După o perioadă de teasing în care singurele informații legate de noua generație Ford Fiesta ST au fost reprezentate mai degrabă de zvonuri neconfirmate, Ford a anunțat astăzi printr-un comunicat oficial detaliile tehnice și nu numai ale versiunii sportive Fiesta. Noua generație Fiesta ST aduce o serie de noutăți absolute în gama Ford, cea mai importantă fiind faptul că devine primul model al seriei Ford Performance care oferă un motor cu trei cilindri.
Ford Fiesta ST: date esențiale
● Noua generație ST va fi construită pe baza noii generații Fiesta, prezentată oficial în toamna anului trecut și încă nelansată în Europa.
● Fiesta ST va utiliza un motor EcoBoost de 1.5 litri cu trei cilindri de 200 CP. Este prima dată când divizia Ford Performance anunță un model sport cu motor cu trei cilindri. În generație anterioară, Fiesta utiliza un 1.6 EcoBoost de 182 sau 200 CP.
● O altă noutate absolută este apariția unor moduri selectabile care transformă răspunsul motorului, direcția, suspensiile și sunetul evacuării.
Acestea se numesc oficial Drive Modes și oferă trei moduri de selecție: Normal, Sport și Track.● Date tehnice: 200 CP, 280 Nm. Performanțe: 0-100 km/h în 6.7 secunde (accelerație identică cu cea a vechiului Fiesta ST200). Viteza maximă nu a fost încă anunțată.
● Motorul cu trei cilindri de pe Fiesta ST este dotat cu un sistem de dezactivare a unuia dintre cilindri. Când motorul nu se află în sarcină, cum ar fi la rularea la viteze mari pe autostradă, un cilindru este "oprit" pentru ca mașina să consume mai puțin combustibil. Activarea sau dezactivarea au loc în 14 milisecunde. "De 20 de rapid decât clipim", spun cei de la Ford în comunicatul de presă.
● Consumul motorului 1.5 EcoBoost nu a fost încă anunțat oficial. Știm însă nivelul de emisii: 114 grame CO2/km, cu 26 de grame mai puțin decât în cazul versiunii anterioare echivalente (Fiesta ST200).
● La fel ca Fiesta "normală", noua generație Fiesta ST beneficiază de un sistem multimedia SYNC 3, ultima iterare a ecosistemului de infotainment dezvoltat de Ford.
acesta este compatibil Apple CarPlay și Android Auto.● Designul exterior aduce modificări mai degrabă de finețe decât unele radicale. Spoilerele față și spate sunt redesenate, grila primește sigla ST, iar jantele de 18 inch sunt dedicate acestei versiuni. Apare u nuanță specială nouă care se numește Liquid Blue.
● La interior, Fiesta ST include scaune Recaro, volan cu zona inferioară teșită și o serie de soluții personalizabile pentru levierul cutiei de viteze, volanul, mânerele ușilor și zona decorativă de pe planșa de bord.
● Noul model va fi prezentat oficial în 7 martie la Salonul Auto de la Geneva, iar debutul în showroom-uri va avea loc la începutul anului 2018.
Daca tot vroiau scaderea emisiilor, cred ca era mai bine sa adopte hibrizi pe masinile de peste 1200 kg.
De la clasa medie e nevoie de 2 l turbo sau mai mult.
Mazda e singura care a dezvoltat corect aspiratele astfel incat sa aiba si performante si consumuri ca cele turbo. Personal prefer un aspirat de 2.0 de 165 cp a la Mazda 3, diferentele de impozit fata de un 1.4 fiind minuscule. E interesant ca vor dezvolta si mai mult aspiratele pe viitor, marind performantele si scazand consumul cu pana la 25%.
Apropo de turbo, chiar si in SUA majoritatea producatorilor ofera asa ceva pe toate modelele incepand cu clasa mica.
Ideea e ca atunci cand achizitionezi o masina te interesezi si te duci si pe la teste. De aia tot repet ca in ziua de azi e aproape stupid sa cumperi doar o marca si sa ai un fanatism inrait spre o anumita sigla. Ideal e sa iei ce-i mai bun pe piata in clasa respectiva la banii pe care esti dispus sa-i dai. Simplu.
Trebuie să vă contrazic și să spun că Andy are perfectă dreptate și nu numai că nu plictisește ci chiar oferă postări documentate.
Raportat la realitatea în utilizare și nivelul consumului noilor motoare de la Mazda situația nu suportă multe discuții - sunt foarte eficiente la consum iar ca raport putere/reacții dezvoltate se apropie de cele cu turbo echivalente ca putere, cu o singură condiție ... să știi să le utilizezi corect raportat la plaja mare de turații. Iar în utilizarea zilnică că șofer ai un mare aliat - raportul de compresie al motorului care este fenomenal.
