După o serie de teasere, Lamborghini a dezvăluit la Salonului Auto de la Paris noul concept Asterion. Conceptul anticipează un viitor tren de propulsie hibrid, compus dintr-un motor pe benzină şi unul electric. Este un nou concurent pentru segmentul supercarurilor hibride de talia lui Ferrari la Ferrari, McLaren P1 şi Porsche 918 Spyder.
Descris ca fiind un model creat mai mult pentru plăcerea condusului şi nu pentru experienţe senzaţionale pe circuit. Este primul model cu propulsie hibridă din istoria Lamborghini şi un potenţial cobai pentru viitorul SUV Lamborghini, anticipat de conceptul Urus, expus în urmă cu un an la Salonul de la Geneva.
Lamborghini Urus Concept - primele imagini oficiale cu SUV-ul italian
Un hibrid de 910 cai putere
Ansamblul hibrid are la bază propulsorul V10 de 5.2 litri, ascuns sub capota lui Huracan. Motorul dezvoltă 605 cai putere şi 550 de Nm, administraţi prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.Motorul convenţional este asistat de trei unităţi electrice. Una este poziţionată în interiorul cutiei automate, iar celelalte două sunt amplasate pe axa frontală, pentru a angrena roţile faţă. Toate cele trei motoare electice livrează 304 cai putere şi, alături de motorul V10, livrează un total de 910 cai putere.
50 de kilometri de rulare electrică
Cel de la volan va putea alege între trei moduri de rulare prin intermediul unor butoane amplasate pe volan. Modul "Z" vine simplu de la "zero" şi permite rularea pentru 50 de kilometri până la 125 de km/h doar în modul electric. Bateria poate fi reîncărcată prin intermediul unei prize de uz casnic sau prin intermediul sistemului de recuperare a energiei rezultate la frânare.
Al doilea mod este botezat "I" şi se numeşte Ibrido, alternând funcţionarea celor două motoare. Al treilea se numeşte Termico este abreviat cu litera T şi utilizează doar motorul V10.
Consum de 3.5 litri la 100 de kilometri
Performanţele noului Asterion sunt şi ele impresionante.
Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în doar 3 secunde, iar viteza maximă atinge 360 de km/h. Chiar şi aşa, emisiile pentru primii 100 de kilometri se opresc la numai 98 de g/km, în vreme ce consumul mediu ajunge la 3.5 litri/100 de kilometri.Desenat sub conducerea lui Filippo Perini, şeful de design Lamborghini, noul Asterion foloseşte o structură din fibră de carbon şi un pachet de baterii care cântăresc 250 de kilograme. Motorul V10 este ascuns în spatele unei carcase transparente.
p.s. designul este superb ( ca si culoare folosita ), un pic retro ( aduce a stingray '67 )
demult nu mi-a mai placut asa de tare un Lamborghini....si daca m-as uita doar in curtea lor parca aduce putin cu Ghibli
In rest aceeeasi bataie de joc fata de public: cum ar putea un motor de 5200 cmc, chiar daca s-ar merge primiii 50 km in mod full electric sa parcurga restul de 50 km cu cifrele de consum si emisii pubilcate de producatori?
varianta sport a skodei fabia, ca design; parca e desenat cu liniarul, asa patratos este
Masina evoca liniile lui Miura, in special partea frontala. Dar daca va informati doar de pe automarket...
recunosc am gresit, si m-ai citit, ma informez doar de pe AM