Porsche a dezvăluit astăzi la Los Angeles o nouă versiune a modelului Panamera, botezată GTS. Coupe-ul cu patru uşi oferă 430 de cai putere şi poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.5 secunde.
secunde îi sunt necesare lui Panamera GTS pentru a atinge 100 km/h.
288
de km/h este viteza maximă a noului Panamera GTS.
Aşa cum intuiam ieri, surpriza Porsche pentru Salonul Auto de la Los Angeles se numeşte Panamera GTS şi este o nouă declinare a coupe-ului cu patru uşi. Modelul german vine să umple distanţa mare între cele două versiuni, Panamera S şi Turbo, cu o putere intermediară.
Resursele sunt stoarse din motorul modificat al lui Panamera S, un V8 de 4.8 litri, aspirat normal, capabil să livreze 430 de cai putere la 6700 de rotaţii şi un cuplu motor cu 20 de Nm mai mare, adică 520 Nm. Unitatea este asistată de o transmisie automată PDK, dispusă să canalizeze tot ceea ce oferă motorul cu opt cilindri ambelor punţi prin intermediul tracţiunii integrale şi a pachetului Sport Chrono, disponibil în standard.
Performanţe
Reţeta are rezultate impresionante: coupe-ul cu patru uşi accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 288 km/h. Chiar şi aşa, Panamera GTS promite o eficienţă de invidiat în segment: doar 10.9 litri/100 de kilometri în medie sau 10.7 kilometri/100 km, atunci când maşina vine echipată cu pneuri cu rezistenţă redusă la rulare.
Sub caroseria versiunii GTS se ascunde deja celebrul Porsche Active Suspension Management (PASM), responsabil pentru ajustarea caracteristicilor de rulare şi oferire unei ţinute de drum impecabile.
Ajută mult şi pneurile de 255/45 pe faţă şi 280/40 pe spate instalate pe jante de 19 inch. Pentru a putea ţine în frâu cei 430 de cai, Porsche a instalat pe GTS şi sistemul de frânare performant al versiunii superioare, Turbo.
Modificări estetice
La nivel estetic, noul Panamera adoptă culoarea roşie Carmine Red, specifică indicativului GTS, şi o serie de prize de aer specifice. Nu lipsesc luminile LED frontale, poziţionate ca pe versiunea Turbo, şi nici o serie de elemente de culoare neagră pentru a asigura contrastul.
Pentru interior, designerii Porsche au ales cinci culori, ce pot fi aplicate pe o piele clasică sau pe alcantara. Scaunele au fost brodate cu logo-ul GTS, regăsit şi la nivelul intrumentelor şi al pragurilor. Opţional, culoarea caroseriei, Carmine Red, poate fi aleasă şi la interior.
Automarket vă prezintă Salonul Auto de la Los Angeles așa cum l-am văzut de la fața locului. Mult mai slab decât cele europene, dar cu unele vârfuri care trebuie subliniate.
(20.11)
Chevrolet a adus la Salonul Auto de la Los Angeles noul său sedan de clasă medie de talie globală, Malibu, alături de Camaro RS Cabrio şi de o ediţie specială a muscle-car-ului, botezată Hot Wheels. (18.11)
Deşi au avut ceva probleme cu lansarea noii generaţii CR-V, cei de la Honda le-au rezolvat rapid şi au putut expune crossover-ul în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. (18.11)
Comentarii (2)