Renault a dezvăluit astăzi conceptul DeZir, un prototip electric care vine cu un design impresionant, cu un motor de 150 de cai putere şi cu o autonomie de 160 kilometri.
Renault nu se reinventează, dar dovedeşte tuturor criticilor săi că poate expune şi creaţii cu o latură emoţională mai accentuată. Exponentul acestei direcţii noi se numeşte DeZir şi este conceptul despre care vă vorbeam acum câteva zile, aşteptat în toamnă la Salonul Auto de la Paris.
Cum probabil mulţi intuiesc, conceptul este primul proiect al lui Laurens van den Acker la cârma biroului de design Renault şi direcţia liniilor pe care modelele constructorului francez o va adopta odată cu noua filosofie "Drive the Change". Limbajul propus de DeZir se ghidează după trei cuvinte cheie: simplu, senzual şi cald. Conform comunicatului oficial care însoţeşte conceptul francez, aceste epitete vor fi prezente în toate modelele viitoare ale constructorului francez.
Laurens van den Acker a reuşit să dea naştere unui concept de două locuri, cu jante de 21 de inch şi bosaje largi, cu prize de aer largi în partea frontală, cu panouri laterale din aluminiu, cu linii fluide, cu o grilă neagră pe care stă logo-ul Renault, cu blocuri optice faţă şi spate liniare, cu lumini LED, cu uşi verticale ale căror deschidere simbolizează armonia yin şi yang.
Interiorul este zugrăvit în culoarea albă, asociată pe alocuri cu nuanţa roşie care îmbracă caroseria. Consola este finisată în aceeaşi culoare de exterior, în timp ce scaunele şi întreg habitaclul sunt căptuşite cu piele de calitate. Modelul tapiţeriei este de asemenea o oglindire a viitoarelor modele Renault, în timp ce întreg cockpit-ul aminteşte de avioanele de vânătoare sau de monoposturile care aleargă în motorsport.
Litera Z din numele conceptului trădează înrudirea sa cu familia modelelor electrice Renault, care poartă semnătura Z.E. Sub capotă avem aşadar un propulsor electric, montat central pentru a optimiza distribuţia maselor. Unitatea este identică cu cea folosită de Renault pentru viitoarele modele electrice de serie. Puterea a fost însă modificată, motorul oferind 150 de cai şi un cuplu motor de 226 Nm.
Conceptul este ţinut în viaţă de o baterie litiu-ion, care asigură o autonomie de 160 de km şi poate fi reîncărcată fie în 8 ore, fie în doar 20 de minute (când se utilizează o priză de 400V), fie poate fi schimbată, mulţumită tehnicii Renault Quick Drop.
La capitolul reîncărcare vorbim şi despre un sistem de recuperare a energiei folosite la frânare, similar celui KERS din Formula 1.
Energia înmagazinată în timpul frânării poate fi folosită pentru un plus de putere la accelerare.
Pentru a menţine o masă totală redusă, Renault a folosit un şasiu tubular din oţel similar celui de pe Megane Trophy şi a dezvoltat o caroserie din kevlar. Aerodinamica îmbunătăţeşte şi ea performanţele, coeficientul de numai 0.25 fiind o cifră impresionantă.
Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 5 secunde iar sprintul de la 0 la 50 de km/h în doar două secunde, rezultate impresionante pentru un motor de numai 150 de cai putere.
Au murit acum 100 de ani tocmai din cauza bateriilor si a inconvenientelor aduse de acestea.
De ce nu lasa "mortul" in pace si sa treaca la hidrogen? Macar pe prototipuri daca in viata de zi cu zi e mai greu.
Off: rog sa mi se uneasca cele doua posturi. Alex a scris in timp ce scriam si eu. Multumesc!
ESENTIAL
2 secunde îi sunt necesare conceptului electric să accelereze de la 0 la 100 de km/h.
care din ele? 2 sau 5 sec???
E bine, daca Renault nu e in stare sa deseneze o masina frumoasa copiaza si ei pe altii care se pricep.
in rest,putin cliseic...
Si cand te gandesti ca sunt infratiti cu aia care au desenaty Infinity Essence...
Ala imi pare cel mai reusit concept de ani buni si o masina care nu e doar un studiu de tehnici de design ci o masina la care orice potential cumparator din clasa aia, viseaza.
http://indoautomobiles.blogspot.com/2009/03/infinity-essence-concept.html
De aceea Renault care e atat de aproape de Essence mi se infatiseaza mediocru...
hidrogen?! sunt mai multe sanse sa cada un OZN si sa folosim tehnologie extraterestra decat sa folosim hidrogenul asa cum vor fi masinile electrice in urmatorii 10 ani... repet: fiti mai realisti
2. Masinile electrice nu is tocmai cu emisii zero cum crezi. Curentul electric vine si ala de undeva. Documenteaza-te si vezi cat polueaza o centrala si apoi vezi daca masinile electrice sunt asa ecologice cum crezi. Intradevar sunt morile de vant si hidrocentralele..asta e partea buna dar nu tot curentul provine din acestea.
3 .Cat despre tehnologia pe baza de hidrogen eu nu m-as arunca in vorbe.
