Unul dintre cele mai interesante modele lansate la ediția 2016 a Salonului Auto de la Paris este noua generație a lui Nissan Micra. Modelul mărcii japoneze a trecut printr-un con de umbră în generația precedentă, astfel că începând cu cea de-a cincea reîncarnare designerii și inginerii Nissan au pus mână de la mână pentru a dezvolta o mașină atrăgătoare și plină de personalitate. Scopul final: un loc la masa segmentului B, acolo unde nume precum Fiesta, Polo, Corsa sau fratele de platformă Clio fac legea în Europa.
Nissan Micra: date esențiale
● Numele oficial pe care-l folosește Nissan este "Micra Gen5", pentru a face distincția clară între vechiul model și actualul, pe care-l consideră unul "revoluționar".
● Modelul este construit pe platforma CMF-B a Grupului Renault Nissan, aceeași pe care sunt asamblate modelele Juke, Note, Renault Clio, Captur și Dacia Sandero și Logan.
● Design inspirat din conceptul Sway, pe care Nissan l-a prezentat în 2015 la Salonul Auto de la Geneva.
● Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: "Noul Nissan Micra întărește poziția Nissan ca lider în designul auto mondial".
● Noua generație Micra este mai scundă (-5.5 cm), dar mult mai lungă (+17.4 cm) și mai lată (+7.7 cm) decât mașina pe care o înlocuiește. Ampatamentul crește cu 7.5 centimetri. Conform celor de la Nissan, spațiul interior se încadrează între cele mai încăpătoare din segment.
● Vor exista 10 nuanțe exterioare. Posibilitățile de personalizare a caroseriei le vor permite însă clienților să apeleze la 125 de variante de exterior.
● Micra reintroduce un motor diesel în gamă. Anterioara generație se baza exclusiv pe motorizări pe benzină.
● Motoare disponibile pe benzină: 1.0 aspirat (73 CP, 95 Nm) și 0.9 turbo TCe (90 CP și 140 Nm). Motor diesel disponibil: 1.5 dCi (90 CP, 220 Nm).
● Sisteme avansate de siguranță: asistent la părăsirea benzii (premieră în segment), monitorizarea unghiului mort, sistem de frânare automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, recunoașterea semnelor de circulație sau asistent de fază lungă.
● Printre opțiuni se numără un sistem audio Bose care implică o incintă acustică în tetiera șoferului "pentru o experiență audio imersivă".
● Display-ul central din interior are diagonala de 7 inch. Sistemul multimedia poate fi adaptat la telefonul personal prin Apple CarPlay.
● Nissan susține că a dezvoltat cu atenție antifonarea noii generații Micra, izolând sonor mașina implicit lprin modificări aerodinamice la nivelul caroseriei.
● Coeficientul aerodinamic Cx - 0.29.
● Nu există prețuri nici măcar la nivel informativ. Noua generație Micra va fi lansată în Europa în martie 2017.
cred ca va trebui sa asteptam varianta nissmo pentru ceva sub capota pe masura design-ului .
La nivel de materiale...nu stim. Vad ca au pus piele ecologica pe bord, ceea ce mi se pare un plus. Vorbim insa de varianta de top probabil, Tekna, care in cazul generatiei vechi incepea la peste 17.000 de euro.
Motorizarile sunt intr-adevar cele de pe Sandero, insa nu-s motorizari rele mai ales ca avem un Cx de 0.29. Sandero are 0.35. Polo, pe care multi il slavesc are 0.32. Va conta si greutatea, pentru ca a mai luat in dimensiuni fata de vechea generatie. Nu cred insa sa depaseasca cu mult 1.000 kg.
Pariul meu e ca vor adauga pe viitor si 1.2-ul turbo de 120 cp de pe Clio.
Per total, daca asta e noul limbaj de design Nissan, vor avea o gama noua foarte reusita.
P.S. Poate fac ceva si cu Pulsar ca e mort ca vanzari...
cred ca dacia 1410 a lui tata, daca mai traieste si nu a mancat-o rematul , fac la o liniuta un astfel de logan. si e o diferenta de 32 de ani intre ele
come on......
insa un motor de 75 sunt sigur ca urca orice, doar ca nu foarte sustinut. cat despre dacia 1410, daca gasesti niste fise tehnice mai vechi, o sa vezi niste valori 0-100 km/h de peste 16 secunde, asta de un litru cred ca o sa fie undeva in jur de 13