După ce a încercat apele cu un crossover atipic, 3008, şi a lansat apoi SUV-ul ultracompact 2008, constructorul francez Peugeot continuă să joace cartea SUV-urilor. Iar Salonul Auto de la Paris este gazda unei premiere mondiale interesante din partea producătorului din Sochaux. Este vorba de conceptul Quartz, care anticipează un SUV compact de dimensiunea lui Nissan Qashqai.
Evident, un eventual viitor model de serie nu va păstra din alura conceptului decât câteva linii de bază şi dimensiunile, pentru că elemente ştiinţifico-fantastice precum jantele de 23 de inch, alura de coupe, uşile antagonice fără mânere şi oglinzile minimaliste vor dispărea fără urmă pe varianta de producţie. Cu toate acestea, este de semnalat curajul designerilor mărcii franceze, care au realizat unul dintre cele mai frumoase concepte SUV ale ultimilor ani. Caracterizat de linii geometrice impetuoase, Peugeot Quartz Concept iese în evidenţă prin agresivitate şi atitudine, elemente pe care fanii mărcii speră să le regăsească şi pe modelul care va apărea în shworoom-uri.
Cel mai interesant aspect legat de noul Peugeot Quartz Concept nu are însă legătură cu designul, ci cu soluţia de propulsie aleasă de francezi. Dacă luăm în considerare faptul că un prototip de acest tip reprezintă o ocazie excelentă pentru un constructor de a prezenta viitoarele motorizări care vor fi implementate pe modelele de serie, putem spune că Peugeot ne promite lucruri excelente în următorii ani. Astfel, noul Peugeot Quartz Concept vine sub capotă cu un motor THP pe benzină de 1.6 litri care ajunge la 270 de cai putere şi 330 Nm pe care fanii mărcii îl vor recunoaşte din dotarea lui RCZ-R, versiunea sportivă de top a coupe-ului compact. Partea interesantă vine însă abia acum: acest motor este cuplat cu două motoare electrice care dezvoltă câte 115 CP şi care sunt montate pe puntea faţă, respectiv spate a conceptului. Pachetul de baterii care alimentează aceste motoare poate fi încărcat la priză. În total, Quartz Concept vine astfel cu 500 de cai putere şi tracţiune integrală, modul 100% electric de rulare asigurându-i o autonomie de 50 de kilometri cu emisii zero.via Peugeot
Comentarii (0)