Performanţe şi motorizare
Versiunea standard asigură 462 CP la 6.000 rpm şi 600 Nm între 1.600 şi 5.000 rpm. Între timp, versiunea S a modelului oferă 510 CP la 6.250 rpm şi 650 Nm între 1.750 şi 4.750 rpm. Consumul mixt de carburant anunţat de modelul standard este de 9.3 litri la sută, pe când fratele său cu 48 CP în plus consumă cu 0.1 litri la sută în plus înregim mixt, iar emisiile de CO2 sunt în acelaşi registru, de 216, respectiv 219 grame pe kilometru. După cum era şi normal, motorizarea respectă normele Euro 6.
Versiune |
AMG GT |
AMG GT S |
Cilindree | 3.982 cmc | 3.982 cmc |
Putere maximă | 462 CP/ 6.000 rpm | 510 CP/ 6.000-6.500 rpm |
Cuplu maxim | 600 Nm/ 1.600-5.000 rpm | 650 Nm/ 1.750-4.750 rpm |
Consum mixt (litri la sută) | 9.3 | 9.4 |
Emisii CO2/km | 216 | 219 |
Masă totală | 1.540 | 1.570 |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) | 4.0 | 3.8 |
Viteză maximă (km/h) | 304 | 310 |
Mercedes AMG GT are nevoie de 4.0 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 304 km/h. Versiunea mai puternică, AMG GT S, face sprintul până la sută în 3.8 secunde şi poate să atingă 310 km/h. Masa acestui model este de 1.540 kilograme, pe când versiunea S cântăreşte 30 kg în plus, ceea ce înseamnă că raportul putere/greutate al modeluil este de 3.33 kg/CP, respectiv 3.08 kg/CP. Versiunea standard are diferenţial mecanic cu autoblocant, în timp ce versiunea S are diferenţial controlat electronic pentru a asigura această funcţie. Transmisia este de tip trans-axle, dezvoltată de divizia AMG şi are şapte trepte şi două ambreiaje, prezentând un amortizor electro-hidraulic menit să absoarbă vibraţiile şi mişcările propulsorului şi ale transmisiei pentru a asigura performanţe optime. Revenind la propulsor, fără niciun fluid în el, motorul cântăreşte doar 209 kilograme, remarcabil de puţin pentru un V8 de patru litri.
Unitatea are o configuraţie interesantă a turbosuflantelor, acestea fiind încadrate la interiorul V-ului, nu la exteriorul său, pentru reducerea lag-ului. Această idee nu este nouă în industria auto, fiind folosită în trecut atât în competiţii, cât şi la numeroase modele de serie.Dimensiuni şi caroserie
Noul Mercedes AMG GT renunţă la portierele cu deschidere verticală în favoarea unei soluţii clasice.
Odată cu această schimbare se modifică şi profilul modelului, datorită eliminării necesităţii braţelor impozante aferente sistemului de deschidere al portierelor folosit de SLS AMG. Modelul are o lungime de 4.546 milimetri, o lăţime de 1.939 milimetri şi o înălţime de 1.289 milimetri. Ampatamentul său este de 2.630 milimetri. Şasiul său, construit în principal din aluminiu şi întărit cu elemente din oţel şi magneziu, cântăreşte numai 231 kilograme, aproape cât motorizarea V8 fără fluidele necesare funcţionării. Distribuţia maselor între punţi este de 47/53 faţă/spate.Interior
Ecranul afişajului principal are o diagonală de şapte sau de 8.4 inch, în funcţie de varianta aleasă de client, iar acesta stă deasupra celor patru fante de aerisire centrale ale instalaţiei de climatizare. Consola centrală are un design simplu şi eficient, menit să asigure poziţionarea ergonomică a tuturor comenzilor în vederea unei utilizări cât mai simple. Remarcăm modulul de comandă cu rotiţă şi touchpad introdus odată cu noua generaţie C-Klasse, menit să asigure o interacţiune cât mai plăcută cu sistemul multimedia. În cazul versiunii AMG GT S, echipată în standard cu sistemul AMG Ride Control, pe consola centrală găsim şi butoanele de comutare ale modului de rulare (Comfort, Sport şi Sport Plus). Clienţii care aleg această versiune pot să comande şi pachetul Dynamic Plus, care include suporţi activi pentru motor şi transmisie, meniţi să asigure un nivel superior de sportivitate.
Via Mercedes-Benz
Frumos ce sa zic...
Nici nu se compara cu SLR care era cel mai tare de la Mercedes, si chiar SLS-ul cu usile alea tip fluture era mai frumos decat aceasta.
Parca noul S-coupe este mai frumos.
Nu puteau sa integreze si ei tableta aia cum au facut si cei de la Dacia ?
E toate bune domne!
Se observa lipsa de inspiratie in design a celor de la mercedes
Imi aduce aminte de acum cativa ani pe cand so lansat M5(F10).....
M5(E60) si SLS AMG au fost niste besti ca design.....pe cand inlocuitori acestor modele mi se pare ca sau imblanzit la acelasi capitol.......
Acest nou model mi se pare un fel de Mercedes SLK Bertone:))))))))))
Mi mi se pare reusit, un Mercedes mai de ocazie, nu de facut naveta in fiecare zi:) Sunt tare curios cum o sa arate cabrio!