După ce Seat a decis să experimenteze segmentul compactelor dedicate ieşirilor în off-road, cu Leon X-perience, colegul de concern, Volkswagen Golf, pare să îi calce pe urme.
Seat Leon X-Perience, versiunea cross a compactei, se prezintă
Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, constructorul din Wolfsburg lansează oficial versiunea Golf Alltrack. Este al doilea produs din gama Volkswagen care primeşte un derivat Alltrack, după actuala generaţie Passat.
Poziţionat între Golf break şi Tiguan
Potrivit oficialilor Volkswagen, noul Golf Alltrack se adresează unor clienţi de nişă, fiind poziţionat între actualul Golf Estate şi vechiul Tiguan. Astfel, noul model încearcă să combine practicalitatea break-ului cu potenţialul off-road al celui de-al doilea.
Bazat pe Golf Estate, noua variantă Alltrack vine cu spoilere faţă şi spate redesenate, cu protecţii din plastic pentru partea inferioară a caroseriei, cu bosaje mai largi, cu praguri laterale noi şi cu suporturi de prindere pe acoperiş. Pentru a putea pătrunde în teren accidentat, garda la sol a crescut cu 20 de mm comparativ cu cea a unui Golf standard.
Gama de motorizări: o benzină şi trei dieseluri
Gama de motorizări va fi asigurată de o unitate pe benzină şi două dieseluri. Singurul „benzinar” are o capacitate de 1.8 litri şi este gata să livreze 177 de cai putere. Este suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.8 secunde şi o viteză maximă de 217 km/h. Consumul mediu este estimat la 5.6 litri/100 de km, iar emisiile de CO2 ajung la 158 g/km.Cei care preferă dieselul pot alege entry-level-ul de 1.6 litri, 110 cai putere şi 250 de Nm, suficient pentru un sprint 0-100 de km/h în 12.1 secunde şi o viteză maximă de 186 km/h. Consumul ajunge la doar 3.9 litri/100 de km, în vreme ce emisiile se opresc la 124 g/km.
Un diesel mai puternic va fi cel de 2.0 litri, gata să livreze 150 de cai putere şi 340 de Nm. Acceleraţia 0-100 km/h se face în 8.9 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 207 km/h. Consumul mediu anunţat de producător este de 4 litri/100 de km, iar emisiile de numai 127 g/km.
Va exista şi o versiune de top, propulsată de acelaşi diesel de 2.0 litri, modificat însă pentru a oferi 184 de cai putere şi 380 de Nm. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 7.8 secunde, iar consumul mediu ajunge la 4.2 litri/100 de kilometri. Toate motorizările anunţate mai sus vin alături de o tracţiune integrală 4 Motion şi un diferenţial controlat electronic.
Un Gollf 2.0 TDI 4Motion are un pret de lista care se invarte la suma mentionata de dvs. Ma indoiesc ca va costa doar atat.
@Automarket
Daca asta e o masina dedicata off-road-ului, inseamna ca despre Defendere, Wrangler, Land Cruiser etc, nu ar trebui nici macar sa va exprimati deoarece aceste modele ar face obiectul unor site-uri dedicate agriculturii! Acum pe bune, cum se poate vorb de performanta off-road la o masina care nu trece nici macar pe unde se descurca binisor un SX4?
iar consumul mediu ajunge in vecii la 4.2 litri/100 de kilometri..
Scopul masinii nu este off-roadul. Masina asta o iei daca vrei un golf spatios care sa iti mai dea siguranta ca iarna cand mergi la munte, te vei descurca fara probleme pe zapada datorita gardei ridicate. Plus ca are mai multa personalitate decat un gold normal
Dupa mine e masina ideala: compacta, spatioasa, practica, polivalenta indiferent de anotimp si conditii meteo, sigura, perfecta pentru familii cu1-2 copii.
Personal nu vad rostul SUV-urilor pentru ca transporti tabla in exces, ai ruliu, intretinere mai costisitoare, consum sensibil mai mare, greutate pe masura....cine vrea off-road poate apela cu incredere la G-Klasse, Pajero sau Landcruiser.
Eu aleg Golf Alltrack!
Urmatoarea Octavia Scout va reprezenta o oferta mai viabila pentru piata romaneasca si est-europeana.
