Salonul Auto de la Geneva găzduiește marți lansarea unui facelift important pentru Qashqai. Chiar dacă noutățile de design interior și exterior nu sunt radicale, iar gama de motorizări rămâne practic aceeași, noul Qashqai beneficiază de câteva noutăți importante din punct de vedere tehnic.
Cea mai importantă dintre ele este introducerea sistemului autonom ProPilot, disponibil acum într-o primă versiune.
Nissan Qashqai facelift: date esențiale
● Liniile de design exterior au fost îmbunătățite pentru a oferi ceea ce Nissan numește stil "dinamic premium", iar din gama noutăților nu lipsește nici grila V-motion introdusă deja pe o serie de alte modele. De asemenea, a fost modificată și forma luminilor de zi, iar japonezii au adăugat și iluminare adaptivă pentru a îmbunătăți siguranța pe timp de noapte;
● Modelul va fi disponibil cu două noi nuanțe de culoare: Vivid Blue și Chestnut Bronze, iar clienții pot alege jante de aliaj de 17, 18 și 19 inch;
● Pentru interior, Nissan a optat pentru materiale de mai bună calitate, fapt evidențiat și de disponibilitatea unei noi versiuni de echipare de top Tekna+, care include scaune din piele Nappa;
● Volanul include acum inserții premium de satin, iar sistemul de infotainment Nissan Connect a primit o nouă interfață.
Opțional, clienții pot alege un sistem audio Bose cu 7 difuzoare;● Nissan Qashqai facelift primește ProPilot, prima versiune a sistemului de condus autonom. În acest stadiu, ProPilot permite controlul direcției, accelerației și frânării pe autostradă pe banda de mers;
● Qashqai facelift include și modificări la nivelul suspensiilor sau direcției pentru o experiență mai plăcută la volan;
● Sistemul Intelligent Emergency Braking primește și funcție de recunoaștere a pietonilor, iar sistemul Rear Cross Traffic Alert este disponibil pentru prima oară pe Qashqai. Alte sisteme deja prezente pe Qashqai sunt Traffic Sign Recognition, Driver Attention Alert, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Blind Spot Warning și Lane Departure Warning.
Via Nissan
Bordul este insa destul de invechit daca il comparam cu ce ofera noile Tiguan si mai ales 3008: ecrane mult mai mari, instrumentar digital, ergonomie mai buna si design spectaculos in cazul frantuzoaicei.
Portbagajul ramane iar un mare minus fata de concurenta.
Ramane de vazut daca in 2017 va termina tot campion la cele trei capitole unde n-a fost detronat de ani buni in Europa: cel mai vandut SUV, cel mai vandut SUV compact si cea mai vanduta masina japoneza.