Constructorul francez a doborât recordul de ascensiune de la Pikes Peak cu ajutorul nonuplului campion mondial de raliuri Sebastien Loeb şi a sprijinului financiar oferit de producătorul de băuturi energizante Red Bull, iar această strategie ar putea fi copiată şi pentru Raliul Dakar.
Loeb va participa în Campionatul Mondial de Turisme începând din sezonul 2014 alături de Citroen, însă nicio etapă a competiţiei nu se suprapune cu Raliul Dakar, care are loc în mod tradiţional în luna ianuarie.
În plus, Peugeot intenţionează să-l aducă în cadrul echipei şi pe Stephane Peterhansel, francezul care a obţinut 11 victorii în celebra cursa de anduranţă. Cel mai probabil, o maşină dezvoltată pentru Dakar ar urma să preia unele elemente stilistice de pe Peugeot 208 T16, cu care Loeb a spulberat recordul în cursa de la Pikes Peak.O decizie finală în privinţa acestui proiect nu a fost încă luată, însă un purtător de cuvânt al constructorului a confirmat că există interes pentru această competiţie. "Acesta este unul dintre posibilele drumuri la care lucrăm în acest moment, în aceeaşi măsură în care ne-am gândit să participăm şi la Pikes Peak", a declarat un purtător de cuvânt pentru publicaţia MaxRally.
Update: Peterhansel şi-a prelungit cu doi ani contractul cu X-Raid pentru Raliul Dakar, astfel că nu va putea concura pentru Peugeot.în sezonul 2015.
Peugeot a câştigat Raliul Dakar de patru ori consecutiv în perioada 1987-1990 cu modelele 205T16 şi 405 T16, de trei ori cu ajutorul lui Ari Vatanen şi o dată prin intermediul lui Juha Kankkunen. Una dintre motivaţiile participării la Raliul Dakar este legată de costurile relativ mici comparativ cu cele necesare pentru o campanie în competiţii precum Formula 1 sau Campionatul Mondial de Raliuri.
Comentarii (1)