Skoda a adus la Paris noua generație a unuia dintre cele mai vândute modele ale sale. Fabia, înlocuitorul deja anticelor Favorit şi Felicia, ajunge astfel la a treia generaţie, lansarea sa din 1999 fiind una dintre mutările prin care Skoda a tăiat legăturile cu trecutul şi a adoptat o nouă modă, mult mai modernă.
Noua Fabia pare o maşină evoluată la toate capitolele, cel mai relevant fiind cel al design-ului exterior. Mult mai matură, Fabia 3 primeşte linii care amintesc de fratele de concern Polo, cu care noua Fabia împarte de altfel şi platforma de producţie. Modelul ceh ratează astfel platforma MQB, cel mai nou şi modern şablon de producţie al Grupului Volkswagen, singurul model ceh care are onoarea de a face primi tratamentul MQB rămânând, astfel, Octavia.
Design exterior mult evoluat
Fabia în versiune 2014 nu mai păstrează decât foarte puţine legături cu generaţia anterioară la capitolul design. De fapt, doar C-ul tradiţional din blocurile optice posterioare poate fi considerat o relicvă a tranziţiei. Cu toate acestea, liniile modelului de clasă mică par şi sunt familiare. Motivul este legat de faptul că acesta adopta noua filosofie de design a mărcii din Mlada Boleslav, astfel că grila frontală şi liniile geometrice au mai fost văzute, în forme uşor modificate, pe Rapid, Octavia şi Yeti facelift. Designerul-şef al celor de la Skoda, Josef Kaban, spune că principala sursă de inspiraţie pentru noua Fabia este conceptul Vision C, pe care l-am văzut în primăvara acestui an la Salonul de la Geneva, dar ideile comune nu se regăsesc neapărat în zona frontală sau posterioară, ci în detalii precum montanţii, liniile uşilor sau cele ale lunetei. Un element notabil rămas de la generaţia precedentă este posibilitatea alegerii unei nuanţe diferite pentru plafon, un element foarte apreciat de clienţi.Cuvântul de ordine de la interior: spaţiul
Rămân sub secret fotografiile interiorului, care probabil că vor fi dezvăluite de Skoda în cursul acestei toamne, spre prezentarea oficială a modelului, care va avea loc la Salonul de la Paris, la începutul lunii octombrie. Ştim însă deja că spaţiul dedicat pasagerilor creşte, iar portbagajul promite să devină, spun cei de la Skoda, cel mai încăpător din segmentul B, ceea ce înseamnă că-l va depăşi pe cel al lui Dacia Sandero (320 de litri). Fabia va trece la rândul său la moda tehnologiei înalte, beneficiind printre altele de sistemul Mirror Link, care permite vizualizarea conţinutului telefonului mobil pe display-ul central, şi de pachetele de siguranţă activă şi de asistenţă la condus care coboară astfel în zona segmentului B în cadrul Grupului Volkswagen.
Motorizări împrumutate de la Polo
La capitolul motorizări, diferenţele dintre Polo facelift - recent lansat - şi noua Skoda Fabia sunt minore. pe benzină, clienţii vor avea de ales între motoare cu puteri care variază între 60 şi 110 CP, ultimul fiind un 1.2 TSI revizuit şi urcat de la 105 CP.
Cei care preferă motoarele diesel se pot baza pe un 1.4 TDI care scoate 75, 90 sau 105 cai putere, în funcţie de preferinţe şi buget. va exista şi o versiune Greenline a acestui motor în varianta de 75 CP, consumul mediu mixt anunţat fiind de doar 3.1 litri/100 km.Skoda Fabia 2014 - motorizări disponibile la lansare | |
BENZINĂ | DIESEL |
1.0 MPI 60 CP | 1.4 TDI 75 CP |
1.0 MPI 75 CP | 1.4 TDI 75 CP Greenline |
1.2 TSI 90 CP | 1.4 TDI 90 CP |
1.2 TSI 110 CP | 1.4 TDI 110 CP |
Unde-s informatiile ?
Cat despre noua Fabia, in afara ca arata ca un frigider pe roti, motorizarile sunt f slabe. Abia acel 1.2TSI 110 CP se misca decent (l-am avut pe Leon in varianta 105CP), dar va intra deja peste clasa compacta (Octavia/Leon) ca si pret.
Totusi mie motorizarile mi se par foarte interesante.
arata f bine noul design fata de alte modele din clasa ei. bv VAG
Iar in privinta motoarelor era de asteptat ca motorul de 1.0 de 60 si 75 CP de pe Up! sa ajunga si la clasa mica. Comparativ cu 1.2 cel de 1.0 pare un motor reusit. Nu am auzit de problemele care erau la 1.2. O cutie de viteze etajata bine si niste accelerari bunicele pana pe la 90 km/h, cu un consum de vreo 8.5 l/100 km in oras cred ca este ce-si doreste Skoda de la acest motoras. Pentru cei care merg aproape tot timpul in oras poate fi suficient. Defapt pentru ei e gandita masina in configuratia asta.
(as putea merge pana la Bugatti/Lamborghini, dar nu e cazul acum)
practic, iti cumperi skoda dar de fapt ai un mic porsche acolo.
ce sa mai, rapidul asta e practic un cayman!
desi nu e prea rotunjit ca un porsche, aduce mai mult cu lamborghini.
ma mai gandesc, nu stiu daca vreau chiar un lamborghini..
eu zic sa te mai gandesti...iti iei un lamborghini cu pretul unei skoda fabia. Si cu un consum de 8,5% in oras iti ramane pentru WE jumatate de rezervor de benzina pentru niste curse legale pe bulevard sa dai ceata oricui. Acum mai este o chestie...daca ii mai pui niste brizbrizuri (de exemplu niste huse de piele la scaune sau iti lipesti pe prag un autocolant imprimat cu semnatura lui Etore Bugatti) ai putea sa consideri ca ai sub fund un.... Bugatti. La asta nu te-ai gandit, pun pariu. :))
@Lau
8,5% e usor exagerat de mult. In cel mai negru cosmar al meu am avut 8,5% la o masa a masinii de 1300kg. Cu putina inteligenta n-ar trebui sa depaseasca un 8% poate chiar un 7,5.
brizbrizurile si autocolantii sunt pentru altii :), ce scrisesem acolo era o gluma
8.5% si o masina mai usoara 1300kg => nu e exagerat deloc :) e realitatea, dar asta nu inseamna ca e in regula (aici ai dreptate)
Mi-ar fi placut sa vad mai multa imaginatie macar pe una din marci, Seat de exemplu, ca tot se visa mare concurent pentru Alfa Romeo.
In schimb nimic original, parca s-a desenat o masina pe calculator, apoi 2 copii de 16 ani in photoshop au creat Polo, Golf, Fabia, etc cu cateva click-uri. Pacat...