Masina ofera performante excelente atat pe hartie cat si in viata reala. Problema e ca trebuie sa stii sa exploatezi un motor aspirat pe benzina. Nu-l confunda cu un turbo. De aia merge lejer pana la 7000 de rpm pentru ca asa e proiectat. Sa fie turat. Nu trebuie sa-ti fie frica sa-l turezi. Si nu e nimic enervant la asta si nu e un chin. Trebuie doar sa stii sa-l folosesti. Si eu am condus mult timp o masina diesel, i-ar apoi cand m-am spre benzina n-am fost foarte obisnuit. Dar in timp m-am invatat si cu motorul pe benzina, iar acum este o placere sa-l duc spre zona rosie a turometrului.
Fizica ne invata ca orice piesa in miscare in plus inseamna energie consumata s-o misti plus pierderea din frecarea ei (turbo, compressor etc).
Motoarele aspirate sunt mai placute la condus si intotdeauna vor fi.
Am condus ceva masini diesel si benzina cu si fara turbo, puteri mici si mari si prefer aspirate.
Un aspirat bine dezvoltat (ex Mazda) chiar deficitar la cuplu este de ajuns pentru o exploatare sportiva pe majoritatea drumurilor din toate tarile. Cine zice altfel (except cateodata Autobahn), are piciorul greu, probabil ia multe amenzi, depaseste deseori vitezele legale, buseste motorul din acceleratii frane acceleratii unde nu-si au rostul.
Si aspiratul corect exploatat ajunge berechet si in depasiri (nu trebe depasite 10 tiruri deodata asa cum fac unii), ca sa -ti vezi moartea cu ochii, daca mai apuci.
Povestea cu momentul va fi poate rezolvata de Mazda HCCI si pt adeptii turbo de Nissan VC-T. Singurele motoare de care sunt interesat sa apara.
Si se poate pune accentual pe timoneria cutiei de viteza -motor, directie tren rulare, suspensie, balans masina, unde multe masini cu pachete de forta sub capote din ziua de azi sunt deficitare. Rar mai intalnesti ceva care " feels right". Si cand dai de o asemenea masina rasplata in condus e cool.
Un punct pozitiv il constituie si bosajele aripilor mai mari, care permit acum jante pe 18", pe care concurentele directe le aveau deja (Clio RS, 208 GTI, ibiza Cupra etc.)
Garda la sol imi pare si mai mica insa (spre 100 mm in poza frontala), dar asta-i viatza cu unele hot-hatch-uri, dar nu cu toate.
Acu' pe tema downsizing-ului relativ aplicat si ST-ului: scaderea numarului de cilindri are legatura directa cu reducerea frecarilor interne si implicit cresterea eficientzei termodinamice - strategie dusa de Fiat spre un minim cu Twinair-ul lor bicilindric.
Repet insa, comparatiile consumurilor oficial comunicate intre aspirate / turbo ramin pur speculative, in ciuda aparentei lor obiectivitati.
Vremea modalitatilor nerealiste de testare pe stand va se va termina insa in curind, reducind sau chiar anulind avantajele teoretice ale motoraselor turbo, ca sa nu mai vb. de apropiata obligativitate a adoptarii filtrelor de particule pt. injectia directa de benzina asociata in mod uzual supraalimentarii turbo.
Un simplu exemplu: pt. consumul urban, testele (inca) actuale simuleaza o acceleratie de la 0-50 km/h in... 26 secunde, similara unui carucior de hipermarket impins de soacra-mea. :-)
...Faza de ASA-ZISA acceleratie in care, de pilda, un mic turbo TSI de un litru / 110-115 CP nici n-apuca sa supraalimenteze cilindrii si consuma evident mai putin decit un "atmosferic" de 1.5 l Mazda de 115 CP sa zicem - dar clar ca situatia-i cu totul alta in viatza reala, chiar si fara liniutze la semafoare.
Tehnic vorbind e o chestie de stoechiometrie simpla, dar asta nu inseamna ca micile turbo n-ar fi placut de condus de catre cei mai comozi, care nu-s pasionati de schimbarea frecventa a treptelor.
...Chestie care altora le place insa (inclusiv mie ;-)), mai ales cind schimbatorul are o cursa scurta, precisa si nu "agatza" la urcarile sau retrogradarile rapide.
=)))) =))))) =))))) =))))
hai ca am auzit-o si pe asta. La tine placerea e sa turezi motorul cat mai putin si sa ai putere de jos? :)) se vede ca in afara de turbodieselare altceva nu ai mai condus. Stii vorba aia ' amice, esti prost?' =))
Pune mana si condu o aspirata adevarata care sa urle in timp ce te duce la 7-8k ture. Dar nu 1.0 -1.6. Un v6, v8. Si nu ma refer la forte, ma refer la sunet.
Îmi place idea si mașina!