Citroen Divine DS este numele conceptului pe care producătorul din Hexagon îl aduce la Salonul Auto de la Paris. Deşi francezii încă ţin secret scopul său, cel mai probabil conceptul va intui o nouă linie de design a gamei premium DS, după cum o sugerează şi numele.
Primele imagini oficiale trădează o siluetă compactă, cu un design curajos, care pare să împrumute din sportivitatea unor modele apreciate pentru frumuseţea lor, ca Alfa Romeo Brera sau Chrysler Crossfire.
Conceptul Divine DS are aceeaşi lungime ca actualul DS4, însă vine cu o lăţime mult mai mare, de 1980 mm (+170 mm) şi cu o înălţime redusă la 1350 mm (-180 mm). De altfel, nici garda la sol nu apropie conceptul de actualul DS4, având în vedere că modelul de serie este promovat ca un crossover, cu o gardă la sol ceva mai înaltă.
Nu este şi cazul lui Divine DS, care promite să fie o apariţie sportivă, cu o gardă la sol extrem de redusă şi un motor puternic sub capotă.Primele informaţii anunţă o unitate turbo de 1.6 litri şi 270 de cai putere, furnizată de Peugeot şi instalată deja pe coupe-ul RCZ-R. ea va livra şi 330 de Nm între 1900 şi 5500 rpm, garantând în acelaşi timp o rată a emisiilor de numai 145 g/km.
Conceptul de fata nu este original deloc, nici macar nu este foarte estetic; e doar o incercare de a impresiona, fara succes.
Si atunci, de ce as alege DS si nu Mini? sau BMW? sau Mazda?!
Si nu este vorba de nici o canibalizare. Pentru ca gama DS urmareste sa atraga clienti care vor ceva diferit, exotic, bine dotat si relativ ieftin. Si cand spun asta ma refer la faptul ca ceva asemanatir de la BMW, Audi sau Mercedes este mult mai scump. De exemplu DS3 poate fi considerat un rival pentru Mini din postura unei masini cool, chic, cu personalitate, mai bine dotata, poate si cu motor mai puternic, cu tenta premium, la un pret mai mic, desi dpdv calitativ nu este la nivelul unui Mini.