Zice-ti ce vreti, oricine se uita la masina asta vede dunga de la audi R8 :)
2' - curentul electric vine de la centrale care polueaza, avantajul este ca o parte a curentului mai vine si din surse care nu produc CO2 ( nuclear, hidro, eolian, solar, etc ), dar in multe tari raportul intre curentul produs cu emisii de CO2 si fara este cam de 80%/20% ( francezii sunt pionieri la nucleare .. nemtii cresc rapid in eoliene.. etc.. ). Daca luam in calcul emisiile de CO2 rezultate din producerea energiei electrice ce misca aceste masini, randamentele de producere, transport, inmagazinare si transformare in lucru mecanic, o sa vedem ca cifrele ne aduc undeva in zona de randament a unui motor diesel "eco" ( cum este noul 1.6 dci de la renault ). Emisiile de CO2 necesare operarii unui astfel de vehicul sunt "poate" mai mici decat cele ale unui diesel de generatie noua.
3'. Tehnologia pilelor cu hidrogen, si tehnologiile de stocare a hidrogenului nu stau tocmai pe loc, foarte multa lume isi bate capul in fiecare secunda cu aceste lucruri. Tehnologiile avanseaza simtitor si nu mai este multa vreme pana cand o sa auzim despre proiecte de "fabrici solare de hidrogen" si de niste noi rezervoare in benzinarii, similare cu cele de GPL :)
uitativa la ZEITGEIST sa intelegeti care e treaba;)
ar avea de pierdut cele mai bogate familii din lume si nu le convine asta...pana nu se duce petrolul de tot,masinile electrice nu se vor fabrica,cu tehnologia din ziua de azi se pot face masini electrice sa prinda o viteza destul de mare si cu o autonomie maricica;)
O solutie pentru cei care vor sa fie chiar "green" este o masina electrica si sa isi imbrace tot acoperisul casei in celule fotovoltaice, astfel 50% din energia necesara pentru a reincarca bateriile vine de la panouri(asta daca e soare si ai un acoperis mare :P )
In afara de Tesla nu prea este alt producator care sa faca masini electrice serioase. Tesla are o autonomie de 350 km cu o incarcare, are cliamatizare, etc etc
Pacat de pretul cam piperat.
Oricum masinile electrice sunt viitorul.
Motorul electric are un randament de 98%, doar ca trebuie gasita o modalitate mai rapida si mai eficienta de stocare a energiei electrice.
Cel mai simplu exemplu este telefonia mobila si bateriile folosite acolo. Uitati-va de 15 ani de la acele caramizi la telefoane cat un deget si cu o autonomie mult mai mare ca la inceputul lor.
La fel va fi si si cu autoturismele electrice o data ce criza uleiului va fi serioasa.
Hidrogenul este doar o incercare nereusita. E nevoie de statii mai sofisticate ca o centrala nucleara de stocare, masinile sunt sofisticate, hidrogenul din rezervor daca nu e folosit cateva zile se pierde prin porii rezervorului, etc.
On topic - draguta masina. Dar astept cu nerabdare cand primul colos va incepe sa produca si sa investeasca serios in masini electrice, si nu doar concepte sau hibride.
"daca nu o vedeam decat din lateral" si daca o priveam din avion parca era ca r8... daca si cu parca se plimbau c-o barca... nu vreti sa va maturizati si voi odata? masina are un design fresh si foarte seducator
Dar hai sa ne gandim putin si cat se polueaza cu extractia petrolului, transportul catre rafinarii, prelucrarea si transportul catre benzinarii fara sa mai punem la socoteala utilizatorul final.
Nu cumva se polueaza mai mult?
1. centralele atomice cu design modern ( cauta p'alea care lucreaza cu sare topita ) nu mai au riscuri de explozie pentru ca nu lucreaza cu presiune , in ceneral reactoarele sunt Breeder - adica bagi un element radioactiv in centrul barei si il impaketezi intr-un alt metal mai putin radioactiv .. in timp , de la radiatii, metalul mai putin radioactive devine puternic radioactiv.. etc... si tot asa merge centrala ani de zile si nu tre sa bagi in ea uraniu sau thoriu... etc... iar deseurile sunt ( la unele tipuri ) foarte radioactive - ceea ce inseamna ca se degradeaza rapid in elemente "inofensive" .. etc ... si daca vrei discutam asta toata ziua si tot nu o sa poti sa aduci suficiente argumente impotriva centralelor nucleare ;)
2. In ceea ce priveste hidrogenul :
Randamentul pilelor cu hidrogen este un pic mai mare decat al motoarelor diesel ( cand vorbim de ciclul hidrogen -> curent electric -> lucru mecanic la roata comparat cu ciclul diesel care transforma combustibilul in caldura si caldura in lucru mecanic ). Desi randamentul celulelor cu hidrogen este mai mare decat ciclul Diesel exista un "impediment" - si anume producerea de hidrogen - pentru care ai nevoie de curent electric, si in general folosesti de 203 ori mai multa energie sa produci hidrogenul decat energia hidrogenului produs - deci un randament de 30-40% care adaugat la randamentul de 25-35% de mai sus face ca doar 10% din energia necesara producerii hidrogenului sa ajunga efectiv la roata. Acest randament de 10% (momentan) poate sa "nu conteze" in momentul in care faci o super centrala electrica in mijlocul desertului ( sahara.. ) si in loc sa da bani pe un sistem supersofisticat de transport al energiei electrice peste mediterana, construiesti frumos o fabrica de hidrogen pe malul marii :) .. etc .. etc.. etc..
curentul electric nu are nevoie de conducte pt a fi transportat... tocmai asta-i avantajul fata de combustibilii fosili si hidrogen... energia electrica poate fi produsa prin nenumarate metode
@toti carcotasii
doar pt faptul ca e o masina f joasa, lipita de pamant nu inseamna ca seamana cu r8 si citroen gt... asta-i gandire simpla de copil retardat