Cursa de 24 de ore de la Le Mans va fi mai săracă începând de anul viitor, după ce Audi a anunţat miercuri că se va retrage din Campionatul Mondial de Anduranţă la sfârşitul acestui an.
Presa internaţională a speculat această posibilitate în urmă cu câteva săptămâni, însă la vremea respectivă se credea că retragerea va avea loc abia anul viitor, an până în care este valabil actualul regulament tehnic. În urma acestei decizii, singurii constructori cu echipe de uzină la clasa de prototipuri LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans vor fi Porsche şi Toyota.
Audi susţine că a luat această decizie pentru a se concentra pe competiţia de monoposturi electrice Formula E, în contextul în care maşinile electrice au potenţialul de a deveni atractive în următorii ani în detrimentul celor cu propulsie diesel.
"Vom participa în cursa pentru viitor a puterii electrice. La fel cum maşinile noastre de serie devin electrice, maşinile din lumea sporturilor cu motor trebuie să facă acelaşi lucru", explică Rupert Stadler, preşedintele consiliului de administraţie al Audi.Formula E a început să atragă din ce în ce mai mulţi constructori. Audi este deja partener tehnic al celor de la Abt, în timp ce BMW este de asemenea implicată, iar Mercedes ar putea concura cu propria echipă începând din sezonul 2018-2019. În paralel, Audi va continua participarea în Campionatul German de Turisme, însă există speculaţii că numărul maşinilor "aruncate" pe circuit va scădea de la 8 la 6.
Pe de altă parte, prezenţa celor de la Audi în Mondialul de Anduranţă nu mai era justificată pe deplin după revenirea în competiţie a colegilor de la Porsche din cadrul Grupului Volkswagen.
Probabil însă că motivul principal al retragerii este programul de reducere a costurilor generat de scandalul Dieselgate. Presa internaţională a relatat în ultimele săptămâni că Audi este nevoită să reducă drastic costurile şi să amâne investiţiile în concepte, baterii pentru maşini electrice şi circuite de teste pentru maşini autonome.
Alte surse vorbesc inclusiv despre renunţarea la platforma MLB pe care sunt construite modele precum Audi A4, A5, A6, A7 şi A8, Q5 şi Q7 în favoarea platformei MSB a colegilor de trust de la Porsche.Via Motorsport
Formula E devine tot mai interesantă? Da, neȋndoielnic – ia să pronunț și eu: Formula EEEEEEEEEE (m-a apucat căscatul).