GM se scufunda
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi deficitul anuntat de boss-ul GM, Rick Wagoner, pentru anul 2005 se cifra in jurul sumei de 8.5 miliarde de dolari, rezultatele finale publicate ne arata ca spirala caderii grupului american se adanceste tot mai mult. Astfel, cifra pe care toata lumea o credea enorma este de fapt abisala, GM iesind in pierdere cu nu mai putin de 10.6 miliarde de dolari in 2005. Cu doua miliarde mai mult decat prevedea Wagoner!
Presedintele GM a incercat sa motiveze aceasta “mica” diferenta prin trei costuri suplimentare: cele legate de compensatiile datorate angajatilor concediati de la filialele GM, prin datoriile acumulate de societatea de credit GMAC (de care GM va scapa acum mai greu, avand in vedere situatia in care se afla) si prin falimentul furnizorului si filialei Delphi. In aceste conditii, nevoia de capital este prea mare pentru ca vanzarea actiunilor pe care GM le are la Subaru si Suzuki sa ajunga pentru reintrarea pe linia de plutire. Analistii condamna politica lui Wagoner si ii cer plecarea, amenintand ca daca se continua pe aceasta linie, GM s-ar putea sa aiba probleme vecine cu falimentul.
Interesant este faptul ca situatia financiara a grupului nu se regaseste in proiectele pe care GM le are in desfasurare. In ultima perioada s-a investit masiv in design, scopul fiind remodelarea portofoliului de marca astfel incat modelele sa devina mult mai atractive decat ale concurentei. Sa speram ca aceasta este solutia pentru probleme si ca GM va avea timpul necesar pentru a-si pune in aplicare planurile care se dezvolta sub creionul unor designeri auto celebri, cum sunt Ed Welburn sau Anne Asensio.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Sportivii români care au câștigat medalii la Jocurile Olimpice de la Paris au fost premiați cu mașini noi din partea Toyota. În funcție de medaliile obținute, sportivii au fost premiați cu 4 modele diferite. (26.11)
-
Cine va câștiga într-o liniuță? Un motor V8 american sau un motor cu 6 cilindri în linie european? Pentru a afla, cei de la carwow au pus față în față noul Ford Mustang și un BMW M2. (26.11)
-
Directorul financiar al mărcii germane de performanță a precizat că Porsche ia în calcul să dezvolte motoare termice noi pentru viitoare modele gândite inițial pentru a fi electrice. (26.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
- BMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în Ungaria
- Prețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euro
Comentarii (0)