Marmota, inca o ciocolata!
Ceea ce tu nu intelegi este faptul ca eu nu am sustinut absolut niciun moment ca aceste masini nu isi gasesc utilitatea. Nici vorba de asa ceva. Am spus doar ca nu are nimic comun cu offroadul. Ca, pe portiunile mentionate de tine, masina asta se poate descurca mai bine decat o masina obisnuita este adevarat. insa sa spui ca este pregatita pentri off road este cam mult. Las la o parte faptul ca titlul nu apartine celor de la VW, producator fata de care eu am tot respectul si chiar daca ar apartine, avand in vedere ca reclama-i sufletul comertului, corect din punct de vedere jurnalistic, ar fi trebuit sa fie citat.
In alta ordine de idei, aceeasi jurnalisti vorbeau intr-o stire recenta si despre capacitatile off road ale unui C1 un pic inatnaltat. In curand o sa vorbim despre offroad cu Loganul pentru ca pe trasee mentionate de tine poate merge si masina mentionata de tine. Si inca ceva faptul ca dai copy paste dupa definitia condusului in off road nu inseamna ca ai definit corect o masina de offroad,
in rest, calm, au terminat copiii vacanta
-::))) Adevarul e ca, fiind un admirator al VAG, nu poate sa nu ma umfle rasul vazand cum unii fanatici ai marcii se oparesc din nimic.
Noi sa fim sanatosi ca belele... traiesc printre noi!
Dar sper sa ma insel,pentru ca genul asta de masina chiar imi place, o prefer oricand unui strutzo-suv gen qashqai,tiguan...
- are dimensiuni de clasa medie, cu 5 cm mai mult spatiu la picioare in spate si este mai spatioasa in fata.
- are garda la sol de 17,3 cm fata de Golf, Seat 16 cm - se pare ca fiecare cm conteaza
- are dotari utile care pe Golf, Seat si multe alte masini lipsesc din lista de optionale: lumini la picioare atat fata cat si spate, priza clasica in consola centrala spate, rame complete la geamuri ce reduc zgomotul la vant pentru varianta break si scout - zgomotul la interior este mai redus cu pana la 2 decibeli fata de golf, oglinzi laterale cu efect automat antiorbire - doar pe octavia, la golf sau seat nu.
- motorul de 184 cp cu cutie DSG este de ultima generatie si este foarte puternic si economic, tracteaza 2 tone lejer
- O Skoda Octavia Scout 2.0 TDI, 184 CP, DSG- cu tot ce trebuie pe ea, inclusiv navigatie este aproape 35.000 euro - parerea mea masina perfecta, confortabila si polivalenta mai utila, mai buna si mai capabila decat Toyota RAV 4, VW Tiguan, Skoda Yeti, BMW X1, etc
Unde e compromisul?:
- in general unde nu se vede: carcasa farurilor are o finisare aiurea, este mai putin bibilita ca Golful dar nu sunt deranjante, extrem de vizibile sau de mari diferentele de caliate.
Am cateva cunostinte care au ca hobby offroad-ul cu urmatoarele particularitati si puncte comune:
- toti 3 au suferit facturi multiple, internati si operati de mai multe ori
- au masini modificate care nu au vreo treaba cu masinile de serie, au anvelope care costa mai mult decat un logan si toti 3 sunt la cutite cu nevestele.
Offroad-ul este un sport periculos, unde iti trebuie echipament scump.
Garda la sol la Un BMW X5 este de 22 cm. Garda la sol pentru Skoda Octavia Scout este de 17,3 cm - sunt ambele pentru iesit in natura pe poteci de munte, pentru profani nu pentru impatimiti.
Ma indoiesc ca multi din cei ce comenteaza pe aici chiar au habar ce inseamna offroad-ul... cred mai degraba ca ar fi niste nesabuiti care in euforia si necunoasterea lor sigur ar face-o de oaie sau chiar o nenorocire, daca le-ar incapea pe mana un VW Touareg crezand ca este numai bun pentru offroad....
