sa dea mancare altor mii de ROMANI!
Mai iesiti oameni buni si mai conduceti si masini straine sa va mai luminati, sa vedeti ce inseamna si climatronic, controlul parcarii, sa vedeti cum e pe autostrada cu pilot automat, sa vedeti avantajele franelor asistate, sa auziti un ,, super sound system'' , ca sa nu mai vorbim despre masurile de siguranta in caz de accident, etc. (Golful de mai sus il gasim deseori si cu 10 airbaguri !!)
Am lucrat o scurta perioada la un dealer dacia-renault si pot sa va spun ca sunt foarte multe probleme cu ele, probleme la care chiar nu te astepti sa fie la o masina veche de o luna.Pretul pieselor este foarte mare, stiu piese de audi si bmw mai ieftine decat de logan, ceea ce nu mi se pare corect, mai ales la cele produse la noi in tara, de catre romani.
Si sa nu uitam, ca o masina sh ca de exemplu bmw, audi, mercedes, au nevoie de o intretinere mai speciala, de o atentie mai mare, drumurile din romania sunt un pic prea mult pentru aceste marci.Nu poti baga in ele 5 litrii de ulei asa aiurea ca aveai tu in garaj de la fosta dacie.Ideea e ca sh-urile se strica, ca romanii le neglijeaza, si nu isi permit sa le intretina conform specificatiilor producatorului, de aici lipsa de fiabilitate, adica revizii nefacute, motorina proasta, filtre neschimbate si asa mai departe.Cunosc foarte multe persoane care si-au tras bmw-u sau a6 de afara, si il ard prin cartier mandrii ca ei sunt de fitza, dar dupa achizitie, nu s-au dus la un service sa vada ce e cu masina, in ce stare e, si de la filtre murdare se ajunge la debitmetre duse, senzori care nu-si fac treaba, consum mare si injectoare infundate.Cand luati o masina sh, intrati pe net, scoateti o carte tehnica sau manual de intretinere, sunt atatea forum-uri care sa va ajute sa va intretineti masina, un mic filtru va poate scapa de un motor distrus, o rotula de toata suspensia s.a.m.d.
Doar o parere.noapte buna
Iar faptul ca nemtii cumpara dulapuri din astea cu roti nu denota ca sunt neaparat pe placul lor....pe placul nemtilor e faptul ca statul da o suma mai mult decat frumoasa....2500 de euro....isi ia neamtu o masina nou nouta....cu o diferenta rezonabila de bani...3 ani nu il doare capu, e in garantie, iar pe drumurile din Germania...sa fim seriosi....pana si o lada de banane cu 4 rulmenti in loc de roti, si ii ca noua dupa 3-4 ani.
specialisti de inalta clasa- unul din ei a terminat facultatea cu mine si a fost printre ultimii din grupa si mai sunt altii care au dat licenta la 2-3 ani dupa angajare si nu erau dintre cei mai buni
deci oamenii bagati pe pile sunt mari specialisti acum.
sa nu mai zic de faptul ca specializarile terminate nu au nimic a face cu cerintele postului.
asadar cunoastem oamenii din Dacia si Renault
iti spun eu sunt scursuri de la facultati tehnice ce stiu sa linga fese de straini si sa isi vanda seriozitatea pe promisiuni. nu dau detalii dar sunt in cunostinta de cauza.
m-as mira sa fi fost la BMW acolo totul este robotizat nu se compara cu tarambetii nostri instruiti sa puncteze si sa asambleze la ureche..- cica dupa norme interne nu standarde si aici nu ma refer la proceduri.
si lasa v rajeala cu locurile de munca -- francezii au implementate zeci de firme capusa prin care trag bani neimpozitabili din dacia iar pe amaratii nostri ii platesc cu frimituri.
oamenii sunt rotiti din alte motive nu plafonare mai bine spus randament si multiple calificari ce nu sunt platite.
procesul de fabricatie lasa de dorit mai ales la partea de control imbinari sudate. sa fim seriosi imbinarile sudate dau robustete caroseriei care la randul ei t protejeaza pasagerul in caz de impact.
antifonarea se face la sfarsit pret de 1 minut se trage tare cu pistolul in rampa .. nu stiu cat antifon poate depune.
nemtii cumpara carute ca doar nu vrei sa strice bunatate de BMW sau Mertz. nu uita ca mai erau tari ce cumparau tractoare din romania doar pentru materialele ce le contineau nu pentru functionalitate
ce sa zic rambo probabil ca esti un pupator de frantuzi ori mergi pe principiul lasa ma ca merge asa. Rusine!! hal de popor hal de conducatori. Sa traiti bine.!
OPEL PEUGEOT VW fac masini cu 12 ani garantie la coroziune la caroserie. PIESA CEA MAI IMPORTANTA la masini e caroseria din cauza ruginirii ei se arunca masina -motorul e piesa de schimb.. destept francezul... incarca pomul cu beculete si apoi il vinde pana sa-si dea seama cetateanul el produce alta masina pt ca cea veche e sita de rugina...