Salonul Auto de la Paris 2014

PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km

Publicat Joi, 02.10.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 1
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 2
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 3
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 4
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 5
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 6
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 7
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Lamborghini Asterion Concept, primul hibrid din istoria italienilor, consumă doar 3.5 litri/100 de km - Poza 8
Lamborghini a dezvăluit oficial noul concept Asterion. Este primul promotor al unei tehnologii de propulsie hibridă din istoria Lamborghini şi promite 50 de kilometri doar în mod electric, deşi are 910 cai putere.

După o serie de teasere, Lamborghini a dezvăluit la Salonului Auto de la Paris noul concept Asterion. Conceptul anticipează un viitor tren de propulsie hibrid, compus dintr-un motor pe benzină şi unul electric. Este un nou concurent pentru segmentul supercarurilor hibride de talia lui Ferrari la Ferrari, McLaren P1 şi Porsche 918 Spyder.

Descris ca fiind un model creat mai mult pentru plăcerea condusului şi nu pentru experienţe senzaţionale pe circuit. Este primul model cu propulsie hibridă din istoria Lamborghini şi un potenţial cobai pentru viitorul SUV Lamborghini, anticipat de conceptul Urus, expus în urmă cu un an la Salonul de la Geneva.

Lamborghini Urus Concept - primele imagini oficiale cu SUV-ul italian

Un hibrid de  910 cai putere

Esential 910 cai putere oferă Lamborghini Asterion
3.5 litri la 100 de km consumă supercarul Asterion.
50 de kilometri pot fi parcurşi doar în mod electric de către Lamborghini Asterion.
125 de km/h poate atinge Asterion doar în mod electric.
Ansamblul hibrid are la bază propulsorul V10 de 5.2 litri, ascuns sub capota lui Huracan.
Motorul dezvoltă 605 cai putere şi 550 de Nm, administraţi prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.

Motorul convenţional este asistat de trei unităţi electrice. Una este poziţionată în interiorul cutiei automate, iar celelalte două sunt amplasate pe axa frontală, pentru a angrena roţile faţă. Toate cele trei motoare electice livrează 304 cai putere şi, alături de motorul V10, livrează un total de 910 cai putere.

50 de kilometri de rulare electrică

Cel de la volan va putea alege între trei moduri de rulare prin intermediul unor butoane amplasate pe volan. Modul "Z" vine simplu de la "zero" şi permite rularea pentru 50 de kilometri până la 125 de km/h doar în modul electric. Bateria poate fi reîncărcată prin intermediul unei prize de uz casnic sau prin intermediul sistemului de recuperare a energiei rezultate la frânare.

Al doilea mod este botezat "I" şi se numeşte Ibrido, alternând funcţionarea celor două motoare. Al treilea se numeşte Termico este abreviat cu litera T şi utilizează doar motorul V10.

Consum de 3.5 litri la 100 de kilometri

Performanţele noului Asterion sunt şi ele impresionante.

Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în doar 3 secunde, iar viteza maximă atinge 360 de km/h. Chiar şi aşa, emisiile pentru primii 100 de kilometri se opresc la numai 98 de g/km, în vreme ce consumul mediu ajunge la 3.5 litri/100 de kilometri.

Desenat sub conducerea lui Filippo Perini, şeful de design Lamborghini, noul Asterion foloseşte o structură din fibră de carbon şi un pachet de baterii care cântăresc 250 de kilograme. Motorul V10 este ascuns în spatele unei carcase transparente.


Comentarii (8)

  • BaditzaEx
    Absolut superb din toate pct de vedere, o buba nu-i poti gasi, eu zic ca maerita si 1mil de euro.
    p.s. designul este superb ( ca si culoare folosita ), un pic retro ( aduce a stingray '67 )
    16 7
  • Deacord cu Baditza

    demult nu mi-a mai placut asa de tare un Lamborghini....si daca m-as uita doar in curtea lor parca aduce putin cu Ghibli
    6 9
  • gica contra
    Frumos, liniii mai rotunjute, aduce putin cu Ferrari in zona frontala (in special la liniile capotei)..

    In rest aceeeasi bataie de joc fata de public: cum ar putea un motor de 5200 cmc, chiar daca s-ar merge primiii 50 km in mod full electric sa parcurga restul de 50 km cu cifrele de consum si emisii pubilcate de producatori?
    3 7
  • urat cu spume;
    varianta sport a skodei fabia, ca design; parca e desenat cu liniarul, asa patratos este
    3 14
  • Vianu, Ghibli e Maserati.
    Masina evoca liniile lui Miura, in special partea frontala. Dar daca va informati doar de pe automarket...
    7 1
  • Tibi Calinescu
    Interesant designul, cred ca e primul model in din ultimi zeci de ani cu lini rotujite, impresionant si consumul!
    7 3
  • I-am gasit eu un defect: e Lamborghini fara lambo doors... Si e mai bine asa daca se incearca un design retro. Dupa cum spune si Bibi, liniile par inspirate de Miura. Totusi, nu stiu cat de mult ajuta motoarele electrice. Nu cred ca va fi cu mult mai performant decat un Aventador pe circuit. Puterea este mare, dar nu stiu daca poate fi folosita eficient, avand in vedere ca si greutatea e probabil mai mare.
    6 1
  • @bibi
    recunosc am gresit, si m-ai citit, ma informez doar de pe AM
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru