După o primă generație care a reușit să demonstreze faptul că Audi este un jucător serios pe piața SUV-urilor compacte, Q5 revine în atenția fanilor mărcii și numai într-o formulă nouă. SUV-ul german nu se îndepărtează foarte mult de liniile care l-au consacrat și pare mai degrabă o evoluție estetică decât o nouă generație, însă cei de la Audi au adoptat modificări structurale serioase și au instalat tehnologii noi care aduc SUV-ul de segment mediu la linia cerințelor din ce în ce mai pretențioșilor clienți premium.
Audi Q5 - date esențiale
● Noul Audi Q5 împarte platforma de producție MLB cu noua generație Audi A4 și cu fratele mai mare Q7.
● Dimensiunile sunt asemănătoare cu cela ale generației anterioare: 4.66 metri lungime, 1.89 metri lățime și 1.66 metri înălțime. Ampatamentul modelului german este de 2.82 metri.
● Deși estetic vorbim de o evoluție care la prima vedere nu pare radicală, mașina a fost regândită de la zero cu scopul de a elimina cât mai mult din greutate. În final, dieta a avut efect, 90 de kiograme fiind șterse în raport cu generația precedentă.
● Elemente estetice inspirate din restul gamei de SUV-uri Audi de eră recentă, așa cum sunt Q7 și Q2.
● Coeficient aerodinamic 0.30, unul dintre cele mai bune din zona SUV-urilor de această mărime.
● Jante care variază între 17 și 21 de inch în diametru.
● Farurile LED pot fi comandate în versiunea superioară Matrix LED.
● Interior inspirat la nivel de design de noua generație A4.
● Instrumentarul de bord digital Audi Virtual Cockpit (12.3 inch) este opțional, la fel cum este sistemul Head-Up Display.
● Pachetul MMI include un ecran central de 8.3 inch și un touchpad care preia comenzi inspirat din lumea telefoanelor mobile de generație nouă (pinch, zoom, feedback haptic).
● Noul Q5 oferă o mulțime de servicii legate de conectivitate, așa cum este posibilitatea instalării unui Hotspot WiFi sau încărcarea prin inducție. Mașina adoptă terminalele Apple și Android prin Apple CarPlay și Android Auto.
● Sistemul audio de vârf este semnat de Bang&Olufsen.
● Bancheta spate glșisează față-spate pentru a oferi mai mult spațiu în portbagaj la nevoie. Acesta are între 550 și 610 de litri, mai mult decât generația anterioară.
● Audi oferă trei pachete care conțin sisteme de siguranță: Tour, City și Parking. Acestea includ avertizare la părăsirea benzii, monitorizarea distanței față de mașina din față, asistență la ieșirea din parcare în marșarier, frânare automată, asistență la parcare, cititor de indicatoare auto, dar și pachete mai complexe, precum cel care preia controlul direcției în traficul aglomerat.
● TDI is not dead. Noul Q5 este oferit în momentul lansării cu patru motoare diesel și doar unul pe benzină.
● Motoare diesel: 2.0 TDI de 150, 163 sau 190 CP și 3.0 TDI de 286 CP.
● Motor pe benzină: 2.0 TFSI de 252 CP.
● Cu excepția diesel-ului de bază, toate motorizările vin cu integrală quattro în dotarea de bază.
● Lansare europeană: începutul anului 2017.
● Audi Q5 va fi produs în Mexic, la una dintre cele mai noi și moderne fabrici pe care le are Audi la nivel mondial.
Mi se pare mult mai interesant decat Q7. Nu mai are aspectul break un pic ridicat si lungit si largit prin toate partile.
Plus ca bordul are o ergonomie de nota 10. Totul e unde trebuie si nu faci slalom printre jdemii de butoane ca la alti producatori.
https://www.youtube.com/watch?v=YGquRCM674Q