De obicei nu raspund celor ce nu stiu sa puna intrebari...insa, doar pentru tine fac o exceptie:
1. Conform http://www.toyota.ro/ cea mai puternica toyota RAV4 diesel are 150CP, 340 Nm, motor de 2,2 l disel, prinde suta in 10 secunde, consum mixt 6,7l/100km, portbagaj 547l, garda la sol 180mm adica 18 cm, , cantareste peste 1,6 tone si tracteaza 1,8 tone, impozit anula 804 lei.
2. Skoda Octavia Scout, motor diesel 2.0 l, 184 cp, 380Nm, prinde suta in 7,8 secunde, consum mixt 5.1l/100km, portbagaj de 610l, garda la sol 173 mm adica 17,3 cm, cantareste 1559 kg, tracteaza 2 tone, impozit anual 177 lei.
3. Conform testelor autobild si auto motor si sport in aceasta clasa pe primele locuri sunt in ordinea urmatoare VW Tiguan, Skoda Yeti, BMW x1, Mazda CX5 si apoi Toyota RAW 4 pe unde va la urma.
4. Conform acelorasi teste autobild un VW golf estate castiga per total in fata lui VW Tiguan si este de o alegere mai buna, prin deductie Skoda octavia scout este o alegere si mai buna avand un pachet offroad.
altceva mai credibil n-ai gasit?
nu ma intereseaza consumul atat cat e decent (pentru mine 9%decent pe timp de iarna )nu o sa merg niciodata la consum 95-100 H/km
legat de tractare daca pentru tine specificatia de 2 t te incanta ,pentru mine nu e un wow ....
nu ma intereseaza acei 600 ron impozitul in plus ......cand dai 35000 euro pe masina .....o revizie 600 euro ....renunt sa ma duc de 3 ori la restaurant
I-ati caruta cu cai da-te-n spuma marii :)
I-ati bai Toyota JAF 4 e cea mai buna masina pentru tine! Daca-ti da cineva degeaba BMW sau Audi model 2014 tu sa le vinzi si sa-ti iei Toyota JAF4....
Stimati cititori haideti sa-i dam voie lui Tony sa-si ia ce masina vrea el!
Chiar simteam nevoia unei masini 4x4 care sa nu fie suv, dar care sa-aiba pragurile si aripile protejate la pietris, pentru ca la Passat-ul meu vopseaua de pe praguri si aripi este toata ciobita de la pietrisul de prin paduri si de prin apropierea iazurilor de pescuit. Asta e nu pot sa stau cu masina doar pe asfalt, da parca ditamai magaoaia de SUV nu mi-as lua.
Urmatoarea mea masina va fi Skoda Octavia Scout, sper sa o am pana la sfarsitul anului :)
@Licur nu trebuie sa imi dea nimeni voie ,si nu am nevoie de nimic gratis .....tu poti sa visezi ca o sa primesti ceva gratis
Problema de clasa a 6-a:
daca skoda are garda de 17,3 si Toyota de 18, ce diferente ai tu pe unghiuri mai trai-ti-ar?
Asta nu stie matematica elementara fratioare....
Ba, fi si tu baiat ca oricum nu stie nimeni cine esti si zi unde ai facut studiat in clasele V-VIII? Localitatea si numele scolii, atat.
"De la început trebuie să accentuez faptul că Jeep Wrangler e o maşină de teren. Nu un SUV, nicidecum un crossover, ci un offroader, cu şasiu separat de caroserie şi tracţiune integrală cu reductor, având cuplaje mecanice, nu soluţii electronice fandosite.
Prin urmare, faţă de confortul pe care îl oferă SUV-urile moderne, poziţia înaltă şi volanul cam vertical nu ar trebui să ne mire. De asemenea, nici accesul relativ greoi, deoarece trebuie aproape să te caţeri în maşină - ce vreţi, dacă are o gardă la sol de 26 cm, iar decuparea inferioară a uşii e la aproape jumătate de metru de sol. Mofturoşii să aibă grijă la pantaloni, sigur se vor murdări."
http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/the-one-and-only-jeep-wrangler-2.8-crd-sahara-9549960/pag2
http://www.jeep.ro/fise_preturi/FisaJeepWranglerMY2014-01.05.pdf
Ce limbaj tiganesc la o oarecare logica...
De ce va inscieti benevol intr-o cultura primitiva si retrograda ?
Sau nu esti roman sau vai de natia asta...